quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:37 schreef Genius-F het volgende:Daarnet de 4 monteur in een maand tijd over de vloer gehad. Hopelijk is deze capabel genoeg geweest om het vergoed verholpen te hebben.
We hebben 1x een monteur van UPC over de vloer gehad, omdat de signaalsterkte niet sterk genoeg was bij de Mediabox. Het lag niet aan onze kabel (2 kabels geprobeerd, inclusief een erg dure en goede), en die jongen zei dat die goed was. Hij heeft iets aan de ingang gedaan (geen idee meer wat), en hij heeft de UPC-box een update laten uitvoeren (helpdesk had me die opdracht ook gegeven, maar met het verkeerde pijltje bleek achteraf, dus toen deed ie geen update).
Anyway, lang verhaal kort: als de schuld niet bij ONS zou liggen, zou de monteur gratis zijn. Volgens mij lag de schuld niet bij ons, en die jongen (hartstikke aardige, goede, beleefde en snelle jongen trouwens), had ook helemaal geen bedrag of whatever op de 'rekening' gezet (meer een bewijs van reparatie ofzo), en toch achteraf 40 euro ofzo op de rekening extra,
Ook over gebeld, en ze zouden even overleggen en ons dan terugbellen, maar uiteraard nooit meer iets over gehoord.

Helpdesk heb ik nu al redelijk vaak aan de telefoon gehad, maar het zou fijn zijn als je gewoon vaste aanspreekpunten zou hebben. Daarnaast slaat het natuurlijk nergens op dat ik een afspraak maak met een of andere mevrouw van UPV voor zo'n totaalpakketje, en die er zondagmorgen nog in het systeem staat (maar niet geactiveerd), en dat dat zondagavond en vandaag nergens meer terug te vinden is. Ik snap dat soort domheid en onkunde bij dit soort bedrijven ECHT niet. Ik snap daar geen reet van. Hoe incapabel ben je dan?
Je kunt tegen ze praten alsof ze 6 jaar oud zijn, met hele duidelijke zinnen, stap-voor-stap, je legt het hele verhaal rustig uit, en dan komen ze 5 minuten later met een gigantisch domme vraag of opmerking. Tja...(!)
Nu ben ik er intussen al aan gewend dat er redelijk veel mensen zijn die simpelweg niet echt snugger zijn... en dat ik minder hoge verwachtingen van anderen moet hebben op dit gebied... maar kom op...dit zijn gewoon duidelijke afspraken die je maakt, die ze moeten noteren, doorvoeren, etc. Het is geen rocketscience. Maar toch van die ongelooflijke onkunde...

Je wordt er serieus soms zo gigantisch MOE van. En moedeloos. En dit soort irritaties komt ook steeds weer terug, want nu is het UPC, en straks is het de zorgverzekering, en vervolgens is het weer de helpdesk van je defecte PC, etc etc.