abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75788123
Een lastig en lang verhaal, mijn vriendin en ik wonen al 8 jaar in een appartementsgebouw. Het appartement hebben we gekocht vanuit de brochure. Tijdens de bouw is alles goed gegaan, geen problemen verder.
Wel woont er 1 heel vreemd stel in ons gebouw. Een echtpaar van achter in de 60, hebben 1 zoon die geen contact met ze wil. Die mensen wonen op de begane grond, en wij wonen bijna helemaal bovenaan. Het vreemde echtpaar op de begane grond noemen we even Janssen.
Na 3 jaar, verkochten onze buren hun appartement en wij kregen nieuwe buren, hele prettige mensen waar we goed contact mee hebben. Die mensen woonden er een maand en we nodigden ze uit voor koffie, we spraken elkaar wel op de galerij maar wilden wel wat meer contact.
Dus op een zondag de geijkte koffie-vlaai-borrel met de buren, heel leuk contact maar ze vertelden dat mevrouw Janssen van beneden hun ook welkom was komen heten en zichzelf had uitgenodigd bij hun binnen. Naja, als nieuwkomer laat je je zoiets welgevallen, altijd prettig om hartelijk verwelkomd te worden in een nieuwe omgeving. Tijdens dat bezoek, vertelde mevrouw Janssen de nieuwe buren dat "de buurvrouw niet goed spoorde". Daarmee zei ze dus dat mijn vriendin niet goed in d'r hoofd is. Nou heeft zij 30 jaar geleden een inoperabele hersentumor opgelopen, dus ze heeft wel wat mentale problemen. Die liggen echter in hoofdzaak in herinnering (korte termijn geheugen aangetast) en in de spraak (vlak en effen toon). Maar ze is niet gek of zo!
De nieuwe buren kregen dus zo ongeveer te horen dat ze naast een instelling kwamen wonen. Dat kregen wij dus later te horen. Familie Janssen heeft na 8 jaar van de 30 appartementen, bij 26 kwaad bloed gezet.
Tot zover de situatieschets van de historie.

Nu kreeg ik van de Vereniging van Eigenaren te horen dat Janssen een klacht heeft ingediend bij de wijkagent. De klacht is dat mijn vriendin gezien is, terwijl ze rotzooi in hun brievenbus gooide. Dat beweert mevrouw Janssen althans. Dat zou ze misschien wel doen, maar de klachten waren over bepaalde snoeppapiertjes die ze niet eens lust! Verder ook verscheurde buskaarten, terwijl ze een abonnement heeft. Een uit de lucht gegrepen verhaal, maar mijn schat krijgt wel de schuld. De politie besteed hier geen aandacht aan, ze hebben wel wat anders te doen!

De angel uit de wrijving halen is geen oplossing, dat heb ik al eens geprobeerd. Meer dan een of twee keer zelfs. Eigenlijk heeft mevrouw Janssen met iedereen ruzie, maar ze heeft nog tegen niemand aangifte gedaan, tot nu toe dan. Ik heb meerdere keren met Janssen gesproken over ruzie met anderen, maar telkens legden ze de schuld bij de anderen terwijl die overduidelijk bij henzelf lag. Zinloze tijdverspilling dus heb ik dat maar opgegeven.

Wat dus te doen? Een onterechte aantekening bij de politie is niet prettig. Evengoed zit die niet echt in de weg. En ik vraag me af, als er bijvoorbeeld een kras op hun auto gezet wordt, dan staat mijn vriendin mss wel vooraan in het rijtje verdachten. Als je iemand verdenkt van een misdaad, hoe zwaar gaat dat wegen? Dan zul je toch wel hard bewijs nodig hebben, lijkt mij toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Osramp op 18-12-2009 22:59:42 ]
pi_75788275
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:46 schreef Osramp het volgende:
Wat dus te doen? Een onterechte aantekening bij de politie is niet prettig. Evengoed zit die niet echt in de weg. En ik vraag me af, als er bijvoorbeeld een kras op hun auto gezet wordt, dan staat mijn vriendin mss wel vooraan in het rijtje verdachten. Als je iemand verdenkt van een misdaad, heo zwaar gaat dat wegen ?
Even gequote... Je weet maar nooit!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:54:16 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_75788486
quote:
...De klacht is dat mijn vriendin gezien is, terwijl ze rotzooi in hun brievenbus gooide. Dat zou ze misschien wel doen, maar de klachten waren over bepaalde snoeppapiertjes die ze niet eens lust!...
Met andere woorden, je vriendin is gek genoeg om rotzooi bij de buren in de bus te gooien, maar deze rotzooi heeft ze niet gemaakt.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:56:52 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_75788610
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:54 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Met andere woorden, je vriendin is gek genoeg om rotzooi bij de buren in de bus te gooien, maar deze rotzooi heeft ze niet gemaakt.
Die zin vond ik ook wat raar ja

Verder: een wijkagent met een beetje ervaring weet zulke types vrij snel op waarde te schatten. Die gaat heus niet meteen mee in dit soort verdachtmakingen. Als je je er zorgen over maakt, spreek dan zelf een keer met die agent en leg de situatie uit.

Laat je iig niet meeslepen in een of andere debiele burenruzie. Vriendelijk groeten als je ze tegenkomt, roddels negeren en niets doen om olie op het vuur te gooien.
pi_75788692
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:54 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Nou, hoe leg je zoiets uit......
Mevrouw Janssen BEWEERT dat ze mijn vriendin rommel in haar brievenbus heeft zien stoppen. Als dat voor waar aangenomen wordt, dan kras ik morgen mijn auto van boven tot onder en geef een ander de schuld. Gaan ze daar maar afrekenen.
Mijn vriendin heeft GEEN rotzooi bij Janssen in de bus gegooid. Verder is de rotzooi papiertjes van merci chocolade. Mijn vriendin lust geen chocolade! Janssen beweert echter van wel, en dat wil ik stoppen. Op zo'n manier kun je iedereen de schuld van alles geven.

*OP even aangepast hierop
pi_75789254
quote:
Familie Janssen heeft na 8 jaar van de 30 appartementen, bij 26 kwaad bloed gezet.
Dan moet de Vereniging van Eigenaren de familie Janssen toch ook wel een beetje kennen? Dan zou ik er niet te veel energie insteken en doen wat Hephaistos. zegt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_75789548
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:56 schreef Hephaistos. het volgende:

Laat je iig niet meeslepen in een of andere debiele burenruzie. Vriendelijk groeten als je ze tegenkomt, roddels negeren en niets doen om olie op het vuur te gooien.
Ik heb ook geen zin in een burenruzie, verre van dat.
Maar ondertussen ken ik de oorzaak, in elk geval waarom mijn vriendin "verdacht" wordt. Onze brievenbussen liggen naast elkaar, en mijn vriendin haalt 's middags de post eruit. Vanaf de plek waar je dit kunt zien vanuit het gebouw, lijkt het best wel erop of je aan de bus van Janssen zit.
Kan me dus van heel verreweg wel iets indenken als Janssen meent dat gezien te hebben.
We gaan de rollen dus maar eens omdraaien, ik ga nu de post uit de bus halen. Op die manier is mijn vriendin in 1 seconde langs de betreffende bus. Dan is mijn vrouwtje alvast uit de picture.
pi_75789589
Zolang er niks te bewijzen valt dan mag ze aangifte doen tot ze een ons weegt. De politie zal na een aantal aangiftes ook wel in zien dat mevr. Janssen poep praat. Iedereen weet dat die mevr. Janssen gek is en niet serieus genomen moet worden dus lekker laten zeuren.

Beetje stangen is ook wel leuk, die vrouw elke keer over de toeren en jullie nog wat te lachen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:22:43 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75789774
Zwaar wegen? Helemaal niets joh. Als je vriendin nou een agressieve alcoholist was die tot diep in de nacht de buren gek zou maken okay, maar hier kun je gewoon om lachen.
pi_75789937
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:18 schreef fokvragen het volgende:
Zolang er niks te bewijzen valt dan mag ze aangifte doen tot ze een ons weegt. De politie zal na een aantal aangiftes ook wel in zien dat mevr. Janssen poep praat. Iedereen weet dat die mevr. Janssen gek is en niet serieus genomen moet worden dus lekker laten zeuren.
Okee, het zou ook wel van de gekke zijn als je iedereen van alles kon beschuldigen. Chocowikkels in iemands brievenbus stoppen is ook niet echt een zwaar misdrijf toch.

Maar als mijn vriendin gewoon vlug langs de bussen gaat, is er geen enkele aanleiding meer.
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:28:45 #11
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75790047
Maar wat dan nog? Zelfs als ze d'r uren staat, dat mag gewoon. En ik gok dat ze wel iets anders verzint..
pi_75790261
Volgens mij laat je je ten onrechte gek maken door de buurvrouw, en wellicht is dat haar bedoeling. Het is gewoon iemand die zelf geen leven heeft en dan maar andere mensen gaat lastig vallen, wellicht om aandacht te krijgen. Negeer haar gewoon en als ze iets tegen je zegt lach je haar in haar gezicht uit, ga je er niet op in en loop je door. Als ze dreigt met aangifte maak je duidelijk dat ze dat vooral moet doen, en dat het je niet boeit.
Lekker!
Een kopkaasplankje, voor na het diner. Met een heerlijk glaasje port erbij.
pi_75790348
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:28 schreef fs180 het volgende:
Maar wat dan nog? Zelfs als ze d'r uren staat, dat mag gewoon. En ik gok dat ze wel iets anders verzint..
De volgende keer staat hun auto op 4 hele platte bandjes. Ben die mensen nu wel zat, steeds liegen en bedriegen en mensen achter hun rug om zwart maken.
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:53:09 #14
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_75791138
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:34 schreef Osramp het volgende:

[..]

De volgende keer staat hun auto op 4 hele platte bandjes. Ben die mensen nu wel zat, steeds liegen en bedriegen en mensen achter hun rug om zwart maken.
Dan heb JIJ dat dus gedaan en krijgt je Vrouw/Vriendin (wat the fuck) de schuld.
Jij kan gamen en Fokken et-voila.

Zoiets dan ???
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:59:52 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_75791441
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:56 schreef Hephaistos. het volgende:

Laat je iig niet meeslepen in een of andere debiele burenruzie.
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:34 schreef Osramp het volgende:

[..]

De volgende keer staat hun auto op 4 hele platte bandjes.
Zo mag ik het horen
pi_75791740
quote:
Een heel verhaal in de OP......
Je zou eens kunnen kijken of er buurtbemiddeling bij jullie is. Dat zijn mensen die getraind zijn om in dit soort situaties ondersteuning te bieden.

Je zou ook eens kunnen kijken of de aantijgingen strafrechtelijk als smaad of laster gezien kunnen worden. Dan zou je waarschijnlijk wel aangifte kunnen doen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:28:56 #17
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_75792563
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:07 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen kijken of er buurtbemiddeling bij jullie is. Dat zijn mensen die getraind zijn om in dit soort situaties ondersteuning te bieden.

Je zou ook eens kunnen kijken of de aantijgingen strafrechtelijk als smaad of laster gezien kunnen worden. Dan zou je waarschijnlijk wel aangifte kunnen doen.
Juist. Google eens op "buurtbemiddeling" en de stad/dorp waar je woont. Nodig anders de buren eens uit zodat jullie samen tekst en uitleg kunnen geven, als dat mogelijk is. Anders kan buurtbemiddeling wellicht zoiets voor jullie regelen.
Tics van je petten.
pi_75796714
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[..]

Zo mag ik het horen
Niet te serieus nemen. Uiting van woede op dat moment.

Maar buurtbemiddeling of praten met de buren gaat het imho niet worden. Ze(Janssen) hebben al eens mensen er toe aangezet om ergens anders te gaan wonen. Daarnaast kan niemand Janssen luchten of zien. Toevallig sprak ik met een oud buurman van Janssen, die ik heel toevallig sprak in het buurtcentrum. Toen ik vertelde dat ik in dat appartement woonde ging het van: "Nou, daar woont Janssen ook! Ik zou verhuizen." Bleek dus een oud buurman te zijn, die was maar al te blij dat Janssen weg was.
pi_75796727
Buurtbemiddeling...

Waarom zou je zoveel tijd en aandacht steken in iets wat niet jouw probleem is, TS? Laat die mensen toch in hun sop gaarkoken en negeer ze gewoon, tenzij ze jullie daadwerkelijk gaan lastig vallen natuurlijk. Als iedereen weet dat ze gek zijn interessert hun mening toch ook jou niet?
Lekker!
Een kopkaasplankje, voor na het diner. Met een heerlijk glaasje port erbij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 december 2009 @ 10:54:33 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75798797
Aangifte doen van snoeppapiertjes in je brievenbus Maak er niet zo'n probleem van joh, daar moet je echt om lachen. Die mensen sporen duidelijk niet en zo'n klacht zegt meer over hun dan over jullie.

Negeren die handel, aandacht is wat ze willen en dat geef je ze dus niet. Klaar. Geen wraakacties, niks. Gewoon helemaal niks.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 19 december 2009 @ 11:03:53 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75798995
Iedereen heeft al lang door dat het een zeikstel is. Maak je dus niet druk om wat ze zeggen. Dat doen anderen ook niet
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75799041
Man, maak het jezelf toch niet zo moeilijk..

Zeg tegen Janssen: bewijs het maar. Er is geen bewijs, dus mevrouw Janssen kan opbokken. Politie lacht ze er vierkant om uit (als ze al bellen). Zonder bewijs, no problem. Of gewoon terugzeggen: maar mevrouw Janssen, ik zie u ook regelmatig poepen in de achtertuin, daar heb ik de politie voor gebeld.

Lekker laten afglijden die zooi, ze kunnen jullie niets maken zonder bewijs. En al zou er bewijs zijn, welke gevangenisstraf zal er staan op een paar snoeppapiertjes in een brievenbus stoppen
  zaterdag 19 december 2009 @ 11:10:57 #23
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_75799139
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:07 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte.
pi_75799171
Hmm ik vind je vriendin toch ook wel verdacht aangezien jezelf zegt dat ze best wel een papiertjes bij iemand in zn brievenbus zou kunnen stoppen.. Miss heeft ze die andere papiertjes wel gevonden.
pi_75801738
En nu? Helemaal niets.

Als je zegt dat 26 van de 30 buren ruzie met hen heeft, dan zal dezelfde 26 van de 30 buren wel weten dat mevrouw Jansen degene is de niet spoort. De wijkagent zal haar ook wel met een flinke korrel zout nemen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')