abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75895887
Het viel mij op dat de SNS Bank steeds minder doet en steeds meer geld vraagt voor de (non-)services die ze aanbieden.

Op de pagina over Tarieven SNS Betalen op de SNS-site, schrok ik echt van de hoge rentes en kosten die betaald moeten worden!

SNS Privérekening 18,7%
SNS Rekening-courant Privé Van 8,8 tot 14,8%
SNS Creditcard 15,9%
SNS Studentenrekening 8,3%
SNS Jongerenrekening 8,3%
Passen en cards
SNS Wereldpas (gebruik) ¤ 1,08 per maand*
SNS Wereldpas (vervanging) ¤ 6
SNS Persoonlijke Wereldpas (gebruik) ¤ 1,08 per maand*
SNS Persoonlijke Wereldpas (vervanging) ¤ 8,50
SNS Creditcard (nieuw) ¤ 15,75
SNS Creditcard (vervanging) Gratis
SNS Lenen 10,1%

En als je geld wilt opnemen:

In Euro-landen Gratis
In overige landen ¤ 2,25 per opname
Met creditcard ¤ 4,50 per opname

Internetbankieren met Mijn SNS
Internetbankieren met Mijn SNS Digipas (nieuw) Gratis
Digipas (vervanging) ¤ 12,50
Spoedbetaling Vanaf ¤ 2,20
Overschrijvingsboekje ¤ 6,50

En alsof dat nog niet genoeg is, moet je zelfs betalen om geld op je eigen rekening te storten!
Je kan niet eens meer geld inleveren, of zelf geld in de telmachines in SNS-kantoren storten, maar je moet het maar via het postkantoor (nieuwe tussenpersoon tussen klant en bank), waar er ook nog eens belachelijk bedrag gevraagd wordt om het via TNT te versturen!

SNS Contant geld op je rekening laten bijschrijven
Heb je papiergeld dat je op je betaal- of spaarrekening bij SNS Bank wilt laten bijboeken? Je kunt maximaal ¤ 5.500 in papiergeld verzekerd en aangetekend naar SNS Bank verzenden. Binnen 4 werkdagen wordt dat bedrag op je betaal- of spaarrekening geboekt. Je kunt alleen eurobiljetten versturen.
Kosten

Deze service kost ¤ 12. Dit bedrag reken je af bij de TNT-vestiging Dit bedrag reken je af bij de TNT-vestiging waar je het geld verstuurt. Het bedrag bestaat uit:

* Sealbag: ¤ 2
* Waardeverzending: ¤ 10

Als tegemoetkoming in de kosten maakt SNS Bank ¤ 2,25 over op je rekening. We storten dit bedrag tegelijk met het door jou gestorte bedrag.

... HOE ONHANDIG EN OMSLACHTIG KUN JE HET MAKEN OM CONTANT GELD TE STORTEN OP JE EIGEN REKENING!?
En denken ze echt dat ik voor ¤2,25 alle bijkomende kosten en tijd heb gedekt?

Ik vind de service slechter en slechter worden. Er is blijkbaar geen greintje service meer te bekennen bij de SNS bank. Alles MOET je zelf regelen. Heel handig dat het online kan, maar het MOET niet.

De Minpunten:
- Vroeger had je in iedere wijk wel een vestiging van een of meerdere banken. Die verdwijnen allemaal, dus ze worden slechter bereikbaar.
- Je kan alleen nog maar pinnen, geen persoonlijk contact en geen mogelijkheid tot storten
- Als je internet eruit ligt, of de SNS-server ligt plat, helaas pindakaas, heb je geen geld
- Hoge kosten bij storten en opnemen waarbij SNS zelf niks hoeft te doen. Zelfservice zou vergoed moeten worden waardoor het leuk worden zaken te doen met je eigen bank, danwel online!

Ik vraag me dan ook af of jullie deze problemen herkennen en of jullie een bank kennen die wel weet wat de klant wilt en waarbij goede service te vinden is en kosteloos gestort kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door HQ-Design op 21-12-2009 20:55:11 ]
pi_75896102
quote:
SNS Privérekening 18,7%
SNS Rekening-courant Privé Van 8,8 tot 14,8%
SNS Creditcard 15,9%
SNS Studentenrekening 8,3%
SNS Jongerenrekening 8,3%
Passen en cards
SNS Wereldpas (gebruik) ¤ 1,08 per maand*
SNS Wereldpas (vervanging) ¤ 6
SNS Persoonlijke Wereldpas (gebruik) ¤ 1,08 per maand*
SNS Persoonlijke Wereldpas (vervanging) ¤ 8,50
SNS Creditcard (nieuw) ¤ 15,75
SNS Creditcard (vervanging) Gratis
SNS Lenen 10,1%

En als je geld wilt opnemen:

In Euro-landen Gratis
Internetbankieren met Mijn SNS
Internetbankieren met Mijn SNS Digipas (nieuw) Gratis
Digipas (vervanging) ¤ 12,50
Spoedbetaling Vanaf ¤ 2,20
Overschrijvingsboekje ¤ 6,50
Dit zijn geen gekke bedragen, rood staan kost nou eenmaal veel geld en in het buitenland geld opnemen rekent iedere bank kosten. De procedure van geld storten is wel een beetje vreemd.
  maandag 21 december 2009 @ 20:53:30 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75896105
Dan ga je toch weg bij SNS? Been there, done that.
censuur :O
pi_75896258
Overstappen naar andere bank (icm nieuwe bankrekeningnummer) is zoiets als je oude telefoonnummer dumpen omdat je de provider niet goed genoeg vind. Bestaat er een mogelijk een heel bankrekeningnummer over te nemen naar andere bank?

Dan hoef ik dat ook niet door te geven aan iedereen, bespaart een hoop ellende
pi_75896872
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef HQ-Design het volgende:
Overstappen naar andere bank (icm nieuwe bankrekeningnummer) is zoiets als je oude telefoonnummer dumpen omdat je de provider niet goed genoeg vind. Bestaat er een mogelijk een heel bankrekeningnummer over te nemen naar andere bank?

Nee, dat kan niet helaas
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75896873
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef HQ-Design het volgende:

Dat bestaat niet. En sowieso de meeste problemen ondervind je ook bij andere banken, zit zelf bij ING, kantoren zijn bijna niet meer te vinden en internetbankieren ligt er ook wel eens uit. Verder zijn de kosten die ik eerder al noemde wel ongeveer gelijk, alleen of en hoe je kan storten weet ik even niet.
pi_75900412
1 Woord: Rabobank
pi_75941541
Ik zit ook al mijn hele leve bij SNS en vind de service ook belachelijk achteruit gegaan. Ik zou maandag naar Londen zijn gegaan (hetgeen helaas niet doorgegaan is omdat de Eurostar storing had) en het leek mij wel handig om alvast een Britse Pond of 50 op zak te hebben, mocht het nodig zijn (taxivervoer of iets dergelijks). Vroegâh kon je nog bij je bankfiliaal langs gaan en tegen zeer lage kosten direct je geld (guldens nog) inwisselen voor Britse Ponden. Nu moet dat evenals vrijwel elke andere dienst via Internet. Dan duurt het 5 werkdagen voordat je een envelopje met je geld binnen krijgt en betaal je maar liefst ¤ 12,95 bovenop de 2,5% van het om te zetten bedrag.

Dat rentes achteruit geschoten zijn en dat alles een beetje duurder wordt, tot daar aan toe, en dat zal elke bank tegenwoordig wel hebben. Maar ik vind het zelf ook ronduit schandalig dat het gros van de diensten belachelijk veel duurder geworden is, terwijl alles tegenwoordig op erg omslachtige wijze moet. Geld storten was inderdaad een goed voorbeeld.
pi_75945000
quote:
Om klanten die willen wisselen van bank toch enigszins tegemoet te komen, introduceerden banken eind 2003 een overstapservice. Deze service regelt dat bijschrijvingen op het oude rekeningnummer gedurende dertien maanden worden doorgesluisd naar de nieuwe rekening. Ook worden bedrijven die automatische afschrijvingen doen op de hoogte gebracht van het nieuwe nummer.
dag
pi_75949837
Ik herken het allemaal.
In september ben ik getrouwd en toen hadden we nogal wat aan contanten liggen thuis. Wil ik dat de volgende dag gaan storten, krijg ik te horen dat ik daarvoor naar het postkantoor moet om het daar vervolgens tegen 7,50 stortingskosten op mijn rekening te kunnen laten storten. Ze zijn echt van de pot gerukt daaro.

Ik zit er ook sterk over na te denken om naar een andere bank over te stappen. ING valt af, ik werk zelf binnen Postkantoren en ING is ook niet bepaald klantvriendelijk (krijg zoveel klachten van mensen en ik diep van binnen moet ik ze nog gelijk geven ook).

Dan maar naar monopoly-Rabo? Heb ik ook niet echt zin in..
Dus het maakt niet echt uit waar je heen gaat, overal is wel iets.
pi_75949927
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik herken het allemaal.
In september ben ik getrouwd en toen hadden we nogal wat aan contanten liggen thuis. Wil ik dat de volgende dag gaan storten, krijg ik te horen dat ik daarvoor naar het postkantoor moet om het daar vervolgens tegen 7,50 stortingskosten op mijn rekening te kunnen laten storten. Ze zijn echt van de pot gerukt daaro.

Ik zit er ook sterk over na te denken om naar een andere bank over te stappen. ING valt af, ik werk zelf binnen Postkantoren en ING is ook niet bepaald klantvriendelijk (krijg zoveel klachten van mensen en ik diep van binnen moet ik ze nog gelijk geven ook).

Dan maar naar monopoly-Rabo? Heb ik ook niet echt zin in..
Dus het maakt niet echt uit waar je heen gaat, overal is wel iets.
Monopoly-Rabo?

Heb zelf overigens geen problemen met de ING.
pi_75949997
Bij de ABN kan je geld storten in de apparaten aan de muur? Net als je pinautomaten hebt kan die automaat ook geld uitgeven, maar ook innemen. Zijn alleen voor briefjes van 10 euro of meer... Heb daar een keer een paar duizend euro gestort en dat ging prima...
pi_75950045
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:51 schreef mafkees01 het volgende:
Bij de ABN kan je geld storten in de apparaten aan de muur? Net als je pinautomaten hebt kan die automaat ook geld uitgeven, maar ook innemen. Zijn alleen voor briefjes van 10 euro of meer... Heb daar een keer een paar duizend euro gestort en dat ging prima...
De ING schijnt ook zulke apparaten te hebben staan, maar dan voor muntgeld en papier geld, ben alleen nog nooit op zo'n kantoor geweest dus geen idee hoe dat werkt, maar zal dat na de kerst toch wel eens moeten doen.
pi_75950075
Met monopoly-Rabo bedoel ik dat ze zo mega groot zijn, die hebben echt miljoenen klanten.
Nog even en dan zijn er geen banken over die nog kunnen concureren met de Rabo. Dan hebben ze min of meer een monopolypositie.
pi_75950591
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Met monopoly-Rabo bedoel ik dat ze zo mega groot zijn, die hebben echt miljoenen klanten.
Nog even en dan zijn er geen banken over die nog kunnen concureren met de Rabo. Dan hebben ze min of meer een monopolypositie.
Ik kan even geen cijfers van de Rabobank vinden, maar ING heeft 8,8 miljoen rekeninghouders. Ik heb zo'n vermoeden dat de Rabobank daar niet overheen gaat.
pi_75956953
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:06 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet helaas
In die goede oude tijd kon dat nog Ik mis het.

En verder. Banken zijn inderdaad nou eenmaal duur. ING is de goedkoopste grote bank, qua tarieven dan. Qua rentepercentages weet ik niet, maar denk wel lager dan SNS.

Toch vreemd eigenlijk, dat de SNS het zo duur maakt terwijl ze een internetbank willen worden. Ben juist in de veronderstelling dat het dan goedkoper kan.
pi_75956980
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:48 schreef Twinkle20 het volgende:

You've got a point there.

ING moet zijn (post)kantoorpersoneel veel beter opleiden. Zodra een medewerker alle kennis heeft, kan het er een stuk duidelijker en klantvriendelijker aan toe gaan.

Heb bij de klantenservice gewerkt en heb wel verdacht veel telefoontjes gehad van (post)kantoormedewerkers die vroegen hoe ze een pas kunnen vervangen e.d.
pi_75957059
omg geld betalen om te storten
  woensdag 23 december 2009 @ 08:19:17 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75957341
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik kan even geen cijfers van de Rabobank vinden, maar ING heeft 8,8 miljoen rekeninghouders. Ik heb zo'n vermoeden dat de Rabobank daar niet overheen gaat.
De overheid zou banken als ING verplicht moeten opsplitsen, naar het idee van de Rabobank bijvoorbeeld. Dus geen fusies toestaan, maar Postbank/ING weer uit elkaar trekken, en alle kantoren zelfstandig maken. Dat verlaagt het risico voor de belastingbetaler.
censuur :O
pi_75967844
quote:
Op woensdag 23 december 2009 07:41 schreef SameOldGrind het volgende:
omg geld betalen om te storten
Uit welk tijdperk kom jij?
pi_75968004
We moeten gewoon als Nederlanders collectief weigeren om deze kosten te betalen.
So we just called him Fred too
  woensdag 23 december 2009 @ 13:50:20 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_75968041
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Volgens mij behoren de Rabobanken tot de kleinste banken van Nederland..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_75968253
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:46 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Uit welk tijdperk kom jij?
uh geboren in 84 en heb nog NOOIT direct betaald om te storten hoor. Dan zou ik mijn klandizie iig verplaatsen. Zit bij abn, heb je gewoon zo een pin automaat waar je ook in kan storten en dat is zonder kosten.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:13:47 #24
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_75969113
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De 152 Rabobanken samen hebben 9,5 miljoen klanten.

http://overons.rabobank.c(...)ekst_tcm64-72774.pdf
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_75971099
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

uh geboren in 84 en heb nog NOOIT direct betaald om te storten hoor. Dan zou ik mijn klandizie iig verplaatsen. Zit bij abn, heb je gewoon zo een pin automaat waar je ook in kan storten en dat is zonder kosten.

Op je eigen rekening storten is gratis, op andermans rekening storten kost geld.

edit: ik zie net dat SNS het voor storten op je eigen rekening ook geld moet laten betalen en via vage constructies, ja dat is wel belachelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bulletdodger op 23-12-2009 15:05:16 ]
pi_75971285
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:49 schreef HQ-Design het volgende:
Het viel mij op dat de SNS Bank steeds minder doet en steeds meer geld vraagt voor de (non-)services die ze aanbieden.

Op de pagina over Tarieven SNS Betalen op de SNS-site, schrok ik echt van de hoge rentes en kosten die betaald moeten worden!

In Euro-landen Gratis

bij de ABN AMRO zijn deze tarieven ook zo, dus dat is dus niet zo heel schokkend hoog. CC is overal zelfde tarief want dat berekend Mastercard.
pi_75971331
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef Tha_Duck het volgende:
1 Woord: Rabobank
Die heeft ook hoge tarieven hoor (plus lage rentes, maar dat hebben ze tegenwoordig allemaal).
pi_75971425
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De overheid zou banken als ING verplicht moeten opsplitsen, naar het idee van de Rabobank bijvoorbeeld. Dus geen fusies toestaan, maar Postbank/ING weer uit elkaar trekken, en alle kantoren zelfstandig maken. Dat verlaagt het risico voor de belastingbetaler.
Als een paar Rabo's omvallen dan worden de rest ook meegesleurd.
pi_75993406
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:13 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

De 152 Rabobanken samen hebben 9,5 miljoen klanten.

http://overons.rabobank.c(...)ekst_tcm64-72774.pdf
Klanten hoeven niet per se rekeninghouders te zijn, kunnen ook mensen met verzekeringen en dergelijke zijn. Maar goed, het ging mij er vooral dat het onzin is om te stellen dat Rabo een 'monopoly' heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')