abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75980797
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef Mirri het volgende:
Is XL nog op dit forum te vinden? Of is iemand anders hier misschien snowboardleraar?

Ik wil namelijk ergens een snowboardleraaropleiding doen, en ik weet dat dat kan via snowsportsacademy maar dat is echt VEEL te duur Je betaalt eerst al honderden euro's om in Snowworld een beetje te leren hoe je in het Duits moet lullen. Dus.. weet iemand een goedkoper alternatief??
Komakie doet wel eens wat met lesgeven geloof ik

die zal zich wel melden en anders moet je hem maar ff pmen
pi_75981178
Wat voor type snowboard moet ik hebben? Ik ben 60 kg en 1,70 lang (jongen) en ik ga graag door de bossen en de tiefsneeuw, en af en toe wat stunten. Zo zit ik te denken aan een bepaald Burton parkboard van 151 cm, zodat ik voldoende drijfvermogen heb op de tiefsneeuw en toch redelijk wendbaar ben voor het kortere werk (stunten en tussen de bomen door). Pistes interesseren me niet heel veel maar dat moet er natuurlijk ook wel mee lukken . Alvast dank

En kun je elke schoen met hitte naar je voet vormen? Dat moet dan ook een optie voor mij zijn.

En kan dit bij de skihut?
  woensdag 23 december 2009 @ 19:30:15 #128
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_75981883
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:16 schreef mastauser het volgende:
Wat voor type snowboard moet ik hebben? Ik ben 60 kg en 1,70 lang (jongen) en ik ga graag door de bossen en de tiefsneeuw, en af en toe wat stunten. Zo zit ik te denken aan een bepaald Burton parkboard van 151 cm, zodat ik voldoende drijfvermogen heb op de tiefsneeuw en toch redelijk wendbaar ben voor het kortere werk (stunten en tussen de bomen door). Pistes interesseren me niet heel veel maar dat moet er natuurlijk ook wel mee lukken . Alvast dank

En kun je elke schoen met hitte naar je voet vormen? Dat moet dan ook een optie voor mij zijn.

Dubbel post?

Denk niet dat er veel ppl hier een Burton board zullen aanraden, redelijk wat Bataleon fans hier inmiddels
Bataleon Goliath voldoet een beetje aan jouw wensen, maar ik heb er zelf nooit op geboard
pi_75983175
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef Dwyrin het volgende:

[..]

Dubbel post?

Denk niet dat er veel ppl hier een Burton board zullen aanraden, redelijk wat Bataleon fans hier inmiddels
Bataleon Goliath voldoet een beetje aan jouw wensen, maar ik heb er zelf nooit op geboard
hmm, hoe komt dat dan van burton? ik heb een beetje gekeken en ik moetdan de 153 cm hebben denk ik zo, liever nog iets korter! verkopen ze deze bij de skihut?
  woensdag 23 december 2009 @ 19:59:44 #130
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_75983328
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:56 schreef mastauser het volgende:

[..]

hmm, hoe komt dat dan van burton? ik heb een beetje gekeken en ik moetdan de 153 cm hebben denk ik zo, liever nog iets korter! verkopen ze deze bij de skihut?
Mjah, denk dat het komt omdat ze de laatste jaren zelf weinig nieuws hebben bedacht en een beetje achter de andere merken aanlopen. Maar boards zullen niet slecht zijn.
Weet niet of ze Bataleon bij Skihut verkopen, maar bij de meeste zaken (Duijvestein / Daka / etc) verkopen ze ze wel
pi_75983475
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef Mirri het volgende:
Is XL nog op dit forum te vinden? Of is iemand anders hier misschien snowboardleraar?

Ik wil namelijk ergens een snowboardleraaropleiding doen, en ik weet dat dat kan via snowsportsacademy maar dat is echt VEEL te duur Je betaalt eerst al honderden euro's om in Snowworld een beetje te leren hoe je in het Duits moet lullen. Dus.. weet iemand een goedkoper alternatief??
Check Ripstar
Ik weet niet hoe Komakie het gedaan heeft.
Maar ik denk dat Komakie geen internet heeft of geen tijd heeft om te internetten .
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_75983518
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:59 schreef Dwyrin het volgende:

[..]

Mjah, denk dat het komt omdat ze de laatste jaren zelf weinig nieuws hebben bedacht en een beetje achter de andere merken aanlopen. Maar boards zullen niet slecht zijn.
Weet niet of ze Bataleon bij Skihut verkopen, maar bij de meeste zaken (Duijvestein / Daka / etc) verkopen ze ze wel
hmm in mijn lieverlingslengte zijn ze wel wat schaars. aangezien ik niet zo lang ben (170cm 60 kg) zoek ik een wat korter board om toch nog wendbaar te zijn. Wat zal beter zijn? 147/149 of 153? Ik zal morgen eens bellen het kost toch nog wel wat research om een snowboard uit te kiezen! Ik zag er een tweedehands uit 2007 die is volgens eigen zeggen nog helemaal goed. Is dat model dezelfde als de huidige? (Bataleon the Goliath 2007)?
pi_75983721
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:56 schreef mastauser het volgende:

[..]

Omdat er meer is dan Burton en andere merken vaak toch net iets eerder zijn met bepaalde dingen voordat burton een soort gelijk idee in hun boards toepast.
Maar ik denk dat 153 cm wel kort genoeg is.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 23 december 2009 @ 23:59:50 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75995894
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:38 schreef Soohr het volgende:
Ik heb even een vraagje voor de Gerlos omgeving kenners,

Hoe liggen de dorpjes
  • Dörfl
  • Königsleiten
  • Vorderwaldberg
  • Wald
  • Zentrum
  • Ried
  • Zellberg

ten opzichte van de liften/pistes?

Ik kom er met de plattegronden niet helemaal uit.
  • Ried en Zentrum zijn gewoon wijken binnen gerlos.
    Zellberg is niet onderdeel van de Zillertal Arena en volgens mij is daar zelfs helemaal geen lift.
    Dorfl en Vorderwaldberg zeggen me helemaal niets,

Konigsleiten is een dorp verder dan Gerlos en aan de pistes. Wald ligt helemaal aan het uiterste puntje van de Arena.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      donderdag 24 december 2009 @ 00:01:22 #135
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75995977
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 14:42 schreef kensei het volgende:
    Ik zou voor een 145 gaan als ik jouw was, ik ben zelf 1.92 en rij 157
    Wat ook wel belachelijk kort is. Met jouw lengte kun je zo 7cm langer rijden. Ik ben ook 192 en rij een 164 board. Ik zou voor een plank rond de 150 gaan. Beter nog iets erboven. 151 of een 152.

145 is een belachelijke lengte.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
      donderdag 24 december 2009 @ 00:02:29 #136
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75996026
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 19:16 schreef mastauser het volgende:

Kijk eens naar een rocker boardje. Bijvoorbeeld Lib Tech of Gnu. De banana shape zorgt er voor dat je er super mee kunt poeder rijden en dat je er ook nog eens heel goed gekke fratsen mee uit kan halen. Eigenlijk nog beter dan met een Bataleon.
      donderdag 24 december 2009 @ 00:07:35 #137
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75996295
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:03 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Check Ripstar
    Ik weet niet hoe Komakie het gedaan heeft.
    Maar ik denk dat Komakie geen internet heeft of geen tijd heeft om te internetten .
    Zoals jullie merken heb ik wel internet. Hoewel het een paar dagen heeft geduurd voordat ik het aan de praat had (of eigenlijk heeft me vriendin het eigenlijk aan de praat gekregen )

Ik heb het idd via Ripstar gedaan. Vaak kun je dan voor minder dan 1000 euro de opleiding doen. Daar zit echt alles bij in op de reis na. Dus de opleiding, de liftpas, ontbijt en avondeten, boeken, etc. Alleen de reis moet je nog even apart betalen. Veel goedkoper krijg je het volgens mij niet.
    pi_75996967
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 00:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat ook wel belachelijk kort is. Met jouw lengte kun je zo 7cm langer rijden. Ik ben ook 192 en rij een 164 board. Ik zou voor een plank rond de 150 gaan. Beter nog iets erboven. 151 of een 152.

145 is een belachelijke lengte.
    Meeste size charts op internet raden mij 1.57/1.61 aan, ik ben ook niet zo zwaar. Ik rij al 3 jaar 1.57 en het gaat gewoon prima, ook op hoge snelheden nooit ergens last van (ik haal makkelijk 90km/u bij snelheidsmeter). Ik heb voor mijn vorige board een 1.61 gehad maar die voelde gewoon lomp aan, daarom ook snel weer weggedaan

Hoe bevalt de sneeuw trouwens?
      donderdag 24 december 2009 @ 00:20:49 #139
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75997005
    Nog even een paar updates:

Sneeuwconditities in gerlos zijn niet optimaal. Aan het begin van de week was het heerlijk koud. -15 overdag. Dus aardig goede pistes. Nu is het warmer geworden en vanmorgen heeft het in het dorp zelfs geregend. Later ging het wel weer over in sneeuw. Wel heel erg bewolkt. Je zag geen hand voor ogen dus enige optie was een beetje jibben over de blauwe piste. Ook leuk natuurlijk, maar niet optimaal als het je enige mogelijkheid is.
    De Half-pipe is net klaar en gaan we morgen voor het eerst checken. Het funpark wordt heel hard aan gewerkt, maar dat gaat nog ff duren denk ik.
    Verder wordt het naar het einde van de week weer wat kouder. maar geen sneeuw. Hopelijk begin volgende week een aardig pak.

Ik heb vlak voor ik weg ging toch nog even ook een nieuw kleding setje gescoord.
    We hebben sinds 2 weken een Skullcandy/Sessions jas met ingebouwde bediening voor je Ipod. Hele goeie deal mee gemaakt. Jassen zijn normaal gesproken (exclusief Ipod) 299 euro. Wij mogen ze voor 119 verkopen. Ze staan alleen nog niet op de site aangezien je ze eerst in de showroom verkocht worden. Met Ipod nano 8gb (inc camera) is hij 259
    Dus gelijk maar 1 meegenomen. Momenteel cruze ik hierin rond:

Zie ik er ook weer goed uit

Mijn board setup rijdt ook lekker. Super licht en super responsive. Ik heb er even een dagje of 2 aan moeten wennen. Pressen is natuurlijk al wat lastiger met een camber board en dan al helemaal als je zo'n stijve Enemy ++++ onder je voeten hebt. Het gaat nu al veel beter. Het zal ook een kwestie van warm draaien geweest zijn. Carven doet hij in ieder geval wel als een jekko

Ohw ja en Union
    Ik heb nog nooit zulke fijne bindingen gehad. Sinds ik met die dingen rij heb ik ook ineens minder last van me voeten. Ik weet niet 100% zeker of het aan de bindingen ligt, maar ik heb bijna nergens last van. het past allemaal perfect, is heel solide en voelt heerlijk aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Komakie op 24-12-2009 17:17:40 ]
      donderdag 24 december 2009 @ 00:21:46 #140
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75997059
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef kensei het volgende:

[..]

Meeste size charts op internet raden mij 1.57/1.61 aan, ik ben ook niet zo zwaar. Ik rij al 3 jaar 1.57 en het gaat gewoon prima, ook op hoge snelheden nooit ergens last van (ik haal makkelijk 90km/u bij snelheidsmeter). Ik heb voor mijn vorige board een 1.61 gehad maar die voelde gewoon lomp aan, daarom ook snel weer weggedaan
    Dan nog vind ik 157 te kort. Ook al ben je wat lichter. Maar dat is mijn mening.
      donderdag 24 december 2009 @ 00:30:18 #141
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75997515
    Trouwens nog een mooie anecdote voor het slapen gaan (dan ben ik weer helemaal up-to-date met me posts )

Zaterdag om 10:00 weg gegaan. Tot aan Wurzburg in 5 uurtjes gereden (+/- 550km) Netjes gemiddelde lijkt me.
    Vanaf Wurzburg 8 uur over 400km gedaan Alleen maar file rijden. We hadden blijkbaar de nederlanders die vroeg weg waren gegaan ingehaald.

Maar goed, uiteindelijk bij de Gerlospass omhoog willen rijden. Stonden er echt wel 30 auto's voor de pass allemaal hun sneeuwkettingen om te doen. Nu heb ik nog nooit mijn sneeuwkettingen omgelegd daar en was ik echt niet van plan om dat nu wel te gaan doen. Ik ben die pass al wel 100 keer op en af gereden en met mijn winterbandjes kom ik overal wel omhoog.
    Zat er iemand voor me die 20 reed. Op een weg met sneeuw waarvan de onderste laag was aangevroren en daarop nog een dun laagje vers lag. ik glibberde alle kanten op!
    Na 4 haarspeltbochten door te zijn gedrift ben ik er maar mee op gehouden. Auto aan de kant gezet (samen met een paar anderen trouwens, waaronder oostenrijkers) en sneeuwkettingen leggen.
    Maar ja, we hebben een nieuwe auto met 15" velgen en we hadden een auto met 14". Ik had het nog gezegd tegen me vriendin maar die zei "ohw die passen er nog wel onder". Dom van ons allebei het niet gewoon even na te kijken bij de bandenmaat. Maar duidelijk natuurlijk dat de sneeuwkettingen dus niet pasten.
    Dus wij bellen (om half 12 s'avonds) naar een vriend van ons in Gerlos of hij ons niet kon komen ophalen met zijn 4 wielaandrijving. Dat dus gedaan. Auto laten staan op een parkeerplaats die toevallig in de buurt was.
    De volgende dag met de streekbus naar beneden beneden gegaan om de auto op te halen.

Hoezo lekker dom bezig

pi_75999320
    Mooi avontuur, maar je zit nu wel in de sneeuw en dat is het belangrijkste
    pi_76004297
    Gisteren voor het eerst mijn Jam en Union Forces een uurtje uitgeprobeerd in SW Zoetermeer. Was even wennen, maar ging op zich wel lekker. Durf niet echt te zeggen dat ik iets van de TBT heb gemerkt, maar dat is met zo'n korte indoorpiste misschien ook helemaal niet mogelijk.

Over SW gesproken... ik heb 12 jaar geleden les gehad in SW en ben er daarna eigenlijk nooit meer geweest, ook al is het op 5 minuten afstand. Maar die banen zijn toch wel erg kort hoor... de twee beginnersbanen ben je af voordat je met je ogen hebt geknipperd, de 'gevorderden' baan is dan nog wel aardig, maar ben je ook zo af. Al met al ben je meer bezig met je board los/vast te maken en in de sleeplift te hangen dan dat je aan het boarden bent. Leuk om even gedaan te hebben voor we op wispo gaan, maar niet echt voor herhaling vatbaar.
      donderdag 24 december 2009 @ 09:36:20 #144
    202334 Dwyrin