Een lastig en lang verhaal, mijn vriendin en ik wonen al 8 jaar in een appartementsgebouw. Het appartement hebben we gekocht vanuit de brochure. Tijdens de bouw is alles goed gegaan, geen problemen verder.
Wel woont er 1 heel vreemd stel in ons gebouw. Een echtpaar van achter in de 60, hebben 1 zoon die geen contact met ze wil. Die mensen wonen op de begane grond, en wij wonen bijna helemaal bovenaan. Het vreemde echtpaar op de begane grond noemen we even Janssen.
Na 3 jaar, verkochten onze buren hun appartement en wij kregen nieuwe buren, hele prettige mensen waar we goed contact mee hebben. Die mensen woonden er een maand en we nodigden ze uit voor koffie, we spraken elkaar wel op de galerij maar wilden wel wat meer contact.
Dus op een zondag de geijkte koffie-vlaai-borrel met de buren, heel leuk contact maar ze vertelden dat mevrouw Janssen van beneden hun ook welkom was komen heten en zichzelf had uitgenodigd bij hun binnen. Naja, als nieuwkomer laat je je zoiets welgevallen, altijd prettig om hartelijk verwelkomd te worden in een nieuwe omgeving. Tijdens dat bezoek, vertelde mevrouw Janssen de nieuwe buren dat "de buurvrouw niet goed spoorde". Daarmee zei ze dus dat mijn vriendin niet goed in d'r hoofd is. Nou heeft zij 30 jaar geleden een inoperabele hersentumor opgelopen, dus ze heeft wel wat mentale problemen. Die liggen echter in hoofdzaak in herinnering (korte termijn geheugen aangetast) en in de spraak (vlak en effen toon). Maar ze is niet gek of zo!
De nieuwe buren kregen dus zo ongeveer te horen dat ze naast een instelling kwamen wonen. Dat kregen wij dus later te horen. Familie Janssen heeft na 8 jaar van de 30 appartementen, bij 26 kwaad bloed gezet.
Tot zover de situatieschets van de historie.
Nu kreeg ik van de Vereniging van Eigenaren te horen dat Janssen een klacht heeft ingediend bij de wijkagent. De klacht is dat mijn vriendin gezien is, terwijl ze rotzooi in hun brievenbus gooide. Dat beweert mevrouw Janssen althans. Dat zou ze misschien wel doen, maar de klachten waren over bepaalde snoeppapiertjes die ze niet eens lust! Verder ook verscheurde buskaarten, terwijl ze een abonnement heeft. Een uit de lucht gegrepen verhaal, maar mijn schat krijgt wel de schuld. De politie besteed hier geen aandacht aan, ze hebben wel wat anders te doen!
De angel uit de wrijving halen is geen oplossing, dat heb ik al eens geprobeerd. Meer dan een of twee keer zelfs. Eigenlijk heeft mevrouw Janssen met iedereen ruzie, maar ze heeft nog tegen niemand aangifte gedaan, tot nu toe dan. Ik heb meerdere keren met Janssen gesproken over ruzie met anderen, maar telkens legden ze de schuld bij de anderen terwijl die overduidelijk bij henzelf lag. Zinloze tijdverspilling dus heb ik dat maar opgegeven.
Wat dus te doen? Een onterechte aantekening bij de politie is niet prettig. Evengoed zit die niet echt in de weg. En ik vraag me af, als er bijvoorbeeld een kras op hun auto gezet wordt, dan staat mijn vriendin mss wel vooraan in het rijtje verdachten. Als je iemand verdenkt van een misdaad, hoe zwaar gaat dat wegen? Dan zul je toch wel hard bewijs nodig hebben, lijkt mij toch.
[ Bericht 0% gewijzigd door Osramp op 18-12-2009 22:59:42 ]