quote:Op maandag 21 december 2009 09:31 schreef RickoKun het volgende:
INDERDAAD JA, NEDERLAND IS OVERAL SLECHTER IN EN FRANKRIJK EN DUITSLAND ENZO HEBBEN OVERAL NERGENS LAST VAN WANT DIE ZIJN ECHT 10X BETER DAN NEDERLAND!!!!! NEDERLAND IS MAAR EEN ONTWIKKELINGSLAND!!!!!!!!!!!!!!
Zo correct he, maar goed daarom klaag ik ook nietquote:Op maandag 21 december 2009 11:07 schreef Adelante het volgende:
Oh en Nederlanders zijn ook gewoon laffe egoisten, want die verwachten dat de overheid alles doet. In Zweden zorgt iedereen dat zijn eigen terrein sneeuwvrij/begaanbaar is en hier is iedereen nog te lui z'n stoep te vegen.
Hoe moeilijk is dat? Hoe moeilijk is het om treinen te laten lopen terwijl het gewoon sneeuwt. Met een beetje regen kunnen ze bij de NS al niet meer rijden, vieze monopolisten.quote:Op maandag 21 december 2009 11:07 schreef Adelante het volgende:
NL is daar gewoon niet op berekend. Ik vermoed dat er wel een commissie komt die het gaat onderzoeken en aanbevelingen zal doen, maar met dit Kabinet gaat het niet meer lukken om echt maatregelen te nemen.
Oh en Nederlanders zijn ook gewoon laffe egoisten, want die verwachten dat de overheid alles doet. In Zweden zorgt iedereen dat zijn eigen terrein sneeuwvrij/begaanbaar is en hier is iedereen nog te lui z'n stoep te vegen.
quote:Op maandag 21 december 2009 11:06 schreef wikwakka2 het volgende:
INDERDAAD JA, NEDERLAND IS OVERAL SLECHTER IN EN FRANKRIJK EN DUITSLAND ENZO HEBBEN OVERAL NERGENS LAST VAN WANT DIE ZIJN ECHT 10X BETER DAN NEDERLAND!!!!! NEDERLAND IS MAAR EEN ONTWIKKELINGSLAND!!!!!!!!!!!!!!
Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 21 december 2009 11:07 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik gisteren bij m'n oma gedaan. Die woont op de 5e verdieping. Of de onderburen er blij mee waren weet ik niet.quote:Op maandag 21 december 2009 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
Ik heb gisteren de hele galerij hier geveegd. Tien appartementen breed.
En de buren waren er blij mee
quote:Op maandag 21 december 2009 11:04 schreef appelsjap het volgende:
Zoveel landen waar het dagelijks zo sneeuwt, daar rijden de treinen, bussen en de rest van OV toch ook gewoon. Echt te triest dat ze nu allemaal zo kut rijden vanwege wat sneeuw.
-__-
De wissels zijn niet berekend op sneeuw. Als daar een pak op ligt, werken ze niet meer en moeten er poetsmannetjes naar toe om ze sneeuwvrij te maken. Die poetsmannetjes konden er niet komen, omdat de wegen ook vast stonden.quote:Op maandag 21 december 2009 11:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is dat? Hoe moeilijk is het om treinen te laten lopen terwijl het gewoon sneeuwt. Met een beetje regen kunnen ze bij de NS al niet meer rijden, vieze monopolisten.
Dagelijks sneeuw in Duitsland? In Duitsland is het OV 10 keer beter dan in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 11:17 schreef Semisane het volgende:
[..]Dat is zo lekker simpel hè, het is waar dat Nederland totaal niet met extreem weer om kan gaan en zeker dit soort winter weer niet, maar om dan Nederland te vergelijken met landen waar het dagelijks zo sneeuwt is redelijk suf.
Landen waar het dagelijks zo sneeuwt hebben niet alleen vele malen meer materieel om hier mee om te gaan, het dagelijks leven is daar ook op ingesteld, zeker gedurende de wintermaanden.
Hier in Nederland is het weer altijd zo lafjes, dat het niet te doen is om de hoeveelheid materieel aan te houden voor een paar keer in een decenium dat dit voor komt.
In sommige delen van Duitsland sneeuwt het inderdaad dagelijks gedurende de winter ja.quote:Op maandag 21 december 2009 11:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dagelijks sneeuw in Duitsland? In Duitsland is het OV 10 keer beter dan in Nederland.
Maar met max. twee uurtjes moet NS en ProRail toch een noodplan (als ze die al hebben) in werking kunnen stellen? Nu komen ze er achter en leggen heel NL plat, ik denk dat er op te anticiperen valt en je een gewijzigde dienstregeling kunt invoeren waar misschien weinig treinen rijden, maar waar ze wel rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 11:19 schreef BasEnAad het volgende:
Omdat alles zo dicht op elkaar zit in Nederland. Als een trein wat trager moet rijden, heeft dat gelijk effect op het hele land. Laat staan als er meerdere treinen uitvallen of vertraging hebben.
Niet alleen het OV. Bijna alles is beter geregeld in duitsland.quote:Op maandag 21 december 2009 11:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dagelijks sneeuw in Duitsland? In Duitsland is het OV 10 keer beter dan in Nederland.
Zie daar het probleem! Supermarkten zijn gewoon bevoorraad, geen lege schappen, winkels zijn open, mensen gaan braaf naar hun werk (of werken thuis)... Alles gaat door, behalve de monopolisten die niks te verliezen hebben...quote:Op maandag 21 december 2009 11:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is dat? Hoe moeilijk is het om treinen te laten lopen terwijl het gewoon sneeuwt. Met een beetje regen kunnen ze bij de NS al niet meer rijden, vieze monopolisten.
Misschien wel. Maar ik kan me voorstellen dat dat ook niet heel simpel is. Ik denk dat de NS op veel plekken bijna niet met minder treinen af kan, anders komt gewoon niet iedereen thuis.quote:Op maandag 21 december 2009 11:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar met max. twee uurtjes moet NS en ProRail toch een noodplan (als ze die al hebben) in werking kunnen stellen? Nu komen ze er achter en leggen heel NL plat, ik denk dat er op te anticiperen valt en je een gewijzigde dienstregeling kunt invoeren waar misschien weinig treinen rijden, maar waar ze wel rijden.
Ja, Deutschland uber alles!quote:Op maandag 21 december 2009 11:22 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Niet alleen het OV. Bijna alles is beter geregeld in duitsland.
Daaromquote:Op maandag 21 december 2009 11:07 schreef Adelante het volgende:
NL is daar gewoon niet op berekend. Ik vermoed dat er wel een commissie komt die het gaat onderzoeken en aanbevelingen zal doen, maar met dit Kabinet gaat het niet meer lukken om echt maatregelen te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |