Nee, ok dan snap ik het... ja dat is dus het hele probleemquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben schijnbaar wel één van de weinige die weet hoe het in elkaar zitPlus, een beetje hulp voor je medefokker kan geen kwaad
Dus niet bij mij komen klagen als het niet goed gaat, ik weet verder niet meer dan op internet staat.quote:
Probleem is dat zelfs de betrokken instanties het niet eens allemaal weten.quote:ja dat is dus het hele probleemiedereen zou dus 3 dagen voor invoering eigenlijk moeten weten hoe het zit..
Thanks, ik zal het morgen nog even een keer proberen. Het feit dat 'ie niet weigert, maar gewoon helemaal niks doet baart me alleen een beetje zorgenquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Even langs een loket of morgen nog een keer proberen. Ik had het van de week ook in Rotterdam dat mijn kaart weigerde, de volgende dag deed hij het gewoon weer.
Bij mij kwam er geloof ik 'ongeldige kaart' te staan, en daar stond ik dan voor een dicht metropoortjequote:Op dinsdag 29 december 2009 00:18 schreef DanielSmith het volgende:
[..]
Thanks, ik zal het morgen nog even een keer proberen. Het feit dat 'ie niet weigert, maar gewoon helemaal niks doet baart me alleen een beetje zorgen
Hoe reis je momenteel dan met 40% korting vraag ik mij af? Met de trein heb je voorlopig nog gewoon een los kaartje nodig bij andere vervoersmiddelen ligt het eraan of ze al de OV-chipkaart hebben ingevoerd. Bij de metro gewoon saldo op je kaart laden, bij sommige vervoerders heb je nog een ouderwetse strippenkaart nodig.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:58 schreef BettyR het volgende:
Ik wil 1 januari met het OV reizen, en moet dus die chipkaart gebruiken. De 31e reis ik nog gratis met mijn huidige OV-studentenkaart. Hoe gaat dat dan op 1 januari? Een los 40% kortingkaartje bij mijn papieren OV-jaarkaart kan dus niet meer, moet ik dan saldo zetten op de OV-chipkaart zodat ik op 1 januari met 40% korting kan reizen?
Jawel, zie ook de site van de NS, of 1 van de andere sites in de OP.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef BettyR het volgende:
Normaal gesproken, dus zonder die chipkaart, zou ik gewoon naast mijn OV-jaarkaart een treinkaartje met 40% korting kopen. Dat doe ik nu ook altijd als ik met korting reis. Maar die papieren OV is volgens studentenov-chipkaart niet meer geldig. Ik ga er dus vanuit dat als ik de huidige OV met het treinkaartje van 40% korting laat zien, dat geen geldig vervoersbewijs meer is.
Graag dit topic opnieuw lezen of paar posts terugkijken, dit is al vaker voorgekomen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Qwea het volgende:
Ooh nou, nee, tof hoor.
Godverdomme. Brief van IBG gehad. Ik moest 16 dec naar een oplaadpunt want dan kon ik mn abo halen. Doe ik dat, staat er op die kut automaat "er is geen bestelling voor u"
IBG gebeld, kunnen me niet helpen. Ik moest die achterlijke studentenreisbewijs bellen. ZIJN ZE DICHT TOT 4 JANUARI! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Vanaf 1 januari ben je de eerste, zie ook dit topic.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Qwea het volgende:
Ooh nou, nee, tof hoor.
Godverdomme. Brief van IBG gehad. Ik moest 16 dec naar een oplaadpunt want dan kon ik mn abo halen. Doe ik dat, staat er op die kut automaat "er is geen bestelling voor u"
IBG gebeld, kunnen me niet helpen. Ik moest die achterlijke studentenreisbewijs bellen. ZIJN ZE DICHT TOT 4 JANUARI! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Volgend jaar laat je je studenten-OV-chipkaart zien samen met je papieren kaartje. De conducteur kan controleren welk product er op je studenten-OV-chipkaart geladen is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef BettyR het volgende:
Ik ga er dus vanuit dat als ik de huidige OV met het treinkaartje van 40% korting laat zien, dat geen geldig vervoersbewijs meer is.
Loop even naar zo'n RET-chipkaartkantoortje en leg je probleem uit. Zij kunnen je dan een tijdelijk abonnement geven. Zo heb ik het ook gedaanquote:Op dinsdag 29 december 2009 08:42 schreef Qwerty911 het volgende:
Godenmorgen Fokkers,
Heeft iemand ervaring met mijn situatie? Ik heb als student in Rotterdam al enige tijd een OV-chipkaart maar heb voor de laatste maand van het jaar mijn stufi op moeten zeggen ivm bijverdiensten. Ik heb toen, uiteraad keurig netjes, ook het OV-studenten'reisproduct' (of hoe het ook mag heten) van mijn OV-chipkaart laten halen. Hierna heb ik met deze kaart gewoon 'op saldo' doorgereisd.
Doordat mijn studentenkaart destijds dus gedeactiveerd is betekent dit dat ik volgens mij dus geen tijdelijk reisproduct meer heb in januari? Klopt dit? Bovendien denkt de IB-groep nu weer ineens dat ik géén chipkaart heb omdat ik mijn stufi tijdelijk had gestopt.
Ik ga vanmiddag even in Rotterdam naar zo'n oplaadpunt om te kijken of het al werkt (goede vraag), maar ik ben echt de draad kwijt...
Dat kon dit jaar wel, alleen er zijn berichten dat ze geen tijdelijke kaarten meer verstrekken voor 2010. Alleen ik kan geen bevestiging/ontkenning vinden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:18 schreef Carport het volgende:
[..]
Loop even naar zo'n RET-chipkaartkantoortje en leg je probleem uit. Zij kunnen je dan een tijdelijk abonnement geven. Zo heb ik het ook gedaan
Vervang het woord 'kaart' door 'reisproduct' danquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:27 schreef Carport het volgende:
Ik heb het over het toevoegen van het reisproduct. De kaart zelf had ik al. En de persoon op wie ik reageerde ook. Dat is iets anders dan het verstrekken van tijdelijke kaarten.
Vorige week werd er bij mij totaal niet moeilijk gedaan. Situatie uitgelegd en binnen een minuut stond het eropquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vervang het woord 'kaart' door 'reisproduct' danDat werd gedaan inderdaad, alleen doen ze voor 2010 in principe niet meer, maar kan daar even niets meer over vinden.
Proberen kan altijd natuurlijk, anders weet hij zeker dat hij voor een dicht poortje staat.
Ah, netjes. Verbaasd me wel, maar dat is wel een goede tip dan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:47 schreef Carport het volgende:
[..]
Vorige week werd er bij mij totaal niet moeilijk gedaan. Situatie uitgelegd en binnen een minuut stond het erop
oh, en ik altijd maar denken dat je een persoonlijke kaart krijgt met een tijdelijk product waarmee je tot 31 januari kan reizen. Dus je krijgt een kaart die geldig is tot 31 januari en later krijg je een persoonlijke kaart?!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:42 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Hoera, tijdelijke kaart in ieder geval in bezit!!
Huh? Dus ik moet OOK nog een nieuwe OV jaarkaart?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:59 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Volgend jaar laat je je studenten-OV-chipkaart zien samen met je papieren kaartje. De conducteur kan controleren welk product er op je studenten-OV-chipkaart geladen is.
Kinda... Ik snap er nou helemaal geen ene hol meer van. heb de retourenveloppe (Want hij moet terug) maar gestuurd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
oh, en ik altijd maar denken dat je een persoonlijke kaart krijgt met een tijdelijk product waarmee je tot 31 januari kan reizen. Dus je krijgt een kaart die geldig is tot 31 januari en later krijg je een persoonlijke kaart?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |