Omdat de spoortwegvertraging grotendeels door het spoor komt, en niet de vervoerder. En nieuwe rails aanleggen wordt over het algemeen niet toegestaan.quote:Op zondag 20 december 2009 18:49 schreef CharlyLownoise het volgende:
Waarom richt je zelf dan geen vervoersbedrijf op? Als jij denkt dat het zo veel beter kan zal je er wel een heleboel geld mee kunnen verdienen want mensen wachten liever niet dan wel! En op dit moment is er geen enkel bedrijf die met weersomstandigheden als dit geen vertraging levert. Maar jij kan dit wel. Gouden business toch?
Ok dan mag Tuvai.net wel de nieuwe baas van ProRail worden. Die werknemers hebben toch ook liever geen klagende klanten? De huidige baas kan dit duidelijk niet realiseren, maar TS wel! Hupla weer duizenden tevreden Nederlanders! Waar wacht je nog op, ga solliciteren?quote:Op zondag 20 december 2009 18:50 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Omdat de spoortwegvertraging grotendeels door het spoor komt, en niet de vervoerder. En nieuwe rails aanleggen wordt over het algemeen niet toegestaan.
In een heleboel andere landen ook, en dan 10 keer zo hard. Daar gaat wél alles gewoon door.quote:Op zondag 20 december 2009 18:46 schreef router het volgende:
Tja, het sneeuwt nou eenmaal.
Klinkt als een gaaf avontuur en gegarandeerde seks na aankomst.quote:Op zondag 20 december 2009 18:51 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil verdomme morgen naar m'n vriendin toe. Ben bijna zover dat ik wel ga fietsen, ware 't niet dat het 80km is. Zelfs voor mij is dat veel in de sneeuw
dat dusquote:Op zondag 20 december 2009 18:58 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Klinkt als een gaaf avontuur en gegarandeerde seks na aankomst.
Tip: zoek een neukertje in de buurt!quote:Op zondag 20 december 2009 18:51 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil verdomme morgen naar m'n vriendin toe. Ben bijna zover dat ik wel ga fietsen, ware 't niet dat het 80km is. Zelfs voor mij is dat veel in de sneeuw
Nee, Duitsland en Belgie hebben hele luchthavens moeten sluiten.quote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
In een heleboel andere landen ook, en dan 10 keer zo hard. Daar gaat wél alles gewoon door.
In dat soort landen zijn winterbanden verplicht, en ben je verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben bijvoorbeeld. Daarnaast rijden daar op de spoorwegen hooguit 1 keer per uur per traject een trein, en niet elke halve minuut zoals in Nederland.quote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
In een heleboel andere landen ook, en dan 10 keer zo hard. Daar gaat wél alles gewoon door.
Idd, dit is nog niks. Klein beetje kut sneeuw en Nederland ligt stil idd.quote:Op zondag 20 december 2009 18:53 schreef Sk00p het volgende:
Railsverwarming zou een optie kunnen zijn![]()
"een beetje sneeuw" is nou ook weer niet gevallen trouwens...
quote:Op zondag 20 december 2009 18:49 schreef CharlyLownoise het volgende:
Waarom richt je zelf dan geen vervoersbedrijf op? Als jij denkt dat het zo veel beter kan zal je er wel een heleboel geld mee kunnen verdienen want mensen wachten liever niet dan wel! En op dit moment is er geen enkel bedrijf die met weersomstandigheden als dit geen vertraging levert. Maar jij kan dit wel. Gouden business toch?
Heb je weer zo'n wijsneus. Ik moet zeker ook zelf eerst een topkok worden, alvorens ik eten niet lekker mag vinden? Of ik moet zelf zeker eerst een topcoureur of succesvolle autofabrikant worden, om een bepaalde auto gewoon niet fijn te vinden?quote:Op zondag 20 december 2009 18:52 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Ok dan mag Tuvai.net wel de nieuwe baas van ProRail worden. Die werknemers hebben toch ook liever geen klagende klanten? De huidige baas kan dit duidelijk niet realiseren, maar TS wel! Hupla weer duizenden tevreden Nederlanders! Waar wacht je nog op, ga solliciteren?
Dat is gewoon keiharde onzin.quote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
In een heleboel andere landen ook, en dan 10 keer zo hard. Daar gaat wél alles gewoon door.
Ik heb het dan ook niet over België en Duitsland, flapdrol.quote:Op zondag 20 december 2009 18:59 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nee, Duitsland en Belgie hebben hele luchthavens moeten sluiten.
Juist.quote:Op zondag 20 december 2009 18:59 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nee, Duitsland en Belgie hebben hele luchthavens moeten sluiten.
D'r ligt hier toch al gauw zo'n 45 cm sneeuw in Groningen.quote:Op zondag 20 december 2009 18:45 schreef Tuvai.net het volgende:
't Is potdomme toch niet te geloven. Er valt een paar centimeters aan sneeuw
Daar gaat ook niks door met zware sneeuwval. Maar daar zijn ze gewend aan zware vertragingen. En ze reizen niet zo veel als wij, simpelweg omdat dat vaak misgaat.quote:Op zondag 20 december 2009 19:01 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over België en Duitsland, flapdrol.Wat dacht je van noordelijk Canada? Of Scandinavische landen? Of Rusland? De bergen in Zwitserland?
Die zijn er op ingesteld, flapdrol.quote:Op zondag 20 december 2009 19:01 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over België en Duitsland, flapdrol.Wat dacht je van noordelijk Canada? Of Scandinavische landen? Of Rusland? De bergen in Zwitserland? Daar gaat het gros van de mensen toch gewoon verder met hun leven naar mijn weten hoor, of denk je dat die een half jaar thuis blijven van hun werk?
Zijn toetsenbord en zijn muismat wel, alleen niet in bedquote:Op zondag 20 december 2009 18:52 schreef John_Q het volgende:
Ligt er ook iemand plat in bed op je te wachten? Nee he?
Die benaming is inwisselbaar, want je kan het 's zomers global warming noemen 's winters global cooling.quote:Op zondag 20 december 2009 18:47 schreef Adelante het volgende:
Derde wereld landen hier, het is maar goed dat we global warming hebben en niet global cooling
5 cm? Doe er maar gerust 20 a 30 bijquote:Op zondag 20 december 2009 19:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je nagaan wat er zou gebeuren als er hier eens SERIEUS extreem weer zou zijn...
Paar voorbeelden:
-5 meter sneeuw
-orkaan (lichter dan Katrina): half Nederland onder water, de rest weggewaaid
Maar goed, 5 cm sneeuw en alles ligt plat... WTF is dit voor kneuzenland aan het worden?!
De hoeveelheid energie die daar alleen al voor nodig is.quote:Op zondag 20 december 2009 18:53 schreef Sk00p het volgende:
Railsverwarming zou een optie kunnen zijn![]()
"een beetje sneeuw" is nou ook weer niet gevallen trouwens...
Ik weet het niet hoor, maar het zal goed afgewogen kunnen worden tegen de financiele strop dat vele bedrijven hebben.quote:Op zondag 20 december 2009 19:18 schreef Zero17 het volgende:
[..]
De hoeveelheid energie die daar alleen al voor nodig is.![]()
Hier ligt 30 cm hoorquote:Op zondag 20 december 2009 19:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar goed, 5 cm sneeuw en alles ligt plat... WTF is dit voor kneuzenland aan het worden?!
Denk je dat?quote:Op zondag 20 december 2009 19:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je nagaan wat er zou gebeuren als er hier eens SERIEUS extreem weer zou zijn...
-orkaan (lichter dan Katrina): half Nederland onder water, de rest weggewaaid
Dat negeren ze altijd, die roepers. Hypocriete kk lijers zijn het.quote:Op zondag 20 december 2009 19:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
5 cm? Doe er maar gerust 20 a 30 bij
In Nederland waarschuwen experts ook al jaren dat er veel meer geld naar dijken moet, en dat ze bij lange na niet sterk genoeg zijn voor de eisen die er aan gesteld worden...quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Die stumperds in New Orleans waren voor die ramp al jaren gewaarschuwd om hun dijken te verstevigen maar ze negeerden het gewoon.
Bij windkracht 8 waaien er al bomen en dakpannen kapot! Enig idee wat een orkaan categorie 3 inhoudt?! Dan is hier ook ALLES kapot.quote:Katrina had hier hooguit voor wat schade gezorgd aan auto's (omgewaaide bomen) en dakpannen
En dat is nodig om welke reden? Er zijn genoeg landen met echte sneeuw, waar alles gewoon rijdt...quote:Op zondag 20 december 2009 19:29 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als je het zelf allemaal zoveel beter kan, remcodelft, ga je toch mooi effetjes het hele spoor opwarmen met je superkrachten?
Dat kunnen we nietquote:Op zondag 20 december 2009 19:47 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat we anno 2009 naar de maan kunnen vliegen
Dat kan wel, met lasers.quote:Op zondag 20 december 2009 19:47 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik pleit voor naar voren gerichte ministraalkachels, onder de voorbumper van elke auto. Zodat tijdens het rijden de sneeuw voor je automatisch smelt. Het kan toch niet zo zijn dat we anno 2009 naar de maan kunnen vliegen, maar dat 1 sneeuwbui het land 3 dagen lam legt?
Ironisch detail: "we" kunnen niet naar de maan vliegen! Dat konden de Amerikanen, 40 jaar geleden...quote:Op zondag 20 december 2009 19:47 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik pleit voor naar voren gerichte ministraalkachels, onder de voorbumper van elke auto. Zodat tijdens het rijden de sneeuw voor je automatisch smelt. Het kan toch niet zo zijn dat we anno 2009 naar de maan kunnen vliegen, maar dat 1 sneeuwbui het land 3 dagen lam legt?
Ga dan in die landen wonen.quote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
In een heleboel andere landen ook, en dan 10 keer zo hard. Daar gaat wél alles gewoon door.
Ook niet, dat was gewoon in een studioquote:Op zondag 20 december 2009 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ironisch detail: "we" kunnen niet naar de maan vliegen! Dat konden de Amerikanen, 40 jaar geleden...
Dat is wel zo!quote:Op zondag 20 december 2009 18:58 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Klinkt als een gaaf avontuur en gegarandeerde seks na aankomst.
Normaal is het ook erg in de buurt (5 min lopen), maar ik ben bij m'n oudersquote:Op zondag 20 december 2009 18:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
Tip: zoek een neukertje in de buurt!
Leuk zo een tunnelboor voor 1,5 dag sneeuw in het jaar.quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is nodig om welke reden? Er zijn genoeg landen met echte sneeuw, waar alles gewoon rijdt...
Paar plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan nu een trein die een reden heeft om niet meer te rijden:
[ afbeelding ]
De NS en Prorail samen weten dat ze totaal niet hoeven te investeren, omdat een paar dagen niet rijden ze veel minder kost dan een degelijke oplossing. En de klant heeft toch geen keus...
Uberquote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is nodig om welke reden? Er zijn genoeg landen met echte sneeuw, waar alles gewoon rijdt...
Paar plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan nu een trein die een reden heeft om niet meer te rijden:
[ afbeelding ]
De NS en Prorail samen weten dat ze totaal niet hoeven te investeren, omdat een paar dagen niet rijden ze veel minder kost dan een degelijke oplossing. En de klant heeft toch geen keus...
Ik gok dat er niet al te veel wissels zitten op deze trajecten. En dat is nou precies de bottleneck.quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is nodig om welke reden? Er zijn genoeg landen met echte sneeuw, waar alles gewoon rijdt...
Paar plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan nu een trein die een reden heeft om niet meer te rijden:
[ afbeelding ]
De NS en Prorail samen weten dat ze totaal niet hoeven te investeren, omdat een paar dagen niet rijden ze veel minder kost dan een degelijke oplossing. En de klant heeft toch geen keus...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |