Zolang wordt toegestaan dat je ook in de richting van het incheckstation mag reizen, kan dat. Bij de NS mag dat niet en vervalt die optie.quote:Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een maas in het systeem. Stel ik reis vanaf metrostation Slinge naar Rotterdam Centraal om daar op het perron iemand op te pikken en ik reis weer terug dan betaal ik niets om dat ik op Slinge zowel in- als uitcheck.
Daarom reageer ik ook alleen op vragen die gaan over het in- of uitchecken (of de situatie waarin dat wel verplicht is) en roep ik nergens dat je vanaf 1 januari moet gaan inchecken. Want dat hoeft inderdaad dan nog niet.quote:Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:
Dus kan je er momenteel ook niet in- of uitchecken zoals jij zei.
Maar nog maar een keer dan,quote:Op maandag 28 december 2009 12:08 schreef TwisterNederland het volgende:
Dus als ik met de NS reis hoef ik niet in- en uit te checken?? Ik volg het even niet meer
quote:Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar zodra ik wel moet gaan in en uitchecken, dan zullen er zeker wel aanpassingen komen in die kaartautomaten ofzo? Want mijn reis naar Hengelo duurt ongeveer net zo lang als ik naar bv. Amsterdam zou reizen, maar toch zijn de kosten hiervoor anders. Dat moet die kaart dan toch weten, waar ik heenreis?Of snap ik iets niet
?
Prijs zal per kilometer gaan en aan de hand daarvan zal je moeten betalen. Vraag me alleen af hoe dat dadelijk gaat als je niet de kortste route neemt, maar bijvoorbeeld via een omweg reist.quote:Op maandag 28 december 2009 12:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Maar wat is nou het antwoord hierop dan? Heb er wel eentje gehad, maar die snap ik niet helemaal & toen werd er door Dennis (?) ook nog gezegd dat dat antwoord dus niet klopte
[..]
Om dat antwoord maar alvast te geven: zolang het een advies uit de reisplanner is, maakt dat niet uit. Neem je heel bewust een omweg (via-route), dan moet je óók op het via-station in- en uitchecken. Anders gezegd (maar daar moet ik mee uitkijken), een via-reis zal niet meer bestaan, het worden twee losse enkele reizen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Prijs zal per kilometer gaan en aan de hand daarvan zal je moeten betalen. Vraag me alleen af hoe dat dadelijk gaat als je niet de kortste route neemt, maar bijvoorbeeld via een omweg reist.
Maar dat zijn pas zorgen voor later in het jaar
Oké, zo'n vermoeden had ik al inderdaad.quote:Op maandag 28 december 2009 12:26 schreef Carport het volgende:
[..]
Om dat antwoord maar alvast te geven: zolang het een advies uit de reisplanner is, maakt dat niet uit. Neem je heel bewust een omweg (via-route), dan moet je óók op het via-station in- en uitchecken. Anders gezegd (maar daar moet ik mee uitkijken), een via-traject zal niet meer bestaan, het worden twee losse enkele reizen.
True, maar hoe weet hij hoeveel kilometers ik reis? Dat zal ie toch weer moeten zien aan het kaartj wat ik kocht [Groningen - Hengelo] of berekend hij gewoon een soort afstand tussen een Chipkaart paaltje op Groningen en eentje in Hengeloquote:Op maandag 28 december 2009 12:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
Die kaart bepaalt de prijs op basis van het aantal afgelegde kilometers, niet de reisduur. Anders zou je bij vertraging ook veel meer moeten betalen toch
In het systeem zal bekend hoeveel km het is van Groningen naar Hengelo inderdaad. En als je dadelijk met de OV-chipkaart gaat reizen hoef je dus ook geen kaartje meer te kopen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
True, maar hoe weet hij hoeveel kilometers ik reis? Dat zal ie toch weer moeten zien aan het kaartj wat ik kocht [Groningen - Hengelo] of berekend hij gewoon een soort afstand tussen een Chipkaart paaltje op Groningen en eentje in Hengelo? Beetje onduidelijk uitgelegd zo, maar hopelijk snapt iemand het
Oke, aha! Dus er zal idd iets komen dat dat paaltje/kaartje weet waar ik heen wil.quote:Op maandag 28 december 2009 12:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In het systeem zal bekend hoeveel km het is van Groningen naar Hengelo inderdaad. En als je dadelijk met de OV-chipkaart gaat reizen hoef je dus ook geen kaartje meer te kopen.
In principe niet, er wordt nu al ook per kilometer afgerekend bij de NS (als ik het goed zeg) en mensen kunnen nu ook al met een gewone OV-chipkaart reizen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oke, aha! Dus er zal idd iets komen dat dat paaltje/kaartje weet waar ik heen wil.
En de prijzen zullen dan zeker wel veranderen van wat nu de tarieven zijn..
Het is mij nu gelukt om inderdaad de haltes te zien. Het is mij nu ook gelukt op bij de AH het automatisch opwaarderen te activeren, waardeloos dat dit weer niet bij de NS kan.quote:Op maandag 28 december 2009 11:17 schreef Carport het volgende:
[..]
Als je 'unknown' ziet, dan is de halte waar je bent in-/uitgestapt niet herkend. Je betaalt dan ook geen reiskosten (alleen het basistarief).
Als je 'locatie afgeschermd' ziet staan, moet je even je instellingen aanpassen zodat je de haltes wel ziet. Op het transactieoverzicht vind je een link (anders even kijken bij veelgestelde vragen van de website www.ov-chipkaart.nl).
[..]
Automatisch opwaarderen activeren moet je bij een ophaalpunt doen. NS-kaartautomaten kunnen niet alle type transacties verwerken. Typ bij http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ even je adres in en selecteer dat je AO wilt activeren. Dan krijg je vanzelf een lijstje met locaties.
Voorlopig hoeft dat in 2010 niet, de bedoeling is dat het ergens in komend jaar wordt ingevoerd.quote:Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef Mathijz het volgende:
[..]
In 2010 hoef je dus als student ook niet in en uit te checken op de stations? Dit konden ze namelijk ook weer niet activeren bij de NS.
op een brief van hun of op de bankafschriften (storting van stufi)quote:Op maandag 28 december 2009 12:28 schreef NoelGallagher het volgende:
Waar kan ik mijn correspondentienummer van de ibg vinden?
Je bent een schat. Bedanktquote:Op maandag 28 december 2009 14:45 schreef WhAzAaA het volgende:
[..]
op een brief van hun of op de bankafschriften (storting van stufi)
Wat doet er niet dan ?quote:Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef Renzo89 het volgende:
Ik zit ook met gebakken peren. Mijn studentenkaart werkt niet en ik word alsmaar van het kastje naar de muur gestuurd, en vervolgens weer terug. Klantenservice (**** 30 minuten wachttijd) stuurt mij naar een ov-bedrijf, baliemedewerker zegt weet ik niks van en stuurt me naar een ander ventje, die verwijst me weer naar de website en die website verwijst mij weer terug naar een ov-bedrijf. GewoonSchijnbaar moet je een speciaal formulier hebben als je studenten ov-chipkaart het niet doet. Morgen stuur ik hem gewoon aan de hand van een 'vervang mijn defecte persoonlijke chipkaart' op als er nog geen oplossing is.
Zeggen dat je m bent kwijt geraakt, wordt ie geblokeerd en krijg je na het aanvraagformuliertjequote:Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef Renzo89 het volgende:
Ik zit ook met gebakken peren. Mijn studentenkaart werkt niet en ik word alsmaar van het kastje naar de muur gestuurd, en vervolgens weer terug. Klantenservice (**** 30 minuten wachttijd) stuurt mij naar een ov-bedrijf, baliemedewerker zegt weet ik niks van en stuurt me naar een ander ventje, die verwijst me weer naar de website en die website verwijst mij weer terug naar een ov-bedrijf. GewoonSchijnbaar moet je een speciaal formulier hebben als je studenten ov-chipkaart het niet doet. Morgen stuur ik hem gewoon aan de hand van een 'vervang mijn defecte persoonlijke chipkaart' op als er nog geen oplossing is.
Waar woon je dan ? Je had hem al kunnen activeren?quote:Op maandag 28 december 2009 16:41 schreef Renzo89 het volgende:
Hij doet helemaal niks, hij reageert niet op paaltjes en bij oplaadpunten gebeurt niks. Hij is dus wel degelijk defect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |