abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75764391

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_75764449
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:32 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gewoon omdat we het leuk vinden

Na zijn inval-drumwerk stond zijn kit er nog... en paar keer gespeeld met twee drummers, was best geinig. Snel rek gescoord, toms aan gehangen en proberen er nu leuke perkussie shizzle in te verwerken
Ik denk dat bij het verbeteren van je band je het niet echt in fratsen moet gaan zoeken. Je kunt toch beter gewoon één goede drummer hebben .

En een goede zanger. Eentje zonder kutattitude.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_75764531
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:35 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik denk dat bij het verbeteren van je band je het niet echt in fratsen moet gaan zoeken. Je kunt toch beter gewoon één goede drummer hebben .

En een goede zanger. Eentje zonder kutattitude.
Ja, ik weet het.

En onze drummer is ook wel goed
Alleen dit erbij is wel leuk

En we zijn er ook zeker nog niet, lopen nu gewoon wat te kijken wat we leuk vinden en willen.
Naja, ik weet wel wat ik wil, maar zij weten het nog niet echt. Komende dinsdag maar weer even vergaderen

En het is voor de hobby hè
pi_75764645
TVP vanaf mijn telefoon..
Don't let my username fool you...
pi_75764706
TVP vanaf mijn computer.
pi_75764868
TVP vanaf computer op school.
pi_75765101
Ik doe het wel even buiten de PM om Witch

Wat we willen... opzich heb je gelijk.

Hoefde van mij ook niet direct, maar is bij sommige nummers wel leuk

En omdat hun het vooral voor de hobby zien, dan kan ik het niet maken om echt dikke eisen te stellen zeg maar.

Ik had ook liever een goede zanger erbij, maar dat komt misschien nog wel. Alleen moet die het ook voor de hobby zien, anders is die ook zo weer pleite.

Het is gewoon lastig omdat ze niet, ... naja, je weet wel hoe het hier zit...

Lastige zooi
quote:
Op 18 december 2009 12:44 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, als die mensen goed zijn en wel ambitieus, zou ik hen kapen en met hen een nieuwe band beginnen
Naja, dan schiet Kramtried er nog niks mee op... en ik ben van alle 5 de enige die zo denkt als dat ik denk...

En wil graag een compleet andere band erbij. Nja, eventueel de zanger mee, maar dat moet de rest goed vinden, en die zanger moet dat leuk vinden...

En sowieso een goede zanger vinden

En nog willen weten wat ik ernaast graag doe... hardcore, metaaaaaaaaalll, hardrock, punkrock....
pi_75765732
Had je dan niet beter die drummer vast kunnen strikken voor je andere band?
Dan heb je vast een basis.

Als iedereen Kramtried toch als hobby ziet, is het dan niet verstandiger om je met je zoektocht naar een goede zanger vooral te richten op die andere band?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_75765764
rocknroll

pi_75765951
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:09 schreef brother52 het volgende:
Had je dan niet beter die drummer vast kunnen strikken voor je andere band?
Dan heb je vast een basis.

Als iedereen Kramtried toch als hobby ziet, is het dan niet verstandiger om je met je zoektocht naar een goede zanger vooral te richten op die andere band?
Nee, die denkt ook zo als de rest

En ja, doe ik ook... maar zie maar eens een te vinden. En eerst goed bepalen wat ik wil/tegen kom...
pi_75765960
De foto moet nog wel wat gesoept worden lijkt wel. Bij die blonde onderin lijkt het wel alsof de ogen zijn geschminkt
pi_75765999
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:15 schreef DrD00m het volgende:
De foto moet nog wel wat gesoept worden lijkt wel. Bij die blonde onderin lijkt het wel alsof de ogen zijn geschminkt
Nee waarom. Lichtinval. Boeiend
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:20:40 #13
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_75766147
Zo het heeft even geduurd maar de eindmixen staan nu online op de site.

Vorige keer alles zelf gemixt en de drums geprogrammeerd omdat we toen niet de mogelijkheid hadden deze zelf in te spelen maar deze keer hebben we het wel helemaal gedaan.

1e dag de bas en de drums opgenomen, de drums klaarzetten was veruit het meeste werk, de nummer stonden er opzich zo op dus dat was wel makkelijk Drums volgens mij op iets van 6 sporen opgenomen weet het niet meer precies.

Daarna de gitaren, de cabinets gemict en ingespeeld met LTD Viper Deluxe en LTD H500 over de Peavey Valveking met Marshall 1936 cabinet eronder.

Als laatste dan nog de zang en wat kleine dingetjes met de synth eronder. Ben er best wel tevreden over hoe het uitgepakt heeft de kwaliteit is een stuk beter dan hoe het eerst was.

Nummers zijn te luisteren op de site onder het kopje MEDIA.
Alvast bedankt voor het luisteren, en wat feedback erop zou fijn zijn

www.tooloudforgranny.com

Het gaat om Punkrock Ballad en Your Girlfriend Used To Be A Guy
pi_75766325
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:16 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nee waarom. Lichtinval. Boeiend
Ja, is net zo'n Emo
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:26:03 #15
125915 Dribbel_
pi_75766377
Toffe foto Dean
  FOK!fotograaf vrijdag 18 december 2009 @ 13:26:46 #16
159915 -Menn0-
MNO
pi_75766412
Dinsdag strat kopen? :p
,,/
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:37:10 #17
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_75766823
Boos kijken op bandfoto's FTW
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_75767517
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo het heeft even geduurd maar de eindmixen staan nu online op de site.

Vorige keer alles zelf gemixt en de drums geprogrammeerd omdat we toen niet de mogelijkheid hadden deze zelf in te spelen maar deze keer hebben we het wel helemaal gedaan.

1e dag de bas en de drums opgenomen, de drums klaarzetten was veruit het meeste werk, de nummer stonden er opzich zo op dus dat was wel makkelijk Drums volgens mij op iets van 6 sporen opgenomen weet het niet meer precies.

Daarna de gitaren, de cabinets gemict en ingespeeld met LTD Viper Deluxe en LTD H500 over de Peavey Valveking met Marshall 1936 cabinet eronder.

Als laatste dan nog de zang en wat kleine dingetjes met de synth eronder. Ben er best wel tevreden over hoe het uitgepakt heeft de kwaliteit is een stuk beter dan hoe het eerst was.

Nummers zijn te luisteren op de site onder het kopje MEDIA.
Alvast bedankt voor het luisteren, en wat feedback erop zou fijn zijn

www.tooloudforgranny.com

Het gaat om Punkrock Ballad en Your Girlfriend Used To Be A Guy
ALs ik feedback geef is het mijn persoonlijke smaak, daar hoeven wedus niet over te twisten ofzo (ik bedoel, ik neem aan dat het nummer helemaal volgens je eigen smaak is dus als ik zeg "de gitaren staan te hard" dan moet je niet gelijk de gitaren zachter gaan zetten, als je dat had gewild had je het gelijk wel gedaan).

Punkrock Ballad: goed nummer, lekker tempo, lekker gezongen ook. De gitaren staan wel wat hard tov de drums, ik hoor van de drums eik alleen de snare maar. De synth aan het begin vind ik te hard en te droog en mag wel wat distortion hebben. Verder helemaal a la The Stranglers. Mooi en lekker strak.
Your Girlfriend Used To Be A Guy: beetje te complex en met teveel breaks voor het type nummer,de zang klinkt ook wat gehaast. De mix is wel beter in balans, je hoort nu ook af en toe de drummer
Mu!
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:54:43 #19
125915 Dribbel_
pi_75767655
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:51 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ALs ik feedback geef is het mijn persoonlijke smaak, daar hoeven wedus niet over te twisten ofzo (ik bedoel, ik neem aan dat het nummer helemaal volgens je eigen smaak is dus als ik zeg "de gitaren staan te hard" dan moet je niet gelijk de gitaren zachter gaan zetten, als je dat had gewild had je het gelijk wel gedaan).

Punkrock Ballad: goed nummer, lekker tempo, lekker gezongen ook. De gitaren staan wel wat hard tov de drums, ik hoor van de drums eik alleen de snare maar. De synth aan het begin vind ik te hard en te droog en mag wel wat distortion hebben. Verder helemaal a la The Stranglers. Mooi en lekker strak.
Your Girlfriend Used To Be A Guy: beetje te complex en met teveel breaks voor het type nummer,de zang klinkt ook wat gehaast. De mix is wel beter in balans, je hoort nu ook af en toe de drummer
Dat snap ik, aan deze mixen gaan we verder ook niks meer veranderen maar dat zijn dus allemaal dingen die we mee kunnen nemen naar de volgende opnames zodat het steeds beter kan worden dus daarom juist graag van dat soort commentaar

Dat van die gitaren in dat eerste nummer en die synth in het begin moet ik je eigenlijk wel gelijk geven, synth moet eigenlijk eits zachter en zou met wat reverb ook nog wat beter erin kunnen liggen

Dat 2e nummer vind ik jusit weer tof zorgt voor wat meer dynamiek opzich weer ipv een sneltrein die in 1 keer door zo'n nummer heendonderd

Bedankt voor de reactie in ieder geval

[ Bericht 5% gewijzigd door Dribbel_ op 18-12-2009 14:01:33 ]
pi_75767682
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:37 schreef Svyatagor het volgende:
Boos kijken op bandfoto's FTW
Was niet direct de insteek hoor
We zijn wel een blij gezelschap, maar willen wel enigzins serieus overkomen...

Het is niet zo dat we een boze metal look willen hebben ofzo...
Zoals ook getuigd uit deze en de vorige shoot

vrijdag 18 december 2009 @ 13:59:56 #21
125915 Dribbel_
pi_75767874
Die laatste is tof
Ben zelf eigenlijk juist voorstander van een vette live foto ipv een geposeerde bandfoto maar het isg ewoon kut om iedereen (drummer vooral) daar goed op te krijgen

Dan krijg je weer zoiets waar de drummer net klein op de achtergrond staat

pi_75767938
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Die laatste is tof
Ben zelf eigenlijk juist voorstander van een vette live foto ipv een geposeerde bandfoto maar het isg ewoon kut om iedereen (drummer vooral) daar goed op te krijgen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat vind ik ook vet, maar zulke foto's hebben we amper
Maar we spelen dan ook amper, en dan de mazzel hebben dat er een goede fotograaf rondloopt is vaak ook nihil.
pi_75767996
Dat is toch daar vlakbij het treinstation?
pi_75768058
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat is toch daar vlakbij het treinstation?
Ja. Die oude CSM Suikerfabriek
Zijn ze nu aan het afbreken. Schuin tegenover een McDonalds volgens mij... Daar bij de afslag Oosterpoort/Centrum, volgens mij.
pi_75768108
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Die laatste is tof

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waarom moet de drummer op de foto? Waarom niet gewoon een echte goede bandfoto, zonder die mensen van het achtergrondgeluid erbij?
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')