abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:45:29 #1
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_75776498
Hallo.
quote:
Gebeurtenissen

Het weer in Nederland is in 1947 bijzonder extreem. Het jaar begint met één van de strengste winters van de 20e eeuw, hoewel er midden in januari een tijdelijke dooi-aanval is, met een warmterecord van 17 graden boven nul in Limburg. Er wordt in deze winter ook een Elfstedentocht gehouden. De zomer begint al vroeg met zeer warme dagen in mei en houdt aan tot ver in september; de zomer van 1947 is de warmste zomer van de eeuw.
januari
26 - een KLM-toestel stort neer nabij het Deense Kastrup (Tårnby). Alle inzittenden, waaronder de Zweedse erfprins Gustaaf Adolf en de Amerikaanse operazangeres Grace Moore, komen om.
februari
10 - Bij de Vrede van Parijs wordt een aantal grenswijzigingen in Europa door de Tweede Wereldoorlog ongedaan gemaakt of juist bevestigd. Zo krijgt Roemenië Zevenburgen terug van Hongarije, maar raakt het Moldavië definitief kwijt aan de Sovjet-Unie. Italië krijgt Zuid-Tirol van Oostenrijk maar moet Istrië afstaan aan Joegoslavië. Uit dat schiereiland komt een grote vluchtelingenstroom op gang.
maart
Louis Mountbatten, achterneef van de Britse koning George VI, treedt aan als laatste gouverneur van India.
12 - President Harry S. Truman verklaart de Trumandoctrine: de Verenigde Staten zullen democratische landen helpen die bedreigd worden door een staatsgreep of burgeroorlog, in het bijzonder als deze communistisch van aard is.
24 - Bij een brand in de staatsmijn Hendrik in Brunssum komen dertien mijnwerkers om het leven.
april
15 - Oprichting van de Wereldomroep te Hilversum.
18 - De Britten brengen op het Duitse rotseiland Helgoland grote hoeveelheden uit de oorlog overgebleven springstof tot ontploffing. Operation Big Bang leidt echter niet tot de beoogde vernietiging van het strategisch gelegen eiland zelf.
25 - De Nederlandse regering geeft prof. Eduard Meijers opdracht een nieuw Burgerlijk Wetboek te ontwerpen.
28 - De Noorse antropoloog Thor Heyerdahl vertrekt vanuit Peru op een nagemaakt Inca-vlot naar Tahiti. In plaats daarvan zal hij na 101 dagen landen op Tuamotu.
mei
1 Onder leiding van Albert de Smaele verschijnt het dagblad De Standaard opnieuw.
Het overleg over een onafhankelijk en verenigd India mislukt. Moslims en hindoes groeien steeds verder uit elkaar. Een teleurgestelde Mahatma Gandhi trekt zich terug uit het openbare leven.
18 - Simon van het Reve voltooit zijn roman De avonden.
juni
5 - In een toespraak op de Harvard universiteit openbaart de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Marshall zijn plan om Europa er met Amerikaanse financiële hulp weer bovenop te helpen.
25 - In Amsterdam verschijnt 'Het Achterhuis', dagboek van het joodse meisje Anne Frank.
27 - De warmste dag ooit wordt gemeten in De Bilt. Het wordt 36,8 graden, dit record is daar (nog) niet doorbroken. In Maastricht wordt het 38,4 graden.
juli
6 - Gekleed in Arsenal-shirts wordt Ajax in de wedstrijd tegen NEC voetbalkampioen van Nederland.
8 - Het Roswellincident vindt plaats: in Roswell (New Mexico) worden brokstukken gevonden van een onbekend object. Er wordt gespeculeerd dat het om een vliegende schotel gaat (die tegenwoordig in Area 51 geborgen zou liggen), maar volgens de Amerikaanse overheid gaat het om een weerballon.
18 - Het schip Exodus met Joodse overlevenden van de Holocaust aan boord wordt door de Britse marine voor Haifa onderschept. De opvarenden wordt de toegang tot Palestina ontzegd en naar interneringskampen in Duitsland gestuurd.
21 - Militair ingrijpen van Nederland nadat Indonesië de 'aangeklede' Overeenkomst van Linggadjati niet geaccepteerd heeft. 'Operatie Product' is de eerste van wat eufemistisch politionele acties genoemd worden in de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog.
augustus
3 - Theo Middelkamp wordt in Reims de eerste Nederlandse wereldkampioen wielrennen op de weg.
15 - Het Verenigd Koninkrijk verlaat, gehaast, India en laat het land verdeeld achter. Het land wordt opgesplitst in het islamitische Pakistan en het overwegend hindoeïstische maar seculier ingerichte India. De provincie Punjab wordt verdeeld en brandt. Tien miljoen mensen verlaten huis en haard om naar het land met merendeels geloofsgenoten te trekken. Tenminste een miljoen mensen komen om tijdens plunderingen en moordpartijen.
september
19 - Oprichting van de Nederlandse Aardolie Maatschappij, waarin Shell en Exxon elk voor de helft deelnemen. De maatschappij gaat het aardolieveld bij Schoonebeek exploiteren. Ook gaat zij zoeken naar winbare hoeveelheden aardgas.
oktober
1 - De noodwet Ouderdomsvoorziening wordt ingevoerd.
14 - De Amerikaanse piloot Chuck Yeager doorbreekt in een X-1 raketvliegtuig als eerste de geluidsbarrière.
14 - In Nederland neemt prinses Juliana als regent de plaats in van koningin Wilhelmina.
26 - De Maharadja van Kasjmir ondertekent de akte waarbij het land zich aansluit bij India. Direct stuurt India troepen om de islamitische opstand tegen de hindoevorst te onderdrukken.
november
2 - Eerste (en enige) vlucht van de Spruce Goose.
6 - In Nederland besluit de Tweede Kamer tot een Parlementaire enquête naar het regeringsbeleid in de Tweede Wereldoorlog.
17 - De transistor wordt uitgevonden door John Bardeen, Walter Brattain en William Shockley.
27 - Meneer Zhou richt de eerste Chinese vereniging van Nederland op. De Algemene Chinese Vereniging in Nederland.
december
23 - Demonstratie van de eerste transistor.
zonder datum
Verschijning van de eerste Lucky Luke door de Belgische tekenaar Morris.
Er woedt een grote storm op de zon.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_75776506
Centraal.
pi_75776517
In dit deel beantwoord Lamon de vraag:
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:30 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar waarom zijn het dan toevallig elke keer van die jonge meisjes waarmee je dat hebt? Het is hooguit vreemd. Trouwens waarom zijn het sws meisjes?
pi_75776534
Tvp.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:46:52 #5
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75776539
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:44 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Klopt. Is dat iets slechts, maakt dat mij of die 2 meisjes waar jullie het over hebben minder, of mij onvolwassen, of kan het gewoon dat mensen soms een gelijke gedachtegang hebben, ongeacht leeftijd, komaf of situatie?
Hadden het- volgens jou- net zo goed twee jongens kunnen zijn, ja of nee?
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_75776541
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik betwijfel het.
-
pi_75776552
Zo zielig he net.. Opeens lag er een lieveheersbeestje op mijn bed vast naar binnen komen waaien met de sneeuwstorm mee.. En toen moest ik 'm weer buiten zetten, maar -15 kan zo'n beestje toch nooit overleven of wel soms?
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:47:40 #8
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75776566
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:44 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Klopt. Is dat iets slechts, maakt dat mij of die 2 meisjes waar jullie het over hebben minder, of mij onvolwassen, of kan het gewoon dat mensen soms een gelijke gedachtegang hebben, ongeacht leeftijd, komaf of situatie?
Als jij constant een sterke band blijkt te hebben met jonge meisjes is het misschien tijd om je te beseffen dat je zelf wat minder volwassen bent dan je je graag mag voordoen. In dat plaatje past hier steeds om aandacht vragen ook wel. Soort verlate pubertijd.
pi_75776580
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:46 schreef Chai het volgende:
[..]

Lezen, had ik via Biels in het vorige topic al beantwoord, en ik zie echt niet in waarom het jouw zaak is..
pi_75776582
quote:
Gister heeft een paard mijn duim gepakt en liet niet meer los.
De helft is weg en heb alleen nog bot...

Ziekenhuis kon niet hechten, was niks meer om te hechten...
coordinatie duim kwijt, beweegt vanzelf, doet heel erg pijn...
morgen terug ziekenhuis, verband eraf, ben heel erg bang...
als alles is geheeld kan over een jaar misschien chirurg wat doen...
Autsj..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 17:48:16 ]
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:48:16 #11
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75776584
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:47 schreef Breathtaking het volgende:
Zo zielig he net.. Opeens lag er een lieveheersbeestje op mijn bed vast naar binnen komen waaien met de sneeuwstorm mee.. En toen moest ik 'm weer buiten zetten, maar -15 kan zo'n beestje toch nooit overleven of wel soms?
Ze leven sowieso maar maximaal een week ofzo, dacht ik.
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:48:32 #12
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_75776591
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:47 schreef Breathtaking het volgende:
Moordenaar.
pi_75776604
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:48 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Lezen, had ik via Biels in het vorige topic al beantwoord, en ik zie echt niet in waarom het jouw zaak is..
Omdat ik nieuwsgierig van aard ben en het me af vroeg en het antwoord op Biels vond ik niet echt een antwoord.
pi_75776615
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:48 schreef Biels het volgende:

[..]

Nee man, een jaar.
-
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:49:15 #15
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75776617
quote:

[..]

Fout . Wiki zegt een jaar.
pi_75776619
Ik ben een baas ik heb 51 notes
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:49:42 #17
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75776633
quote:

[..]

Oh, dan maakt een dag minder ook niet meer uit.
pi_75776649
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:48 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Moordenaar.
Ja wat moest ik dan ik overwoog 'm te houden maarja wat geef je zo'n beest te eten..
pi_75776653
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:46 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Hadden het- volgens jou- net zo goed twee jongens kunnen zijn, ja of nee?
Nee, want ik ben te emotioneel voor mannen in hun pubertijd, en hou niet van die "baas"-doenerij, dus dat sluit zelden aan.
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:50:16 #20
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75776655
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:49 schreef Siniti het volgende:
Ik ben een baas ik heb 51 notes
Ik heb er vier, maar ik gedraag me dan ook altijd keurig natuurlijk.
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:50:21 #21
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75776658
En aangezien je graag mag aangeven dat ze zo volwassen zijn voor hun leeftijd, waarom vind je dan geen gelijkgestemden bij de meisjes van een jaar of wat ouder?
pi_75776660
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:49 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Nee man, een jaar.
Van de zomer vlogen ze altijd mijn kamer en daar gingen ze dan dood. Maar dat was een soort ras wat ze in kassen gebruiken bij hun planten, dus die overleven wsl niet als ze ontsnappen in NL>
pi_75776662
Sla met satésaus natuurlijk
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:50:38 #24
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_75776663
Ynnuh, ik zie in je fobo dat je met de vijand heult en derhalve degradeer ik je tot level 3 SC'er.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_75776668
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:50 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja wat moest ik dan ik overwoog 'm te houden maarja wat geef je zo'n beest te eten..
Bladluis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')