, is dat wat?quote:panacota (vanille met frambozen) en desertwijn late harvest (Sligro). BIj ijs een rose cava.
quote:Dat verhaal mag van alles zijn. Hoe is die wijn gevonden. Komt het uit een streek waar een herinnering aan kleeft. Roept de naam een emotie op...
Dat ook. Maar hoe mooi is het om er nog meer waarde aan toe te voegen?quote:Op woensdag 16 december 2009 23:05 schreef vosss het volgende:
Fucking hell wat een gedoe. Flikker gewoon een bak chips op tafel en koop de goedkoopste wijn die het geeft.
Alsof iemand die kutverhaaltjes ook maar iets boeit en alsof ze het de dag erna uberhaupt nog weten.
Komop zeg, dat neppe decadente gedoe wat iedereen vandaag de dag maar meent te moeten doen; ik word er schijtziek van.
Tevens ben ik blij dat ik er niet aan mee doe.
Eten doe je om je honger te stillen en zuipen doe je om dronken te worden.
Punt.
Bijvorbeeld. Maar ik denk dat de tips me inspireren en ik daardoor verder kan associeren, doen, knutselen, denken, schaven. Wat betekent dan zo'n pinot voor mij? Heb ik di oit gedronken op een speciale plek? Zoiets kan ook he.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Het hele idee is toch dat jíj een verhaal bij die wijn hebt?
[..]
'Ja, nou, eh, deze werd me dus op FOK! aangeraden...'
Ga ik googlen, dank! Is dat in de categorie "linkerhand een lepeltje, rechterhand een glas, tegelijk in de mond en er pist een engeltje over je tong"?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:50 schreef Sjeen het volgende:
Een pedro ximenez met een heftige chocolademousse?
Mij lijkt me, juist als je iemand bent die graag betekenis aan dat soort dingen geeft, dat het the other way around moet. Dat je in ieder geval iéts hebt als uitgangspunt, een eigen idee, waar dan op verder geborduurd kan worden. Maar hé, wie ben ik. Succes ermee.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:12 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Bijvorbeeld. Maar ik denk dat de tips me inspireren en ik daardoor verder kan associeren, doen, knutselen, denken, schaven. Wat betekent dan zo'n pinot voor mij? Heb ik di oit gedronken op een speciale plek? Zoiets kan ook he.
Tja, dat is dus precies het dilemma. Kijk, als ik een hoofdgerechtje met vlees zou hebben, dan was het makkelijk. Rode wijn, en van daaruit verder. Maar dessertwijnen, daar heb ik dus echt geen kaas van gegeten.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mij lijkt me, juist als je iemand bent die graag betekenis aan dat soort dingen geeft, dat het the other way around moet. Dat je in ieder geval iéts hebt als uitgangspunt, een eigen idee, waar dan op verder geborduurd kan worden. Maar hé, wie ben ik. Succes ermee.
quote:Op donderdag 17 december 2009 12:42 schreef Curiosity het volgende:
Jullie bedenken iets en schijnbaar stemt iedereen er mee in en dan ga je hier vragen om tips en verhalen achter een wijn.
Lekker persoonlijk is het dan
Je even laten voorlichten door een slijter is geen optie?quote:Op donderdag 17 december 2009 12:45 schreef gr8w8 het volgende:
Ik ken alleen niet genoeg mogelijkheden voor dessertwijnen.
Meeste slijters in NL hebben de schurft aan zoete dessertwijnen helaas.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Je even laten voorlichten door een slijter is geen optie?
Hm. Die Tokaji klinkt goed. In elk geval bijzonder en niet zo bekend. Ik zag ook al een Japanse drank voorbij komen, maar ik denk dat ik hier meer mee heb en kan. Ik las Karpaten bij een omschrijving daarvan. In die bergketen hebben we een paar dagen doorgebracht, met uiteraard een etentje in een "berenrestaurant waar geen beren meer zitten omdat voeren niet meer mag van de EUquote:Op donderdag 17 december 2009 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar de kaasboer en vraag om 4 a 5 verschillende kazen in oplopende pittigheid of smaak, vertel hem dat het voor een desert is. Vraag hem om uitleg bij deze kazen. Ga dan uit van wit en blauwschimmel en roodbacterie.
Ga naar de slijter en koop een fles tokaji Aszu
verhaal staat hier
http://en.wikipedia.org/wiki/Tokaji
Of koop een fles port Late bottled vintage uit je geboorte jaar, of dat van je moeder en maak er wat van.
Heb voor de verjaardag van mijn moeder voor haar 65ste een fles uit haar geboorte jaar gegeven, en toen verteld over wat er allemaal gebeurd is in die tijd ( ze was van 1930) en dat al die tijd die port ergens in een kelder in portugal lag.
Hoe kom je toch aan al die wijsheid?quote:Op donderdag 17 december 2009 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meeste slijters in NL hebben de schurft aan zoete dessertwijnen helaas.
De rest staat op m'n weblogje.quote:De mannen hadden zich in hun tricootjes gehesen en stonden te wachten op het dorpsplein. Het was een bloedhete dag, net zoals gisteren en eigenlijk elke dag in dit zuidelijke land. De zon stond hoog in een strakblauwe lucht en hoewel ze omringd waren door mooie wijngaarden, konden ze daar niet echt van genieten. Ze moesten door. Fietsen, steeds maar fietsen, de ronde was nog lang niet ten einde.
Joop zuchtte. Het zat ‘m niet mee en hij zou haast in zijn bijnaam gaan geloven. Ook nu weer. Alles ging goed, maar schijnbaar stokte het aftellen op het laatste moment. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2. 2. 2. Altijd was hij maar de tweede. Hij wist niet hoe het kwam. Hij sleepte zich op zijn fiets en wachtte op het startsignaal. Weer zo’n lange weg langs de druiven en door de heuvels.
De volgende dag was een rustdag en Joop besloot terug te gaan naar een plek die hij onderweg had gezien. Niets bijzonders, gewoon nog meer druiven en wijnstokken, maar daartussen stond een gebouw wat zijn vrouw hem nog had aangewezen. Dat is gebouwd door Eiffel, zei ze vol Franse trots.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |