abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76134986
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is gewoon een maas in het systeem. Stel ik reis vanaf metrostation Slinge naar Rotterdam Centraal om daar op het perron iemand op te pikken en ik reis weer terug dan betaal ik niets om dat ik op Slinge zowel in- als uitcheck.
Zolang wordt toegestaan dat je ook in de richting van het incheckstation mag reizen, kan dat. Bij de NS mag dat niet en vervalt die optie.
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:
Dus kan je er momenteel ook niet in- of uitchecken zoals jij zei.
Daarom reageer ik ook alleen op vragen die gaan over het in- of uitchecken (of de situatie waarin dat wel verplicht is) en roep ik nergens dat je vanaf 1 januari moet gaan inchecken. Want dat hoeft inderdaad dan nog niet.
pi_76135129
Dus als ik met de NS reis hoef ik niet in- en uit te checken?? Ik volg het even niet meer
pi_76135198
Dit bedoel ik dus Carport, het schept onduidelijkheid
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:08 schreef TwisterNederland het volgende:
Dus als ik met de NS reis hoef ik niet in- en uit te checken?? Ik volg het even niet meer
Maar nog maar een keer dan,

Studenten met een Studenten OV-chipkaart hoeven en kunnen voorlopig nog niet in- en uitchecken bij de NS. Zie ook de informatie in de OP.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 28 december 2009 @ 12:16:12 #104
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_76135393
Maar wat is nou het antwoord hierop dan? Heb er wel eentje gehad, maar die snap ik niet helemaal & toen werd er door Dennis (?) ook nog gezegd dat dat antwoord dus niet klopte
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Maar zodra ik wel moet gaan in en uitchecken, dan zullen er zeker wel aanpassingen komen in die kaartautomaten ofzo? Want mijn reis naar Hengelo duurt ongeveer net zo lang als ik naar bv. Amsterdam zou reizen, maar toch zijn de kosten hiervoor anders. Dat moet die kaart dan toch weten, waar ik heenreis? Of snap ik iets niet ?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_76135476
Die kaart bepaalt de prijs op basis van het aantal afgelegde kilometers, niet de reisduur. Anders zou je bij vertraging ook veel meer moeten betalen toch
pi_76135578
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Maar wat is nou het antwoord hierop dan? Heb er wel eentje gehad, maar die snap ik niet helemaal & toen werd er door Dennis (?) ook nog gezegd dat dat antwoord dus niet klopte
[..]
Prijs zal per kilometer gaan en aan de hand daarvan zal je moeten betalen. Vraag me alleen af hoe dat dadelijk gaat als je niet de kortste route neemt, maar bijvoorbeeld via een omweg reist.

Maar dat zijn pas zorgen voor later in het jaar
pi_76135737
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Prijs zal per kilometer gaan en aan de hand daarvan zal je moeten betalen. Vraag me alleen af hoe dat dadelijk gaat als je niet de kortste route neemt, maar bijvoorbeeld via een omweg reist.

Maar dat zijn pas zorgen voor later in het jaar
Om dat antwoord maar alvast te geven: zolang het een advies uit de reisplanner is, maakt dat niet uit. Neem je heel bewust een omweg (via-route), dan moet je óók op het via-station in- en uitchecken. Anders gezegd (maar daar moet ik mee uitkijken), een via-reis zal niet meer bestaan, het worden twee losse enkele reizen.
pi_76135816
Waar kan ik mijn correspondentienummer van de ibg vinden?
pi_76135823
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:26 schreef Carport het volgende:

[..]

Om dat antwoord maar alvast te geven: zolang het een advies uit de reisplanner is, maakt dat niet uit. Neem je heel bewust een omweg (via-route), dan moet je óók op het via-station in- en uitchecken. Anders gezegd (maar daar moet ik mee uitkijken), een via-traject zal niet meer bestaan, het worden twee losse enkele reizen.
Oké, zo'n vermoeden had ik al inderdaad.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 28 december 2009 @ 12:31:20 #110
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_76135936
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
Die kaart bepaalt de prijs op basis van het aantal afgelegde kilometers, niet de reisduur. Anders zou je bij vertraging ook veel meer moeten betalen toch
True, maar hoe weet hij hoeveel kilometers ik reis? Dat zal ie toch weer moeten zien aan het kaartj wat ik kocht [Groningen - Hengelo] of berekend hij gewoon een soort afstand tussen een Chipkaart paaltje op Groningen en eentje in Hengelo ? Beetje onduidelijk uitgelegd zo, maar hopelijk snapt iemand het
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_76136035
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:31 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

True, maar hoe weet hij hoeveel kilometers ik reis? Dat zal ie toch weer moeten zien aan het kaartj wat ik kocht [Groningen - Hengelo] of berekend hij gewoon een soort afstand tussen een Chipkaart paaltje op Groningen en eentje in Hengelo ? Beetje onduidelijk uitgelegd zo, maar hopelijk snapt iemand het
In het systeem zal bekend hoeveel km het is van Groningen naar Hengelo inderdaad. En als je dadelijk met de OV-chipkaart gaat reizen hoef je dus ook geen kaartje meer te kopen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 28 december 2009 @ 12:36:07 #112
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_76136104
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In het systeem zal bekend hoeveel km het is van Groningen naar Hengelo inderdaad. En als je dadelijk met de OV-chipkaart gaat reizen hoef je dus ook geen kaartje meer te kopen.
Oke, aha! Dus er zal idd iets komen dat dat paaltje/kaartje weet waar ik heen wil.
En de prijzen zullen dan zeker wel veranderen van wat nu de tarieven zijn ..
pi_76136174
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oke, aha! Dus er zal idd iets komen dat dat paaltje/kaartje weet waar ik heen wil.
En de prijzen zullen dan zeker wel veranderen van wat nu de tarieven zijn ..
In principe niet, er wordt nu al ook per kilometer afgerekend bij de NS (als ik het goed zeg) en mensen kunnen nu ook al met een gewone OV-chipkaart reizen.
pi_76137285
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:17 schreef Carport het volgende:

[..]

Als je 'unknown' ziet, dan is de halte waar je bent in-/uitgestapt niet herkend. Je betaalt dan ook geen reiskosten (alleen het basistarief).
Als je 'locatie afgeschermd' ziet staan, moet je even je instellingen aanpassen zodat je de haltes wel ziet. Op het transactieoverzicht vind je een link (anders even kijken bij veelgestelde vragen van de website www.ov-chipkaart.nl).
[..]

Automatisch opwaarderen activeren moet je bij een ophaalpunt doen. NS-kaartautomaten kunnen niet alle type transacties verwerken. Typ bij http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ even je adres in en selecteer dat je AO wilt activeren. Dan krijg je vanzelf een lijstje met locaties.
Het is mij nu gelukt om inderdaad de haltes te zien. Het is mij nu ook gelukt op bij de AH het automatisch opwaarderen te activeren, waardeloos dat dit weer niet bij de NS kan.

In 2010 hoef je dus als student ook niet in en uit te checken op de stations? Dit konden ze namelijk ook weer niet activeren bij de NS.
pi_76137329
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef Mathijz het volgende:

[..]

In 2010 hoef je dus als student ook niet in en uit te checken op de stations? Dit konden ze namelijk ook weer niet activeren bij de NS.
Voorlopig hoeft dat in 2010 niet, de bedoeling is dat het ergens in komend jaar wordt ingevoerd.
pi_76141255
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:28 schreef NoelGallagher het volgende:
Waar kan ik mijn correspondentienummer van de ibg vinden?
op een brief van hun of op de bankafschriften (storting van stufi)
pi_76143000
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:45 schreef WhAzAaA het volgende:

[..]

op een brief van hun of op de bankafschriften (storting van stufi)
Je bent een schat. Bedankt
pi_76144011
Ik had die van mij ook allang binnen moeten hebben, alleen door al dat gefaal heb ik em waarschijnlijk ook pas halverwege januari, en dan is het blijkbaar nog een heel gezeik om dat ding normaal werkend te krijgen.

Er is al een aantal keer gezegd dat je met je papieren OVjaarkaart tot 31 januari kan doorreizen als je nog geen chipkaart hebt, maar dat wordt ook telkens weer tegengesproken en afgeraden. Heb ook de NS gebelt en die zeggen dat alleen de OV chipkaart nog wordt geaccepteerd in januari. Ik heb geen zin om die boetes te riskeren.

Ik heb ook al het een en ander gelezen over anonieme tijdelijke OV chipkaarten, die je dan in combinatie met je oude OV jaarkaart aan de conducteur moet laten zien. Sommige mensen hebben die blijkbaar toegestuurd gekregen? Als ik op die site kijk waar ik zo'n anonieme kaart op kan halen blijkt dat het in Breda nergens kan Waar moet je die klotedingen ophalen/kopen?
Ik heb simpelweg niet eens genoeg geld, om al die trein- en busreizen die ik normaal gesproken maak om bij mn uni te komen, iedere dag te moeten betalen...

Ik heb iig geen zin om de dupe te worden van andermans fouten. Ik hoop dat ze nog met een fantsoenlijke regeling komen, maar daar is nu nog niks concreets over bekend toch? Alleen dit lekker vaag: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18250
pi_76145744
Ik zit ook met gebakken peren. Mijn studentenkaart werkt niet en ik word alsmaar van het kastje naar de muur gestuurd, en vervolgens weer terug. Klantenservice (**** 30 minuten wachttijd) stuurt mij naar een ov-bedrijf, baliemedewerker zegt weet ik niks van en stuurt me naar een ander ventje, die verwijst me weer naar de website en die website verwijst mij weer terug naar een ov-bedrijf. Gewoon Schijnbaar moet je een speciaal formulier hebben als je studenten ov-chipkaart het niet doet. Morgen stuur ik hem gewoon aan de hand van een 'vervang mijn defecte persoonlijke chipkaart' op als er nog geen oplossing is.
  maandag 28 december 2009 @ 16:38:22 #120
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76145815
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef Renzo89 het volgende:
Ik zit ook met gebakken peren. Mijn studentenkaart werkt niet en ik word alsmaar van het kastje naar de muur gestuurd, en vervolgens weer terug. Klantenservice (**** 30 minuten wachttijd) stuurt mij naar een ov-bedrijf, baliemedewerker zegt weet ik niks van en stuurt me naar een ander ventje, die verwijst me weer naar de website en die website verwijst mij weer terug naar een ov-bedrijf. Gewoon Schijnbaar moet je een speciaal formulier hebben als je studenten ov-chipkaart het niet doet. Morgen stuur ik hem gewoon aan de hand van een 'vervang mijn defecte persoonlijke chipkaart' op als er nog geen oplossing is.
Wat doet er niet dan ?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76145841
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef Renzo89 het volgende:
Zeggen dat je m bent kwijt geraakt, wordt ie geblokeerd en krijg je na het aanvraagformuliertje ! een nieuwe pas.
pi_76145928
Hij doet helemaal niks, hij reageert niet op paaltjes en bij oplaadpunten gebeurt niks. Hij is dus wel degelijk defect.

@hierboven: Dat is indd misschien ook nog een oplossing
  maandag 28 december 2009 @ 16:42:42 #123
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76145977
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:41 schreef Renzo89 het volgende:
Hij doet helemaal niks, hij reageert niet op paaltjes en bij oplaadpunten gebeurt niks. Hij is dus wel degelijk defect.
Waar woon je dan ? Je had hem al kunnen activeren?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76146058
in Ijsselstein, heb die kaart al geruime tijd maar nooit gebruikt. Tot ik hem vorige week ff wilde uitproberen . Samen met een studiegenoot (uit ijsselstein) naar zo'n kastje toe en die van hem doet het en die van mij deed

Maar ik vind het nogal schandalig dat trouwens de ovchipkaart website eruit ligt (op dit moment), het schijnbaar normaal is dat die jaren moet wachten bij de klantenserive en dat niemand weet wat je eigenlijk moet doet.
  maandag 28 december 2009 @ 17:07:26 #125
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76146859
Waar ligt dat?

Je had hem wel al geactiveerd? Woon je ergens in de regio A'dam / R'dam? Ik weet niet waar de kaarten wel / niet werken, maar iig wel in Rotterdam enzulks.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')