abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75889376
Ik ben 55-65% arbeidsongeschikt en heb recht op Wajong. Sinds 2 maanden werk ik 20 uur per week bij de overheid. Mijn inkomen is echter nog laag. Ik heb een Herplaatsingstoelage bij het ABP aangevraagd maar dit verzoek is afgewezen omdat mijn vorige baan niet bij de overheid was. Ik heb volgens mij ook geen recht op een aanvulling van het UWV omdat mijn contract korter is dan 6 maanden.

Ik ga me nu verdiepen in arbeidsongeschiktheidspensioen om t e zien of ik daar recht op heb. Zijn er nog andere aanvullingen op mijn salaris waar ik aanspraak op kan maken?
pi_75889753
Als je binnen 1 jaar vanuit de WAJONG bent gaan werken, dan heb je in principe wel recht op aanvulling. Het is namelijk de bedoeling dat je op een niveau van ongeveer 900 euro p/maand netto zit. Mocht je daar al op zitten, dan heb je verder pech en gaat het UWV je niets meer betalen.

Verder zou je nog kunnen kijken of je recht hebt op aanvulling tot bijstandsniveau (bedrag afhankelijk van je leefsituatie) via de Gemeente.

Mocht je wel op dit minimumniveau zitten, dan heb je verder pech. Het beste kun je kijken naar andere regelingen bij de gemeente voor mensen met een laag inkomen, zoals bijvoorbeeld sportfonds, extra aanvulling aanvullende verzekeringen e.d.

Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')