nieuwe avatar!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:13 schreef Ensaf het volgende:
Dat mensen in je omgeving het slecht hebben wil niet zeggen dat geld niet op betere plekken besteed kan worden.
En de spullen gaan in V&A?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:18 schreef Mylene het volgende:
Ik heb 4 schoenendozen gevuld met schoolspullen, kaarten, speeltje, knuffel, tandenborstel, tandpasta en zeep. De dozen gaan naar Oost Europa.
groeten terug.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:18 schreef Mylene het volgende:
Ik heb 4 schoenendozen gevuld met schoolspullen, kaarten, speeltje, knuffel, tandenborstel, tandpasta en zeep. De dozen gaan naar Oost Europa.
quote:
Ja ik dacht ik doe weer even mee aan de Kerstatavarwedstrijd!quote:
De voedselbank slaat niet echt ergens op, ofja de manier van werken is verkeerd.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Voedselbank is een mooi principe want er is best veel armoede in nederland.
Het is ook schijnheilig om alleen met kerst iets voor een school in Roemenië te doen.
Ik heb daar hetzelfde dubbele gevoel bij als jij.
En als we kijken naar afrika, naar al dat geld wat daar heen is gestuurd om waterputten te slaan. Je zou denken dat je in afrika van de ene waterput in de andere zou struikelen. Nou ik ben er geweest en niets is minder waar.
De hoofdzaak voor de mensen hier is denk ik het afkopen van schuldgevoel.
Dus omdat jij mensen kent die de boel besodemieteren is de werkwijze van de voedselbank verkeerd? Het ligt niet aan die kennissen van je?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef Chinless het volgende:
[..]
De voedselbank slaat niet echt ergens op, ofja de manier van werken is verkeerd.
Zo ken ik mensen die op een camping wonen en wekelijks daar naar toegaan, maar ze kopen wel een scooter en een dikke auto.
Nou uhm? wat is dat nou denk ik dan zo.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:12 schreef Pakspul het volgende:
Andere helpen is overrated, je kunt beter je geld gewoon in de fik steken.
Klopt, maar dat vind ik nog geen reden om die mensen te laten verhongeren. Ik vind het daarom ook goed dat de voedselbank zulke mensen helpt, hoe ze ook aan hun financiële problemen gekomen zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:48 schreef Mylene het volgende:
De voedselbank is er voor een hoop mensen die in de schulden zijn gekomen door kopen op afbetaling bij Wehkamp en graag geld over willen houden voor krasloten en sigaretten.
Ik ben voor het geven van voedselbonnen en een stoppen met roken pakket. Geen geld voor krasloten en andere overbodige troep.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:11 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Klopt, maar dat vind ik nog geen reden om die mensen te laten verhongeren. Ik vind het daarom ook goed dat de voedselbank zulke mensen helpt, hoe ze ook aan hun financiële problemen gekomen zijn.
Roken haalt het hongergevoel weg.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ben voor het geven van voedselbonnen en een stoppen met roken pakket. Geen geld voor krasloten en andere overbodige troep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |