abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6330601
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:37 schreef Love Mae King het volgende:
Zaterdag ticket gekocht, heen 3 november, terug 30 januari (inclusief 4 dagen New York op de terugweg...)
aaaaah 3 november, dat duurt niet zo lang meer! heb je al nieuws van de LMQ?
pi_6331283
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 14:35 schreef Manono het volgende:

[..]

Zeker weten! Manono hoopt hier nog iets te leren... onder welke voorwaarden kan dit mbt de LMK zijn werk? Offeh, verandert ie (weer) van baan?

De LMK heeft 49 vrije dagen per jaar (25 verlofdagen en 24 ATV) en hij is de afgelopen 2 jaar niet echt op vakantie geweest. Dus wat vrije dagen gespaard. Kortom, de LMK neemt in één klap 3 maanden aan vrije dagen op wat betekent dat hij die drie maanden zijn salaris doorbetaald krijgt...

Love "lucky bastard" Mae King

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_6331322
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 15:24 schreef bixister het volgende:

[..]

aaaaah 3 november, dat duurt niet zo lang meer! heb je al nieuws van de LMQ?

De LMQ maakt het goed, thnx. Nog 11 werkdagen...and counting...
  donderdag 17 oktober 2002 @ 17:00:52 #29
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_6332365
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 16:05 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

De LMQ maakt het goed, thnx.

o hadde julie al weer ruzie he he he
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_6332834
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:00 schreef kikkerlikker het volgende:

[..]

o hadde julie al weer ruzie he he he

ja, zij zei regen, de LMK zei zonneschijn...
pi_6369519
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:26 schreef Love Mae King het volgende:
ja, zij zei regen, de LMK zei zonneschijn...
Nou dan heeft de LMK toch mooi gewonnen!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_6583166
Een mooie tijd & keep in touch!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_6584114
morgen vertrek je!

goede reis & een geweldige tijd daar gewenst!

pi_6584798
Goeie reis!

We verwachten hier natuurlijk wel een reisverslag.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 13 januari 2003 @ 20:35:44 #35
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7879853
Ik ga de komende zomer 1 maand lang naar Ecuador toe. Het is de bedoeling om daarvan de eerste 2 weken de volgende talencursus te volgen. Daarna wil ik 1 week hier (niet mbv een organisatie, maar hun eigen website doet het momenteel niet) een beetje vrijwilligerachtig werk doen en toch ook wat van de omgeving zien. M'n laatste week wil ik nog wat door Ecuador gaan trekken. Ik wil iig de treinrit vanaf Riobamba doen, voor de rest weet ik het nog niet. Welke plaatsen moet ik echt zien en welke kan ik eigenlijk wel overslaan?

Vandaag heb ik mn ticket geboekt, helaas wel met een overstap van 12 uur op Barcelona. Maar een ticket zonder deze overstap was minimaal 150 euro duurder en dat vond ik een beetje overdreven. Ik geef dat geld toch liever daar uit Aangezien ik 's avonds op Barcelona aankom en 's morgens weer wegvlieg zou ik dus 12 uur op dat vliegveld moeten rond hangen. Zijn er mensen die dit al ooit hebben gedaan en wat was je ervaring ermee? Hoe is Barcelona (luchthaven)? Valt er een beetje te slapen of ben je echt de hele nacht wakker? Hoe maak je die uren vol?

Wat zijn dingen die ik absoluut niet moet vergeten te regelen? Ik heb inmiddels een goede rugzak, een goed paar schoenen, een ticket.
De verzekeringen ga ik komende week achteraan. Welke reisverzekering is aan te raden bij bovenstaand programma?
Hoe lang van tevoren moet je naar het ggd voor vaccinaties?

Alvast bedankt

Ik zal jullie zeker op de hoogte proberen te houden van mn voorbereidingen en natuurlijk de reis zelf

Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  maandag 13 januari 2003 @ 20:39:31 #36
22259 Fogerty
slapende account
pi_7879930
Klinkt niet gek!
Ik zou als ik jou was ook niet vergeten: -een geldig paspoort

En lees je vooral goed in en leer jezelf alvast een beetje Spaans, dit alles in het kader van de voorpret

Hieperdepiep hoera!
  maandag 13 januari 2003 @ 20:46:25 #37
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7880035
Haha, ik wist dat ik wat belangrijks in dat lijstje was vergeten erbij te zetten;) Ik zal mn paspoort idd maar niet vergeten:P

Op dit moment volg ik ook Spaans op school, dat is voor mezelf ook een veel veiliger gevoel. Daarnaast zoek ik het halve internet af naar informatie en ervaringen enzo. Dit plan is denk ik ook al de 5e versie van mn reisplan

Het was 2 jaar geleden al de bedoeling om te gaan, maar door een hele reeks oorzaken uiteindelijk niet doorgegaan. Paar maanden geleden weer helemaal enthousiast geworden voor mn eigen plan om ooit richting Latijns-Amerika te gaan nav Hik haar topic.

Ik heb er al helemaal zin in

maandag 13 januari 2003 @ 20:58:46 #38
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_7880238
Zonder je enthousiame te willen dimmen, Ecuador zou niet mijn eerste keus zijn voor een maand Zuid-Amerika, maar gelukkig verschillen smaken.
Guayaquil is een echte afrader; Quito is wel interessant qua ligging en steile straten, maar ook niet echt wereldschokkend.
De Galapagos eilanden lijkt me een inkopper, maar zijn echt de moeite waard.

Wat betreft je 12 uur op het vliegveld: internationale vliegvelden zijn uitermate inventief in het plaatsen van niet-slaapbare banken. Zorg voor een trui (airco !) en een dik boek. Als je budget het toelaat zou ik een hotel op het vliegveld nemen.

Je gele boekje is een week na de stempels geldig.

Veel plezier.

zonnig Brasil
  maandag 13 januari 2003 @ 21:06:26 #39
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7880361
Waarom zou jij niet voor Ecuador hebben gekozen? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. Zelf sprak Ecuador mij juist wel aan.

Bedankt iig voor je tips.

pi_7880474
Voor de verzekering zou ik Elvia nemen. Die hebben heel veel ervaring met buitenlandse trips die niet de geijkte paden volgen.

Vaccinaties moet je ff kijken in het vaccinatie topic voor waar je informatie kunt halen (GGDs, Travel Clinic, enz ....):

Inentingen

In dat topic staan alle adressen en tips. Je moet tussen de 3 en 6 weken voor vertrek ongeveer een afspraak regelen.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 13 januari 2003 @ 21:29:50 #41
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_7880747
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:35 schreef Lievurd het volgende:
Ik ga de komende zomer 1 maand lang naar Ecuador toe. Het is de bedoeling om daarvan de eerste 2 weken de volgende talencursus te volgen. Daarna wil ik 1 week hier (niet mbv een organisatie, maar hun eigen website doet het momenteel niet) een beetje vrijwilligerachtig werk doen en toch ook wat van de omgeving zien. M'n laatste week wil ik nog wat door Ecuador gaan trekken. Ik wil iig de treinrit vanaf Riobamba doen, voor de rest weet ik het nog niet. Welke plaatsen moet ik echt zien en welke kan ik eigenlijk wel overslaan?

Vandaag heb ik mn ticket geboekt, helaas wel met een overstap van 12 uur op Barcelona. Maar een ticket zonder deze overstap was minimaal 150 euro duurder en dat vond ik een beetje overdreven. Ik geef dat geld toch liever daar uit Aangezien ik 's avonds op Barcelona aankom en 's morgens weer wegvlieg zou ik dus 12 uur op dat vliegveld moeten rond hangen. Zijn er mensen die dit al ooit hebben gedaan en wat was je ervaring ermee? Hoe is Barcelona (luchthaven)? Valt er een beetje te slapen of ben je echt de hele nacht wakker? Hoe maak je die uren vol?

Wat zijn dingen die ik absoluut niet moet vergeten te regelen? Ik heb inmiddels een goede rugzak, een goed paar schoenen, een ticket.
De verzekeringen ga ik komende week achteraan. Welke reisverzekering is aan te raden bij bovenstaand programma?
Hoe lang van tevoren moet je naar het ggd voor vaccinaties?

Alvast bedankt

Ik zal jullie zeker op de hoogte proberen te houden van mn voorbereidingen en natuurlijk de reis zelf

Het Vliegveld van Barcelona is wel Relaxd veel winkels enzovoort alleen slapen daar een ramp echt!op de bankjes liggen maar dat ligt super niet lekker!
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  maandag 13 januari 2003 @ 21:35:21 #42
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7880846
Ik krijg nu al zin in dat slapen daar
  maandag 13 januari 2003 @ 21:42:58 #43
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_7881001
Als ik daar ben en dat is vaak zo want ik kom van barcelona hou ik me altijd zoet door uit het raam te gaan kijken van het vliegveld richting hoofdingang! dan kan je Tibidabo zien een berg die grote in Barcelona en de kathedraal bovenop ja dat houd El_Catalan wel 12 uurtjes zoet
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:19:27 #44
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_7893487
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:06 schreef Lievurd het volgende:
Waarom zou jij niet voor Ecuador hebben gekozen? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. Zelf sprak Ecuador mij juist wel aan.
Vooropgesteld dat ik natuurlijk niet weet waar je van houdt en dat onderstaande mijn indrukken zijn; ieder ander kan daar uiteraard anders over denken. Wat voor me kan pleiten is dat ik nu al heel wat jaren door zuid amerika cross voor m'n werk en ik denk dat ik wel een aardig beeld van de landen hier heb.
Ecuador is een vrij saai land en vergelijkbaar qua mentaliteit met Peru. In principe is het een hoge berg, met Quito d'r bovenop die uitloopt naar de oceaan, met Guayaquil als anti-climax. Het is allemaal heel gemoedelijk en introvert.
De Galapagos eilanden zijn een verhaal apart en zeker de moeite waard.
Als het je om het spaans gaat, zou ik een land als Chile of zelfs Argentinie kiezen (al is het laatste uiteraard niet meer wat het geweest is).
Ook Bogotá is heel mooi, maar het is bijna onmogelijk om meer van Colombia te zien zonder constant een vlietuig te moeten nemen.

Het is waarschijnlijk een open deur, maar wat mij betreft is Brazilie verreweg het interessantste land in Zuid Amerika. Voor elk wat wils, zon en strand, oerwoud, moerassen, steden en nu zelfs een curieuze president.
Behalve als je spaans wilt leren uiteraard, dan moet je hier niet wezen.

zonnig Brasil
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:27:52 #45
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_7893645
Naar Argentinie zou ik ook niet naar toe gaan om spaans te leren is niet echt duidelijk spaans wat ze daar spreken is gewoon spaans met italiaanse invloed ofzow
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:47:50 #46
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7894083
Argentijns en zelfs Chileens Spaans zijn inderdaad niet echt ideaal! Zou het zeker niet aanraden als beginners-spaans, maar ieder zijn eigen ding...

Over Ecuador zelf kan ik je weinig vertellen. Voel me wel heel gevleid dat mijn verhalen zo'n indruk hebben gemaakt!

Om mee te nemen...
Voor je talencursus natuurlijk een goed nederlands-spaans woordenboek, maar nog veel belangrijker: een klein grammatica-boekje waarin de gramaticale termen ook in het spaans instaan! Ik heb geen idee hoe jouw cursus is, maar destijds in Nicaragua had ik docenten die alleen spaans spraken. Dat werkt fantastisch voor het leren van de taal, maar als ze iedere keer moeten gaan uitleggen wat een "gerundio", een "participio pasado" en een "imperativo" is... duurt het wel even! Mijn Wolters NL-SP heeft trouwens achterin een klein grammaticaal deel dat in ieder geval voldoende was voor mijn tweeweekse cursus destijds.

Ik weet niet of jij tijdens je cursus in een gastgezin zit, maar het is natuurlijk altijd leuk om cadeautjes uit Nederland mee te nemen (stroopwafels, jenever, hollandse bedeltjes met klompjes en molens, pennen). Ook voor je docent is dat leuk (houd er rekening mee dat ze bij twee weken misschien twee docenten hebben). Neem foto's mee van je familie en vrienden (machtig interessant, al die blonde mensjes!) en wat postkaarten van Nederland om te laten zie hoe anders het er uitziet. Ik heb ook veel plezier beleefd aan mijn wereldkaart, waarop je kunt laten zien hoe klein Nederland is en hoe ver weg!

Als je van lezen houdt zou ik zorgen voor voldoende leesvoer, in de meeste LatijnsAmerikaanse landen zijn engelstalige boeken bepaald niet makkelijk te vinden en na twee weken spaans zal je nog niet echt vloeiend door spaanse boeken heen gaan! Ter plaatse kun je waarschijnlijk wel Harry Potter in het spaans kopen...dat was voor mij een hele goeie oefening!

Echte reisdingen zoals zaklamp, waslijn, dagrugzakje etc, staan vast nog wel in een ander topic.

En vergeet natuurlijk je dagboek niet!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:21:11 #47
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_7894770
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:27 schreef El_Catalan het volgende:
Naar Argentinie zou ik ook niet naar toe gaan om spaans te leren is niet echt duidelijk spaans wat ze daar spreken is gewoon spaans met italiaanse invloed ofzow
Gebeurde mij een keer: wil ik een vrouwelijke collega mee uit eten nemen, gebruik ik het werkwoord "coger".
Blijkt dan in Argentinie ineens heel wat anders te zijn ....
zonnig Brasil
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:46:12 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7895206
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:21 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Gebeurde mij een keer: wil ik een vrouwelijke collega mee uit eten nemen, gebruik ik het werkwoord "coger".
Blijkt dan in Argentinie ineens heel wat anders te zijn ....

Proest!

Bekend ja... wil ook nog wel eens gebeuren als je Peruaans Castillano gewend bent en dan een poosje in Argentinië gaat zitten!
"Leuk, die Europese meisjes, ze zijn zo lekker vrij!"

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 15 januari 2003 @ 23:01:26 #49
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7920716
Heel erg bedankt allemaal voor de tips, ik kan er zeker wat mee Meer tips blijven natuurlijk ook altijd welkom.

Over dat coger, dat was een van de eerste dingen die mijn docente Spaans ons toch maar even vertelde. Ach het zorgt wel voor komische situaties:P

Hoe zit het trouwens met de bussen daar? Of in andere delen van latijns-amerika (dacht te hebben gelezen dat dat niet zoveel verschilde).

Heb vandaag bevestiging gekregen dat het ticket van 680 euro(inclusief tax enzo) nog beschikbaar was en die dus ook meteen gekocht Het staat nu dus echt vast dat ik 11 juli heen ga en 12 Augustus weer terug. *toch wel beetje spannend vindt* Daarnaast ook te horen gekregen dat ik een van de laatste plaatsjes voor die talencursus had bemachtigd

Wat ik me afvroeg, is het aan te raden om iets van een oude walkman mee te nemen voor het wachten op het vliegtuig enzo? Of toch beter van niet? Hoe erg worden boeken (pockets) trouwens gesloopt als je die mee neemt in zo'n rugzak? En wat doen jullie om je rugzak tijdens de reis met het vliegtuig?

Lievurd

woensdag 15 januari 2003 @ 23:46:53 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7921733
Bussen zijn verschillend in verschillende delen van LA. Ik verwacht dat Ecuador vergelijkbaar is met Perú (ranzige bussen en voor 2x zo veel geld iets minder ranzig), maar de afstanden zijn minder, dus dat moet prima te doen zijn. Ik hoop alleen dat je niet 2 meter bent ofzo...

Pockets...neem gewoon niks mee waar je aan gehecht bent. Is sowieso ok, want dan kun je het ruilen met andere reizigers voor nog meer uit elkaar vallende pockets! Ach joh...als het maar te lezen is toch?!

Walkman is een leuk idee! Neem ook wat Hollandse muziek mee om daar te laten horen en als je heel erg boft heeft je walkman ook een opnameknop, zodat je leuke opnamen kunt maken van gillende buschaufeurs, toeterende taxi's, lokale concerten op straat en al je vriendjes daar!

Ik heb helemaal niks om mijn rugzak gedaan. Ben van de overtuiging dat ieder slot en stalen net alleen maar méér duidelijk maakt dat er dure spullen inzitten. Kwestie van geluk hebben en je kleine spulletjes in je daypack of onderin je grote rugzak stoppen...

Te deseo mucho placer y un buen viaje!

[Dit bericht is gewijzigd door Hik op 16-01-2003 11:13]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')