Komakie doet wel eens wat met lesgeven geloof ikquote:Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef Mirri het volgende:
Is XL nog op dit forum te vinden? Of is iemand anders hier misschien snowboardleraar?![]()
Ik wil namelijk ergens een snowboardleraaropleiding doen, en ik weet dat dat kan via snowsportsacademy maar dat is echt VEEL te duurJe betaalt eerst al honderden euro's om in Snowworld een beetje te leren hoe je in het Duits moet lullen. Dus.. weet iemand een goedkoper alternatief??
Dubbel post?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:16 schreef mastauser het volgende:
Wat voor type snowboard moet ik hebben? Ik ben 60 kg en 1,70 lang (jongen) en ik ga graag door de bossen en de tiefsneeuw, en af en toe wat stunten. Zo zit ik te denken aan een bepaald Burton parkboard van 151 cm, zodat ik voldoende drijfvermogen heb op de tiefsneeuw en toch redelijk wendbaar ben voor het kortere werk (stunten en tussen de bomen door). Pistes interesseren me niet heel veel maar dat moet er natuurlijk ook wel mee lukken. Alvast dank
En kun je elke schoen met hitte naar je voet vormen? Dat moet dan ook een optie voor mij zijn.
En kan dit bij de skihut?
hmm, hoe komt dat dan van burton? ik heb een beetje gekeken en ik moetdan de 153 cm hebben denk ik zo, liever nog iets korter! verkopen ze deze bij de skihut?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Dubbel post?
Denk niet dat er veel ppl hier een Burton board zullen aanraden, redelijk wat Bataleon fans hier inmiddels
Bataleon Goliath voldoet een beetje aan jouw wensen, maar ik heb er zelf nooit op geboard
Mjah, denk dat het komt omdat ze de laatste jaren zelf weinig nieuws hebben bedacht en een beetje achter de andere merken aanlopen. Maar boards zullen niet slecht zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:56 schreef mastauser het volgende:
[..]
hmm, hoe komt dat dan van burton? ik heb een beetje gekeken en ik moetdan de 153 cm hebben denk ik zo, liever nog iets korter! verkopen ze deze bij de skihut?
Check Ripstarquote:Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef Mirri het volgende:
Is XL nog op dit forum te vinden? Of is iemand anders hier misschien snowboardleraar?![]()
Ik wil namelijk ergens een snowboardleraaropleiding doen, en ik weet dat dat kan via snowsportsacademy maar dat is echt VEEL te duurJe betaalt eerst al honderden euro's om in Snowworld een beetje te leren hoe je in het Duits moet lullen. Dus.. weet iemand een goedkoper alternatief??
hmm in mijn lieverlingslengte zijn ze wel wat schaars. aangezien ik niet zo lang ben (170cm 60 kg) zoek ik een wat korter board om toch nog wendbaar te zijn. Wat zal beter zijn? 147/149 of 153? Ik zal morgen eens bellen het kost toch nog wel wat research om een snowboard uit te kiezen! Ik zag er een tweedehands uit 2007 die is volgens eigen zeggen nog helemaal goed. Is dat model dezelfde als de huidige? (Bataleon the Goliath 2007)?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:59 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Mjah, denk dat het komt omdat ze de laatste jaren zelf weinig nieuws hebben bedacht en een beetje achter de andere merken aanlopen. Maar boards zullen niet slecht zijn.
Weet niet of ze Bataleon bij Skihut verkopen, maar bij de meeste zaken (Duijvestein / Daka / etc) verkopen ze ze wel
Omdat er meer is dan Burton en andere merken vaak toch net iets eerder zijn met bepaalde dingen voordat burton een soort gelijk idee in hun boards toepast.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:56 schreef mastauser het volgende:
[..]
hmm, hoe komt dat dan van burton? ik heb een beetje gekeken en ik moetdan de 153 cm hebben denk ik zo, liever nog iets korter! verkopen ze deze bij de skihut?
Ried en Zentrum zijn gewoon wijken binnen gerlos.quote:Op maandag 21 december 2009 10:38 schreef Soohr het volgende:
Ik heb even een vraagje voor de Gerlos omgeving kenners,
Hoe liggen de dorpjesDörfl Königsleiten Vorderwaldberg Wald Zentrum Ried Zellberg
ten opzichte van de liften/pistes?
Ik kom er met de plattegronden niet helemaal uit.
Wat ook wel belachelijk kort is. Met jouw lengte kun je zo 7cm langer rijden. Ik ben ook 192 en rij een 164 board. Ik zou voor een plank rond de 150 gaan. Beter nog iets erboven. 151 of een 152.quote:Op maandag 21 december 2009 14:42 schreef kensei het volgende:
Ik zou voor een 145 gaan als ik jouw was, ik ben zelf 1.92 en rij 157
Kijk eens naar een rocker boardje. Bijvoorbeeld Lib Tech of Gnu. De banana shape zorgt er voor dat je er super mee kunt poeder rijden en dat je er ook nog eens heel goed gekke fratsen mee uit kan halen. Eigenlijk nog beter dan met een Bataleon.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:16 schreef mastauser het volgende:
Wat voor type snowboard moet ik hebben? Ik ben 60 kg en 1,70 lang (jongen) en ik ga graag door de bossen en de tiefsneeuw, en af en toe wat stunten. Zo zit ik te denken aan een bepaald Burton parkboard van 151 cm, zodat ik voldoende drijfvermogen heb op de tiefsneeuw en toch redelijk wendbaar ben voor het kortere werk (stunten en tussen de bomen door). Pistes interesseren me niet heel veel maar dat moet er natuurlijk ook wel mee lukken. Alvast dank
En kun je elke schoen met hitte naar je voet vormen? Dat moet dan ook een optie voor mij zijn.
En kan dit bij de skihut?
Zoals jullie merken heb ik wel internet. Hoewel het een paar dagen heeft geduurd voordat ik het aan de praat had (of eigenlijk heeft me vriendin het eigenlijk aan de praat gekregenquote:Op woensdag 23 december 2009 20:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Check Ripstar
Ik weet niet hoe Komakie het gedaan heeft.
Maar ik denk dat Komakie geen internet heeft of geen tijd heeft om te internetten.
Meeste size charts op internet raden mij 1.57/1.61 aan, ik ben ook niet zo zwaar. Ik rij al 3 jaar 1.57 en het gaat gewoon prima, ook op hoge snelheden nooit ergens last van (ik haal makkelijk 90km/u bij snelheidsmeter). Ik heb voor mijn vorige board een 1.61 gehad maar die voelde gewoon lomp aan, daarom ook snel weer weggedaanquote:Op donderdag 24 december 2009 00:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat ook wel belachelijk kort is. Met jouw lengte kun je zo 7cm langer rijden. Ik ben ook 192 en rij een 164 board. Ik zou voor een plank rond de 150 gaan. Beter nog iets erboven. 151 of een 152.
145 is een belachelijke lengte.
Dan nog vind ik 157 te kort. Ook al ben je wat lichter. Maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef kensei het volgende:
[..]
Meeste size charts op internet raden mij 1.57/1.61 aan, ik ben ook niet zo zwaar. Ik rij al 3 jaar 1.57 en het gaat gewoon prima, ook op hoge snelheden nooit ergens last van (ik haal makkelijk 90km/u bij snelheidsmeter). Ik heb voor mijn vorige board een 1.61 gehad maar die voelde gewoon lomp aan, daarom ook snel weer weggedaan
Heb mn Evil Twin (ook TBT dus) ook alleen uitgeprobeerd in SW Zoetermeer en ik kon toch wel een heel duidelijk verschil merken met mn andere board, maar misschien komt het ook omdat er een groter verschil zit tussen mn 2 boarden.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:24 schreef BettyWeter het volgende:
Gisteren voor het eerst mijn Jam en Union Forces een uurtje uitgeprobeerd in SW Zoetermeer. Was even wennen, maar ging op zich wel lekker. Durf niet echt te zeggen dat ik iets van de TBT heb gemerkt, maar dat is met zo'n korte indoorpiste misschien ook helemaal niet mogelijk.
Ja, geen probleemquote:Op donderdag 24 december 2009 12:35 schreef BettyWeter het volgende:
Ik had gisteren mijn board niet helemaal kurkdroog in mijn tas gestopt en haalde hem er net uit, maar nu zag ik dat er wat roestplekjes / donkere plekjes op de staalkanten zitten. Ik neem aan dat dit normaal is en dat dit met slijpen gewoon weer verdwijnt?
Note to self: volgende keer doekje mee en board droogmaken voordat hij de tas in gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |