Gisteren werd ik gebeld door een vriend van mij (A) die vroeg of ik later op de avond langs wilde komen. Hij had een fles Whisky gekocht en die wilde hij samen opdrinken.
Flink opscheppen over hoeveel er wel niet gezopen zou worden en dergelijke. Ik kan alcohol zelf wel waarderen maar probeer altijd nog enigszins nuchter te blijven zodat ik nog goed opmerk wat er gaande is.
Uiteindelijk was ik om 23:00 bij hem aangekomen. Een andere vriend (B) was ook aanwezig, gezellig

De fles ging open en het leek een leuke avond te worden.. totdat.. vriend A langzamerhand een kwade dronk begon te krijgen.
Werd redelijk agressief, begon problemen te zoeken, wilde zelfs vechten
Uiteindelijk is hij gelukkig in slaap geflikkerd, maar de sfeer was er niet beter op geworden. Voor mij was de avond dusdanig verpest dat ik zoiets had van; ik ga wel naar huis toe.
Op dat moment werd vriend A wakker en was nog even agressief. Stond op, kwam voor mij staan en probeerde mij te intimideren. Ik bleef rustig zitten en vertelde hem hetzelfde te doen.
Dit schoot in het verkeerde keelgat en hij begon mij te schoppen. Gelukkig train ik al een aantal jaren en mijn, in het begin nogal magere bouw, heeft plaatsgemaakt voor een wat forser fysiek.
Ik incasseerde de trappen met mijn bovenbeen en vroeg of hij nu eindelijk eens wilde gaan zitten voordat dit geintje uit de hand zou lopen.
Vriend B, in wiens huis wij zaten vond dit ook vervelende vormen aannemen omdat er nogal wat dure spullen stonden waar vriend A rakelings langs trapte/waggelde
Uiteindelijk heb ik hem in een houtgreep genomen en ik liet pas los toen hij gekalmeerd was. Hij was ontzettend boos daarna, en besloot direct naar huis te gaan.
Ik vind dit echt zo zonde. Mensen die zichzelf dusdanig voor lul zetten en anderen daarmee irriteren, puur en simpelweg alleen omdat ze niet met drank om kunnen gaan.
Aangezien dit de 1e keer niet is, heb ik er nu schoon genoeg van.