Ik heb geen idee waarom er destijds is besloten om het in gescheiden topics te bespreken. Maar we laten het maar gewoon zo. Over recepten kan je in elk geval in beide topics postenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef qajariaq het volgende:
Hopelijk wordt dit topic iets want mee posten in het andere topic schijnt echt niet de bedoeling te zijn hoewel ik het verschil niet zo erg zie eigenlijk. Met de bbm sluit je alleen wat variabelen uit.
Dank je wel voor het delen van je recept, klinkt lekker en goed! Wel handig ja, wat compacter en langer houdbaar brood.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb al jaren zo n ding. In het begin gebruikt, toen een paar jaar niet en sinds ruim een half jaar bak ik toch weer eigen brood.
Mijn doel is een langer houdbaar brood te maken wat compact en smakelijk is. Uitgangspunt was het recept wat op de Soezie meel stond. Tegenwoordig haal ik meel bij een molen, 2 1/2 kg tarwe volkorenmeel mengen met 1 kg rogge. Daar kan ik dan een keer of vijf van bakken.
Behalve meel gaat er natuurlijk water in en een klein beetje zout, olijfolie en wat gist. Dat vul ik dan aan met noten, pitten en sesamzaad. Brood laat ik afkoelen, dan snijden en in de vriezer. Veel brood eet ik niet dus doe ik meer dan een week met een brood.
Minder zout omdat het gezonder is, helemaal zonder vind ik niet lekker. Wat olie voor de houdbaarheid en minder gist om het compact te houden wat ook weer beter is voor de houdbaarheid en handiger voor onderweg (als corona weer over is). Door de olie en de noten en dergelijke is het brood voldoende smakelijk om zonder beleg te eten.
Hopelijk wordt dit topic iets want mee posten in het andere topic schijnt echt niet de bedoeling te zijn hoewel ik het verschil niet zo erg zie eigenlijk. Met de bbm sluit je alleen wat variabelen uit.
Ik heb het (in Arnhem) nog van koopmans gekocht van de week (omdat gist op was). Maar het viel me wel op dat er niet zoveel keuze was. Zag wel een mix van Robért. Maar verder niet naar gekeken wat daar nog bij moest.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:58 schreef Greys het volgende:
Ik kan de kant en klaar mixen bijna nergens meer vinden, die waren altijd volop in de supermarkt maar zijn ze nou allemaal op of is het uit het assortiment?
Ja, veel is uitverkocht, in de supermarkt iig, online is er nog veel te koop, ook bij molens.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:58 schreef Greys het volgende:
Ik kan de kant en klaar mixen bijna nergens meer vinden, die waren altijd volop in de supermarkt maar zijn ze nou allemaal op of is het uit het assortiment?
Heb je een plentyparts in de buurt?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:57 schreef Hupje het volgende:
Mijn broodbakmachine is er mee gestopt. Vriend heeft hem open geschroefd; de snaar is kapot. Dat wordt dus een nieuwe kopen. Ik heb volgens mij het juiste typenummer gevonden. Bij welke onderdelensite kan ik hem het beste kopen?
Ik heb er eentje die weg mag. Wel zelf ophalen. Dus als je in de buurt woont...quote:Op zondag 14 juni 2020 20:57 schreef Hupje het volgende:
Mijn broodbakmachine is er mee gestopt. Vriend heeft hem open geschroefd; de snaar is kapot. Dat wordt dus een nieuwe kopen. Ik heb volgens mij het juiste typenummer gevonden. Bij welke onderdelensite kan ik hem het beste kopen?
Parts.nl en Europart.nl heb ik goede ervaringen mee waarbij Parts.nl een wat betere zoekfunctie heeft.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:05 schreef Hupje het volgende:
Nee, geen enkele winkel die dat soort dingen verkoopt. Heb het nu online ergens besteld, hopen dat het geleverd wordt en de juiste is.
Kan hij toevallig naar je vader worden verplaatst?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 02:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb er eentje die weg mag. Wel zelf ophalen. Dus als je in de buurt woont...
Daar komt ‘ie vandaanquote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan hij toevallig naar je vader worden verplaatst?
Top!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:53 schreef Hupje het volgende:
Ik heb er inmiddels eentje besteld, waarschijnlijk komt hij morgen. Bedankt voor het aanbod en de tips!
Nee joh, ik vraag het wel even, zal wel oke zijn, weet alleen niet wanneer ik ze weer zie. Dus weet niet of je het snel wil hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Dan laat ik het voorbij gaan. Je kunt er vast iemand anders blij mee maken.
Ik heb geen haast hoor. Ik vind brood bakken erg leuk maar ik merk dat het me toch te veel tijd kost. Dan is een broodbakmachine vast veel handiger.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee joh, ik vraag het wel even, zal wel oke zijn, weet alleen niet wanneer ik ze weer zie. Dus weet niet of je het snel wil hebben.
Ding staat hier al sinds kerst in de gang in de tas waarin die vervoerd is :’)
Ik kan ‘m gewoonweg niet kwijt op mijn aanrecht zonder steeds andere zware keuken-apparatuur naar mijn huiskamer te verplaatsen. En die dingen gebruik ik juist dagelijks.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen haast hoor. Ik vind brood bakken erg leuk maar ik merk dat het me toch te veel tijd kost. Dan is een broodbakmachine vast veel handiger.
Ok, komt goed!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik kan ‘m gewoonweg niet kwijt op mijn aanrecht zonder steeds andere zware keuken-apparatuur naar mijn huiskamer te verplaatsen. En die dingen gebruik ik juist dagelijks.
Ik hou je op de hoogte. Mooiste zou zijn als ik een paar dagen naar mijn vader ga, rijden we toch praktisch langs jullie en kan ik eindelijk jullie huisje zien.
Had eerder deze week gebeld met mijn vader. De broodbakmachine is voor jullie. Hij wist ook gelijk over wie ik het hadquote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 01:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had eerder deze week gebeld met mijn vader. De broodbakmachine is voor jullie. Hij wist ook gelijk over wie ik het had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |