abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75902222
Hoi allemaal

Ik wil graag jullie advies vragen.

De situatie is alsvolgt:
Ik werk al een aantal jaren als oproepkracht. Het komt voor dat ik werkweken van 40 uur heb, maar het gebeurt ook dat ik wekenlang geen werk (en dus geen inkomsten) heb.
Salaris op jaarbasis is vooraf met geen mogelijkheid in te schatten. In goede jaren heb ik weleens 40.000 euro bruto gehad, in crisisjaren (zoals dit jaar) zal het eerder richting 20.000 euro gaan.
Mijn partner werkt parttime en maakt soms overuren. Wij zijn trouwens fiscale partners.

Voorheen berekende ik de zorgtoeslag aan de hand van de jaarlijkse aangifte. Dat was wel handig, want je kreeg achteraf waar je recht op had.
Sinds dit veranderd is (sinds vorig jaar?) heb ik geen idee meer wat ik nu het beste kan doen. Over 2009 zal ik er waarschijnlijk wel recht op hebben (crisis, weinig uren gemaakt), maar de kans is groot dat ik er volgend jaar geen recht meer op heb.
Wat ik eigenlijk het liefst zou willen is achteraf bekijken of ik recht heb op zorgtoeslag voor het betreffende jaar, maar dat schijnt niet meer te mogen/kunnen.
Aan terugbetalen heb ik een enorme hekel, dus dat zou ik het liefst voorkomen.

Heeft iemand een idee wat in dit geval het handigst is?
Bedankt alvast voor het meedenken.
pi_75902340
Gewoon een hoog inkomen opgeven. Geef dus op dat je verwacht 40.000 euro te verdienen, dan hoef je naar alle waarschijnlijkheid niets terug te betalen, maar kan het wel zo zijn dat je er achteraf toch nog recht op hebt.
  maandag 21 december 2009 @ 22:53:08 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75903229
Wat Dennis zegt kan je gewoon telefonisch doorgeven bij de belastingtelefoon.
censuur :O
pi_75903466
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat Dennis zegt kan je gewoon telefonisch doorgeven bij de belastingtelefoon.
Telefonisch gaat je niet lukken....

http://www.belastingdiens(...)anslag2010/download/

http://toeslagen.nl/download/particulier/huurtoeslag2010.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')