abonnement Unibet Coolblue
pi_75877933
Hallo,

Ik wil graag oefenen voor een portfolio en dergelijke, aangezien ik na de middelbare school hoogstwaarschijnlijk naar de kunstacedemie ga in Zwolle.
Het is nog maar een oefen-portfolio, maar ik wil hem natuurlijk wel netjes hebben. Heeft iemand enig idee waar ik van die mooie leren mappen kan kopen? Het liefst met insteekhoezen?

Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_75878227
V&D?
pi_75878310
Betere en grotere tekenvakhandel heeft dat wel. Artifac in den haag zou ik eens proberen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 21 december 2009 @ 14:21:42 #4
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_75878962
Dat is niet erg creatief van je.
When all else fails, you always have delusion.
pi_75878986
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:06 schreef Mute_Me het volgende:
Betere en grotere tekenvakhandel heeft dat wel. Artifac in den haag zou ik eens proberen.
Hmm.. Da's niet echt geschikt, ik woon in drenthe. Haha.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_75879084
Oh grapje, had de webshop niet gezien, bedankt!
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 december 2009 @ 14:27:36 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75879263
kunstenaarshandel. zoals swaak in utrecht, victors in heerlen, etc
waar ze ook verfdoeken schilderspul etc verkopen. zo heb ik ook een presentatiemap

kijk hier maar eens Offline Portfolio
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75880347
Heb helaas geen tips, maar mocht er een online-versie komen dan wil ik graag de foto's zien
Voor wat foto's, kijk hier
pi_75924373
Ik heb bij de Staples Office Centre dit gehaald:
1) Ringband A3
2) Aantal pakken showtassen
Verder een aantal vellen A3 papier zwart bij een kopieëerwinkel om in de mappen te steken achter de foto's.

Hoewel ik nog niet professioneel bezig ben, moet ik voor een aantal toelatingsdagen al een portfolio laten zien. Om eerlijk te zijn werkt het wel goed die ringband + showtassen, alleen ik ben ik nog niet overtuigd genoeg dat dit het is wat ik wil en of het er echt professioneel uitziet:
- Ringband kun je niet afsluiten en is lastig om mee te nemen; geen handvat, of dat het echt als 'aktetas' afgesloten kan worden.
- De showmappen zijn redelijk 'mat'; je kunt de foto's lastig zien als er veel licht op schijnt.
Met name de laatste punt vraag ik mij af of dit een goed idee is als ik mijn werk moet laten zien (de foto's kun je uiteraard wel uit de showmappen halen).
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:30:07 #10
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_75938983
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:52 schreef polariteit het volgende:
Heb helaas geen tips, maar mocht er een online-versie komen dan wil ik graag de foto's zien
Wordt dan wel zo'n gratis versie hoor! Haha, maar ik ben er al mee bezig. Ga morgen de stad in dus dan maar even inkopen doen.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:39:19 #11
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_75946004
In Groningen heb je aan de Westerhaven een kunstenaarsbenodigheden zaak zitten die het vast heeft. Bij de mediamarkt daaro. Als je vanaf station komt, door de folkingeloopt, de vismarkt oversteekt en dan de straat rechtdoor loopt zit er aan de rechterkant naast de Simon Levelt ook een zaak maar ik vind de mensen van de westerhaven behulpvaardiger
In Assen weet ik zo niks te zitten en in Emmen kom ik ook niet verder dan de pipoos bij de markt. Die het vast niet heeft.

Oh ik zie al waar je woont, dan ga je vast naar Emmen of Hoogeveen. Nou ik heb diep in mijn geheugen gegraven maar ik kan zo niks bedenken. Zie dat je ook pas 14 bent.
Wat ik heb gedaan voor mijn fotografie portfolio die ik destijds moest inleveren voor school. Zwart karton op maat gesneden (30x30) in de fotozaak. Ik kon volgens mij 6 vellen uit 1 vel halen, gaatjes ingemaakt voor een inbindmachine en daar heb ik de foto's opgeplakt. Later ingebonden. Ik had eerst de gaatjes gemaakt want stel, je hebt het papier net helemaal mooi opgemaakt en vervolgens maak je de gaatjes scheef ofzo, dan kan je opnieuw beginnen.
Maargoed, het was erg prijzig
Voor mijn portfolio voor de vooropleiding van minerva had ik gewoon witte a4 kartonnetjes ingebonden en daar mijn foto's opgeplakt.

Enne bij een toelating op de kunstacademie is het belangrijk dat je ook schetsen laat zien en dat je ook aangeeft dat je veelzijdig bent. Ze mogen best de groei zien die je hebt doorgemaakt.

[ Bericht 49% gewijzigd door YskaFredriksson op 22-12-2009 22:46:02 ]
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:42:30 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75946211
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
In Groningen heb je aan de Westerhaven een kunstenaarsbenodigheden zaak
Jan Best.

Eventueel kun je in Groningen ook bij Flokstra (In het centrum, vanaf het station rechtdoor het centrum door, voorbij de vismarkt aan de rechterkant) of Bossina (Vlak voor Jan Best, Westerhaven) wel terecht.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:46:54 #13
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_75946488
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

Jan Best.

Eventueel kun je in Groningen ook bij Flokstra (In het centrum, vanaf het station rechtdoor het centrum door, voorbij de vismarkt aan de rechterkant) of Bossina (Vlak voor Jan Best, Westerhaven) wel terecht.
Ik ben niet zo goed in namen Maar aan de route heeft ze hoogstwaarschijnlijk meer dan alleen de naam.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 23 december 2009 @ 13:00:35 #14
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_75965980
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:46 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik ben niet zo goed in namen Maar aan de route heeft ze hoogstwaarschijnlijk meer dan alleen de naam.
Beide zijn handig hoor! Haha!
Ik zal even kijken, ga vanavond Zwolle in, als ik daar niets vind moet ik toch maar even wat noordelijker zoeken in Groningen.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:10:38 #15
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_77981086
Heb er overigens een gevonden. Een leren map met een grote van a-3. Binnenkort bij de drogisterij foto's laten printen op een mooi groot formaat.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_77986045
Welke kunstacademie ga je naar toe in Zwolle?
Ik zou kiezen voor een offline portfolio, zorg voor een mooie presentatie map of een andere creatieve manier van presenteren. Juist dat soort scholen / academies zien graag juist werk wat je uit de hand kunt laten zien dan digitaal werk. Al is het grafisch ontwerp, dan kun je het beter ergens goed laten printen dan het digitaal late nzien.
Zorg voor veel schetsen en proces materiaal. Zodat ze zien hoe je bezig bent (en hoe je ontwikkeld) met je creatieviteiten

Ik zelf heb bijvoorbeeld een A3 presentatie map, dit is een zwarte map met transparante insteek-hoezen. Daarin heb ik kartonnen A3 vellen met daarop allerlei werk geplakt.
  zondag 14 februari 2010 @ 16:05:57 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77986108
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:10 schreef Xantalien het volgende:
Heb er overigens een gevonden. Een leren map met een grote van a-3. Binnenkort bij de drogisterij foto's laten printen op een mooi groot formaat.
Zou je dat nou wel doen? De drogist is prima voor vakantiefoto's maar ik zou voor mijn portfolio toch liever zelf wat meer de touwtjes in handen hebben...
pi_77986172
Drogist, mediamarkt, dixons, dat maakt allemaal weinig verschil. Vaak staan er printapparaten van een erkend foto/printmerk. (Canon of Kodak of whatever) Daar kun je prima foto's laten printen, dan heb je ze nog direct ook
  maandag 15 februari 2010 @ 10:10:21 #19
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_78011157
Mijn ervaring met laten printen van foto's is dat ze met de kleuren gaan zitten klooien. Niet echt wat je wilt met een portfolio, dat de ene foto vaalblauw wit en de andere bijna roze-wit heeft.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 15 februari 2010 @ 11:30:32 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78013023
Jup die zuilen verneuken vrijwel altijd de kleuren door een verkeerde witbalans.
pi_78017782
Ik heb mijn foto's hier laten uitprinten: profotonet.nl
Geweldige kwaliteit en veel fotografen maken hier gebruik van. Ik zou het ook afraden om bij een drogist te laten afdrukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')