abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75803827
Vanochtend was het dan zover mijn trouwe bolide een vw golf 3 1.4 gaf de geest, hik hik het olie lampje ging branden en het was over. De motorkap open, alles onder de olie, de pijlstok was eruit gesprongen, dus ik dacht nog nieuwe olie erin en doorgaan maar hetzelfde gebeurt weer. Ik gok erop dat dit de koppaking is die overdruk geeft op het systeem? iemand andere ideeen?
pi_75803850
Zat er nog sneeuw in de uitlaat?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_75803882
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:35 schreef menmulder het volgende:
Vanochtend was het dan zover mijn trouwe bolide een vw golf 3 1.4 gaf de geest, hik hik het olie lampje ging branden en het was over. De motorkap open, alles onder de olie, de pijlstok was eruit gesprongen, dus ik dacht nog nieuwe olie erin en doorgaan maar hetzelfde gebeurt weer. Ik gok erop dat dit de koppaking is die overdruk geeft op het systeem? iemand andere ideeen?
carterdruk is meestal lekke koppakking
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_75803889
uhh nee gesneeuwd heeft het hier niet echt de afgelopen dagen, als der 2 mm is gevallen is het veel ....
pi_75804002
Die is kapot
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_75804042
Als de koppakking stuk / lek is dan verlies je meestal koelvloeistof en niet zozeer olie.
Misschien de oliepomp defect ?
pi_75804558
Heb je al je carterontluchting gecontrolleerd?
Domo Arigato!
pi_75804629
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:43 schreef edkedk het volgende:
Als de koppakking stuk / lek is dan verlies je meestal koelvloeistof en niet zozeer olie.
Misschien de oliepomp defect ?
túúrlijk, daardoor bouw je zoveel druk op in je carter dat het er bij de peilstok uit komt

TS: koppakking of erger.. bereid je voor op een kerst met droog brood en gaarkeukenvoer; dit gaat geld kosten
Beste optie: blok scoren en swappen; dat is de helft goedkoper als repareren denk ik.. als het alleen een koppakking is (denk ik niet) en je kent een (goed en betrouwbaar) 'mannetje' die het voor je kan doen is dat misschien nog een optie, maar als je aangewezen bent op een bedrijf gaat het je vet geld kosten, meer als de dagwaarde vrees ik..

Ik durf het bijna niet te vragen maarrehhh.. koelvloeistof of water in je koelsysteem ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75805118
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

túúrlijk, daardoor bouw je zoveel druk op in je carter dat het er bij de peilstok uit komt

TS: koppakking of erger.. bereid je voor op een kerst met droog brood en gaarkeukenvoer; dit gaat geld kosten
Beste optie: blok scoren en swappen; dat is de helft goedkoper als repareren denk ik.. als het alleen een koppakking is (denk ik niet) en je kent een (goed en betrouwbaar) 'mannetje' die het voor je kan doen is dat misschien nog een optie, maar als je aangewezen bent op een bedrijf gaat het je vet geld kosten, meer als de dagwaarde vrees ik..

Ik durf het bijna niet te vragen maarrehhh.. koelvloeistof of water in je koelsysteem ??
als het in een keer is dat je carterdruk hebt dan is het de koppakking voor 90 % maar als het langzaam erger werd en steeds een beetje meer druk zijn het meestal de zuigerveren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:37:26 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_75805333
Da's slijtage.. ik gok in dit geval dat hij niet genoeg vorstbestendig was (ouwe koelvloeistof/antivries, of zelfs gewoon water).. en dat hij vanncht naar de kl#te is gevroren. Zo klinkt het iig voorzover je dat via een internepverhaaltje kunt beoordelen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75807012
Er zat gewoon koelvloeistof in, eigenlijk nooit eerder last gehad van carterdruk en het blokje heeft nog maar 160000 km gereden. Net even de koelvloeistof gecontroleerd en er is ook nog niks uit verdwenen, als er iets kapot gevroren was geweest zou ik denken dat er ook koelvloeistof moet verdwijnen of heb ik dat mis
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:07:36 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_75811637
Hoeft niet noodzakelijk.. zoals ik al zei: het is lastig dit soort dingen te analyseren via internet..

Het beste raadplaag je gewoon je lokale garagebedrijf als je hier geen kaas van hebt gegeten.. je hebt in ieder geval een serieus probleem wat je niet via internet kunt oplossen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75813470
Gebeurde het tijdens het rijden, of startte je de auto en was hij direct 'stuk'?
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:25:08 #14
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_75816415
Bizar, mijn tante had dit een keer nadat ze veelste veel olie in de auto had gegooit.

[ Bericht 77% gewijzigd door blup op 19-12-2009 21:40:30 ]
pi_75817138
Controleer of bij de koelvloeistof olie bij zit. Dat zie je drijven. Als dit zo is dan heb je een lekke koppakking.
Kan ook zijn dat je oliefilter verstopt zit. Deze moet warm zijn tijdens het draaien. Als de filter koud is is die verstopt.
pi_75817275
Makkelijkst is het dan om te controleren of er witte "sludge" op je oliedop zit. Met een vuurtje erbij om te zien of het knettert helpt ook (knetteren = vaak koelvloeistof = lekke koppakking)
  zondag 20 december 2009 @ 10:33:31 #17
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_75828629
Zit het in de lucht of zo...? MIjn Polo is gisteren precies zo overleden

Reparatie wordt reteduur, maar er zitten al wat nieuwe onderdelen in dus ik heb het er wel voor over. Repareren is i.i.g. goedkoper dan een nieuwe...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_75829512
Owke hier komt het . Ik kreeg een heldere ingeving voordat ik de motor vandaag helemaal open zou gaan schroeven en de koppakking zou vervangen. Eerst een de carter ontluchting controleren, wat bleek der zit een klein plastic klepje in wat er voor zorgt dat de olie niet mee naar boven gaat en die zat totaal verstopt, met als gevolg dat de motor de druk natuurlijk niet kwijt kon en olie gaat spuiten. Dus klepje er even tussenuit, stuk mee gereden probleem weg. Morgen dus even een nieuw klepje kopen voor een paar euro
pi_75829575
Bestaat er dan niet kans dat de olie bij het starten minder aan het rondpompen is geweest (of met minder druk) en dat je interne schade hebt?
pi_75829724
Tja alles kan, maar hij draaid weer als een zonnetje, kan hem moeilijk uit elkaar gaan draaien omdat er heel misschien schade is
  zondag 20 december 2009 @ 12:06:08 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_75831092
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:14 schreef menmulder het volgende:
Owke hier komt het . Ik kreeg een heldere ingeving voordat ik de motor vandaag helemaal open zou gaan schroeven en de koppakking zou vervangen. Eerst een de carter ontluchting controleren, wat bleek der zit een klein plastic klepje in wat er voor zorgt dat de olie niet mee naar boven gaat en die zat totaal verstopt, met als gevolg dat de motor de druk natuurlijk niet kwijt kon en olie gaat spuiten. Dus klepje er even tussenuit, stuk mee gereden probleem weg. Morgen dus even een nieuw klepje kopen voor een paar euro
Top!!! lekkere goedkope oplossing

Is dat kleppie niet gewoon dicht/vastgevroren ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75835971
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:06 schreef Sounddragon het volgende:

Is dat kleppie niet gewoon dicht/vastgevroren ??
Dat dacht ik dus ook. Het kan nog wel eens voorkomen dat je een beetje vocht in je carterontluchting krijgt en wellicht is dat nu bevroren geweest.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 20 december 2009 @ 19:48:43 #23
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_75849161
Had net mijn broer aan de telefoon, die zei ook al dat het iets dergelijks zou kunnen zijn. Zeker met de kou van gisteren (het was rond -9 toen ik strandde).

Vraagje aan TS: had jij ook dat je stationair toerental opeens "raar" deed en heen en weer "zweefde" tussen 1000 en 2000? Net alsof ik geïrriteerd telkens peutjes gas zat te geven bij een stoplicht.

Morgen op vakantie (met de huurauto die ik effe heb geregeld), daarna zien we wel verder. Ben al enigszins opgelucht dat het misschien toch géén financiële aderlating hoeft te worden!

PS HULDE aan Routemobil!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 20 december 2009 @ 19:50:47 #24
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_75849248
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef blup het volgende:
Bizar, mijn tante had dit een keer nadat ze veelste veel olie in de auto had gegooit.
Dat was ook het eerste dat de routemobilmeneer vroeg
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_75852324
Mhh nee mijn toertal zweefde niet, maar door het tekort aan olie begon hij wel uit te slaan, en liep hij bijna niet meer. Na het bijvullen was dit over, had waarschijndelijk niet meer genoeg druk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')