abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75802516
Bij mij beneden in de flat Net buiten mijn vrijstaande huis hangt een lichtkrant waar de laatste mededelingen op de vinden zijn. Aangezien het bijna kerst is, hebben de initiatiefnemers net als andere jaren bedankt om er een kerstboodschap op te zetten. Dat komt neer op Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar. Door die boodschap kreeg ik een glimlach op mijn woest aantrekkelijke gelaat. Wat is er immers mooier dan dat mensen elkaar mooie dingen toewensen? Mijn blik verstijfde snel daarna. Achter de Nederlandse versie kwam nog een Turkse, Marokkaanse en Arabische spreuk. Nou zeg ik je waarom?

Klacht: Linkse politiek correcte lichtkrant.
Op zo'n manier wordt het nooit vrede op aarde
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_75802539
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:37 schreef Hetiszover het volgende:

Waarom is het erg dat de boodschap in meerdere talen te zien is?
pi_75802545
quote:
Achter de Nederlandse versie kwam nog een Turkse, Marokkaanse en Arabische spreuk.
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Feyenoord Rotterdam
pi_75802563
Wat?
Wat is er mis mee mensen die geen Nederlands kunnen spreken prettige feestdagen te wensen?
Sterker nog wat heeft de politiek hiermee te maken
Ga weg
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:39:37 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_75802567
in welke wijk van Rotterdam woon je in een flatje?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_75802594
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:39 schreef o.us het volgende:

[..]

!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arabisch verschilt onderling net zoveel als Duits en Nederlands hoor
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_75802661
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:39 schreef Nikmans het volgende:
Wat?
Wat is er mis mee mensen die geen Nederlands kunnen spreken prettige feestdagen te wensen?
Sterker nog wat heeft de politiek hiermee te maken
Waarom zijn er mensen in NL die geen nederlands kunnen spreken? Daar lijkt me heel erg veel fout aan.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_75802696
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:40 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Ich bin ein mocro und ik kann iemand uit Egypte of Dubai zonder moeite verstehen, hoor.
Feyenoord Rotterdam
pi_75802932
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:44 schreef o.us het volgende:

[..]

Ich bin ein mocro und ik kann iemand uit Egypte of Dubai zonder moeite verstehen, hoor.
hallo mocro hier holland wie gehtst?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_75802959
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:43 schreef mirved het volgende:

[..]

Waarom zijn er mensen in NL die geen nederlands kunnen spreken? Daar lijkt me heel erg veel fout aan.
Omdat ze verhuisd zijn vanuit een ander land?
Ga weg
pi_75802986
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:55 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ja en nu?
Als ik naar Egypte verhuis dan word ik ook geacht Arabisch te spreken.
pi_75803017
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:55 schreef Nikmans het volgende:

[..]

En hoezo leren ze dan geen Nederlands als ze hierheen komen?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_75803095
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:40 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Marokkaans is een mengeling van ofwel het meer Afrikaanse berbers en het Aziatische Arabisch. Tevens praten de mensen in de steden goed Frans. Echt Marokkaans bestaat niet echt. Maar kan het mis hebben ..
Verder is in meerdere talen de kerstgroet wensen niet verkeerd. Ook al zeg je het in talen waar doorgaans de islam regeert. Maar als je die talen al doet, doe dan in ieder geval ook Frans, Engels, Italiaans, Spaans, Portugees, Russisch en Duits er bij.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:10:34 #14
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_75803278
quote:
Bij mij beneden in de flat Net buiten mijn vrijstaande huis hangt een lichtkrant waar de laatste mededelingen op de vinden zijn. Aangezien het bijna kerst is, hebben de initiatiefnemers net als andere jaren bedankt om er een kerstboodschap op te zetten. Dat komt neer op Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar. Door die boodschap kreeg ik een glimlach op mijn woest aantrekkelijke gelaat. Wat is er immers mooier dan dat mensen elkaar mooie dingen toewensen? Mijn blik verstijfde snel daarna. Achter de Nederlandse versie kwam nog een Turkse, Marokkaanse en Arabische spreuk. Nou zeg ik je waarom?

Jij valt duidelijke buiten de doelgroep van de lichtkrantinitiatiefnemers...
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_75803360
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:39 schreef o.us het volgende:

[..]

!!!!!!!!!!!!!!!!!
Turkse, Marokkaanse en Arabische spreuk. \VIEREN ZIJ kERST DAN?
Mwn mag niet eens een boom hebben toch, iALS mosim z\ijnde.' Ismaël kwam als kind in 1980 uit Marokko naar Nederland. Hij kijkt aar de kerstbomen bij Albert Heijn maar koopt er geen. "Wij doen niet aan Kerstmis. Dat is iets voor Christenen," zegt Ismaël. Dat ook veel Nederlanders die niet christelijk zijn Kerstmis vieren, of in ieder geval een boom kopen, neemt hij voor kennisgeving aan. "In Marokko en de hele Arabische wereld zijn er geen kerstbomen," legt hij nog maar eens uit. En afgezien van het 'christelijke' aan het feest, is het ook nog eens Amerikaans, meent Ismaël. "De Kerstman is een Amerikaanse uitvinding, met die cadeautjes. En dat voor volwassenen... Sinterklaas is er vooral voor kinderen, dat snap ik nog wel.http://www.oneworld.nl/index.php?page=20_3&hoodId=5&articleId=13275Maar in z'n algemeenheid voor iedereen een mooie tijd, dat dan weer wel, hoe men het ook viert. >:

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 19-12-2009 20:29:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')