Ik vind dit toch wel heel frapant. Wat is er dan zo speciaal aan een politiepistool???quote:De politie krijgt veel later dan gepland nieuwe dienstpistolen. De Europese aanbestedingsprocedure voor de aanschaf ervan loopt negen maanden vertraging op, omdat om uiteenlopende redenen geen van de aangeboden pistolen aan de eisen voldoet.
hehehe ja idd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef Mylene het volgende:
Die agenten hoe ze er uit zien zijn sowieso een lachtertje. Geef ze een uniform die autoriteit uitstraalt.
Het biketeam zeker nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef Mylene het volgende:
Die agenten hoe ze er uit zien zijn sowieso een lachtertje. Geef ze een uniform die autoriteit uitstraalt.
HK P30 staat bovenaan momenteel heb ik gelezen. Verder de Walther P99 en enkele anderen. Glock schijnt afgevallen te zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Welke pistolen zijn nog in de race?
Moet links en rechts bediend kunnen worden met grote en kleine handen. Niet ervaren schutters, onderhoud moet simpel zijn. Dat is al anders dan de krijgsmacht vraagt. De Walther P99 anit-stress lijkt me een mooie opvolger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel heel frapant. Wat is er dan zo speciaal aan een politiepistool???
Geef ze gewoon een pistool zoals de krijgsmacht die ook heeft. Genoeg modellen wereldwijd zijn daarvoor goed genoeg bevonden.
Onderhoud van bv een Glock is retesimpel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef voyeur het volgende:
[..]
Moet links en rechts bediend kunnen worden met grote en kleine handen. Niet ervaren schutters, onderhoud moet simpel zijn. Dat is al anders dan de krijgsmacht vraagt. De Walther P99 anit-stress lijkt me een mooie opvolger.
De realiteit is anders. Heel weinig schietervaring en een variatie in handen van meisjes van 1.50 tot boomlange mannen. Doe mij die Walther PAS maar, licht pistool, zeer flexibele kolf voor iedereen geschikt en de AS feature vermijdt veel ongelukjes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onderhoud van bv een Glock is retesimpel.
Verder moet iedere agent een ervaren schutter zijn. Zo niet, geen dienstwapen in zijn klauwen.
Die Waltherp99 AS ziet er btw wel degelijk uit
[ afbeelding ]
AS voegt niet veel toe denk ik. In principe dragen agenten hun wapens toch nooit gespannen, dus in DA modus, dus ook minder kans op ongelukjes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
De realiteit is anders. Heel weinig schietervaring en een variatie in handen van meisjes van 1.50 tot boomlange mannen. Doe mij die Walther PAS maar, licht pistool, zeer flexibele kolf voor iedereen geschikt en de AS feature vermijdt veel ongelukjes.
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn. Nu zegt Guusje dat de aangeboden wapen niet aan de eisen voldoen. Bij die aangeboden wapens zat ook de P99, nu vraag ik me af waarom die niet aan de eisen zou voldoen. De P99 wordt in heel veel andere landen gebruikt als dienstpistool. Ik denk dat het wapen te duur was voor onze krentenkakker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:27 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
HK P30 staat bovenaan momenteel heb ik gelezen. Verder de Walther P99 en enkele anderen. Glock schijnt afgevallen te zijn.
P99 is niet zo duur, maar heeft standaard geen volledig tweezijdige bediening, en ze willen een wapen dat zonder aanpassingen door links- en rechtshandigen gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:42 schreef McGever het volgende:
[..]
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn. Nu zegt Guusje dat de aangeboden wapen niet aan de eisen voldoen. Bij die aangeboden wapens zat ook de P99, nu vraag ik me af waarom die niet aan de eisen zou voldoen. De P99 wordt in heel veel andere landen gebruikt als dienstpistool. Ik denk dat het wapen te duur was voor onze krentenkakker.
Dan moet men de eisen van de opleiding tot agent maar ens gan veranderen. Hoeveel linkshandige schutters zijn er wel niet? Dat zijn er niet veel. Speciaal daarvoor moet men nu zich een naald in een hooiberg gaan zoeken met wellicht als resukltaat een pistool wat niet voldoet aan de practische eisen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:46 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
P99 is niet zo duur, maar heeft standaard geen volledig tweezijdige bediening, en ze willen een wapen dat zonder aanpassingen door links- en rechtshandigen gebruikt kan worden.
Omdat de Glock dus niet tweehandig is, verder is de P30 wat geavanceerder en dan de Glock 17. Sowieso zijn die 1e generatie Glock 17's waar de landmacht nog mee rondsleept aanzienlijk verouderd, Glock introduceert volgende maand de 4e generatie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet men de eisen van de opleiding tot agent maar ens gan veranderen. Hoeveel linkshandige schutters zijn er wel niet? Dat zijn er niet veel. Speciaal daarvoor moet men nu zich een naald in een hooiberg gaan zoeken met wellicht als resukltaat een pistool wat niet voldoet aan de practische eisen.
Als bv de Glock wel werkt bij de krijgsmacht, waarom dan niet zo een militair pistool voor de politie?
Ik vraag me af hoe moeilijk zo'n omscholing kan zijn, meer dan een half uurtje hoeft dat toch niet te duren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Door de vertraging kunnen de huidige politiepistolen, de Walther P5 en de Glock 17, pas naar verwachting in 2011, 2012 en 2013 worden vervangen. De 40.000 agenten die een vuurwapen dragen, moeten daarvoor worden omgeschoold.
Dat vraag ik mij ook af. Toen wij van de Browning 9mm overgingen naar de Glock17 was het een klus van een ei en een tomaat. 1 dag dat wapen leren kennen, andere dag schieten met dat kreng. En dat doen tot men minimaal schutter eerste klas was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe moeilijk zo'n omscholing kan zijn, meer dan een half uurtje hoeft dat toch niet te duren.
En dat dat dan ook een punt moet zijn.
Het wapen gebruiken is zo geleerd, maar om er net zo vertrouwd mee te zijn als met je vorige, daar gaat wat tijd in zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe moeilijk zo'n omscholing kan zijn, meer dan een half uurtje hoeft dat toch niet te duren.
Een half uurtje is wel erg kort. Er moet wat vertelt worden over het wapen(waarom dat wapen,plus min punten), de werking(het wapen uit elkaar en in elkaar). Er moet vertelt worden waar op te letten bij het schoonmaken. En dan nog een uur tot anderhalf uur inschieten. Dus reken maar op minimaal twee uur. Je moet ook rekening houden met de trekkerdruk die waarschijnlijk de helft van de P5 is. Dus moet je een paar keer schieten voor je er helemaal aan gewend bent.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus je hebt twee dagen de tijd gehad om het wapen te leren kennen? In het leger heb je daar genoeg tijd voor omdat je niks anders doet dan trainen. Bij de politie is dat wat lastiger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Toen wij van de Browning 9mm overgingen naar de Glock17 was het een klus van een ei en een tomaat. 1 dag dat wapen leren kennen, andere dag schieten met dat kreng. En dat doen tot men minimaal schutter eerste klas was.
En onderhoud kost ook niet veel tijd, hooguit 10 minuten elke dag.
Het links-rechts argument pleit wel voor de P30, maar AS lijkt me toch heel nuttig. Zie de beelden van Hoek van Holland; daar lopen mensen rond met een gespannen wapen, maar nagenoeg geen ervaring met de trekkerdruk die ze mogen verwachten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
AS voegt niet veel toe denk ik. In principe dragen agenten hun wapens toch nooit gespannen, dus in DA modus, dus ook minder kans op ongelukjes.
De P30 is nieuwer. Heeft niet alleen een verwisselbare backstrap, maar ook verwisselbare zij-panelen op de greep. Heeft een externe hamer, dus het wapen kan gemakkelijk gespannen worden, en heeft standaard een tweezijdige sledevangpal.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |