Ik denk dat ze die OV-jaarkaart bedoelen die geldig is van jan - dec 2009.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Huh? Dus ik moet OOK nog een nieuwe OV jaarkaart?
Blijkbaar... nu vanaf 1 januari reizen met die tijdelijke en zodra je je persoonlijke hebt, die tijdelijke terugsturen en reizen met die persoonlijke en zorgen dat je uiterlijk 31 januari je reisproduct activeert op je persoonlijke zodat je ook in februari kan reizenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kinda... Ik snap er nou helemaal geen ene hol meer van. heb de retourenveloppe (Want hij moet terug) maar gestuurd.
Ik snap niet dat ze wel de uitlevering van een tijdelijke kaart voor elkaar weten te boxen, maar niet een kaart mijn foto en gegevens in een automaat kunnen zetten. Is dat dan echt zoveel werk!
Hoezo nieuwe OVjaarkaart? De chipkaart is júist ter vervanging van de jaarkaart.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je moet wel een treinkaartje laten zien als je met 40% korting reist. Alleen in 2009 werd er nog gewerkt met zowel oude ovjaarkaart én chipkaart tegelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Nah gewoon oude kaart 2009 en chipkaart meenemen zover ik weet. Geen treinkaartje of een nieuwe OVjaar kaart o.i.d
Hmmm ok. Maar je hoeft toch alleen maar je ov-chipkaart mee met tijdelijke product op en je mag dan toch ook gewoon in kortingsperiodes reizen? (gratis)quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:34 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Je moet wel een treinkaartje laten zien als je met 40% korting reist. Alleen in 2009 werd er nog gewerkt met zowel oude ovjaarkaart én chipkaart tegelijk.
Ik snap nu niet helemaal wat j bedoeld.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmmm ok. Maar je hoeft toch alleen maar je ov-chipkaart mee met tijdelijke product op en je mag dan toch ook gewoon in kortingsperiodes reizen? (gratis)
Je moet je OV-chipkaart hebben, dat is genoeg als je in je vrij reizen periode reist, reis je in je kortingsperiode moet je je OV-chipkaart bij je hebben plus een kaartje die je met 40% korting hebt gekocht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmmm ok. Maar je hoeft toch alleen maar je ov-chipkaart mee met tijdelijke product op en je mag dan toch ook gewoon in kortingsperiodes reizen? (gratis)
En dit dus, waar datgene boven deze post over gaat snap ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Blijkbaar... nu vanaf 1 januari reizen met die tijdelijke en zodra je je persoonlijke hebt, die tijdelijke terugsturen en reizen met die persoonlijke en zorgen dat je uiterlijk 31 januari je reisproduct activeert op je persoonlijke zodat je ook in februari kan reizen
kreeg er vanmiddag drie in de bus!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:42 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Hoera, tijdelijke kaart in ieder geval in bezit!!
Wat wil je daarvan weten? Reis je in je vrij reizen toon je je OV-chipkaart, anders koop je een strippenkaart.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:46 schreef Stienn het volgende:
[..]
kreeg er vanmiddag drie in de bus!
Weet iemand hoe het zit met bedrijven die niet mee doen aan de OV Chipkaart? Ik moet elke dag met de Syntus richting zutphen om daar over te stappen naar deventer. Alleen de Syntus doet niet mee...
Roept bij mij de vraag op of ik dan een kaartje moet kopen om m'n reisproduct op te gaan halen. Zonde (er zit geen paaltje in de buurt waar ik ben op 1 januari). Of had de mevrouw het gewoon fout? Ik bedoel, ik heb daar geen bericht over gehad..quote:Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.
Dat zou half december zijn, zie je, het klopt wel!quote:Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken voordat je recht op studiefinanciering ingaat.
*Naar die site! Waar de zit ik nu weer? Aha, ministerie. Ok, inloggen persoonlijke gegevens. Ah, dan zit ik weer op de ib-groep-site. DIG-ID.. godver, waar heb ik die gelaten? *opzoeken*quote:De precieze datum kun je vinden als je inlogt op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl
Ah, daar eens kijken dan. Maar goed, dat had ik al gedaan, dat opzoeken. Hey, verdomd, dat is studentenreisbewijs weer. Ja, zie je, de link op studentenov-chipkaart.nl verwijst weer naar www.ocwduo.nl.quote:Op www.studentenov-chipkaart.nl kun je zien wanneer jij jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder kunt ophalen.
Jaaa, dat is het!quote:2. Hoe reis ik vanaf 1 januari als ik mijn reisproduct voor 2010 en verder nog niet heb opgehaald
Grmbl *klik*quote:Klik hier voor het antwoord.
Aha, staat er dan al iets tijdelijks op? Nou, dat scheelt weer.quote:Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
Met "papieren kaartje" bedoelde ik een papieren treinkaartje uit de kaartautomaat.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef Renesite het volgende:
Daar check je nog niet in en uit, maar laat je de studenten-OV-chipkaart zien aan de controleurs. Zie ook deze pagina van de Syntus-website.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:46 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand hoe het zit met bedrijven die niet mee doen aan de OV Chipkaart? Ik moet elke dag met de Syntus richting zutphen om daar over te stappen naar deventer. Alleen de Syntus doet niet mee...
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:49 schreef Janetje het volgende:
Heel verhaal
Is het nou zo moeilijk om dat gewoon duidelijk te vermelden.
Als je die brief had gehadquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:02 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je de brief van de IB groep (Reizen in 2010) gelezen had was dit allemaal duidelijk geweest.
Ik weet niet of jij die informatie kan halen uit een brief waarin staat dat ik per half december dat product kan ophalen, en dat toch echt, per se, voor 1 januari moet doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:02 schreef Meddo het volgende:
[..]
Als je de brief van de IB groep (Reizen in 2010) gelezen had was dit allemaal duidelijk geweest.
Ik heb vorige maand nog een mail gehad van de IB-groep waar dit in staat, dat was na de mail (ik heb niet eens een brief gehad) waarin staat dat dat vanaf de 15e kon.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij die informatie kan halen uit een brief waarin staat dat ik per half december dat product kan ophalen, en dat toch echt, per se, voor 1 januari moet doen.
De brief die ik kreeg, gaf aan dat er per 1 januari uitsluitend met de ov-chipkaart gereisd kon worden, dat ik per half december inderdaad kon ophalen en dat ook vóór 1 januari moest doen. Maar meer informatie dan dat was er niet (over dat onderwerp). Geen mails gehad overigens.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb vorige maand nog een mail gehad van de IB-groep waar dit in staat, dat was na de mail (ik heb niet eens een brief gehad) waarin staat dat dat vanaf de 15e kon.
De communicatie verloopt inderdaad slecht, laten we het daar maar op houdenquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:10 schreef Janetje het volgende:
[..]
De brief die ik kreeg, gaf aan dat er per 1 januari uitsluitend met de ov-chipkaart gereisd kon worden, dat ik per half december inderdaad kon ophalen en dat ook vóór 1 januari moest doen. Maar meer informatie dan dat was er niet (over dat onderwerp). Geen mails gehad overigens.
En als je nu de eerste letter van je achternaam invoert op die ov-chipkaart site, dan zie je dat het later is gewordenquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:10 schreef Janetje het volgende:
[..]
De brief die ik kreeg, gaf aan dat er per 1 januari uitsluitend met de ov-chipkaart gereisd kon worden, dat ik per half december inderdaad kon ophalen en dat ook vóór 1 januari moest doen. Maar meer informatie dan dat was er niet (over dat onderwerp). Geen mails gehad overigens.
Ik zag het inderdaad ergens halverwege m'n zoektocht, half januari tot half februari was het dacht ik. Naja, wat doe je eraan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En als je nu de eerste letter van je achternaam invoert op die ov-chipkaart site, dan zie je dat het later is geworden
Uiteindelijk komen we er wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De communicatie verloopt inderdaad slecht, laten we het daar maar op houden
Haha, niets. Ik las net dit trouwens: http://www.gelderlander.n(...)isse-over-ovchip.ecequote:Op dinsdag 29 december 2009 17:12 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad ergens halverwege m'n zoektocht, half januari tot half februari was het dacht ik. Naja, wat doe je eraan.
Uiterlijk de 31 januari moet je dat product ophalen, en je kunt uiterlijk vanaf 1 januari.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:12 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad ergens halverwege m'n zoektocht, half januari tot half februari was het dacht ik. Naja, wat doe je eraan.
Echter werkt het bij sommigen nu al welquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Uiterlijk de 31 januari moet je dat product ophalen, en je kunt uiterlijk vanaf 1 januari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |