abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156347949
Weet niet of er nog veel actief zijn hier. Maar stel toch even mijn vraag. Ik zit sterk te overwegen om een broodbakmachine te kopen, heb geen goede dingen gehoord over de goedkopere varianten. Dus wil wel een goed apparaat kopen. Welke apparaten kunnen fokkers mij hier aanraden?

Mvg
Don't raise your voice, improve your argument.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:44:21 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156348430
Er was juist een goedkoop model dat bijv. bij Blokker en Kruidvat wel te koop was, dat qua prestatie heel best scoorde. Zelf heb ik een Panasonic, die scoorde hoog maar was wel een van de duurste. Maar die heb ik al zo lang, dat ik me afvraag of die nog wordt verkocht.

Die goedkope was een AFK, zie ik helaas nergens meer te koop.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Miss SHO donderdag 24 september 2015 @ 14:15:19 #153
22592 crew  Ole
pi_156349018
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Er was juist een goedkoop model dat bijv. bij Blokker en Kruidvat wel te koop was, dat qua prestatie heel best scoorde. Zelf heb ik een Panasonic, die scoorde hoog maar was wel een van de duurste. Maar die heb ik al zo lang, dat ik me afvraag of die nog wordt verkocht.

Die goedkope was een AFK, zie ik helaas nergens meer te koop.
die heb ik. Van Blokker.
Prima ding voor iets van 35 euro (aanbieding)

Die moet wel te vinden zijn op marktplaats lijkt me
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 24 september 2015 @ 15:13:27 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156350148
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef Ole het volgende:

[..]

die heb ik. Van Blokker.
Prima ding voor iets van 35 euro (aanbieding)

Die moet wel te vinden zijn op marktplaats lijkt me
En ik zie op vergelijkingssites Panasonic nog steeds als goed maar duur merk genoemd worden. Is eventueel ook een optie voor de vragensteller op Marktplaats.
  Moderator / Miss SHO donderdag 24 september 2015 @ 15:17:38 #155
22592 crew  Ole
pi_156350237
er staan er in elk geval genoeg op marktplaats die nauwelijks gebruikt zijn.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_156695603
Ik heb een probleem met het bakken. Telkens als ik een brood bak lijkt alles goed te gaan, totdat het verwarmingselement ongeveer 5 minuten aan staat, dan begint het brood namelijk in te zakken. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan voorkomen?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:05:16 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156695660
Je laat hem toch wel dicht?
pi_156696072
Ja, ik kijk door het glaasje. Heb echt al van alles geprobeerd, meer water, minder water, meer gist, minder gist, minder suiker, andere tarwe/bloem verhouding.
pi_185555890
Kick!

Ik heb een broodbakmachine te leen gekregen om te zien of het wat is.
Gisteren een pittenbrood gebakken, alles ging goed.
Ik enthousiast de volgende lading in het blik gedaan voor een zoet honingbrood, de timer aangezet en naar bed gegaan.
Ik word wakker en ik hoor geen machine.
Ik kijk, en alles ligt nog exact zoals gisteren. Hij doet niks.
Hij is wel warm, of dat van gisteren nog is (hij heeft dichtgezeten), van de gist, of dattie zichzelf heeft verwarmd, geen idee.

uit gezet, aangezet en hij doet niks.
Stekker eruit en in, opnieuw programma gedaan en 15 minuten later doettie niks.
Ik hoor niks, de : knippert wel, lampje brand af en toe maar hij kneed niet.

Alles eruit gehaald, boel omgespoeld, deeghaken nog eens goed erin gedaan, bakblik nog eens goed erin gezet, hij doet niks.
Bakblik andersom erin gezet, hij doet niks.
Hij doet ook niks op andere programma's icl het programma kneden.

Help? :'(
Twiddel
  dinsdag 12 maart 2019 @ 08:04:31 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185556136
Merk en type?
pi_185556417
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:04 schreef Lienekien het volgende:
Merk en type?
Primo BM1

Kan in het boekje er weinig over vinden trouwens.
Twiddel
  dinsdag 12 maart 2019 @ 08:55:35 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185556665
Het is natuurlijk lastig om er zo van afstand iets van te zeggen. Als hij wel warm wordt, is hij dus niet helemaal kapot. Ik weet van die van mij dat het een hele tijd kan duren voordat je iets hoort, want de eerste fase is dat opwarmen.

Er is misschien toch iets misgegaan met het instellen van de timer. En misschien moet die nog gereset worden.
pi_185557709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:55 schreef Lienekien het volgende:
Het is natuurlijk lastig om er zo van afstand iets van te zeggen. Als hij wel warm wordt, is hij dus niet helemaal kapot. Ik weet van die van mij dat het een hele tijd kan duren voordat je iets hoort, want de eerste fase is dat opwarmen.

Er is misschien toch iets misgegaan met het instellen van de timer. En misschien moet die nog gereset worden.
Oh dat zou nog kunnen. Weet jij hoe je zoiets reset? Staat niet in het boekje en start inhouden doet ook niks.
Twiddel
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:49:10 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185558636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]

Oh dat zou nog kunnen. Weet jij hoe je zoiets reset? Staat niet in het boekje en start inhouden doet ook niks.
Vaak moet je de knop dan een aantal seconden ingedrukt houden tot hij een keer of vaker piept.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2019 @ 11:15:24 #165
163650 Greys
pi_185559051
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]

Primo BM1

Kan in het boekje er weinig over vinden trouwens.
Weet degene van wie je hem geleend hebt het niet? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185559943
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Vaak moet je de knop dan een aantal seconden ingedrukt houden tot hij een keer of vaker piept.
Deed niks :X
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]

Weet degene van wie je hem geleend hebt het niet? :P
Ja en gelukkig vind ze het niet erg. Ze wou hem zelf nog gaan proberen te maken en anders gooit ze hem weg. Ding is al een oudje.
Twiddel
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:10:40 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185560046
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]

Deed niks :X[..]

Ja en gelukkig vind ze het niet erg. Ze wou hem zelf nog gaan proberen te maken en anders gooit ze hem weg. Ding is al een oudje.
Kan je niks meer instellen? Ook niks wat knippert?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2019 @ 12:28:49 #168
163650 Greys
pi_185560400
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:03 schreef summer2bird het volgende:
Oh nee ik bedoelde weten ze niet hoe je hem kunt herstarten. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185564284
Nee, weten ze niet.
Hij knippert wel maar doet verder niks.
Hij bakt wel.

Okey, omdat ik dus zo enthousiast was en al hele recepten had bedacht, had ik vanmorgen een broodmachine bij de kringloop gekocht.
15 euro, en ik had hem getest op de lampen afdeling.
Mee naar huis genomen en alles ingegooid voor een brood.
Maar hij bakt niet.

Nu ben ik dat brood aan het bakken in die machine die niet kneed maar wel bakt.

Zo verschrikkelijk jammer, ik had al vanalles in huis gehaald en allerlei recepten gepland. :'(

Iemand hier die zijn/haar machine in de weg heeft staan en weg wil doen (tegen een licht prijsje? :@ )
Twiddel
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2019 @ 15:55:20 #170
163650 Greys
pi_185564684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:36 schreef summer2bird het volgende:
Nee, weten ze niet.
Hij knippert wel maar doet verder niks.
Hij bakt wel.

Okey, omdat ik dus zo enthousiast was en al hele recepten had bedacht, had ik vanmorgen een broodmachine bij de kringloop gekocht.
15 euro, en ik had hem getest op de lampen afdeling.
Mee naar huis genomen en alles ingegooid voor een brood.
Maar hij bakt niet.

Nu ben ik dat brood aan het bakken in die machine die niet kneed maar wel bakt.

Zo verschrikkelijk jammer, ik had al vanalles in huis gehaald en allerlei recepten gepland. :'(

Iemand hier die zijn/haar machine in de weg heeft staan en weg wil doen (tegen een licht prijsje? :@ )
Dus die tweede doet het ook niet? Ik zou toch eerst ff rustig kijken of je daar niet per ongeluk een stapje overslaat of dat er per ongeluk een uitgestelde timer aanstaat ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185564869
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]

Dus die tweede doet het ook niet? Ik zou toch eerst ff rustig kijken of je daar niet per ongeluk een stapje overslaat of dat er per ongeluk een uitgestelde timer aanstaat ofzo.
Nee, ik heb hem al puur alleen op bakken gezet en hij blijft koel.
Hij draaide het Franse programma volledig tot hij moest bakken.
Twiddel
pi_185566381
BBM's hebben een aandrijfsnaar die zijn deels silicone. Door de ouderdom zijn de tandjes weg of de riem is poreus/gebroken. Ik heb laatst de mijne ook gemaakt door een riem bij de Europart te bestellen (5 of 10 euro).
Het viel wel tegen dat je gruwelijk veel schroeven moest verwijderen eer je bij de riem kwam, hele binnenkant er uit, onderkant open schroeven. kost ff een klein uurtje maar dan doet hij het weer! Er is een geweldig Youtubefilmpje voor dit.
Er zijn diverse type BBM maar vaak als ze er uit zien als een AFK past de riem er van een AFK op.

Succes! Ik bak inmiddels weer met volle tevredenheid met mijn Funix (franse variant van de AFK)
pi_185579849
Ik heb een nieuwe besteld op bol.
Prinsess wake up.
Is een tweedekansje dus wat korting.

Iemand nog recepten die ik móét uitproberen?
Twiddel
pi_188589832
Kick!

Ik heb een broodbakmachine gekregen. ( een simpele denk ik, op het boekje staat XBM 1038) Uitgetest met een bakmix van de lidl. Ergens is er iets niet goed gegaan, brood is aan de bovenkant ingestort. En de deeghaak muurvast in het brood. Had ik die er tussendoor ergens uit moeten halen? Heb ik niks over gelezen in de beschrijving iig.
Met het haakje wat er bij zat kreeg ik de deeghaak er wel redelijk makkelijk weer uit.
pi_192371017
Kick!

Vanwege corona zelf brood gaan bakken, gewoon een broodmix uit de supermarkt en met de hand kneden en zonder vorm in de oven bakken. Wat is dat leuk en lekker zeg!

Maar het kost te veel tijd voor overdag als ik werk dus nu een broodbakmachine besteld, een Panasonic. Wordt als het goed is zo geleverd, ben reuze benieuwd hoe het daar uit komt.

Afgelopen zaterdag naar een graanmolen geweest eea aan meel ingeslagen. En ik heb wat via internet gekocht, bij een bakshop waar ik ook mijn bbm heb gekocht.

Hoop dat er nog wat animo voor dit topic is, lijkt me leuk om recepten en tips en tricks uit te wisselen ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')