Omdat er fysiek iets bijgeschreven moet worden bij een automaat.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:55 schreef KoekjesTwister het volgende:
Nou, ik heb de OV-chipkaart specifiek aangevraagd, het moge duidelijk zijn dat ik hem wel heel graag wil. Dan is het toch logisch dat hij voorgeactiveerd in de bus valt?
En anders, waarom krijgen mensen die hem niet willen wel in de bus? Is dat niet krom geregeld?
En waarom kan de activatie niet via internet...
quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:55 schreef KoekjesTwister het volgende:
Nou, ik heb de OV-chipkaart specifiek aangevraagd, het moge duidelijk zijn dat ik hem wel heel graag wil. Dan is het toch logisch dat hij voorgeactiveerd in de bus valt?
En anders, waarom krijgen mensen die hem niet willen wel in de bus? Is dat niet krom geregeld?
En waarom kan de activatie niet via internet...
Nou, het kan toch dat ik het via internet activeer, en de eerste keer dat ik bij een vervoersmaatschappij incheck het automatisch bijgeschreven wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat er fysiek iets bijgeschreven moet worden bij een automaat.
Ik heb niet het idee dat dat zo makkelijk werkt, die apparaten bij de vervoerders kunnen niet veel meer dan zo'n kaart uitlezen. Maar echt, waar maak je je druk om?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:59 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Nou, het kan toch dat ik het via internet activeer, en de eerste keer dat ik bij een vervoersmaatschappij incheck het automatisch bijgeschreven wordt.
Als informatici vind ik het absurd dat dit proces de gebruiker hinder geeft, terwijl het veel netter opgelost kan worden. Ik kom nooit bij een supermarkt.
Als je een OV-chipkaart hebt, even de posts lezen. Als je geen OV-chipkaart hebt mag je nu gaan huilenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:01 schreef Nosh het volgende:
Oh shit, wat moet je doen als je hier letterlijk nú pas achterkomt?
Ik heb niets aangevraagd, heel vroeger eens wat pasfoto's achtergelaten, en dat is het.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je een OV-chipkaart hebt, even de posts lezen. Als je geen OV-chipkaart hebt mag je nu gaan huilen
Het gaat om het principe. Het systeem had met prachtige eenvoud opgezet kunnen worden. Maar het is nu geklooi met kastjes bij de supermarkten. Had gewoon alles via internet gedaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dat zo makkelijk werkt, die apparaten bij de vervoerders kunnen niet veel meer dan zo'n kaart uitlezen. Maar echt, waar maak je je druk om?
Jij komt wel dagelijks bij het postkantoor btw? Het enige wat je moet doen is langs de Primera, supermarkt of wat dan ook. Zie niet echt wat voor hinder jij daar van ondervind, zeker niet ten opzichte van de vorige methode.
Ik ga er vanuit dat dat niet mogelijk is geweest, anders hadden ze dat inderdaad wel mogen doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:05 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. Het systeem had met prachtige eenvoud opgezet kunnen worden. Maar het is nu geklooi met kastjes bij de supermarkten. Had gewoon alles via internet gedaan.
Extra vraag: Hoe kan ik een 1e klas upgrade i.c.m. de studenten OV-chipkaart doen?
Ging de losse kaartverkoop er niet volledig uit?quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je even op de site van NS kijken, maar als goed is (heb niet zoveel ervaring met de trein reizen) moet je, net als je nu doet, daar een los kaartje voor kopen
Het gaat sowieso nog wel een tijd duren voor dat de NS overstapt dacht ik.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:08 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ging de losse kaartverkoop er niet volledig uit?
Ja dat klopt, maar bij de NS voorlopig nog niet, daar kun je ook niet nog in- en uitchecken,quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:08 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ging de losse kaartverkoop er niet volledig uit?
Saldo ¤0 wil zeggen dat je er geen geld op hebt staanquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:23 schreef Justinn het volgende:
Ze hebben het steeds over activeren. Ik heb dus al een OV-chipkaart sinds 2008 (jaar geleden opgehaald), maar nog nooit gebruikt, omdat ik ook een OV-studentenkaart heb. Hoe weet ik uberhaupt of de mijne wel is geactiveerd en of ik hem kan gebruiken? Ik heb een account kunnen maken op www.ov-chipkaart.nl en mijn kaartnummer ingevoerd. Saldo staat op ¤ 0. Wat nu? Het komt allemaal een beetje over als een omslachtig systeem met dat opladen.
Je moet 'm nog activeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:23 schreef Justinn het volgende:
Ze hebben het steeds over activeren. Ik heb dus al een OV-chipkaart sinds 2008 (jaar geleden opgehaald), maar nog nooit gebruikt, omdat ik ook een OV-studentenkaart heb. Hoe weet ik uberhaupt of de mijne wel is geactiveerd en of ik hem kan gebruiken? Ik heb een account kunnen maken op www.ov-chipkaart.nl en mijn kaartnummer ingevoerd. Saldo staat op ¤ 0. Wat nu? Het komt allemaal een beetje over als een omslachtig systeem met dat opladen.
Nou, ze kunnen ook elke maand kijken of jij die maand ergen ingecheckt bent, en dan je totale reiskosten van die maand (met een top van ¤85) aan je prestatiebeurs schuld toevoegen. Dat is toch een mooier systeem?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]Ik heb hem aangevraagd toen ik in de 3e van het HBO zat. Als ik na 4 HBO gestopt was en hem had gekregen, dan had ik hem ook niet nodig gehad. Wanneer toen een abbo op stond en ik wist dat niet/had dat niet door/whatever, dan had ik nu een mega boete kunnen betalen.
Dat product wat er nu op staat kan je in januari ook nog gebruiken. Als je gaat activeren staan ze allebei voor je klaar zodat je kan kiezen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:32 schreef TheAgent het volgende:
Vraagje:
Ik heb altijd een weekabonnement gehad en de IB-Groep had dus ook een weekabonnement voor me klaargezet om te activeren. Een maand geleden besloot ik om te switchen en dat is ook netjes gegaan op Mijn IB-Groep. Als het goed is, moet er dus ook een weekendabonnement voor me klaarstaan bij de automaat.
Nu is mijn vraag: Is dat tijdelijk abonnement voor januari nu een week- of weekendabonnement? In het laatste geval activeer ik hem liever in de adviesperiode ipv dat gedoe nu met defecte automaten hier en daar.
Stiekem is er wel haast bij geboden, want ik had gehoopt om al gratis te kunnen reizen in het weekend na de jaarwisseling.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat product wat er nu op staat kan je in januari ook nog gebruiken. Als je gaat activeren staan ze allebei voor je klaar zodat je kan kiezen.
Oke, ik heb net wel een even ingelogd op de IB-groep website en daar staat onder 'Reizen' dat ik een weekabbonement heb voor de periode 01-01-2010 t/m 31-12-2010. Er staat echter geen kaartnummer bij. Op de IB-groep website staat ook:quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:25 schreef Janetje het volgende:
[..]
Je moet 'm nog activeren.
http://www.studentenov-chipkaart.nl/waar-haal-ik-mijn-kaart-op
Je zal hem toch echt moeten activeren voor 31 januari.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:40 schreef Justinn het volgende:
[..]
Oke, ik heb net wel een even ingelogd op de IB-groep website en daar staat onder 'Reizen' dat ik een weekabbonement heb voor de periode 01-01-2010 t/m 31-12-2010. Er staat echter geen kaartnummer bij. Op de IB-groep website staat ook:
"Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan staat daarop al een tijdelijk week- of weekendabonnement. Daarmee kun je vanaf 1 januari direct reizen als je recht hebt op studiefinanciering."
Dus volgens mij is het allemaal al in orde.![]()
Justin
Oke dan, bedankt voor de hulp.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je zal hem toch echt moeten activeren voor 31 januari.
Krijg het er alleen maar benauwd vanquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:04 schreef CantFazeMe het volgende:
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Dit vind ik wel een leuk bericht.![]()
Ik moest lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |