quote:
Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef Lagrinta het volgende:[..]
Kinderen zijn gehersenspoeld ja in de Iran-Irak oorlog, maar ook volwassen mannen warenn bereid te sterven. Als je als volwassen man gehersenspoeld bent is dat je eigen probleem. Ik kan iedereen die gelooft in God ook gehersenspoeld noemen, maar dat doe ik niet ook al kan je zoiets vinden lijkt me.
IK acht een moreel die daad bij het woord voegt inderdaad hoogstaander dan een halfbakken moreel zoals wij die kennen. Ik vind het dom hoor om het leger in te gaan -ik geef meer om mijzelf dan om mijn land - maar we hebben nu eenmaal soldaten nodig. Als je land wordt aangevallen, dan vind ik jezelf opofferen als martelaar dapper.Lees dit maar eens.
http://www.nrc.nl/krant/a(...)moet_worden_geboycot
Ik kende de verhalen, maar ze lijken me zo onwezenlijk, dat ik me afvraag voor welk deel van de bevolking ze gelden. Want zelfs als ze voor een klein deel gelden, krijg je toch nog veel mensen bij elkaar met pakweg 75 miljoen inwoners.
En wat dit door mij vetgemaakte betreft: hoe kan dat nou? Want als ik het goed begrijp heb jij dan meer achting voor domme mensen (die het leger ingaan) dan voor jezelf.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)