* Taxi's
De taxichauffeurs in Praag maken er een sport van om de prijs 4 tot 9 keer te verhogen zodra ze doorhebben dat je geen tsjechisch spreekt. Check even hoeveel het eigenlijk zijn moet en spreek van tevoren een prijs af met de taxichauffeur.
* Politie
Agenten in Tsjechië zijn redelijk corrupt als het gaat om buitenlanders. En NEE, ze maken geen ruitjes die je met je dronken hoofd inslaat dus geef ze daar geen geld voor (dat deden een paar oliedomme vrienden van mij dus)
* Prijzen
Prijzen in het centrum van Praag zijn lekker toeristisch geprijst. Je kan beter op zoek gaan naar iets net buiten het centrum om te eten of drinken of iets dergelijks.
En nog een klassieke truc in Tsjechië: Sommige Tsjechen houden van dubbelprijzen. Voornamelijk als het om culturele attracties gaat (musea, kastelen, weet ik het allemaal). Dat gaat als volgt: Ze zetten een bordje neer met prijzen. Het éne is in het tsjechisch en het andere in het engels/duits. Uiteraard zijn de tsjechische prijzen lager aangezien buitenlanders toch geen tsjechisch kunnen lezen.
* Hoeren
Hoer = Kurva, Devka (met een dalletje op de e), prostitutka, behna (dalletje op de e), cubka (dalletje op de c), mrcha, coura en weet ik het allemaal...
Je vindt ze o.a. bij Václavské Náme'stí (Wenceslas Square), die lange winkelstraat in het centrum. Dus als een vrouw daar ineens op je afloopt 's-avonds en met een zwoele stem 'Ahoj!' zegt... dan weet je al hoe laat het is Soms staat er net even verder een lelijke vent. Dat is meestal de pooier...
Dat waren even wat mindere dingetjes waar je op moet letten. Have fun!
[Dit bericht is gewijzigd door Radost_FX op 08-01-2003 17:21]
quote:U Fleku (rondje op de u) bedoel je. Dat is 'slechts' de bekendste kroeg in Praag maar zeker niet de hipste. En de Becherovka (tsjechische drank) is daar totally overpriced.
Op woensdag 8 januari 2003 15:47 schreef piere het volgende:
(verder moet je naar de oefleckoe (ofzo, als je het daar zo uitspreekt kennen ze het wel) kroeg gaan. echt superbier en je krijgt een verse voor je neus als je oude bijna op is (neem alleen NIET die jenevertroep die ze daar 'geven' want die zijn duurder dan het bier zelf)
En dat plein waar je het over hebt is zeer waarschijnlijk Staromestke Namesti (Old Town Square). Veel leuke kroegen enzo in de buurt. Is een van mijn favo plekken in Praag maar wel veel toeristen.
[Dit bericht is gewijzigd door Radost_FX op 08-01-2003 17:22]
quote:Karlovy Lazne
Op woensdag 8 januari 2003 17:36 schreef R2racing het volgende:
Ik ging vaak voordrinken in Chapou Rouge en dan naar die disco naast de brug. Was 5 verdiepingen ofzo is wel leuke tent.
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:09 schreef koster het volgende:
Hoi ,Ik heb een vraagje,
Mijn stiefvader(76) wil met mijn moeder(46) mijn broertje(15) en ik(19),
op vakantie in de zomer.
Ik dacht zelf aan praag, maar weet iemand of dat een beetje leuk is voor 2 weken in de zomer????
quote:Waren 2 jaar geleden uitgenodigd om met een paar vage tjechen ergens te gaan feesten buiten de stad in een oude fabriekshal wat disco was gemaakt hebben we maar afgeslagen
Op woensdag 8 januari 2003 18:39 schreef Radost_FX het volgende:[..]
Karlovy Lazne
Vaste prik voor toeristen. Is idd wel lachen, je zult je niet snel vervelen. En de uitsmijters kunnen hard slaan heb ik gezien. Ik zag een gast rennen voor z'n leven de trap af terwijl z'n maat knock-out (~au) werd geslagen. Maar ik hou er van om ook al die andere disco's in Praag te checken. En wat er buiten de stad aan feesten is.
quote:Zonde, had gevraagd waar het was en was dan op eigen houtje gegaan!
Waren 2 jaar geleden uitgenodigd om met een paar vage tjechen ergens te gaan feesten buiten de stad in een oude fabriekshal wat disco was gemaakt hebben we maar afgeslagen
En het voorjaar is toch een prima periode om te gaan lijkt mij??
quote:Reken maar van yes. Een favoriete plek van mij, Kampa, wat aan de oever van de Vltava (Moldau) ligt is helemaal de vernieling ingeholpen
Op dinsdag 14 januari 2003 21:13 schreef Golfen het volgende:
Zou je in Praag nog veel merken van de overstromingen??En het voorjaar is toch een prima periode om te gaan lijkt mij??
quote:Praag kan heeel romantisch zijn
Op donderdag 16 januari 2003 18:01 schreef lindaaatje het volgende:
Leuk dat ik dit topic hier vond.
Ik mag van mijn vriend namelijk voor me verjaardag een niet al te duur reisje uitzoeken, maar ik kan helemaal niets verzinnen
Wat ik over Praag tot nu toe heb gehoord lijkt me wel erg leuk.
quote:ik had vorig jaar zomer een tjechische chick gepakt maar, is niet echt van wat je zegt OLE maar wel grappig hoor
Op donderdag 23 januari 2003 00:03 schreef Praag het volgende:
Enne, ik vraag me af wat de ervaringen van andere FOK!kers zijn met Tsjechische vrouwen
quote:Plzen weet ik niets van. Lelijke stad vind ik persoonlijk. Brno is leuk! Praag is gewoon Praag. Veel te doen, leuke tenten, stad die nooit slaapt.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:20 schreef Piertje het volgende:
maar hoe zijn de uitgaansgelegenheden in praag zelf eigenlijk?
want ik ben alleen nog maar in Brno en Pilzen geweest dus?
Waar ben je geweest in Brno? Charlie's? Remix? Aloha? (cocktail bar! lekker goedkope cocktails waar je U tegen zegt)
ben niet in andere steden in Tsjechië geweest, best jammer want ik vind dat soort landen heerlijk om naartoe op vakantie te gaan
quote:Jawel, ik zit vanaf 5 juli 2 weken in Praag
Op dinsdag 3 juni 2003 10:41 schreef Praag het volgende:
Gaat er niemand naar Praag dit jaar? Saaaaaaaaai!
praag.pagina.nl
Praag foto's
De onderste zijn foto's van onze huwelijksreis daarheen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |