Maak daar maar 30 minuten van ofzo, ze nemen helemaal niet op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:01 schreef KoekjesTwister het volgende:
Ik hang al 10 minuten in de wachtrij.
Ik moest 20 minuten wachtenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:47 schreef Negaiido het volgende:
Maar ze nemen sowiezo niet eens op: "Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek" echt bullsh*t gewoon -.-.
En dat om 20:47, ik geloof er niks meer van.
Bij mij precies hetzelfde. formulier ruim voor 1 november verstuurd. Heb daarna nog 4-5 keer gebeld. begin december twee keer toegezegd dat ze het uit zouden zoeken en ik een mailtje zou ontvangen. afgelopen vrijdag ochtend gebeld: ja we hebben je foto ontvangen alleen de kaart is nog niet in productie. hang ik op kijk ik in mijn mail zie ik twee mailtjes van de klantenservice dat ze niets ontvangen hebben en of ik het opnieuw wil opsturen. wordt echt helemaal gek van die overheids zooi. vandaag weer gebeld, mijn gegevens zijn genoteerd en ik zou een tijdelijk kaart of zoiets krijgen zodat ik per 1-01-10 kan reizen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:56 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Ik moest 20 minuten wachten![]()
Ze hadden mijn formulier (wat ik ruim voor de 'deadline' had opgestuurd) niet ontvangen. Vandaag een mailtje gekregen van de klantenservice waarin stond dat ik het formulier opnieuw moest opsturen.
Een belangrijke noot in het e-mailbericht: Heb je het aanvraagformulier langer dan enkele dagen geleden opgestuurd, dan verzoeken wij jou een nieuw aanvraagformulier op te vragen via www.studentenov-chipkaart.nl. Onze excuses voor het ongemak. Als je het formulier retourneert, zorgen wij ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.
Ik hoop op het beste.
Ik begrijp het ook niet meer helemaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:44 schreef Negaiido het volgende:
Hoe het nou eigenlijk met de status van mijn ov chipkaart zit, ik vind die emails best vaag. Daarnaast zou ik ook graag willen weten hoe lang het nog duurt i.v.m. de kerstdagen etc.
In principe check je in- en uit bij de kaartlezers bij het in- en uitstappen, zoals chiren zegt. Echter, bij sommige vervoersbedrijven werkt de OV-chipkaartapparatuur nog niet (denk aan Syntus, Veolia). Aangezien je vanaf 1 januari alleen nog een OV-chipkaart hebt, laat je daar de kaart zien aan de chauffeur. Zodra de apparatuur daar werkt, check je gewoon in- en uit.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:26 schreef MervinMinky het volgende:
Moet je als student die chipkaart in de bus aan de chauffeur laten zien of gewoon scannen in de bus?
Je checkt in bij het instappen van de bus en uit bij het uitstappen. Stap je over, dan check je dus in en uit in de eerste bus en daarna in en uit in de tweede. Dit geldt ongeveer hetzelfde voor metro's, waar je echter niet in het voertuig, maar op de stations in- en uitcheckt. Bij treinen check je alleen in op je vertrekstation en uit op je aankomststation, tenzij je van vervoerder wisselt. Overigens kun je nog niet in- en uitchecken op treinstations met je studenten-OV-chipkaart, dus volstaat het tonen aan de conducteur. Die heeft een afleesapparaatje om te controleren of er inderdaad een studentenreisrecht op staat.quote:En als je 2 bussen naar school en 2 bussen naar huis neemt moet je dan bij de laatste bus voordat je afstapt om naar huis te gaan weer scannen of jezelf af te melden?
Dat klinkt alsof er een keer saldo van je kaart is afgeschreven voor een gemaakte reis. Dat kan gebeuren als je in- en uitcheckt terwijl de automaten je abonnement/studentenreisrecht niet herkennen. Dat is het geval bij onder andere HTM en Arriva, als ik me niet vergis. Aangezien je kunt inchecken met een niet-negatief saldo, kan dat ook als je de kaart nog nooit opgeladen hebt. Daarna staat er echter een negatief saldo op de kaart en kun je ook in je vrij-reizenperiode niet meer inchecken.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:03 schreef chiren het volgende:
Nieuwe vraag, tot 31jan geldt het tijdelijke studentenreisproduct, maar nu heb ik al een paar keer door de weeks proberen te scannen met m'n week-ovchip, maar ik kreeg de melding 'onvoldoende saldo' te zien... Iemand een idee?
Als je bedoelt of er altijd borg wordt afgeschreven die je daarna terugkrijgt, dan dacht ik van niet, maar pin me er niet op vast.quote:Moet je misschien altijd het instaptarief betalen ook al reis je in je 'vrije' periode?
dat zal wel mee vallen, met meer als twee tegelijk kun je toch niet uitstappen, en laten er nu net twee kastjes zittenquote:Op woensdag 23 december 2009 20:59 schreef MervinMinky het volgende:
Wauw, dat wordt een zooitje want als ik naar school ga met de bus zit de bus stampvol en bij de schoolhalte stapt 80% eruit, als iedereen dan met zijn pasje door de scanner moet krijgt de bus vertraging.
Oke, thanks voor de info!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:15 schreef Tochjo het volgende:
Dat reisproduct is een tijdelijk reisproduct, je moet echt nog een nieuwe ophalen. Maar die staat nu pas uiterlijk 1 januari voor je klaar, en het idee is dat je hem in januari ophaalt; zie www.studentenov-chipkaart.nl, linksonder. Op 1 februari zal het huidige product, met een geldigheid tot eind 2012, automatisch vervallen. Ofzo. Dat is nog wat onduidelijk, geloof ik
Hoe dan ook, in januari nog even langs de automaat en dan zou het moeten lukken.
Ik las net in een ander topic dat connexion blijkbaar vind dat je altijd een positief saldo moet hebben anders kan je blijkbaar niet inchecken, ik weet niet of dat ook voor andere vervoerders ook geldt. Ik reis eigenlijk alleen met de RET met mijn OV-chipkaart en daar hoef je geen positief saldo te hebben in je vrij reizen periode.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Als je bedoelt of er altijd borg wordt afgeschreven die je daarna terugkrijgt, dan dacht ik van niet, maar pin me er niet op vast.
Durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:32 schreef nicolesoufi het volgende:
Wat ik mij trouwens begin af te vragen is het uberhaupt verstandig om zo'n studentenreisproduct op te laden? Op een gegeven moment moet dat ding er ook binnen 5 dagen na je studie eraf....stel dat er net iets technisch ofzo is en dat het je niet lukt?
Ik heb geen idee, ik doe altijd gewoon pasfoto's.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:01 schreef nicolesoufi het volgende:
Zijn de pasfoto's van foto klein goed genoeg? Ik bedoel die worden toch niet afgekeurd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |