abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75875740
Hallo allemaal,

Graag wil ik de volgende situatie geven waar ik nu erg mee vastloop.

Op dit moment ben ik 22 jaar en studeer Bedrijfseconomie. Ik zit nu in het vierdejaar van deze opleiding
Maar door wat studievertraging eerder in de studie heb ik ( naast een paar theorievakjes) alleen nog mijn stage en afstuderen nog openstaan.

Voor mijn stage heb ik veel sollicitaties de deur uit gedaan, maar veel organisaties hebben geen plaats per 1 feb voor 5 maanden.
Nou wil de school op tijd weten (deadline) wie wanneer stage loopt en die is nu vrij snel waardoor het er naar uitziet dat ik geen stageplek kan bemachtigen.

Mijn vraag is: Wat moet ik doen? Ik wil indien als ik geen stage loop geen periode krijgen waar ik loop niks te doen. En gebeurt dit wel eens vaker bij anderen? Is het erg om een grote studievertaging op te lopen Graag tips
  Boks-Chick maandag 21 december 2009 @ 13:04:10 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75875791
Bellen. Gewoon bedrijven gaan bellen met een goed stageverhaal. Je hebt immers niets te verliezen?
lolwut
  maandag 21 december 2009 @ 13:21:56 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75876518
En anders een extra minor doen in de tussenliggende periode en hard zoeken naar een stagebedrijf voor de volgende stageperiode.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75876997
Met de minor ben ik op dit moment bezig, maar dat loopt zo'n beetje op zijn eind.
Ik heb nog een paar vakken openstaan, los nog van de minor.
  maandag 21 december 2009 @ 13:40:46 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75877235
Is het een optie om in het buitenland stage te lopen ?
pi_75877301
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:33 schreef Woussie1987 het volgende:
Met de minor ben ik op dit moment bezig, maar dat loopt zo'n beetje op zijn eind.
Ik heb nog een paar vakken openstaan, los nog van de minor.
Bel een willekeurig groot bedrijf en ze hebben echt wel plek.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_75877796
Door blijven solliciteren. Ook bij de overheid.
Verder is studievertraging niet erg daar kijken bedrijven een heel stuk minder naar dan jezelf doet.

En als je met je 70-ste met pensioen gaat dan vraag je je nog steeds af waar die studie eigenlijk goed voor was.
pi_75882154
Kan je het niet omgooien? Dat je eerst gaat afstuderen en daarna stage loopt? Dat kan bij ons op school in ieder geval wel. Daarnaast is er een "kenniscentrum" waar je kan afstuderen. Misschien hebben jullie ook zoiets dergelijks? Ben je niet afhankelijk van een bedrijf...
pi_75883140
Wat een onzin, gewoon beter je best doen en.... wellicht ook sollicitatie brieven naar bedrijven buiten je eigenwoonplaats sturen???
I'm not the man you think I am!
pi_75883321
Dat laatste doe ik al. En bij ons moet je eerst stage hebben gelopen alvorens je kan afstuderen. En afstuderen moet gewoon bij een bedrijf.

Ik ben al vanaf eindoktober/begin november al bezig geweest met stages zoeken, maar veel organisaties die geen plek hebben
pi_75884888
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:59 schreef Woussie1987 het volgende:
Dat laatste doe ik al. En bij ons moet je eerst stage hebben gelopen alvorens je kan afstuderen. En afstuderen moet gewoon bij een bedrijf.

Ik ben al vanaf eindoktober/begin november al bezig geweest met stages zoeken, maar veel organisaties die geen plek hebben
is er geen lijst met stagebedrijven waar studenten de afgelopen jaren/nu stage lopen??

En probeer eens met iemand te gaan praten over hoe je je solllicitatie brief/methode beter kan maken. Stuur je open sollicitaties? Ga eens bellen.. kijken of ze ervoor openstaan en aan wie je het dan moet richten.
pi_75901266
Het probleem is ook door de problemen met de stages dat ik steeds minder gemotiveerd raak in de opleiding, terwijl het binnenschoolse gedeelte goed te doen is.

is dat niet vreemd?
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:39:57 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75918118
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:59 schreef Woussie1987 het volgende:
Dat is nog eigenlijk best laat Toen ik in juni een sollicitatiegesprek had voor een stageplaats hadden ze nog maar een paar plekken over voor februari Dat is trouwens HBO Accountancy.

Maar je school heeft dus geen praktijkbureau waar ze stagebedrijven hebben?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_75919112
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:17 schreef Woussie1987 het volgende:
Het probleem is ook door de problemen met de stages dat ik steeds minder gemotiveerd raak in de opleiding, terwijl het binnenschoolse gedeelte goed te doen is.

is dat niet vreemd?
Nee, ik denk van niet. Het steeds weer horen van 'nee' voelt steeds als een muur waar je tegenop fietst.
Houd het straat en je komt er wel.
pi_75931048
Gelukkig dat ik mogenmiddag nog een sollicitatiegesprek heb. Beter iets dan niets lijkt me in dit geval.

Hopelijk wordt het wat...

wens me succes

[ Bericht 8% gewijzigd door Woussie1987 op 22-12-2009 20:18:22 ]
pi_75988261
Eindelijk toch nog stageplek gevonden. Was door een kennis er gemakkelijk ingerold
  woensdag 23 december 2009 @ 21:38:17 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75988320
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:37 schreef Woussie1987 het volgende:
Eindelijk toch nog stageplek gevonden. Was door een kennis er gemakkelijk ingerold
Gefeliciteerd
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_75997889
Is de stage verplicht dan? Je kan toch gewoon een paar extra vakken doen ter compensatie? Of hebben we het hier over een HBO-opleiding? Niet meer echt aan de orde aangezien je een plek hebt gevonden maar ik ben toch nieuwsgierig.
pi_76004616
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:37 schreef Fokski het volgende:
Is de stage verplicht dan? Je kan toch gewoon een paar extra vakken doen ter compensatie? Of hebben we het hier over een HBO-opleiding? Niet meer echt aan de orde aangezien je een plek hebt gevonden maar ik ben toch nieuwsgierig.
Meestal is een stage wel een verplicht onderdeel van een opleiding om bepaalde competenties aan te kunnen tonen
I'm not the man you think I am!
pi_76064898
klopt, stage is verplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')