Ik vind ook dat Nederland een paniekland aan het worden is, maar waarom wordt er zo cynisch gegdaan over hoe Nederland regeert op de situatie van vandaag? Kritiek op de NS snap ik, maar dat dit het gesprek van de dag is en dat Nederland zich massaal aanpast aan de situatie is toch niet meer dan logisch?
Sorry hoor, maar in Midden-Friesland ligt gewoon
een halve meter. Sneeuwduinen waaien steeds hoger op, de wegen zijn spiegelglad, en nu komt er een nacht matige vorst overheen.
Zo gek is het dan niet dat mensen ongelooflijk traag rijden, dat scholen dichtgaan, en dat het openbaar vervoer daar stil wordt gelegd.
Van Weerwoord (Ureterp, Friesland)
![]()
![]()
Foto's uit Drachten van Fok!-user AchJa
![]()
![]()
Kritiek op de NS kan ik me ook absoluut in vinden, maar kom op: het is ook niet
niks. Hier (in Brabant) duurde het net op de fiets stukken langer dan normaal om thuis te komen. Paniek hoeft dan niet nee, maar dat je je er op instelt, dat het het gesprek van de dag is, en dat je je er compleet op aanpast, dat lijkt me niet zo raar. En de files zijn ook een logisch gevolg van langzaam rijdende mensen. "Paniek na drie vlokken" lijkt me dan ook een foute en cynische omschrijving.
Oh, en over vergelijkingen met Scandinavische landen / Alpenlanden: daar is het leven op dit soort omstandigheden ingesteld. Als daar iets gebeurt wat voor de regio uitzonderlijk is dan zijn ze daar ook verrast.