Bedankt voor je nuttige antwoordquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:58 schreef Carport het volgende:
[..]
Dat deactiveren kan/kon niet vanaf afstand, duus dat moest je wel zelf doen. Dat heeft in de voorwaarden van je OV-studentenkaart gestaan. Het is ook in het nieuws geweest: http://www.nu.nl/binnenla(...)t-ov-chipkaart.html. Maar als jou andere dingen zijn verteld, kan ik me voorstellen dat je even raar stond te kijken
Nee vanaf de 31ste, van januari dat is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:25 schreef Rorata het volgende:
ik snap het niet helemaal, betekend dat vanaf 1 januari er geld van mijn ov-chipkaart afgeschreven word totdat ik hem activeer?
Je moet hem alleen nog activeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:25 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige antwoordIk heb vanaf 2010 weer terug stufi, dus ik neem aan dat m'n OV chipkaart dan gewoon actief blijft aangezien ik het dan weer legaal kan gebruiken. Ik zie het wel weer
Het is nu even een gezeur en straks is het prima te doenquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:30 schreef Muta het volgende:
wat een gezeur zeg, ik ben het echt beu, nu al. voor dat ik hem ook maar 1x gebruikt heb
dus ik kan hem nu nog niet activeren?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
http://www.studentenov-chipkaart.nl/ Links onderaan je achternaam invullen en kijken wanneer je hem op kunt halen.
Er zijn mensen die het blijkbaar wel kunnen, maar ik zou gewoon uitgaan van de data die op die site staat. Tot 31-01-2009 kan je gewoon reizen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:34 schreef Sjappel het volgende:
[..]
dus ik kan hem nu nog niet activeren?
Dan heb jij een probleem & dan verdien je het ook niet om gratis te reizen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:34 schreef Muta het volgende:
ja vast, ik moet alles weer zelf regelen...
het oude systeem was 1000000x beter, egwoon even fototje maken, langs het postkantoor, en klaar is kees, je kon overal gratis heen... maar nu moet je dit en dat doen, alles gaat fout. niemand die het duidelijk kan uitleggen.
de ov site schiet geen drol op, ik zie het wel, als ik die bus niet inkom 4 januari hebben ze een probleem.
Het enige wat je moet doen (als je eenmaal zo'n kaart hebt) is hem activeren. Wat is daar nou zo lastig aan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:34 schreef Muta het volgende:
ja vast, ik moet alles weer zelf regelen...
het oude systeem was 1000000x beter, egwoon even fototje maken, langs het postkantoor, en klaar is kees, je kon overal gratis heen... maar nu moet je dit en dat doen, alles gaat fout. niemand die het duidelijk kan uitleggen.
de ov site schiet geen drol op, ik zie het wel, als ik die bus niet inkom 4 januari hebben ze een probleem.
ik heb hem al maanden, ik moet hem activeren volgens die site ergens in januari...quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het enige wat je moet doen (als je eenmaal zo'n kaart hebt) is hem activeren. Wat is daar nou zo lastig aan?
Nee, je oude OV kan je op 01-01-2010 in de prullenbak gooien.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:42 schreef Muta het volgende:
[..]
ik heb hem al maanden, ik moet hem activeren volgens die site ergens in januari...
en jij zei dat ik de bus niet inkwam maar je weet dus ook geen drol, want mijn oude ov is blijkbaar gewoon nog geldig...
bullshit, dat zeg ik net, en dat doe ik, daarna werkt alles, nu moet ik een kaart activeren? niks is duidelijk blablabla het is gewoon een grote troep!quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan heb jij een probleem & dan verdien je het ook niet om gratis te reizen.
Kom op zeg; "moet je van alles zelf regelen"; dat moest je, wat je zelf al zei, bij je gewone studentenkaart ook.
Je oude OV? Je papieren kaart? Die is niet geldig meer in 2010. Op je OV-chipkaart staat een tijdelijk reistegoed waarmee je tot 31 januari kan reizen, voor die tijd moet je dus nieuwe product ophalen. Lees anders het topic even...quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:42 schreef Muta het volgende:
[..]
ik heb hem al maanden, ik moet hem activeren volgens die site ergens in januari...
en jij zei dat ik de bus niet inkwam maar je weet dus ook geen drol, want mijn oude ov is blijkbaar gewoon nog geldig...
Als je je kaart gaat activeren, dan werkt het ook. Klaar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:43 schreef Muta het volgende:
[..]
bullshit, dat zeg ik net, en dat doe ik, daarna werkt alles, nu moet ik een kaart activeren? niks is duidelijk blablabla het is gewoon een grote troep!
De OV-chipkaart moet reizen eenvoudiger maken, maar het systeem gaat onder meer uit van perfecte mensen zonder lichamelijke handicap of ouderdomsverschijnselen. 25 problemen op een rij.
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Ik heb meerdere aanvragen ingediend voor een OV-chipkaart. Ik krijg hem hopelijk voor februari nog in de brievenbus, daarna moet ik nog helemaal naar een supermarkt fietsen, hem activeren, en dan hopen dat alles werkt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan heb jij een probleem & dan verdien je het ook niet om gratis te reizen.
Kom op zeg; "moet je van alles zelf regelen"; dat moest je, wat je zelf al zei, bij je gewone studentenkaart ook.
Los van het aanvragen (wat op het laatste moment inderdaad slecht geregeld is) moest je anders naar het postkantoor fietsen en een half uur in de rij gaan staan. Vind ik dit toch wat relaxter.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ik heb meerdere aanvragen ingediend voor een OV-chipkaart. Ik krijg hem hopelijk voor februari nog in de brievenbus, daarna moet ik nog helemaal naar een supermarkt fietsen, hem activeren, en dan hopen dat alles werkt.
Even naar het postkantoor met een pasfoto, ja, dat systeem was een stuk beter.
Waarom kan zo'n kaart niet vooraf geactiveerd bij mij in de brievenbus vallen? Hoezo moet deze laatste stap handmatig, en waarom kan dit niet eventueel over het internet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Los van het aanvragen (wat op het laatste moment inderdaad slecht geregeld is) moest je anders naar het postkantoor fietsen en een half uur in de rij gaan staan. Vind ik dit toch wat relaxter.
Omdat je, net als anders, kan switchen van abonnementquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:50 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Waarom kan zo'n kaart niet vooraf geactiveerd bij mij in de brievenbus vallen? Hoezo moet deze laatste stap handmatig, en waarom kan dit niet eventueel over het internet.
Goh, wat een werk hè. Normaal kom je natuurlijk nooit in de supermarktquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ik heb meerdere aanvragen ingediend voor een OV-chipkaart. Ik krijg hem hopelijk voor februari nog in de brievenbus, daarna moet ik nog helemaal naar een supermarkt fietsen, hem activeren, en dan hopen dat alles werkt.
Omdat, je net als bij je papieren kaart vroeger, je niet verplicht bent dat product op te halen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:50 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Waarom kan zo'n kaart niet vooraf geactiveerd bij mij in de brievenbus vallen? Hoezo moet deze laatste stap handmatig, en waarom kan dit niet eventueel over het internet.
Zoals ik al eerder zei; je oude kaart kan per 01-01-2010 in de prullenbak.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:50 schreef RoW_0 het volgende:
Ik heb mijn OV chipkaart ontvangen, helemaal niets gedaan. En ik zat een keer in de bus. een keer voor de gein gechipt. en dan toen ik wegging heb ik 'm uit ge chipt. en. er stond 0 euro ofzo.
Maargoed, wat moet ik doen met mijn oude OV kaart? is mijn OV kaart zo goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |