ja klopt, hoewel ik vooral op de piste kramp krijg als ik veel kracht moet zetten op bepaalde lichaamsdelen. had ik een hal genoemd?quote:Op zondag 3 januari 2010 16:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Als ik kramp heb, is het meestal omdat mn schoen te strak zit/de binding te strak is aangetrokken, weet niet of het wat losser afstellen een optie is?
Ik mis het boarden nu al. En voor poeder hoef je niet naar een hal te gaan.
Nee dat van die hal verzon ik zelf. Kom net terug uit de bergen en Landgraaf vind ik nog wel ok. Maar het is juist offpiste wat ik leuk vind, dus het wordt steeds minder een optiequote:Op zondag 3 januari 2010 17:42 schreef mastauser het volgende:
[..]
ja klopt, hoewel ik vooral op de piste kramp krijg als ik veel kracht moet zetten op bepaalde lichaamsdelen. had ik een hal genoemd?daar doe ik niet aan
Ik dacht eigenlijk ook dat 'een paar meter naast de piste' niet zo gevaarlijk zou kunnen zijn, totdat ik net de volgende foto zag op wePowder:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:04 schreef kensei het volgende:
[..]
Door de hoogte is de sneeuw er altijd wel super, en blijft de poeder lang poeder-achtig. Qua offpiste mogelijkheden is er genoeg te doen, bij vrijwel elke piste kan je stukken poeder mee pakken als je een paar meter buiten de piste gaat. Echt onveilig kan je het niet maken geloof ik, tenzij je echt gaat hiken. Gewoon een beetje in de buurt van de pistes blijven en je gezonde verstand gebruiken en je zit wel goed. Je moet natuurlijk wel opassen als er een lawine alarm is.
[..]
Goed om weer eens zo'n foto te zien, ik pak ongeveer altijd dat soort stukken naast de piste mee...en eigenlijk altijd zonder enige gevoel van gevaarquote:Op zondag 3 januari 2010 19:28 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat 'een paar meter naast de piste' niet zo gevaarlijk zou kunnen zijn, totdat ik net de volgende foto zag op wePowder:
[ afbeelding ]
Aan de sporen te zien hadden veel meer mensen dat idee...
Wow, dat zijn precies de plaatsen waar ik van de piste afga en ik had echt het idee dat die plaatsen veilig zijnquote:Op zondag 3 januari 2010 19:28 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat 'een paar meter naast de piste' niet zo gevaarlijk zou kunnen zijn, totdat ik net de volgende foto zag op wePowder:
[ afbeelding ]
Jeetje dat verwacht je ook niet zo dicht bij de piste, ook nog op zon relatief vlak stuk. Ik pak ook altijd dat soort stukken, ook nooit echt bij stilgestaan dat het daar al mis kan gaan. Hoewel dit er nog niet zo heel erg uitziet, word je wel een stuk bewuster van het gevaar.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:28 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Indrukwekkend filmpjequote:Op zondag 3 januari 2010 21:07 schreef 360sjors het volgende:
Hier is hij al:
http://homeboyski.com/200(...)etcam-recording-all/
Zonder reclame:
http://www.jimgetten.com/(...)tures-avalanche.html
quote:In Lawine I leer je alles wat elke freerider minimaal moet weten. Afzien en buffelen tijdens twee dagen theorie in Nederland en later die theorie vier dagen lang in de praktijk brengen in de bergen.
Je leert beslissingen te maken op basis van een vaste strategie. Informatie uit het lawinebericht leer je omzetten in praktische richtlijnen voor je afdalingen. Je leert over waarschuwings- en alarmtekens en over veilige rijtactieken en routekeuze. In de praktijkweek zijn we volle dagen poeder aan het afdalen, want van veel verschillende situaties meemaken, leer je het allermeest. Je krijgt de mogelijkheid, om zelf afdalingen te leiden. Met hulp van de berggidsen en instructeurs oefen je zelf beslissen over wel of niet afdalen en de te rijden route. Alles onder leiding van Nederlandstalige berggidsen en Nederlandse instructeurs.
Voorwaarden voor deelname theorie
Geen! Je kan de theorie ook los volgen, maar met de praktijk, wordt de theorie extra waardevol!
Voorwaarden voor deelname praktijk
•Theorie gevolgd hebben
•Voldoende ski- / snowboardvaardigheid hebben om in middelsteil off piste (en eventueel verspoord) terrein soepel te kunnen afdalen.
Ik heb al zon 5 jaar handschoenen van Level, mijn eerste paar was "maar" 60 euro overigens. Het zijn eigenlijk gewoon ideale handschoenen, ze houden je handen lekker warm en ventileren goed & zitten lekker. Als je snel last van koude handen hebt kan ik je ook wanten van Level aanraden, die heb ik nu ook. Deze zitten echt heerlijk. Je hebt dan een binnen-handschoen met gewoon vingers eraan en de buiten-handschoen is dan een want.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:10 schreef BettyWeter het volgende:
Ik wil nog wat nieuwe gear kopen en ben op zoek naar gebruikerservaringen en/of tips
Handschoenen: Ik heb nu een paar knakenhandschoenen van de Perry, niet erg warm, maar ook niet veel mis mee. Ik heb pas een paar handschoenen van Level geprobeerd en die zaten toch wel érg lekker. Mag ook wel, want ze kosten tussen de 80 en 100 euro :| Iemand ervaring met handschoenen van Level? Level heeft handschoenen met en zonder GoreTex XCR, maakt dit nog veel verschil?
wide is zozeer niet nodig, ik heb zelf een 159 riot, maar daar pas ik prima op met mn maatje 46.5. Ik geloof dat hij 26 cm breed is..quote:Op maandag 4 januari 2010 15:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hai hoi!
Heb een vraagje, ik heb een nitro Suprateam board, maar deze is wat te stijf voor het echt leuke speelwerk. Ik zoek dus een leuk boardje voor erbij. Een niet te duur, maar wel een echt fun boardje. True twin, leuk speel materiaal en niet te duur.
Schoenen die ik heb zijn Burton Rulers maat 44 (op het randje of je een breed board nodig hebt) en als bindingen Burton Cartel. Vind het niet erg om die zo nu en dan over te moeten schroeven.
Wie heeft er tips? Heb zelf wel naar een leuke Bataleon gekeken, maar die zijn allemaal stuk voor stuk rete duur.
Met zeilen heb ik redelijk veel ervaring opgedaan met verschillende merken thermo onderkleding.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:10 schreef BettyWeter het volgende:
Ik wil nog wat nieuwe gear kopen en ben op zoek naar gebruikerservaringen en/of tips
Handschoenen: Ik heb nu een paar knakenhandschoenen van de Perry, niet erg warm, maar ook niet veel mis mee. Ik heb pas een paar handschoenen van Level geprobeerd en die zaten toch wel érg lekker. Mag ook wel, want ze kosten tussen de 80 en 100 euro :| Iemand ervaring met handschoenen van Level? Level heeft handschoenen met en zonder GoreTex XCR, maakt dit nog veel verschil?
Zijn er nog andere goede merken waar ik naar kan kijken?
Thermo ondergoed: Zit hier nog veel kwaliteitsverschil in? Kan voor 100+ euro een setje Craft, Odlo of Icebreaker kopen, of voor +/- 50 een setje bij de Hema... (of voor 20 een setje bij de Makro, alleen heb ik niet echt het idee dat dit nu wat is).
Helm: Heb tot nu toe nog weinig lekker zittende helmen gevonden. Nu heb ik ook nog niet uitgebreid gepast, maar gewoon de modelen die er hingen geprobeerd, dus niets met extra padding gedaan. De enige helm die echt goed zat zonder aanpassingen was de POC Receptor+, maar die is dan gelijk weer 189 euro :| Waar op te letten? Altijd passen met Goggles ben ik me van bewust, maar zijn er verder nog belangrijke dingen om rekening mee te houden? Gewicht, ventilatie, etc. ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |