quote:Ja, ik ga rond 5 aug, ik wil een last minute, bestaat dat eigenlijk naar Praag? En wat is goedkoper, vliegtuig of slaaptrein?
Op dinsdag 3 juni 2003 10:41 schreef Praag het volgende:
Gaat er niemand naar Praag dit jaar? Saaaaaaaaai!
quote:Volgens mij is de trein iets goedkoper dan het vliegtuig. Scheelt zo'n 30 a 40 euro geloof ik.
Op zaterdag 7 juni 2003 09:44 schreef Patriesje het volgende:[..]
Ja, ik ga rond 5 aug, ik wil een last minute, bestaat dat eigenlijk naar Praag? En wat is goedkoper, vliegtuig of slaaptrein?
quote:Rond augustus voor 10 dagen voor mijn werk...lekker met het vliegtuig en een mooie hotelkamer...
Op dinsdag 3 juni 2003 10:41 schreef Praag het volgende:
Gaat er niemand naar Praag dit jaar? Saaaaaaaaai!
ik wilde in mijn eigen topic(dat dus inmiddels gesloten is ) graag weten over prijzen van taxi's en openbaar vervoer...iemand?
Een enkele metrorit is geloof ik 12 kroon, da's ¤ 0,40.
De metro is trouwens het relaxed, die bussen zitten altijd vol en zien eruit alsof ze zo uit elkaar kunnen vallen.
Doe alleen niet je tas op je rug in de metro, maar doe hem om 1 schouder en hang hem dan op je buik, anders kan je wel eens iets missen als je uit de metro komt. Zelfde geld natuurlijk voor de bus enz.
quote:¤ 30 vind ik persoonlijk nogal duur, helemaal voor Praag.
Op zondag 6 juli 2003 01:29 schreef snoop het volgende:
weten jullie waar je goed kan overnachten? Iets wat goedkoop is, tot zeg maar 30 euro per nacht. Goedkoop maar wel schoon/goed, goede jeugdherberg ofzo?
quote:Ik heb nog nooit overnacht in een hotel in Praag (of ergens anders in Tsjechië). In het centrum kan het geloof ik zeker wel boven de 100 euro (of was het nou gulden?) per nacht worden, maar eerlijk gezegd weet ik het niet want ik leen altijd een appartement in Praag van een vriendin (Super, Marus'ka!). Chill, chill, chill!
Op zondag 6 juli 2003 01:29 schreef snoop het volgende:
weten jullie waar je goed kan overnachten? Iets wat goedkoop is, tot zeg maar 30 euro per nacht. Goedkoop maar wel schoon/goed, goede jeugdherberg ofzo?
Groetjes!!!!! en veel plezier
Owja al die praatjes over dure prijzen moet je niet geloven TIS DAAR ZO GOEDKOOP! das echt nie gezond. 80 eurocent voor een pull bier ofzo
In het oosten van Tsjechië dronk ik een keer een biertje (standaard dus 1/2 liter) van 6 kroon wat dus neerkomt op 18 eurocent.
Heeft iemand deze misschien nog liggen, of weet een url'tje waar die te vinden zijn.
thanx
quote:http://www.dpp.cz
Op maandag 20 oktober 2003 14:52 schreef Stokvis het volgende:
Hallo, ik ben een reis naar Praag aan het organiseren. Daar hoort natuurlijk een leuk boekje bij met informatie over Praag en een puzzel voor in de bus, maar nu wil ik er ook een kaartje/plaatje van het openbaar vervoer in Praag bij doen. Dus iets van busroutes, metro station (als ze die hebben dan) of tramdiensten regelingen.Heeft iemand deze misschien nog liggen, of weet een url'tje waar die te vinden zijn.
thanx
quote:thanx, ik had hem ook al gevonden.
Op maandag 20 oktober 2003 18:51 schreef Praag het volgende:[..]
Het boekje is af.
quote:Ik wil ook wel weer eens terug
Op maandag 3 november 2003 20:59 schreef Praag het volgende:
SchoppieIk mis m'n stadje
quote:Ik ben ook pas 9nov in praag. We gaan er lekker eten en dan stappen. Onderandere naar Club Duplex!
Op dinsdag 4 november 2003 13:07 schreef Stokvis het volgende:
Ik ga van 9 November tot de 14de, is er dan nog iets te beleven die periode? Heeft iemand misschien een url'tje van de plaatselijke VVV?
quote:Duplex
Op dinsdag 4 november 2003 13:21 schreef Weekender het volgende:[..]
Ik ben ook pas 9nov in praag. We gaan er lekker eten en dan stappen. Onderandere naar Club Duplex!
Lijst van alle clubs in Praag:
http://www.techno.cz/club/index.php?mesto=Praha
Op dit moment zijn het er 93(!)
quote:Er zijn er zelfs meer (ca 184)
Op donderdag 6 november 2003 16:16 schreef Praag het volgende:[..]
Duplex
Touristtrap! Hehe
Lijst van alle clubs in Praag:
http://www.techno.cz/club/index.php?mesto=PrahaOp dit moment zijn het er 93(!)
Zo'n beetje rond Old Town Square zijn de prijzen(bier voor de liefhebbers) wat hoger en meer gericht op touristen.
Verder is zo'n beetje het duurste in de stad nog wel de taxi.
Ook bij deze taxi's geldt: spreek vantevoren een prijs af en ding af. Doen ze het niet voor die prijs, loop weg, en grote kans dat ze je alsnog meenemen. Als ze zeggen "meter price", weglopen en een andere taxi opzoeken, want je wordt dubbel genaaid.
Verder kost een fles champagne gemiddeld 200 a 300 kroon(nee, dat is geen Dom Perignon )
Kleding is ook erg goedkoop.
En zoals eerder vermeld: buiten het echte centrum is het allemaal nog goedkoper
Wat ik wel vervelend vind zijn de "proppers" die er rondlopen. Na een tijdje gaan ze je zelfs volgen. Voor de rest heb ik het nu erg naar mijn zin!
and for god's sake, niet Karlovy Lazne/ club Lavka. te vol, teveel toeristen en eigenlijk net zo erg (zo niet erger) dan Hollywood in Rotjeknor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |