Haha zo lekker dat 't al op is.. Ik ga 't nog een keer proberen (kon nog beter, langer wachten denk ik), dan maak ik ook een fotoquote:
IEmand aub?quote:Op maandag 29 april 2013 21:02 schreef casper019 het volgende:
Ik heb nu al een paar broden gemaakt met kantenklaar wit broodmixen
maar steeds krijgt de onderkant en zijkant een soort witte ''afdruk'''
ik dacht eerst dat het sporen van meel waren maar dat is het niet want als ik er meer water bijdoe dan heb ik het ook (heb er 1x zelfs te veel water in gedaan, toen zakte mn brood in.. maar alsnog met die witte sporen aan de zijkanten)
weet iemand wat het wel is/wat ik fout doe?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de eerste de beste reform/natuurwinkel?quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:12 schreef casper019 het volgende:
[..]
IEmand aub?
en weet iemand waar je in omgeving amsterdam/purmerend meel kan kopen ? (dus geen mixen)
of desnoods eengoeie beetje goedkopewebshop ervoor?
haha dat wist ik niet! tis mn eerste BBMquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:13 schreef trovey het volgende:
[..]
In de eerste de beste reform/natuurwinkel?
Is dat bij witbrood niet heel normaal?![]()
Lijkt me weinig verschil maken als je basisrecepten gebruikt.quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:57 schreef casper019 het volgende:
[..]
haha dat wist ik niet! tis mn eerste BBM
en de smaak is echt HEEEEEEEEEEEEERLIJK maar i dacht het oog wil ook wat en daarom vroeg ik het me af!!
over die meel/mixen nou in de natuurwinkel (heb er 2 hier) hebben ze t niet!!
dus als iemand een goeie webshop of andere winkel weet in purmerend/amsterdam graag.......
zou graag eens met losse gist en meel maken enzo.. (is dat eigenlijk veel lekkerder dan mixen???)
jup maar ik zoek juist geen mixen maar meelquote:Op dinsdag 30 april 2013 22:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Lijkt me weinig verschil maken als je basisrecepten gebruikt.Heb je een Welkoop/Boerenbond in de buurt, die heeft het merk Soezie (zowel mixen als alleen meel), dat werkt ook erg prettig.
Ze hebben trouwens ook een webwinkel. Even op Soezie zoeken en op de site zie je dan een link voor de webwinkel (onder een andere naam).
Zeg ik toch, ze hebben ook meel in alle soorten en maten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:12 schreef casper019 het volgende:
[..]
jup maar ik zoek juist geen mixen maar meel
heb wel een Welkoop/Boerenbond in de buurt, maar das een tuincentrum toch?quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeg ik toch, ze hebben ook meel in alle soorten en maten.
Nee, dat is geen tuincentrum.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:14 schreef casper019 het volgende:
[..]
heb wel een Welkoop/Boerenbond in de buurt, maar das een tuincentrum toch?
verkopen die meelen??
heb je een recept voor die semolina?quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:24 schreef bloempje-moi het volgende:
Online bijvoorbeeld http://www.bakkertjethuis.nl/site/
Ik heb gisteren heerlijk brood gemaakt van semolina, te koop bij de turk.
Deze site is sowieso erg goed voor broodbakkers.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:18 schreef casper019 het volgende:
[..]
heb je een recept voor die semolina?
Thx!quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Deze site is sowieso erg goed voor broodbakkers.
http://uitdekeukenvanarde(...)semolinabrood-1.html
Wat is er dan mis met het brood, zie zo niet zoveel geks?quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:45 schreef casper019 het volgende:
Weet iemand wat ik in godsnaam fout doe?
ik bak nu al enkele weken broden, maar nu al 3 dagen achter elkaar is elke dag mn brood mislukt
terwijl ik nog exact het zelfde meel gebruik, en exact dezelfde ingredieente en verhoudingen en instellingen..
maar dan ziet mn brood na het bakken er zo uit:
[ afbeelding ]
weet iemand miss wat het is???
ik snap het niet bak 20 broden op deze manier perfecten nu plots 3 x shit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |