We hebben geen intentie de index te verslaan of de nieuwe heilige graal te vindenquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:35 schreef Mendeljev het volgende:
Wat is het beleggersprofiel van de club? Willen jullie de index verslaan of proberen zo snel mogelijk je geld te vertienvoudigen? Afhankelijk van het doel moet je je middelen die je gaat inzetten bepalen.
Voor de continuiteit van de vriendenclub kun je je doelstellingen beter beperkt houden, aan de andere kant is het volgen van de index wel heel erg saai.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef Xiphos het volgende:
En uiteraard even een vergunning regelen bij de AFM, omdat naar ik aanneem je inlegbedrag minder is dan ¤50.000,--
bronquote:Geen vergunning of een goedgekeurd prospectus
Sommige financiële ondernemingen hebben een vrijstelling. Ze hoeven geen vergunning of goedgekeurd prospectus te hebben. De AFM controleert deze ondernemingen niet. Bijvoorbeeld als ze beleggingsproducten aanbieden:
•die per stuk of per pakket ¤ 50.000 of meer kosten
•alleen aan professionele beleggers of aan minder dan 100 personen
Precies, om zulke dingen gaat het mij.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Denk aan de kosten per transactiegoedkope broker dus nemen
Als je echt spannende dagen wilt beleven moet je in opties gaan handelen (verdubbelen of halveren in een dag is mogelijk), maar ik denk dat menig studentenhart dat niet aankanquote:Op dinsdag 22 december 2009 02:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We hebben geen intentie de index te verslaan of de nieuwe heilige graal te vinden.
Het gaat er met name om wat meer economisch inzicht te verkrijgen en met een relatief bescheiden portefeuille redelijk defensief met wellicht een paar avontuurtjes wat mogelijkheden van het beleggen te onderzoeken.
We zijn allen studenten, dus meer dan een paar duizend euro zal het tijdens de start niet zijn, maar het is leuknog wat over te houden voor als de portefeuille wat gegroeid is en we ons wellicht wat meer ook op de effecten kunnen richten.
Zou het eigenlijk verstandig zijn een deel van ons startkapitaal in fondsen te beleggen, gelet op de beperkte grootte hiervan of is dat te defensief / saai
quote:ons zuurverdiende startkapitaal
Dat botst toch wel een beetje hoorquote:ik zie het geld wel echt als playmoney
Vind ik nietquote:Op woensdag 23 december 2009 12:13 schreef Apollon het volgende:
[..]
[..]
Dat botst toch wel een beetje hoor
Dus eigenlijk is een neutraal-offensief profiel (zeker in verband met de tijdsduur) van toepassing (anders dan "redelijk defensief"?quote:Vind ik niet.
Wij zien het geld als playmoney, dat wil zeggen; niet als spaargeld dat aangesproken gaat worden de komende 4 tot 5 jaar. Mijns inziens; als je er aandelen van koopt, kan het inderdaad zijn dat het 40 % daalt. Maar what goes down, must/can come up, dus je moet het niet dan in uiterste paniek gaan verkopen omdat je nog maar 600 euro "hebt".
Tenzij je aan de slag gaat met spreadsquote:Bij opties/futures en meer complexe producten is het zoals je al eerder aangaf niets of verdubbelen. Leuk, maar dan heb je na een jaar mogelijk 0 euro en ook geen aandelenpakket wat wellicht op dat moment wat minder waard is, maar nog kan stijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |