abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77212899
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:06 schreef Szura het volgende:
Als je dit zo ziet is het echt onbegrijpelijk dat Wellens meegaat naar het WK
Alleen de bondscoach weet waar Wellens mee bezig is, daar kunnen wij niet over oordelen.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:11:00 #252
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77212983
Best wel belachelijk dat bij die WB nog met landenselecties wordt gewerkt als je die afspraak voor de 2e plaats ziet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:14:15 #253
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_77213071
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alleen de bondscoach weet waar Wellens mee bezig is, daar kunnen wij niet over oordelen.
De Vanthoerenhout's zullen volgende week not amused zijn. Ik verwacht geen zak van Wellens.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:16:01 #254
67640 SaintOfKillers
pi_77213124
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op een ijspiste zie ik meer in Vanthourenhout en Peeters. En als Wellens iemand gaat helpen in Tabor, dan vermoed ik dat het Stybar is. Pauwels heeft vandaag braaf meegespeeld, maar volgende week denk ik dat die helemaal niet naar Stybar gaat kijken... naar Nys en Albert waarschijnlijk ook niet trouwens.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77213186
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Best wel belachelijk dat bij die WB nog met landenselecties wordt gewerkt als je die afspraak voor de 2e plaats ziet.
Is niet meer van deze tijd.

Waarom niet gewoon SP en WB samenvoegen tot 1 kampioenschap. Ongeveer 18 wedstrijden met b.v. 1 of 2 schrapresultaten.
pi_77213230
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dat zo? Ze rijden toch ook gewoon in hun team-shirts rond?
pi_77213237
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:14 schreef Szura het volgende:

[..]

De Vanthoerenhout's zullen volgende week not amused zijn. Ik verwacht geen zak van Wellens.
Ik verwacht ook niks. Hij heeft z'n selectie gewoon aan zijn naam te danken.

BTW WK gewoon in dit topic of doen we weer een apart topic? Ben benieuwd of de discussies net zo hoog oplopen als vorig jaar.
pi_77213568
Leuke cross.

Zonder blessure van Albert zou Stybar die wereldbeker niet hebben gewonnen, maar dat neemt niet weg dat de Tsjech een goed en vooral stabiel seizoen draait.
pi_77213690
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:18 schreef TargaFlorio het volgende:

BTW WK gewoon in dit topic of doen we weer een apart topic? Ben benieuwd of de discussies net zo hoog oplopen als vorig jaar.
Ik denk dat wat dat betreft het contrast vrij groot gaat zijn
  zondag 24 januari 2010 @ 17:19:35 #260
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77215331
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is dat zo? Ze rijden toch ook gewoon in hun team-shirts rond?
Ja dat is zo , elke bondscoach selecteert de renners die aan de wereldbekerkoers mogen deelnemen. Maar ze rijden er wel in teamshirt rond.
Zie bv begin dit seizoen Wellens waar nogal wat discussie rond was omdat hij zo opeens uit het niets aan de WB koers mocht deelnemen om zijn "come-back" te maken , terwijl een andere Belg daardoor uit de selectie verdween ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_77415486
Vanaf 2013 is Veldrijden dan eindelijk een mondiale sport ;
quote:
WK VELDRIJDEN IN 2013 NAAR DE VS
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Het WK veldrijden zal in 2013 effectief
in de Verenigde Staten plaatsvinden.
Dat gerucht deed al een tijdje de ronde
en is nu ook bevestigd door de UCI.

De veldrijders worden verwacht in
Louisville, de grootste stad van
Kentucky. Daar wordt nu ook al elk jaar
een veldrit georganiseerd. Ryan Trebon
was de laatste die er kon winnen.
pi_77505418
Interviewtje met de kersverse wereldkampioen op Nieuwsblad.be
quote:
Stybar: ‘Nooit zo fris aan de start gekomen'
Zdenek Stybar trotseert druk en beleeft mooiste moment uit zijn carrière

‘Druk? Dat gevoel heb ik nooit gehad. Ik had er zo weinig last van dat ik mijn vader Zdenek deze week nog vroeg om me toch nerveus te maken.' Zdenek Stybar trok zelfs naar eigen zeggen dit seizoen nooit zo fris naar een wedstrijd.

Hugo Coorevits in Tsjechië

Een halve ronde van het einde al deed hij al de high five met supporters, die al even zegedronken waren van de tweede Tsjechische proftitel uit de geschiedenis. Nadien betrok hij de hele familie in het plaatje. Zijn Vlaamse vriendin Ine, zijn ouders Zdenek en Hana, zijn zus Aneta en zijn nichtje Amalia. ‘Ik had willen sterven om dit moment te kunnen beleven. De laatste vijftig meter naar de finish pakte die sfeer me bij de keel.'

Je bent een koele kikker op de fiets, maar na het Tsjechische volkslied rolden er traantjes.

‘Zo ben ik ook. Het was geleden van dinsdag dat ik nog weende. Maar toen was het op een begrafenis in Vlaanderen van de vader van mijn mecanicien. De vorige keer was het in Zeddam 2006 toen ik het goud bij de beloften pakte.'

Wat is het geheim van je titel? Die zestienhonderd trappen die je vorige week nog op en af liep in een gebouw in Leuven?

‘Dat was een foutje van mij, maar vraagt Peter Hespel (inspanningsfysioloog in Leuven, red.) me dat, dan doe ik dat. Echt, ik was nog nooit zo fris voor een wedstrijd dit seizoen als vandaag.'

Heb je daar een verklaring voor? Je had toch alle redenen om te stressen. Het succes van dit WK en het Tsjechische veldrijden hing van jouw titel af.

‘Zo ervoer ik het niet. Ik moest sinds de Wereldbekerwinst in Hoogerheide niets meer bewijzen. Dat maakte me zo rustig. Ik had niet de minste druk. Ik plaagde deze week nog mijn vader met de vraag: maak me alstublieft wat nerveus. Ik had absoluut niet het gevoel dat ik op zondag het wereldkampioenschap moest rijden. Ik kwam nooit zo fris aan de start van een cross. Ik rustte terwijl ik de andere weken trainde, trainde, trainde. De supercompensatie kwam. Het is niet zo dat ik op voorhand wist dat ik zou winnen. Ik was ontspannen, dat was mijn geheim.'

Hing de naam Tabor je dan niet de keel uit? Je stond toch op en ging slapen met Tabor?

‘Weten jullie eigenlijk wanneer de eerste vragen over Tabor kwamen? In Treviso, begin oktober, bij de eerste Wereldbekerproef. Elke dag weer. Ze vroegen me in oktober welk weer het vandaag zou zijn, hoe je erheen kon met de bus. Tabor, Tabor, Tabor... op het einde haatte ik die naam, maar nu neemt deze stad voor eeuwig een aparte plaats in mijn hart in.'

Je had ook tijdens het WK redenen om je druk te maken. Zo was er die lekke band al in de eerste ronde.

‘Mijn seizoen was al geslaagd. Ik voelde me een uur voor de start alsof ik het Tsjechisch kampioenschap moest rijden. Mijn polsslag was amper 85. Alles was goed gepland. Sinds de zomer werk ik met een mental coach, Bert De Cuyper (verbonden aan de Leuvense universiteit, red). Hij heeft me geleerd in alle omstandigheden kalm te blijven. Me niet uit evenwicht te laten brengen door mechanische pech. Ik schoof weer in twaalfde positie in, achter Francis Mourey. Ik ging opnieuw zo hard als ik kon.'

Je zag van de hele middag Nys noch Albert. Had je dat verwacht?

‘Ik reed mijn eigen cross en had het geluk dat ik in de vorm van mijn leven zit. Sinds donderdag heb ik al superbenen. Och god, ik was bang dat ik ze zou kwijtspelen, maar vrijdag waren ze er nog en vandaag ook. Ik plaatste dan die aanval en wist eigenlijk niet waar de tegenstand zat. Ik keek om en zag niets. Pas helemaal op het einde hoorde ik een tijdsmelding. Ik was verrast dat ik zo ver voor lag. Eigenlijk heb ik geen moment gerecupereerd. De laatste twee ronden had ik krampen, maar dat nam ik erbij. Dit was als sportman mijn allermooiste moment tot nog toe.

Wat voor wereldkampioen wil je zijn?

‘Ik zou heel graag een waardige wereldkampioen zijn. Zoals Niels Albert deze winter de regenboogtrui droeg. Ik wil me tonen. Maar eerst ga ik een glas champagne drinken. Eentje maar. Frieten noch schnitzels horen daar nu al bij. Het seizoen duurt nog enkele weken.'
pi_77512207
quote:
België blinkt niet meer
Getackeld

Geen enkele gouden medaille. In geen van de vier categorieën. Dat is geleden van Montreuil 1996, toen Adrie van der Poel eindelijk een wereldtitel veroverde. Toen deden we het nog slechter trouwens, want toen bracht de België delegatie geen grammetje eremetaal mee naar het vaderland. Nu redden Nys en Vantornout nog de eer.
Maar toch: Tabor is een teken aan de wand. Want als we naast het podium kijken, zien we dat er dit weekend slechts zes Belgen in de top tien eindigen. Zes op veertig! Daarmee zijn we pas vierde na Nederland (9), Frankrijk (8) en Tsjechië (7). België mag dan wel het Beloofde Land zijn, zoals bondscoach Rudy De Bie het uitdrukt, op basis van dit WK moet je toch enkele kilometers naar het noorden, zuiden of oosten gaan wonen.

De uitleg van De Bie is plausibel: als een buitenlander talent heeft, verhuist hij naar Vlaanderen. Ze zaaien op onze grond en oogsten voor een ander land. Stybar is het beste voorbeeld, de Poolse broertjes Szczepaniak gaan dezelfde weg op. Zij genieten mee van de professionaliseringswind die het laatste decennium door het veldrijden waaide. Ploegen als Telent-Fidea, BKCP en Sunweb-Revor zorgen voor een specifieke opleiding die de sport naar een hoger niveau tilt. Voor Belgen én buitenlanders.

Toch verklaart dat niet alles. Want over de grens ziet een jongen van 10 niet elk winterweekend twee crossen op tv. De verleiding van het veld is in Vlaanderen nog altijd veel groter, dus mag je verwachten dat daar procentueel ook veel meer talent opduikt. En dat je uitblinkt in een sport. In Tabor was dat niet het geval. (BHE)

Nieuwsblad.be
Dat vind ik toch wat boud gesteld, dat België niet meer blinkt.

Sport kent golfbewegingen. Er was bijna een volledig decennium van Vlaamse alleenheerschappij. Maar de jongste drie of vier seizoenen is de absolute onaantastbaarheid verdwenen, eerst door toedoen van Boom en nu door Stybar.

Maar driekwart van alle grote crossen worden nog steeds door Belgen gewonnen. Dat er een sterke buitenlandse favoriet is, is alleen maar positief. Het is beter voor de sport. En de Vlamingen moeten maar zo denken: "Het geeft onze zeges net wat meer cachet, wanneer het 'buitenlandse gevaar' wordt bedwongen."

Het klopt wel dat het Belgische circuit te groot is. Je kunt niet week in, week uit pieken. Maar dat het WK een momentopname is, geeft het nu juist die bijzondere charme in mijn ogen.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:52:15 #264
67640 SaintOfKillers
pi_77513090
Albert en Nys zijn toppers en moeten er maar een heel jaar staan, maar zo'n Pauwels, Vantornout, Aernouts of Vanthourenhout kunnen het gewoon niet maken om het zoals Bina of Zlamalik eens een hele maand of zelfs bijna een hele winter te laten lopen om te pieken naar het WK, want dan rijden ze gewoon niet mee. Op zich niet geheel onlogisch dat die uitgebluste kerels op een WK dan soms falen.

Zie ook de beloften waar Meeusen alle klassementen probeert te winnen en die Polen de helft van hun crossen als trainingsritjes zagen.

De Wereldbeker stelt nog iets voor, maar met uitzondering van Stybar en De Knegt ligt er echt geen enkele buitenlander wakker van de Superprestige of de GVA-trofee.
pi_77513466
Heeft de Superprestige zo aan prestige (no pun intended) verloren, dan? Ik dacht dat dit nog altijd als grote prijs werd gezien. Helemaal als naast een van de andere twee hoofdprijzen is gegrepen.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:04:34 #266
67640 SaintOfKillers
pi_77520581
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:02 schreef Leatherface het volgende:
Heeft de Superprestige zo aan prestige (no pun intended) verloren, dan? Ik dacht dat dit nog altijd als grote prijs werd gezien. Helemaal als naast een van de andere twee hoofdprijzen is gegrepen.
Ik denk dat de WB en ook de UCI ranking aan waarde hebben gewonnen. Die laatste zeker omdat de startvolgorde daarop wordt gebaseerd. Als je dan ziet dat je voor een overwinning in de WB 5 keer zoveel UCI punten krijgt als voor een overwinning in de Superprestige, dan weet je wel waar je op je best moet zijn. De winnaar van Gavere krijgt even veel UCI punten als de 17e (!!!) van Koksijde of Roubaix.
pi_77520633
Dat is wel krom inderdaad, die puntentelling.

Asper-Gavere is nog altijd een klassieker. Ook sterke buitenlanders wilden daar vroeger maar wat graag winnen.
  FOK!fotograaf maandag 1 februari 2010 @ 18:42:08 #268
73911 ultra_ivo
pi_77521828
Albert, Nys cs. willen gewoon elk weekend 2 WK's rijden. Dat houdt niemand vol. Zelfs de grootste topper niet.
pi_77562414
quote:
Zes meisjes beweren dat ze minnares zijn van Niels Albert

Is Niels Albert de Vlaamse Tiger Woods? Verschillende meisjes stappen naar de pers met het verhaal dat ze zijn ex-minnares zijn. Albert zelf begrijpt niet waarom die oude roddels opnieuw opduiken.

'Die verhalen doen hier in Baal-Tremelo al een hele tijd de ronde', vertelt de veldrijder in Story. 'Tot hiertoe tilde ik er niet zwaar aan. Ik ben in eerste instantie sportman, waarom laten ze mij niet gewoon mijn job doen?'

Twee meisjes willen openlijk uit de biecht klappen over hun stiekeme relatie met Albert. Ze doen dat naar eigen zeggen omdat ze van nog andere meisjes gehoord hebben dat ze iets hebben met de ex-wereldkampioen. 'In totaal zijn we met zes, maar de anderen durfden niet meekomen voor een interview'.

'Hij schept op over hoeveel aandacht hij krijgt van andere meisjes. Dan laat hij berichtjes zien van die meisjes in zijn gsm en zegt hij: 'ik kies voor jou', vertelt een van de zogenaamde liefjes in Story.

Albert ontkent niet dat hij met de meisjes een relatie heeft gehad, maar dat gebeurde volgens hem in een periode tussen twee andere relaties.

In april vorig jaar kwam het tot een breuk tussen Albert en zijn jeugdliefde Ellen. Het koppel was al acht jaar samen en bouwde samen aan een huis. Tweeëneenhalve maand later kwam de veldrijder naar buiten met zijn nieuwe vriendin Chantal, een 22-jarige Vlaams-Brabantse blondine uit Haacht en supporter van Sven Nys.

Een van de meisjes getuigt dat ze drie jaar geleden een relatie had met Albert, toen hij nog samen was met Ellen. 'Ik weet niet wat hij toen tegen Ellen vertelde, maar wij zagen elkaar op elk moment van de dag. Volgens mij zei hij meestal dat hij moest gaan trainen'.

Volgens dezelfde vrouw probeerde Albert ook nog met haar af te spreken toen hij al bij Chantal was. Niets van aan zegt Albert zelf die niet begrijpt waarom zijn naam besmeurd wordt. 'Wij wonen samen, wij gaan overal samen naartoe. Het is niet zo dat deze verhalen dateren van één of twee maanden geleden, dus ik vind ze niet zo sensationeel. Je kunt evengoed getuigen aan het woord laten die mij tien jaar geleden tegen de klink van een auto zagen plassen', besluit hij.
pi_77562619
Ach ja, Albert hoeft ten minste geen mr. perfect imago hoog te houden zoals Tiger Woods.

Alsof Lance en Cipollini geen rokkenjagers zijn (of waren).
pi_77596746
Albert won vandaag in Maldegem. Stybar werd zevende. Hij zal zich wel behoorlijk aan champagne te goed hebben gedaan.
pi_77638985
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:24 schreef Leatherface het volgende:
Ach ja, Albert hoeft ten minste geen mr. perfect imago hoog te houden zoals Tiger Woods.

Alsof Lance en Cipollini geen rokkenjagers zijn (of waren).
Daarom. Dat soort figuren zijn veel mooier.

Cipo

pi_77643366

Van der Poel naar BKCP-PowerPlus
Het valt nog niet mee voor Rabo om renners te vinden voor hun nieuwe Rabo off-road team.
pi_77687157
Foto's van de training + alle wedstrijden in Tabor, klik hier

pi_77687211
Fotos van de perspresentatie van de U23 Wereldkampioen Pawel Szczepaniak op http://www.cyclingfx.nl

pi_77695466
quote:
Heeft Niels Albert nog een klassement nodig?

'Voor dit seizoen had ik drie doelen: mijn regenboogtrui waardig tonen, een nieuwe trui veroveren en een klassement winnen.' Dixit Niels Albert, enkele dagen voor het Belgische kampioenschap. Doel één is behaald, doel twee is mislukt, doel drie is nog hangende. De komende drie weekends strijdt Albert om de eindzege in de Superprestige en de GVA-trofee. De vraag is: heeft Albert nog een klassement nodig om zijn seizoen te redden? Uiteindelijk won hij al 16 crossen (Nys 12, Stybar 10, red.) en deed hij deze winter wat van hem verwacht werd: de troonstrijd aangaan met Sven Nys. Het zou echter wel de eerste keer in de crossgeschiedenis zijn dat een zegekoning geen enkel klassement binnenhaalt. Wij staken ons licht op bij Christoph Roodhooft, manager van Albert, en bij Sven Nys. Bert Heyvaert

Nieuwsblad.be
quote:
Neen

'Heel eerlijk: Albert is voor mij de man van het seizoen', zegt zijn manager Christoph Roodhooft. 'Hij heeft al de meeste zeges én heeft over het hele seizoen het meest geïmponeerd. Natuurlijk heeft Stybar de mooiste prijzen, en was hij op het WK outstanding. Maar de Wereldbeker won hij door de gebroken rib van Albert. Vier Wereldbekermanches won Niels, maar door die achtste plaats in Roubaix ontglipte die eindzege hem toch. Het toont meteen aan hoe relatief zo'n klassement is. Je kan er iemand niet op afrekenen.'
Bovendien, zegt Roodhooft, kunnen de overblijvende prijzen het seizoen van Albert niet maken of kraken. 'Want wat betekent dat eigenlijk, de Superprestige en de GVA-trofee? Internationaal gezien zijn die níks waard. Er is geen enkel internationale wielerboek waarin de uitslag wordt opgenomen. Onze Duitse fietsenleverancier, Stevens, heeft nog nooit van die klassementen gehoord. Het zijn gewoon typisch Vlaamse constructies, die de laatste jaren een beetje gehypet zijn door Sven Nys. Maar een grote overwinning op zich heeft meer uitstraling dan de eindzege in zo'n klassement.'

Nieuwsblad.be
Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.

Ik vind het persoonlijk een dubbeltje op zijn kant tussen Albert, Stybar en toch ook wel Nys. Hoewel de zegeteller duidelijk in het voordeel van Albert uitslaat.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:47:25 #277
67640 SaintOfKillers
pi_77696519
Je zou kunnen zeggen dat de leider van de UCI ranking automatisch de beste van het seizoen is. Dat zou een objectief criterium moeten zijn en Stybar staat daar erg ver voor op de 2e en 3e.

Door die eerder vermelde kromme puntentelling is de UCI ranking echter gewoon een verkapte kopie van de wereldbeker, aangevuld met het WK en dat was net waar Stybar de meeste punten haalde en waar Nys (WB) en Albert (WK) het lieten lopen.
pi_77697741
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 09:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

[..]

Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.

Ik vind het persoonlijk een dubbeltje op zijn kant tussen Albert, Stybar en toch ook wel Nys. Hoewel de zegeteller duidelijk in het voordeel van Albert uitslaat.
Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.
pi_77697756
Het blijft natuurlijk subjectief en het is maar net waar je het meeste waarde aan hecht. Het totaal aantal zeges en podiumplaatsen, of de grote prijzen (WK en wereldbekerklassement)

Bij het eerste criterium is Albert de beste van het seizoen, en bij de tweede Stybar.
pi_77697815
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:46 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.
Mwah, ik neem toch wel het hele seizoen in ogenschouw. Ik kijk bijna wekelijks de crossen en de totale indruk telt voor mij dan. Hoewel voor mij zeker wel het WK de belangrijkste koers is.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:25:20 #281
67640 SaintOfKillers
pi_77703861
Lille is ondertussen bezig.

Nys en Stybar voorop, Albert na een slechte start in de achtervolging.

Stybar trouwens voor de zoveelste keer dit seizoen een lekke band op 20 meter van de materiaalpost .
pi_77704357
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lille is ondertussen bezig.

Nys en Stybar voorop, Albert na een slechte start in de achtervolging.

Stybar trouwens voor de zoveelste keer dit seizoen een lekke band op 20 meter van de materiaalpost .
Daar heeft ie wel mazzel mee inderdaad.
pi_77704953
Nys vloert Stybar in de sprint.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:07:23 #284
67640 SaintOfKillers
pi_77704991
Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van een deal. Stybar leek wel vol te sprinten, maar het zat er toch aan te komen dat Nys de sprint ging winnen, ze leken al een hele cross samen te werken en Nys had de punten het hardst nodig.
pi_77706746
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van een deal. Stybar leek wel vol te sprinten, maar het zat er toch aan te komen dat Nys de sprint ging winnen, ze leken al een hele cross samen te werken en Nys had de punten het hardst nodig.
Volgens mij geen deal, maar gunde Stybar het Nys gewoon. Stybar heeft de vette vissen binnen en kan het zich nu veroorloven om zich niet als veelvraat op te stellen. Hij weet dat als hij nu alles pakt de kans groter wordt dat de Vlamingen zich tegen hem gaan keren en dan wordt het koersen een stuk minder leuk in Vlaanderen. En hij zal toch volgend seizoen weer weken achtereen in Vlaanderen moeten koersen, om met zijn trui veel geld te verdienen.
pi_77723750
Stybar heeft inderdaad zijn doelen wel behaald. Hij wil zijn trui showen, maar zal best het kunnen verkroppen als in de komende crossen een Belg hem klopt.
pi_77730290
Serieuze afdaling daar.
pi_77730304
En dan zo steil omhoog lopen
pi_77730337
Whahaha Die commentator "en dan eens kijken waar wereldkampioen Niels Albert zit"
pi_77730976
Aardig parkoers daar!

Wel jammer van de trui van Stybar, je ziet helemaal niet dat het een kampioenstrui is.
Vond ik bij Albert nog beter.
pi_77732177
Nys pakt uiteindelijk de winst. Erg mooie koers daar!
Albert pas 5e, zou hij dan helemaal geen prijs pakken dit seizoen?
pi_77732482
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:08 schreef vivelafete het volgende:

Albert pas 5e, zou hij dan helemaal geen prijs pakken dit seizoen?
Zou goed kunnen.

Zaf een weekje terug nog een uitspraak van 'm "ik zou wel eens alle klassementen in een seizoen willen winnen." Toen dacht ik nog: "zorg nou eerst maar dat je er eentje wint."
pi_77733229
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou goed kunnen.

Zaf een weekje terug nog een uitspraak van 'm "ik zou wel eens alle klassementen in een seizoen willen winnen." Toen dacht ik nog: "zorg nou eerst maar dat je er eentje wint."
Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.
pi_77733329
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.
Een tijdlang wel, maar die uitspraak deed 'ie 1 of 2 weken geleden (net voor of na WK).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2010 16:44:58 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 16:46:32 #295
67640 SaintOfKillers
pi_77733403
Albert heeft gewoon erg slecht gepiekt en kon zijn overwicht nauwelijks omzetten in punten. Albert is nu minder in een periode waarin er zich outsiders tussen die top 3 kunnen wringen. In het begin van het seizoen reed hij Nys en Stybar een paar keer volledig in de vernieling, maar die werden nog steeds (op weliswaar grote achterstand) probleemloos 2e en 3e, waardoor ze in de klassementen vlotjes in 't het spoor konden blijven. Het zou best kunnen dat Stybar 2 klassementen wint met 5 cross-zeges en Albert niets met 10.

Beetje zoals Hushovd Cavendish klopte voor groen.
pi_77733483
Albert kan ook maar op één manier winnen, lijkt het wel: solo door in de 2e of 3e ronde weg te rijden. Zijn overwinningen kosten dus bijna allemaal enorm veel inspanning, terwijl Nys en Stybar op meerdere manieren kunnen winnen en daardoor krachten kunnen sparen.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:14:30 #297
67640 SaintOfKillers
pi_77734409
Eigenlijk is het altijd zo. Toppers (oude Nys, Wellens, Groenendaal) die erin vliegen en subtoppers (Vervecken, De Clercq) die het slim willen aanpakken.

Tegenwoordig zijn er met Stybar en de nieuwe Nys gewoon ook toppers die het op een slimme manier proberen.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:39:27 #298
pi_77745405
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk is het altijd zo. Toppers (oude Nys, Wellens, Groenendaal) die erin vliegen en subtoppers (Vervecken, De Clercq) die het slim willen aanpakken.

Tegenwoordig zijn er met Stybar en de nieuwe Nys gewoon ook toppers die het op een slimme manier proberen.
Iemand als De Clercq die 3x wereldkampioen werd, ook nog zilver en brons won op het WK, 2x het UCI jaarklassement won , Belgisch kampioen werd, wereldbeker won , ... zou ik toch nie als "subtopper" omschrijven ...
  zondag 7 februari 2010 @ 21:53:48 #299
67640 SaintOfKillers
pi_77746397
Ik wil hem ook wel omschrijver als wieltjeszuiger, zweetdief, egoïst of professionele valsspeler beginnend fictie-schrijver die zijn palmares meer aan deze eigenschappen dan aan zijn talent te danken heeft.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:56:50 #300
pi_77746600
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil hem ook wel omschrijver als wieltjeszuiger, zweetdief, egoïst of professionele valsspeler beginnend fictie-schrijver die zijn palmares meer aan deze eigenschappen dan aan zijn talent te danken heeft.
volledig mee akkoord, maar het was geen subtopper ... De Clercq was een topper, maar niet een van het soort die altijd de sterkste was, maar wel een die altijd en overal kon winnen , hoe zwaar de koers ook was ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')