Zal me benieuwen... hoe sterk de dooi zal invallen.. tis nog een weekje tot de kerstquote:'Vrijwel zeker witte kerst'
AMSTERDAM - Nederland kan zich vrijwel zeker opmaken voor een witte kerst. Dat voorspelt Meteo Consult. De temperatuur blijft tot en met de kerstdagen onder nul, met uitzondering van de gebieden vlak aan zee.
Weliswaar is voor komende week een kortstondige dooiperiode verwacht, maar deze is niet sterk genoeg om het pak sneeuw te doen smelten.
Bovendien voorspelt Meteo Consult dat zondag en dinsdag de sneeuwlaag wordt aangevuld met meer winterse neerslag. Mogelijk meer dan 5 centimeter.
Het criterium voor een witte kerst is beide dagen een gesloten sneeuwdek van minstens 1 centimeter. Voor het laatst was dit het geval in 1981.
Volgens Meteo Consult ligt de waarschijnlijkheid van een officiële witte kerst op 80 procent.
sfeerverzeikerquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
echt niet dat er sneeuw ligt dan
Precies, deze rommel smelt en vriest dan weer aan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:12 schreef Adelante het volgende:
Jah, geen nieuwe sneeuw maar deze meuk die blijft liggen
quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:23 schreef alors het volgende:
Kan die teringsneeuw niet een optyfen? Geeft alleen maar rommel![]()
Ik snap ook niet wat er leuk aan is om met Kerst van de halfgeel/halfgrijze smerige ijzelsneeuw te hebben.
Voor die 30/35 cm hier weg is welquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hier waarschijnlijk niet, nee. Die 2 cm die hier ligt, begint nu al te verdwijnen als sneeuw voor de zon, nu de zon erop schijnt!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het telt alleen maar als ze in De Bilt een Witte Kerst hebben, hè.:')quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:23 schreef -0- het volgende:
Zeker voor het Noordeen waar 25+ cm ligt lijkt me die kans wel aanzienlijk.
Rest van het land met 5-15 cm maakt ook kans als de verzachting uit blijft.
Ja volgens de officiele normen wel inderdaad.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het telt alleen maar als ze in De Bilt een Witte Kerst hebben, hè.:')
Ja, daarom lijkt het ookal eeuwen geleden dat er een witte kerst was, terwijl ik er me toch echt nog wel een paar kan herinneren, de laatste volgens mij in 2001 of 2002...quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Temperatuurmeting is toch het zelfde, je moet ergens vanuit gaan als je wat wil zeggen. Dan is het een goede afspraak om 1 meet plek aan te houdenquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:09 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja volgens de officiele normen wel inderdaad.
Voor de beleving van mense ngaat het toch om een witte kerst waar men zich bevind lijkt me.
Ik hoop het nietquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:13 schreef Stali het volgende:
Vanmiddag was ik bij de Karwei, zegt de dame achter de kassa dat het rond kerst -16 zal worden!
Dit zal ze toch wel verkeerd hebben mag ik hopen?
Lekker boeiend of er in fucking De Bilt sneeuw ligt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gisteren stond ik op de trein te wachten en toen wist iemand heel zeker dat in Utrecht 40 cm sneeuw was gevallen...quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:13 schreef Stali het volgende:
Vanmiddag was ik bij de Karwei, zegt de dame achter de kassa dat het rond kerst -16 zal worden!
Dit zal ze toch wel verkeerd hebben mag ik hopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |