abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76365449
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Als ik kramp heb, is het meestal omdat mn schoen te strak zit/de binding te strak is aangetrokken, weet niet of het wat losser afstellen een optie is?

Ik mis het boarden nu al . En voor poeder hoef je niet naar een hal te gaan.
ja klopt, hoewel ik vooral op de piste kramp krijg als ik veel kracht moet zetten op bepaalde lichaamsdelen. had ik een hal genoemd? daar doe ik niet aan
pi_76366457
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:42 schreef mastauser het volgende:

[..]

ja klopt, hoewel ik vooral op de piste kramp krijg als ik veel kracht moet zetten op bepaalde lichaamsdelen. had ik een hal genoemd? daar doe ik niet aan
Nee dat van die hal verzon ik zelf. Kom net terug uit de bergen en Landgraaf vind ik nog wel ok. Maar het is juist offpiste wat ik leuk vind, dus het wordt steeds minder een optie .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 3 januari 2010 @ 19:28:20 #278
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76369815
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:04 schreef kensei het volgende:

[..]
Door de hoogte is de sneeuw er altijd wel super, en blijft de poeder lang poeder-achtig. Qua offpiste mogelijkheden is er genoeg te doen, bij vrijwel elke piste kan je stukken poeder mee pakken als je een paar meter buiten de piste gaat. Echt onveilig kan je het niet maken geloof ik, tenzij je echt gaat hiken. Gewoon een beetje in de buurt van de pistes blijven en je gezonde verstand gebruiken en je zit wel goed. Je moet natuurlijk wel opassen als er een lawine alarm is.
[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat 'een paar meter naast de piste' niet zo gevaarlijk zou kunnen zijn, totdat ik net de volgende foto zag op wePowder:

Aan de sporen te zien hadden veel meer mensen dat idee...
  zondag 3 januari 2010 @ 20:07:16 #279
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_76371417
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:28 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk ook dat 'een paar meter naast de piste' niet zo gevaarlijk zou kunnen zijn, totdat ik net de volgende foto zag op wePowder:

[ afbeelding ]

Goed om weer eens zo'n foto te zien, ik pak ongeveer altijd dat soort stukken naast de piste mee...en eigenlijk altijd zonder enige gevoel van gevaar
pi_76372392
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wow, dat zijn precies de plaatsen waar ik van de piste afga en ik had echt het idee dat die plaatsen veilig zijn ... Langs/tussen pistes, want in de buurt van normale pistes en daar komen heel veel mensen ...
  zondag 3 januari 2010 @ 21:03:55 #281
72282 360sjors
King of the Hill
pi_76374353
Het probleem nu is dat het zo hard vriest. De nieuwe sneeuwlaag hecht zo niet goed aan de oudere laag, maar blijft er op liggen in plaats van één te worden met die oude laag. Hierboven schreef kensei het al, doordat het zo koud is blijft de sneeuw lekker lang poederachtig... Op een oude laag van compacte sneeuw dus.

Ik hou enorm van poedersneeuw, maar ben komende week extra op mijn hoede. Afgelopen weken zijn er te veel berichten geweest van ongelukken met lawines -met name in de hoger gelegen gebieden-. Naar dat soort signalen moet je luisteren..

Ik zag pas ook ergens een filmpje van een skieer met een helm camera die in een lawine kwam. Dan zie je gelijk hoe machteloos je dan bent.. ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden
  zondag 3 januari 2010 @ 21:07:16 #282
72282 360sjors
King of the Hill
  zondag 3 januari 2010 @ 21:31:19 #283
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76376098
Dat filmpje had ik ook gezien, kreeg het er zo ontzettend benauwd van. Ik weet niet meer waar ik heb het gelezen, maar het geluid dat hij maakt komt doordat hij de slang van zijn aqualong (soort van rugzak waardoor je kunt ademen als ik het goed heb begrepen) niet goed in zijn mond kreeg, waardoor hij sneeuw moest eten / happen om ruimte te kunnen maken om te ademen....
  maandag 4 januari 2010 @ 01:44:32 #284
72282 360sjors
King of the Hill
pi_76387771
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Jeetje dat verwacht je ook niet zo dicht bij de piste, ook nog op zon relatief vlak stuk. Ik pak ook altijd dat soort stukken, ook nooit echt bij stilgestaan dat het daar al mis kan gaan. Hoewel dit er nog niet zo heel erg uitziet, word je wel een stuk bewuster van het gevaar.
quote:
Indrukwekkend filmpje

Inderdaad toch maar wat voorzichtiger doen deze vakantie. Overigens wel belachelijk steile helling waar die dude vanaf gaat, dan vraag je er wel een klein beetje om

Edit1:
Heb zelf trouwens ook een keer een kleine lawine veroorzaakt, maar dit was juist op een hele warme dag. Ik gleed iets van 10 meter mee op een sneeuw-plaat waarna het hele gebeuren tot stilstand kwam op een vlak stuk. Het ging ook helemaal niet snel of zo, gelukkig met de schrik vanaf gekomen. Achteraf gezien wel grappig om mee te maken.

Edit2:

Als je trouwens een hele charmante jongeman met deze jas ziet:

Is de kans groot dat ik het ben

[ Bericht 5% gewijzigd door kensei op 04-01-2010 03:14:52 ]
pi_76389295
Zaterdag teruggekomen uit Verbier (Zwitserland). En ik moet zeggen ik heb genoten al is het niet helemaal goed afgelopen. Heli-drop op oudjaarsdag was wat uit de hand gelopen en flinke heup blessure opgelopen in het onstaan van een lawine. Maar heb me eruit weten te werken

Sneeuw condities zijn erg goed op dit moment maar het is/was ook erg lawine gevoelig boven 2000m
  maandag 4 januari 2010 @ 12:07:46 #287
117107 MarcoD
.........
pi_76393619
Ik denk dat voor de meeste mensen die graag poeder rijden een cursus bij Snow Safety Center best aan te raden is, je leert er veel en hoe je veilig je beslissingen kan maken.
Ik ga in ieder geval komend seizoen!
quote:
In Lawine I leer je alles wat elke freerider minimaal moet weten. Afzien en buffelen tijdens twee dagen theorie in Nederland en later die theorie vier dagen lang in de praktijk brengen in de bergen.

Je leert beslissingen te maken op basis van een vaste strategie. Informatie uit het lawinebericht leer je omzetten in praktische richtlijnen voor je afdalingen. Je leert over waarschuwings- en alarmtekens en over veilige rijtactieken en routekeuze. In de praktijkweek zijn we volle dagen poeder aan het afdalen, want van veel verschillende situaties meemaken, leer je het allermeest. Je krijgt de mogelijkheid, om zelf afdalingen te leiden. Met hulp van de berggidsen en instructeurs oefen je zelf beslissen over wel of niet afdalen en de te rijden route. Alles onder leiding van Nederlandstalige berggidsen en Nederlandse instructeurs.

Voorwaarden voor deelname theorie

Geen! Je kan de theorie ook los volgen, maar met de praktijk, wordt de theorie extra waardevol!

Voorwaarden voor deelname praktijk

•Theorie gevolgd hebben

•Voldoende ski- / snowboardvaardigheid hebben om in middelsteil off piste (en eventueel verspoord) terrein soepel te kunnen afdalen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 4 januari 2010 @ 13:10:11 #288
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76395692
Ik wil nog wat nieuwe gear kopen en ben op zoek naar gebruikerservaringen en/of tips

Handschoenen: Ik heb nu een paar knakenhandschoenen van de Perry, niet erg warm, maar ook niet veel mis mee. Ik heb pas een paar handschoenen van Level geprobeerd en die zaten toch wel érg lekker. Mag ook wel, want ze kosten tussen de 80 en 100 euro :| Iemand ervaring met handschoenen van Level? Level heeft handschoenen met en zonder GoreTex XCR, maakt dit nog veel verschil?

Zijn er nog andere goede merken waar ik naar kan kijken?

Thermo ondergoed: Zit hier nog veel kwaliteitsverschil in? Kan voor 100+ euro een setje Craft, Odlo of Icebreaker kopen, of voor +/- 50 een setje bij de Hema... (of voor 20 een setje bij de Makro, alleen heb ik niet echt het idee dat dit nu wat is).

Helm: Heb tot nu toe nog weinig lekker zittende helmen gevonden. Nu heb ik ook nog niet uitgebreid gepast, maar gewoon de modelen die er hingen geprobeerd, dus niets met extra padding gedaan. De enige helm die echt goed zat zonder aanpassingen was de POC Receptor+, maar die is dan gelijk weer 189 euro :| Waar op te letten? Altijd passen met Goggles ben ik me van bewust, maar zijn er verder nog belangrijke dingen om rekening mee te houden? Gewicht, ventilatie, etc. ?
pi_76396469
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:10 schreef BettyWeter het volgende:
Ik wil nog wat nieuwe gear kopen en ben op zoek naar gebruikerservaringen en/of tips

Handschoenen: Ik heb nu een paar knakenhandschoenen van de Perry, niet erg warm, maar ook niet veel mis mee. Ik heb pas een paar handschoenen van Level geprobeerd en die zaten toch wel érg lekker. Mag ook wel, want ze kosten tussen de 80 en 100 euro :| Iemand ervaring met handschoenen van Level? Level heeft handschoenen met en zonder GoreTex XCR, maakt dit nog veel verschil?
Ik heb al zon 5 jaar handschoenen van Level, mijn eerste paar was "maar" 60 euro overigens. Het zijn eigenlijk gewoon ideale handschoenen, ze houden je handen lekker warm en ventileren goed & zitten lekker. Als je snel last van koude handen hebt kan ik je ook wanten van Level aanraden, die heb ik nu ook. Deze zitten echt heerlijk. Je hebt dan een binnen-handschoen met gewoon vingers eraan en de buiten-handschoen is dan een want.

Ik kan het eigenlijk niet echt vergelijken met andere goede merken, had hiervoor namelijk ook alleen van die crappy dingen gehad. Maar naar mijn idee zijn het prima dingen en het geld wel waard.

Waar heb je trouwens thermo ondergoed voor nodig? Ik heb het echt nog nooit koud gehad met snowboarden, alleen op extreem koude dagen doe ik een t-shirt & een trui aan onder mn jas. Maar normaal alleen zo een coltrui achtig shirt.

[ Bericht 7% gewijzigd door kensei op 04-01-2010 13:50:22 ]
  maandag 4 januari 2010 @ 14:16:44 #290
117107 MarcoD
.........
pi_76397883
Goede thermo onderkleding zorgt ervoor dat vocht(zweet) snel van je lichaam wordt afgevoerd waardoor je het minder snel koud heb omdat je niet nat bent.
Ik heb een shirt van Helly Hansen en daaroverheen een fleece trui en heb het ook nooit koud in de lift ook niet als ik een tijdje gezweet heb.
Ik heb ook genoeg aan 1 shirt omdat deze eigenlijk nooit begint te stinken en als dat wel zo is gaat ie even mee onder de douche en daarna over de kachel waarna hij in een uurtje weer schoon en droog is.
Een thermo onderbroek doe ik eigenlijk alleen aan als het extreem koud is.

Ik heb eigenlijk maar 2 merken handschoenen gehad de eerste paar was van Burton en die bleven gewoon warm en werder niet echt nat, alleen lieten de naden na 2 weken los en heb dat bij meerdere burton handschoenen zien gebeuren dus ik heb daarna Pow Gloves gekocht en deze doen het nog steeds prima, ze worden niet nat van de sneeuw wel een beetje vochtig van zweet maar dat merk je niet en ze zijn na een uurtje op de kachel weer droog.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_76398087
Heb Level super star glove, zit echt heerlijk warm, goede ventilatie en binnenhandschoen kan er uit voor sneller te drogen, en op warme dagen is dat prettig.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:13:06 #292
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76399733
ik heb zelf van die dunne handschoentjes van burton. vind die grote zo lomp uitzien
pi_76399923
Shittt dat filmpje van die lawine..

Wist niet dat het zo zou zijn.. En ik moet ook zeggen dat ik nooit echt heb opgepast voor lawines. Meerdere malen exact zulke stukken off piste gepakt. Zonder piepers en schep..

Dit jaar toch even wat beter oppassen

Ik heb m`n boardje ook op marktplaats staan btw, even kijken of nederland er nog een leuke prijs voor wil geven. Zo ja koop ik dit seizoen nog nieuwe bindingen
pi_76400073
Hai hoi!

Heb een vraagje, ik heb een nitro Suprateam board, maar deze is wat te stijf voor het echt leuke speelwerk. Ik zoek dus een leuk boardje voor erbij. Een niet te duur, maar wel een echt fun boardje. True twin, leuk speel materiaal en niet te duur.
Schoenen die ik heb zijn Burton Rulers maat 44 (op het randje of je een breed board nodig hebt) en als bindingen Burton Cartel. Vind het niet erg om die zo nu en dan over te moeten schroeven.

Wie heeft er tips? Heb zelf wel naar een leuke Bataleon gekeken, maar die zijn allemaal stuk voor stuk rete duur.
pi_76400142
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hai hoi!

Heb een vraagje, ik heb een nitro Suprateam board, maar deze is wat te stijf voor het echt leuke speelwerk. Ik zoek dus een leuk boardje voor erbij. Een niet te duur, maar wel een echt fun boardje. True twin, leuk speel materiaal en niet te duur.
Schoenen die ik heb zijn Burton Rulers maat 44 (op het randje of je een breed board nodig hebt) en als bindingen Burton Cartel. Vind het niet erg om die zo nu en dan over te moeten schroeven.

Wie heeft er tips? Heb zelf wel naar een leuke Bataleon gekeken, maar die zijn allemaal stuk voor stuk rete duur.
wide is zozeer niet nodig, ik heb zelf een 159 riot, maar daar pas ik prima op met mn maatje 46.5. Ik geloof dat hij 26 cm breed is..
pi_76400236
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:10 schreef BettyWeter het volgende:

Zijn er nog andere goede merken waar ik naar kan kijken?

Thermo ondergoed: Zit hier nog veel kwaliteitsverschil in? Kan voor 100+ euro een setje Craft, Odlo of Icebreaker kopen, of voor +/- 50 een setje bij de Hema... (of voor 20 een setje bij de Makro, alleen heb ik niet echt het idee dat dit nu wat is).

Helm: Heb tot nu toe nog weinig lekker zittende helmen gevonden. Nu heb ik ook nog niet uitgebreid gepast, maar gewoon de modelen die er hingen geprobeerd, dus niets met extra padding gedaan. De enige helm die echt goed zat zonder aanpassingen was de POC Receptor+, maar die is dan gelijk weer 189 euro :| Waar op te letten? Altijd passen met Goggles ben ik me van bewust, maar zijn er verder nog belangrijke dingen om rekening mee te houden? Gewicht, ventilatie, etc. ?
Met zeilen heb ik redelijk veel ervaring opgedaan met verschillende merken thermo onderkleding.

Van Helly hanson ben ik wel fan geworden, erg goed spul. Barts heeft ook goed spul trouwens. Minder te spreken ben ik over Craft. Deze zijn een stukje dikker en houden wat langer vocht vast.

Als ik mijn helly uit de wasmachine haal is hij binnen een half uur helemaal droog als ik hem gewoon over een stoel leg. Puik spul! En niet te duur.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:55:05 #297
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_76401268
Bedankt allemaal voor de tips so far! Wist niet dat Barts ook Thermokleding had, zal ik ook eens naar kijken.

We hadden hebben hier trouwens in de regio Den Haag net een mini-dumpje Alleen had ik liever dat dit laagje in Ellmau was gevallen, daar ligt m.i. nog steeds te weinig
pi_76404225
Ik heb 'snowboardhandschoenen' van Barts, die vind ik ook wel erg fijn. Met een aparte binnenhandschoen die je makkelijker eruit kan halen. Lekker warm en niet zo lomp als mijn oude Spex/Perry handschoenen.
pi_76404359
Wie gebruikt er hier eigenlijk lawinepiepers? Ik denk er toch over om ze aan te schaffen en er goed mee te oefenen.
pi_76408831
Ik ga niet zonder een op pad (lawinepieper). Echt een must als je off-piste gaat (en dan heb ik het niet over 2m naast de vlaggen, dan is het niet echt noodzakelijk maar helpt altijd mocht er iets gebeuren wat zeer onwaarschijnlijk is). Zou ook gelijk een schep + probe aanschaffen anders schiet je nog niet op. EHBO kit is ook altijd handig. Heb het al meerdere keren nodig gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')