quote:Heeft Niels Albert nog een klassement nodig?
'Voor dit seizoen had ik drie doelen: mijn regenboogtrui waardig tonen, een nieuwe trui veroveren en een klassement winnen.' Dixit Niels Albert, enkele dagen voor het Belgische kampioenschap. Doel één is behaald, doel twee is mislukt, doel drie is nog hangende. De komende drie weekends strijdt Albert om de eindzege in de Superprestige en de GVA-trofee. De vraag is: heeft Albert nog een klassement nodig om zijn seizoen te redden? Uiteindelijk won hij al 16 crossen (Nys 12, Stybar 10, red.) en deed hij deze winter wat van hem verwacht werd: de troonstrijd aangaan met Sven Nys. Het zou echter wel de eerste keer in de crossgeschiedenis zijn dat een zegekoning geen enkel klassement binnenhaalt. Wij staken ons licht op bij Christoph Roodhooft, manager van Albert, en bij Sven Nys. Bert Heyvaert
Nieuwsblad.be
Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.quote:Neen
'Heel eerlijk: Albert is voor mij de man van het seizoen', zegt zijn manager Christoph Roodhooft. 'Hij heeft al de meeste zeges én heeft over het hele seizoen het meest geïmponeerd. Natuurlijk heeft Stybar de mooiste prijzen, en was hij op het WK outstanding. Maar de Wereldbeker won hij door de gebroken rib van Albert. Vier Wereldbekermanches won Niels, maar door die achtste plaats in Roubaix ontglipte die eindzege hem toch. Het toont meteen aan hoe relatief zo'n klassement is. Je kan er iemand niet op afrekenen.'
Bovendien, zegt Roodhooft, kunnen de overblijvende prijzen het seizoen van Albert niet maken of kraken. 'Want wat betekent dat eigenlijk, de Superprestige en de GVA-trofee? Internationaal gezien zijn die níks waard. Er is geen enkel internationale wielerboek waarin de uitslag wordt opgenomen. Onze Duitse fietsenleverancier, Stevens, heeft nog nooit van die klassementen gehoord. Het zijn gewoon typisch Vlaamse constructies, die de laatste jaren een beetje gehypet zijn door Sven Nys. Maar een grote overwinning op zich heeft meer uitstraling dan de eindzege in zo'n klassement.'
Nieuwsblad.be
Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
[..]
Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.
Ik vind het persoonlijk een dubbeltje op zijn kant tussen Albert, Stybar en toch ook wel Nys. Hoewel de zegeteller duidelijk in het voordeel van Albert uitslaat.
Mwah, ik neem toch wel het hele seizoen in ogenschouw. Ik kijk bijna wekelijks de crossen en de totale indruk telt voor mij dan. Hoewel voor mij zeker wel het WK de belangrijkste koers is.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.
Daar heeft ie wel mazzel mee inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lille is ondertussen bezig.
Nys en Stybar voorop, Albert na een slechte start in de achtervolging.
Stybar trouwens voor de zoveelste keer dit seizoen een lekke band op 20 meter van de materiaalpost.
Volgens mij geen deal, maar gunde Stybar het Nys gewoon. Stybar heeft de vette vissen binnen en kan het zich nu veroorloven om zich niet als veelvraat op te stellen. Hij weet dat als hij nu alles pakt de kans groter wordt dat de Vlamingen zich tegen hem gaan keren en dan wordt het koersen een stuk minder leuk in Vlaanderen. En hij zal toch volgend seizoen weer weken achtereen in Vlaanderen moeten koersen, om met zijn trui veel geld te verdienen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van een deal. Stybar leek wel vol te sprinten, maar het zat er toch aan te komen dat Nys de sprint ging winnen, ze leken al een hele cross samen te werken en Nys had de punten het hardst nodig.
Zou goed kunnen.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:08 schreef vivelafete het volgende:
Albert pas 5e, zou hij dan helemaal geen prijs pakken dit seizoen?
Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.
Zaf een weekje terug nog een uitspraak van 'm "ik zou wel eens alle klassementen in een seizoen willen winnen." Toen dacht ik nog: "zorg nou eerst maar dat je er eentje wint."
Een tijdlang wel, maar die uitspraak deed 'ie 1 of 2 weken geleden (net voor of na WK).quote:Op zondag 7 februari 2010 16:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.
Iemand als De Clercq die 3x wereldkampioen werd, ook nog zilver en brons won op het WK, 2x het UCI jaarklassement won , Belgisch kampioen werd, wereldbeker won , ... zou ik toch nie als "subtopper" omschrijven ...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk is het altijd zo. Toppers (oude Nys, Wellens, Groenendaal) die erin vliegen en subtoppers (Vervecken, De Clercq) die het slim willen aanpakken.
Tegenwoordig zijn er met Stybar en de nieuwe Nys gewoon ook toppers die het op een slimme manier proberen.
volledig mee akkoord, maar het was geen subtopper ... De Clercq was een topper, maar niet een van het soort die altijd de sterkste was, maar wel een die altijd en overal kon winnen , hoe zwaar de koers ook was ...quote:Op zondag 7 februari 2010 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil hem ook wel omschrijver als wieltjeszuiger, zweetdief, egoïst of professionele valsspeler beginnend fictie-schrijver die zijn palmares meer aan deze eigenschappen dan aan zijn talent te danken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |