abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2003 @ 20:03:09 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_14508448
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 23:11 schreef Praag het volgende:
zondag is idd een dooie dag. maandag is weer leuker. doordeweeks Akropolis in Praha 3 (Zizkov) en vrijdag en zaterdag Industry 55 en Le Clan om te afterpartyen...

and for god's sake, niet Karlovy Lazne/ club Lavka. te vol, teveel toeristen en eigenlijk net zo erg (zo niet erger) dan Hollywood in Rotjeknor...

Het punt is dat het rond deze tijd absoluut NIET vol zit, en ja, het is net Hollywood, maar dat is de Radost ook.

In de Karlovy kwam ik een grote groep nederlandse schoolgangers tegen

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_14923014
quote:
Op zondag 29 december 2002 23:31 schreef Progressor het volgende:
Eind maart heb ik ook de keuze om met mijn opleiding of naar praag of naar berlijn te gaan. Keuze moet ik nog maken, hangt er ook grotendeels vanaf wat de rest van de klas doet. Allebei zullen me denk ik wel bevallen.

Maar appelsientje, al vast veel plezier en post hier ook nog ff hoe je het is bevallen daar.

Ik ken ze allebei en mij beviel Praag stukken beter. Heel erg goedkoop en veel aardige mensen. Bovendien, en dit werd al gezegd, komt Praag stukken beter over dan Berlijn, qua architectuur.

Ik mis Praag .

pi_14923249
Praag is mooi , wel erg koud (in Januari).
Ti voglio bene!
pi_14923523
In Praag hebben ze tenminste ook nog eens sneeuw, dus die kou is dan niet zo erg In NL is dat zeer zeldzaam...
All good things must come to an end...
pi_14932073
Hallo mensen

Ik ga vrijdag weg, heeft iemand nog tips waar we heen moeten gaan of wat we zeker weten moeten zien? En wie kan me vertellen wat daar goedkoop is om mee te nemen naar nederland?

Laters

pi_14932108
als je uit gaat moet je naar Lavka dat zit boven de moldau, of naar de discotheek ernaast weet alleen niet zo goed hoe die heet, maar hij heeft iniedergeval 3 verdiepingen.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_14932734
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:45 schreef swimpete het volgende:

En wie kan me vertellen wat daar goedkoop is om mee te nemen naar nederland?

uhm alles ongeveer..
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:46 schreef piertje2 het volgende:
of naar de discotheek ernaast weet alleen niet zo goed hoe die heet, maar hij heeft iniedergeval 3 verdiepingen.
Volgensmij ben ik daar geweest!!!!! Het is dat ik met een grote groep was (en flink onder inlvloed was van al die goedkopa vodka ) anders had ik het niet zo leuk geovnden denk ik
Ti voglio bene!
pi_14934794
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:46 schreef piertje2 het volgende:
als je uit gaat moet je naar Lavka dat zit boven de moldau, of naar de discotheek ernaast weet alleen niet zo goed hoe die heet, maar hij heeft iniedergeval 3 verdiepingen.

Die disotheek heet de Karlovy Lazny ( http://www.karlovylazne.cz/ )
De site van de Lavka is overigens http://www.lavka.cz

pi_14947445
Als je een echte toerist bent of graag naar de Snollywood in Rotterdam gaat, moet je inderdaad naar Karlovy Lazne/ Lavka gaan.

I wouldn't be caught dead in that place...

woensdag 26 november 2003 @ 17:04:00 #85
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_14947594
Ook leuk is de 'Music Club' Als je vanaf 'Stare Mesto' (Oude Stad) naar de Karlsbrug loopt, vlak voor de Karlsbrug aan de linker kant, als ze allemaal open zijn, zijn er zes of zeven verdieping met allemaal een ander muziek thema (Rock, Dance, Skihut, enz...) Ik vind persoonlijk Praag een van de leukste steden van Europa en Tjechië staat bekend om het lekkere bier!!
pi_14948512
quote:
Op woensdag 26 november 2003 17:04 schreef 0033 het volgende:
Ook leuk is de 'Music Club' Als je vanaf 'Stare Mesto' (Oude Stad) naar de Karlsbrug loopt, vlak voor de Karlsbrug aan de linker kant, als ze allemaal open zijn, zijn er zes of zeven verdieping met allemaal een ander muziek thema (Rock, Dance, Skihut, enz...) Ik vind persoonlijk Praag een van de leukste steden van Europa en Tjechië staat bekend om het lekkere bier!!
De Music Club is hetzelfde als de Karlovy Lazny
( http://www.karlovylazne.cz/ )
pi_14949126
*Heeft na het lezen van deze thread helemaal zin in Praag*

Ik ga morgen weg met 9 gasten van school.
T/m woensdag avond.....

Gaat super worden ....

Hoeveel is de drank gemiddeld in de clubs ?
In het centrum van praag het zelfde als hier, of toch een stuk goedkoper ?

pi_14949435
quote:
Op woensdag 26 november 2003 17:58 schreef Unkn0wnz het volgende:
*Heeft na het lezen van deze thread helemaal zin in Praag*

Ik ga morgen weg met 9 gasten van school.
T/m woensdag avond.....

Gaat super worden ....

Hoeveel is de drank gemiddeld in de clubs ?
In het centrum van praag het zelfde als hier, of toch een stuk goedkoper ?

het wordt steeds duurder. reken op minimaal 20 kroon. kan zelfs oplopen tot 80 of meer kroon in sommige tenten. maar nu gemiddeld tussen 20 en 35 kroon voor een 1/2 liter bier
  donderdag 27 november 2003 @ 00:23:45 #89
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_14960860
quote:
Op woensdag 26 november 2003 17:35 schreef jeoren het volgende:

[..]

De Music Club is hetzelfde als de Karlovy Lazny
( http://www.karlovylazne.cz/ )

Oowww, hmmm dat is wel stom
pi_14973788
Een pension in Praag dat enorm goedkoop is, is Pension Machova. Dit is te vinden in Machova 11, 120 00 Prague 2. Hier ben ik in de zomer van 2001 geweest. Ik betaalde destijds omgerekend 10 gulden per nacht. (We zaten toen met z'n 4-en in een 5 persoonskamer... ) Het dichstbijzijnste metrostation is Namesti Miru. (Informatie over de metro vind je op http://www.geocities.com/praguemetro/index.htm )

We hadden per e-mail een bevestiging ontvangen van het hotel, maar bij aankomst gaf men ons gewoon de eerste de beste 5-persoonskamer. Met andere woorden: reserveren had niet gehoeven....
  zaterdag 6 december 2003 @ 13:48:53 #91
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_15197185
ik ga dit jaar met de jaarwisseling ook naar Praag. Ik wil de 30e vertrekken, en 2 of 3 januari weer teruggaan. ik ga met mijn vriendin en wat vrienden. Nu is het wel handig als ik samen met mijn vriendin een aparte kamer wel heb, dus ik weet niet of dan alle herbergen al afvallen?
Ik wil natuurlijk wel goedkoop ergens zitten, het maakt me niet uit om eerst 10min met de tram te gaan of taxi.
Weet iemand welke disctricten van PRaag dan in de goeie prijsklasse vallen? of heeft iemand een kaart met die districten erop?

edit:
http://www.arteuz.com/prague/3_star_hotels_prague2.html/prague/accommodation/images_prague_maps/pension_brezina.jpg
het wordt zo te zien dan maar 1 of 2 of 3 of 7

pi_15207313
Praha 3 (Zizkov) is niet de meest veilige wijk in Praag (algemeen bekend)

Hoewel ik normaal gesproken op de grens van Praha 3 en 4 zit

maandag 15 december 2003 @ 00:52:48 #93
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_15418885
Ik heb afgelopen zomer voor 10 euro pppn in een pension in Praha 5 gezeten... we hadden de eigenaar het jaar ervoor ontmoet en het is zo goed bevallen dat we dit jaar weer zijn gegaan. het pension heet Akat (iemand weet vast wel wat dat betekent) en ligt recht tegenover het metrostation Smichovske Nadrazi.
Verder raad ik als indrink-cafe 'Jo's Garaz' aan... dit kroegje ligt buiten het echte centrum aan de overkant van de rivier... ongeveer 10 min. lopen vanaf metrostation Malostranska.
Qua vervoer heb ik afgelopen zomer gereisd met de trein Deventer-Berlijn en vervolgens overstap op Berlijn-Praag. Kosten ongeveer 90 euro de man en je reist overdag, dus geen gedonder met slaaptreinen waarin je niet in slaap komt. Aanrader!
  maandag 15 december 2003 @ 00:55:23 #94
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_15418932
90 euro voor de trein was overigens een retour incl. aan- en afreis Elke plaats in NL - Deventer.
Dat moet er voor de volledigheid wel even bij.
Weet niet of 'ie komend jaar nog rijdt aangezien er momenteel nogal wordt gesneden in de internationale treinverbindingen
pi_15977038
Bestaan er nog sites waar je ZONDER CREDITCARD een hotel in Praag kunt boeken...?
pi_16431827
http://metro.dnsalias.org/metro/zvuk/zvuk.htm

Op deze site kun je de omroepberichten downloaden die je hoort in de Praagse metro...

Uiterst vermakelijk

dinsdag 20 januari 2004 @ 16:47:54 #97
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16432519
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:58 schreef Praag het volgende:
..., moet je inderdaad naar Karlovy Lazne/ Lavka gaan.

I wouldn't be caught dead in that place...

Aan brandpreventie en nooduitgangen hebben ze niet veel aan gedaan, wel flex dat je voor de garderobe van je jassen een garderobe voor je Kalashnikovs hebt
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16454242
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:47 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Aan brandpreventie en nooduitgangen hebben ze niet veel aan gedaan, wel flex dat je voor de garderobe van je jassen een garderobe voor je Kalashnikovs hebt

Is het ook nog steeds zo dat ze een papiertje met je naam op het klerenhoutje doen?
pi_16455017
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:29 schreef jeoren het volgende:

Op deze site kun je de omroepberichten downloaden die je hoort in de Praagse metro...

Uiterst vermakelijk

die kan ik ondertussen al dromen. ik spreek tenslotte ook Tsjechisch, dus dan blijft het ook makkelijker hangen
pi_16457542
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:29 schreef jeoren het volgende:

Uiterst vermakelijk

Heh, deze kan ik me nog wel herinneren:

urychlete prosím výstup a nástup do soupravy

............................................................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')