abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77695466
quote:
Heeft Niels Albert nog een klassement nodig?

'Voor dit seizoen had ik drie doelen: mijn regenboogtrui waardig tonen, een nieuwe trui veroveren en een klassement winnen.' Dixit Niels Albert, enkele dagen voor het Belgische kampioenschap. Doel één is behaald, doel twee is mislukt, doel drie is nog hangende. De komende drie weekends strijdt Albert om de eindzege in de Superprestige en de GVA-trofee. De vraag is: heeft Albert nog een klassement nodig om zijn seizoen te redden? Uiteindelijk won hij al 16 crossen (Nys 12, Stybar 10, red.) en deed hij deze winter wat van hem verwacht werd: de troonstrijd aangaan met Sven Nys. Het zou echter wel de eerste keer in de crossgeschiedenis zijn dat een zegekoning geen enkel klassement binnenhaalt. Wij staken ons licht op bij Christoph Roodhooft, manager van Albert, en bij Sven Nys. Bert Heyvaert

Nieuwsblad.be
quote:
Neen

'Heel eerlijk: Albert is voor mij de man van het seizoen', zegt zijn manager Christoph Roodhooft. 'Hij heeft al de meeste zeges én heeft over het hele seizoen het meest geïmponeerd. Natuurlijk heeft Stybar de mooiste prijzen, en was hij op het WK outstanding. Maar de Wereldbeker won hij door de gebroken rib van Albert. Vier Wereldbekermanches won Niels, maar door die achtste plaats in Roubaix ontglipte die eindzege hem toch. Het toont meteen aan hoe relatief zo'n klassement is. Je kan er iemand niet op afrekenen.'
Bovendien, zegt Roodhooft, kunnen de overblijvende prijzen het seizoen van Albert niet maken of kraken. 'Want wat betekent dat eigenlijk, de Superprestige en de GVA-trofee? Internationaal gezien zijn die níks waard. Er is geen enkel internationale wielerboek waarin de uitslag wordt opgenomen. Onze Duitse fietsenleverancier, Stevens, heeft nog nooit van die klassementen gehoord. Het zijn gewoon typisch Vlaamse constructies, die de laatste jaren een beetje gehypet zijn door Sven Nys. Maar een grote overwinning op zich heeft meer uitstraling dan de eindzege in zo'n klassement.'

Nieuwsblad.be
Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.

Ik vind het persoonlijk een dubbeltje op zijn kant tussen Albert, Stybar en toch ook wel Nys. Hoewel de zegeteller duidelijk in het voordeel van Albert uitslaat.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:47:25 #277
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77696519
Je zou kunnen zeggen dat de leider van de UCI ranking automatisch de beste van het seizoen is. Dat zou een objectief criterium moeten zijn en Stybar staat daar erg ver voor op de 2e en 3e.

Door die eerder vermelde kromme puntentelling is de UCI ranking echter gewoon een verkapte kopie van de wereldbeker, aangevuld met het WK en dat was net waar Stybar de meeste punten haalde en waar Nys (WB) en Albert (WK) het lieten lopen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77697741
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 09:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

[..]

Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.

Ik vind het persoonlijk een dubbeltje op zijn kant tussen Albert, Stybar en toch ook wel Nys. Hoewel de zegeteller duidelijk in het voordeel van Albert uitslaat.
Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.
pi_77697756
Het blijft natuurlijk subjectief en het is maar net waar je het meeste waarde aan hecht. Het totaal aantal zeges en podiumplaatsen, of de grote prijzen (WK en wereldbekerklassement)

Bij het eerste criterium is Albert de beste van het seizoen, en bij de tweede Stybar.
pi_77697815
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:46 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.
Mwah, ik neem toch wel het hele seizoen in ogenschouw. Ik kijk bijna wekelijks de crossen en de totale indruk telt voor mij dan. Hoewel voor mij zeker wel het WK de belangrijkste koers is.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:25:20 #281
67640 SaintOfKillers
pi_77703861
Lille is ondertussen bezig.

Nys en Stybar voorop, Albert na een slechte start in de achtervolging.

Stybar trouwens voor de zoveelste keer dit seizoen een lekke band op 20 meter van de materiaalpost .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77704357
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lille is ondertussen bezig.

Nys en Stybar voorop, Albert na een slechte start in de achtervolging.

Stybar trouwens voor de zoveelste keer dit seizoen een lekke band op 20 meter van de materiaalpost .
Daar heeft ie wel mazzel mee inderdaad.
pi_77704953
Nys vloert Stybar in de sprint.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:07:23 #284
67640 SaintOfKillers
pi_77704991
Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van een deal. Stybar leek wel vol te sprinten, maar het zat er toch aan te komen dat Nys de sprint ging winnen, ze leken al een hele cross samen te werken en Nys had de punten het hardst nodig.
pi_77706746
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van een deal. Stybar leek wel vol te sprinten, maar het zat er toch aan te komen dat Nys de sprint ging winnen, ze leken al een hele cross samen te werken en Nys had de punten het hardst nodig.
Volgens mij geen deal, maar gunde Stybar het Nys gewoon. Stybar heeft de vette vissen binnen en kan het zich nu veroorloven om zich niet als veelvraat op te stellen. Hij weet dat als hij nu alles pakt de kans groter wordt dat de Vlamingen zich tegen hem gaan keren en dan wordt het koersen een stuk minder leuk in Vlaanderen. En hij zal toch volgend seizoen weer weken achtereen in Vlaanderen moeten koersen, om met zijn trui veel geld te verdienen.
pi_77723750
Stybar heeft inderdaad zijn doelen wel behaald. Hij wil zijn trui showen, maar zal best het kunnen verkroppen als in de komende crossen een Belg hem klopt.
pi_77730290
Serieuze afdaling daar.
pi_77730304
En dan zo steil omhoog lopen
pi_77730337
Whahaha Die commentator "en dan eens kijken waar wereldkampioen Niels Albert zit"
pi_77730976
Aardig parkoers daar!

Wel jammer van de trui van Stybar, je ziet helemaal niet dat het een kampioenstrui is.
Vond ik bij Albert nog beter.
pi_77732177
Nys pakt uiteindelijk de winst. Erg mooie koers daar!
Albert pas 5e, zou hij dan helemaal geen prijs pakken dit seizoen?
pi_77732482
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:08 schreef vivelafete het volgende:

Albert pas 5e, zou hij dan helemaal geen prijs pakken dit seizoen?
Zou goed kunnen.

Zaf een weekje terug nog een uitspraak van 'm "ik zou wel eens alle klassementen in een seizoen willen winnen." Toen dacht ik nog: "zorg nou eerst maar dat je er eentje wint."
pi_77733229
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou goed kunnen.

Zaf een weekje terug nog een uitspraak van 'm "ik zou wel eens alle klassementen in een seizoen willen winnen." Toen dacht ik nog: "zorg nou eerst maar dat je er eentje wint."
Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.
pi_77733329
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.
Een tijdlang wel, maar die uitspraak deed 'ie 1 of 2 weken geleden (net voor of na WK).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2010 16:44:58 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 16:46:32 #295
67640 SaintOfKillers
pi_77733403
Albert heeft gewoon erg slecht gepiekt en kon zijn overwicht nauwelijks omzetten in punten. Albert is nu minder in een periode waarin er zich outsiders tussen die top 3 kunnen wringen. In het begin van het seizoen reed hij Nys en Stybar een paar keer volledig in de vernieling, maar die werden nog steeds (op weliswaar grote achterstand) probleemloos 2e en 3e, waardoor ze in de klassementen vlotjes in 't het spoor konden blijven. Het zou best kunnen dat Stybar 2 klassementen wint met 5 cross-zeges en Albert niets met 10.

Beetje zoals Hushovd Cavendish klopte voor groen.
pi_77733483
Albert kan ook maar op één manier winnen, lijkt het wel: solo door in de 2e of 3e ronde weg te rijden. Zijn overwinningen kosten dus bijna allemaal enorm veel inspanning, terwijl Nys en Stybar op meerdere manieren kunnen winnen en daardoor krachten kunnen sparen.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:14:30 #297
67640 SaintOfKillers
pi_77734409
Eigenlijk is het altijd zo. Toppers (oude Nys, Wellens, Groenendaal) die erin vliegen en subtoppers (Vervecken, De Clercq) die het slim willen aanpakken.

Tegenwoordig zijn er met Stybar en de nieuwe Nys gewoon ook toppers die het op een slimme manier proberen.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:39:27 #298
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77745405
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk is het altijd zo. Toppers (oude Nys, Wellens, Groenendaal) die erin vliegen en subtoppers (Vervecken, De Clercq) die het slim willen aanpakken.

Tegenwoordig zijn er met Stybar en de nieuwe Nys gewoon ook toppers die het op een slimme manier proberen.
Iemand als De Clercq die 3x wereldkampioen werd, ook nog zilver en brons won op het WK, 2x het UCI jaarklassement won , Belgisch kampioen werd, wereldbeker won , ... zou ik toch nie als "subtopper" omschrijven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 7 februari 2010 @ 21:53:48 #299
67640 SaintOfKillers
pi_77746397
Ik wil hem ook wel omschrijver als wieltjeszuiger, zweetdief, egoïst of professionele valsspeler beginnend fictie-schrijver die zijn palmares meer aan deze eigenschappen dan aan zijn talent te danken heeft.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:56:50 #300
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_77746600
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil hem ook wel omschrijver als wieltjeszuiger, zweetdief, egoïst of professionele valsspeler beginnend fictie-schrijver die zijn palmares meer aan deze eigenschappen dan aan zijn talent te danken heeft.
volledig mee akkoord, maar het was geen subtopper ... De Clercq was een topper, maar niet een van het soort die altijd de sterkste was, maar wel een die altijd en overal kon winnen , hoe zwaar de koers ook was ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')