abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76165432
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben schijnbaar wel één van de weinige die weet hoe het in elkaar zit Plus, een beetje hulp voor je medefokker kan geen kwaad
Nee, ok dan snap ik het... ja dat is dus het hele probleem iedereen zou dus 3 dagen voor invoering eigenlijk moeten weten hoe het zit..
pi_76165638
Yo Fokkers,

Ik ben in het bezit van een ov chipkaart. Ik vroeg me alleen af, hoeven we nu niet meer zoals elk jaar een ov bij het postkantoor te halen? Ik heb daar in ieder geval geen bericht van gekregen..
pi_76165659
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:07 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Nee, ok dan snap ik het...
Dus niet bij mij komen klagen als het niet goed gaat, ik weet verder niet meer dan op internet staat.
quote:
ja dat is dus het hele probleem iedereen zou dus 3 dagen voor invoering eigenlijk moeten weten hoe het zit..
Probleem is dat zelfs de betrokken instanties het niet eens allemaal weten.
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:18:33 #154
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_76165834
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Even langs een loket of morgen nog een keer proberen. Ik had het van de week ook in Rotterdam dat mijn kaart weigerde, de volgende dag deed hij het gewoon weer.
Thanks, ik zal het morgen nog even een keer proberen. Het feit dat 'ie niet weigert, maar gewoon helemaal niks doet baart me alleen een beetje zorgen
pi_76166224
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:18 schreef DanielSmith het volgende:

[..]

Thanks, ik zal het morgen nog even een keer proberen. Het feit dat 'ie niet weigert, maar gewoon helemaal niks doet baart me alleen een beetje zorgen
Bij mij kwam er geloof ik 'ongeldige kaart' te staan, en daar stond ik dan voor een dicht metropoortje Dus ik hoop voor je dat hij morgen weer werkt, anders wens ik je alvast sterkte
pi_76169728
Godenmorgen Fokkers,

Heeft iemand ervaring met mijn situatie? Ik heb als student in Rotterdam al enige tijd een OV-chipkaart maar heb voor de laatste maand van het jaar mijn stufi op moeten zeggen ivm bijverdiensten. Ik heb toen, uiteraad keurig netjes, ook het OV-studenten'reisproduct' (of hoe het ook mag heten) van mijn OV-chipkaart laten halen. Hierna heb ik met deze kaart gewoon 'op saldo' doorgereisd.

Doordat mijn studentenkaart destijds dus gedeactiveerd is betekent dit dat ik volgens mij dus geen tijdelijk reisproduct meer heb in januari? Klopt dit? Bovendien denkt de IB-groep nu weer ineens dat ik géén chipkaart heb omdat ik mijn stufi tijdelijk had gestopt.

Ik ga vanmiddag even in Rotterdam naar zo'n oplaadpunt om te kijken of het al werkt (goede vraag), maar ik ben echt de draad kwijt...
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:58:35 #157
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_76174400
Ik wil 1 januari met het OV reizen, en moet dus die chipkaart gebruiken. De 31e reis ik nog gratis met mijn huidige OV-studentenkaart. Hoe gaat dat dan op 1 januari? Een los 40% kortingkaartje bij mijn papieren OV-jaarkaart kan dus niet meer, moet ik dan saldo zetten op de OV-chipkaart zodat ik op 1 januari met 40% korting kan reizen?
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_76174590
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:58 schreef BettyR het volgende:
Ik wil 1 januari met het OV reizen, en moet dus die chipkaart gebruiken. De 31e reis ik nog gratis met mijn huidige OV-studentenkaart. Hoe gaat dat dan op 1 januari? Een los 40% kortingkaartje bij mijn papieren OV-jaarkaart kan dus niet meer, moet ik dan saldo zetten op de OV-chipkaart zodat ik op 1 januari met 40% korting kan reizen?
Hoe reis je momenteel dan met 40% korting vraag ik mij af? Met de trein heb je voorlopig nog gewoon een los kaartje nodig bij andere vervoersmiddelen ligt het eraan of ze al de OV-chipkaart hebben ingevoerd. Bij de metro gewoon saldo op je kaart laden, bij sommige vervoerders heb je nog een ouderwetse strippenkaart nodig.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:08:04 #159
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_76174777
Normaal gesproken, dus zonder die chipkaart, zou ik gewoon naast mijn OV-jaarkaart een treinkaartje met 40% korting kopen. Dat doe ik nu ook altijd als ik met korting reis. Maar die papieren OV is volgens studentenov-chipkaart niet meer geldig. Ik ga er dus vanuit dat als ik de huidige OV met het treinkaartje van 40% korting laat zien, dat geen geldig vervoersbewijs meer is.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_76174815
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef BettyR het volgende:
Normaal gesproken, dus zonder die chipkaart, zou ik gewoon naast mijn OV-jaarkaart een treinkaartje met 40% korting kopen. Dat doe ik nu ook altijd als ik met korting reis. Maar die papieren OV is volgens studentenov-chipkaart niet meer geldig. Ik ga er dus vanuit dat als ik de huidige OV met het treinkaartje van 40% korting laat zien, dat geen geldig vervoersbewijs meer is.
Jawel, zie ook de site van de NS, of 1 van de andere sites in de OP.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:11:06 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76174880
Ooh nou, nee, tof hoor.

Godverdomme. Brief van IBG gehad. Ik moest 16 dec naar een oplaadpunt want dan kon ik mn abo halen. Doe ik dat, staat er op die kut automaat "er is geen bestelling voor u"

IBG gebeld, kunnen me niet helpen. Ik moest die achterlijke studentenreisbewijs bellen. ZIJN ZE DICHT TOT 4 JANUARI! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:19:23 #162
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76175182
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Qwea het volgende:
Ooh nou, nee, tof hoor.

Godverdomme. Brief van IBG gehad. Ik moest 16 dec naar een oplaadpunt want dan kon ik mn abo halen. Doe ik dat, staat er op die kut automaat "er is geen bestelling voor u"

IBG gebeld, kunnen me niet helpen. Ik moest die achterlijke studentenreisbewijs bellen. ZIJN ZE DICHT TOT 4 JANUARI! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Graag dit topic opnieuw lezen of paar posts terugkijken, dit is al vaker voorgekomen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76175290
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Qwea het volgende:
Ooh nou, nee, tof hoor.

Vanaf 1 januari ben je de eerste, zie ook dit topic.
pi_76175639
Heb zojuist het nieuwe product opgehaald bij de appie! Kan niet via de ns automaten.
pi_76179412
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef BettyR het volgende:
Ik ga er dus vanuit dat als ik de huidige OV met het treinkaartje van 40% korting laat zien, dat geen geldig vervoersbewijs meer is.
Volgend jaar laat je je studenten-OV-chipkaart zien samen met je papieren kaartje. De conducteur kan controleren welk product er op je studenten-OV-chipkaart geladen is.
pi_76180138
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:42 schreef Qwerty911 het volgende:
Godenmorgen Fokkers,

Heeft iemand ervaring met mijn situatie? Ik heb als student in Rotterdam al enige tijd een OV-chipkaart maar heb voor de laatste maand van het jaar mijn stufi op moeten zeggen ivm bijverdiensten. Ik heb toen, uiteraad keurig netjes, ook het OV-studenten'reisproduct' (of hoe het ook mag heten) van mijn OV-chipkaart laten halen. Hierna heb ik met deze kaart gewoon 'op saldo' doorgereisd.

Doordat mijn studentenkaart destijds dus gedeactiveerd is betekent dit dat ik volgens mij dus geen tijdelijk reisproduct meer heb in januari? Klopt dit? Bovendien denkt de IB-groep nu weer ineens dat ik géén chipkaart heb omdat ik mijn stufi tijdelijk had gestopt.

Ik ga vanmiddag even in Rotterdam naar zo'n oplaadpunt om te kijken of het al werkt (goede vraag), maar ik ben echt de draad kwijt...
Loop even naar zo'n RET-chipkaartkantoortje en leg je probleem uit. Zij kunnen je dan een tijdelijk abonnement geven. Zo heb ik het ook gedaan
pi_76180470
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:18 schreef Carport het volgende:

[..]

Loop even naar zo'n RET-chipkaartkantoortje en leg je probleem uit. Zij kunnen je dan een tijdelijk abonnement geven. Zo heb ik het ook gedaan
Dat kon dit jaar wel, alleen er zijn berichten dat ze geen tijdelijke kaarten meer verstrekken voor 2010. Alleen ik kan geen bevestiging/ontkenning vinden.
pi_76182805
Ik heb het over het toevoegen van het reisproduct. De kaart zelf had ik al. En de persoon op wie ik reageerde ook. Dat is iets anders dan het verstrekken van tijdelijke kaarten.
pi_76182957
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef Carport het volgende:
Ik heb het over het toevoegen van het reisproduct. De kaart zelf had ik al. En de persoon op wie ik reageerde ook. Dat is iets anders dan het verstrekken van tijdelijke kaarten.
Vervang het woord 'kaart' door 'reisproduct' dan Dat werd gedaan inderdaad, alleen doen ze voor 2010 in principe niet meer, maar kan daar even niets meer over vinden.

Proberen kan altijd natuurlijk, anders weet hij zeker dat hij voor een dicht poortje staat.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 15:42:33 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76183376

Hoera, tijdelijke kaart in ieder geval in bezit !!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76183603
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vervang het woord 'kaart' door 'reisproduct' dan Dat werd gedaan inderdaad, alleen doen ze voor 2010 in principe niet meer, maar kan daar even niets meer over vinden.

Proberen kan altijd natuurlijk, anders weet hij zeker dat hij voor een dicht poortje staat.
Vorige week werd er bij mij totaal niet moeilijk gedaan. Situatie uitgelegd en binnen een minuut stond het erop
pi_76183639
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:47 schreef Carport het volgende:

[..]

Vorige week werd er bij mij totaal niet moeilijk gedaan. Situatie uitgelegd en binnen een minuut stond het erop
Ah, netjes. Verbaasd me wel, maar dat is wel een goede tip dan.
pi_76183642
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:42 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]

Hoera, tijdelijke kaart in ieder geval in bezit !!
oh, en ik altijd maar denken dat je een persoonlijke kaart krijgt met een tijdelijk product waarmee je tot 31 januari kan reizen. Dus je krijgt een kaart die geldig is tot 31 januari en later krijg je een persoonlijke kaart?!
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 15:49:33 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76183681
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:59 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Volgend jaar laat je je studenten-OV-chipkaart zien samen met je papieren kaartje. De conducteur kan controleren welk product er op je studenten-OV-chipkaart geladen is.
Huh? Dus ik moet OOK nog een nieuwe OV jaarkaart?
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 15:50:43 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76183731
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

oh, en ik altijd maar denken dat je een persoonlijke kaart krijgt met een tijdelijk product waarmee je tot 31 januari kan reizen. Dus je krijgt een kaart die geldig is tot 31 januari en later krijg je een persoonlijke kaart?!
Kinda... Ik snap er nou helemaal geen ene hol meer van. heb de retourenveloppe (Want hij moet terug) maar gestuurd.

Ik snap niet dat ze wel de uitlevering van een tijdelijke kaart voor elkaar weten te boxen, maar niet een kaart mijn foto en gegevens in een automaat kunnen zetten. Is dat dan echt zoveel werk !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')