abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2003 @ 15:43:32 #26
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_7778296
Nog een paar weetjes over Praag en Tsjechië

* Taxi's
De taxichauffeurs in Praag maken er een sport van om de prijs 4 tot 9 keer te verhogen zodra ze doorhebben dat je geen tsjechisch spreekt. Check even hoeveel het eigenlijk zijn moet en spreek van tevoren een prijs af met de taxichauffeur.

* Politie
Agenten in Tsjechië zijn redelijk corrupt als het gaat om buitenlanders. En NEE, ze maken geen ruitjes die je met je dronken hoofd inslaat dus geef ze daar geen geld voor (dat deden een paar oliedomme vrienden van mij dus)

* Prijzen
Prijzen in het centrum van Praag zijn lekker toeristisch geprijst. Je kan beter op zoek gaan naar iets net buiten het centrum om te eten of drinken of iets dergelijks.
En nog een klassieke truc in Tsjechië: Sommige Tsjechen houden van dubbelprijzen. Voornamelijk als het om culturele attracties gaat (musea, kastelen, weet ik het allemaal). Dat gaat als volgt: Ze zetten een bordje neer met prijzen. Het éne is in het tsjechisch en het andere in het engels/duits. Uiteraard zijn de tsjechische prijzen lager aangezien buitenlanders toch geen tsjechisch kunnen lezen.

* Hoeren
Hoer = Kurva, Devka (met een dalletje op de e), prostitutka, behna (dalletje op de e), cubka (dalletje op de c), mrcha, coura en weet ik het allemaal...
Je vindt ze o.a. bij Václavské Náme'stí (Wenceslas Square), die lange winkelstraat in het centrum. Dus als een vrouw daar ineens op je afloopt 's-avonds en met een zwoele stem 'Ahoj!' zegt... dan weet je al hoe laat het is Soms staat er net even verder een lelijke vent. Dat is meestal de pooier...

Dat waren even wat mindere dingetjes waar je op moet letten. Have fun!

[Dit bericht is gewijzigd door Radost_FX op 08-01-2003 17:21]

"Muzi a zeny jsou dva ruzny zivocisny druhy"
  woensdag 8 januari 2003 @ 15:47:01 #27
27929 piere
doe mij maar bier
pi_7778414
(ik heb niet alles gelezen dus zal wel dubbel zijn)
de joodse begraafplaats is erg indrukwekkend
verder moet je naar de oefleckoe (ofzo, als je het daar zo uitspreekt kennen ze het wel) kroeg gaan. echt superbier en je krijgt een verse voor je neus als je oude bijna op is (neem alleen NIET die jenevertroep die ze daar 'geven' want die zijn duurder dan het bier zelf)
verder heb je een plein met een heel mooi klokkenspel en zooi. ga je op dat plein drinken dan zijn het europese prijzen, neem je een zijstraatje dan kan je je helemaal ziekzuipen voor weinig
fok you ja!
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:16:29 #28
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_7780647
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 15:47 schreef piere het volgende:
(verder moet je naar de oefleckoe (ofzo, als je het daar zo uitspreekt kennen ze het wel) kroeg gaan. echt superbier en je krijgt een verse voor je neus als je oude bijna op is (neem alleen NIET die jenevertroep die ze daar 'geven' want die zijn duurder dan het bier zelf)
U Fleku (rondje op de u) bedoel je. Dat is 'slechts' de bekendste kroeg in Praag maar zeker niet de hipste. En de Becherovka (tsjechische drank) is daar totally overpriced.

En dat plein waar je het over hebt is zeer waarschijnlijk Staromestke Namesti (Old Town Square). Veel leuke kroegen enzo in de buurt. Is een van mijn favo plekken in Praag maar wel veel toeristen.

[Dit bericht is gewijzigd door Radost_FX op 08-01-2003 17:22]

pi_7781133
Ik ging vaak voordrinken in Chapou Rouge en dan naar die disco naast de brug. Was 5 verdiepingen ofzo is wel leuke tent.
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:39:34 #30
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_7782340
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:36 schreef R2racing het volgende:
Ik ging vaak voordrinken in Chapou Rouge en dan naar die disco naast de brug. Was 5 verdiepingen ofzo is wel leuke tent.
Karlovy Lazne
Vaste prik voor toeristen. Is idd wel lachen, je zult je niet snel vervelen. En de uitsmijters kunnen hard slaan heb ik gezien. Ik zag een gast rennen voor z'n leven de trap af terwijl z'n maat knock-out (~au) werd geslagen. Maar ik hou er van om ook al die andere disco's in Praag te checken. En wat er buiten de stad aan feesten is.

woensdag 8 januari 2003 @ 18:41:29 #31
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7782390
Aw! Daar waar het bier goedkoop is
pi_7798596
Uit: praag, leuk voor gezin?
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:09 schreef koster het volgende:
Hoi ,

Ik heb een vraagje,

Mijn stiefvader(76) wil met mijn moeder(46) mijn broertje(15) en ik(19),
op vakantie in de zomer.
Ik dacht zelf aan praag, maar weet iemand of dat een beetje leuk is voor 2 weken in de zomer????

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7804135
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:39 schreef Radost_FX het volgende:

[..]

Karlovy Lazne
Vaste prik voor toeristen. Is idd wel lachen, je zult je niet snel vervelen. En de uitsmijters kunnen hard slaan heb ik gezien. Ik zag een gast rennen voor z'n leven de trap af terwijl z'n maat knock-out (~au) werd geslagen. Maar ik hou er van om ook al die andere disco's in Praag te checken. En wat er buiten de stad aan feesten is.

Waren 2 jaar geleden uitgenodigd om met een paar vage tjechen ergens te gaan feesten buiten de stad in een oude fabriekshal wat disco was gemaakt hebben we maar afgeslagen
pi_7899006
quote:
Waren 2 jaar geleden uitgenodigd om met een paar vage tjechen ergens te gaan feesten buiten de stad in een oude fabriekshal wat disco was gemaakt hebben we maar afgeslagen
Zonde, had gevraagd waar het was en was dan op eigen houtje gegaan!
All good things must come to an end...
pi_7899219
Zou je in Praag nog veel merken van de overstromingen??

En het voorjaar is toch een prima periode om te gaan lijkt mij??

pi_7899542
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 21:13 schreef Golfen het volgende:
Zou je in Praag nog veel merken van de overstromingen??

En het voorjaar is toch een prima periode om te gaan lijkt mij??

Reken maar van yes. Een favoriete plek van mij, Kampa, wat aan de oever van de Vltava (Moldau) ligt is helemaal de vernieling ingeholpen
Praag is het hele jaar door mooi
pi_7934559
Leuk dat ik dit topic hier vond.
Ik mag van mijn vriend namelijk voor me verjaardag een niet al te duur reisje uitzoeken, maar ik kan helemaal niets verzinnen
Wat ik over Praag tot nu toe heb gehoord lijkt me wel erg leuk.
pi_7938418
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 18:01 schreef lindaaatje het volgende:
Leuk dat ik dit topic hier vond.
Ik mag van mijn vriend namelijk voor me verjaardag een niet al te duur reisje uitzoeken, maar ik kan helemaal niets verzinnen
Wat ik over Praag tot nu toe heb gehoord lijkt me wel erg leuk.
Praag kan heeel romantisch zijn
DOEN~!
pi_8059216
Enne, ik vraag me af wat de ervaringen van andere FOK!kers zijn met Tsjechische vrouwen
pi_8071026
hmmm, vrouwen. Ik kom niet voor de vrouwen Maar zijn zoveel vrouwen daar is niet normaal. Ik heb alweer besproken voor een dikke week Praag here I come
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:17:03 #41
38807 Piertje
AjAx AmStErDaM
pi_8494190
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:03 schreef Praag het volgende:
Enne, ik vraag me af wat de ervaringen van andere FOK!kers zijn met Tsjechische vrouwen
ik had vorig jaar zomer een tjechische chick gepakt maar, is niet echt van wat je zegt OLE maar wel grappig hoor
V.D VAART WIE KENT UM NIET V.D VAART V.D VAART IS EEN ECHTE AJACIED!!!!
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:20:48 #42
38807 Piertje
AjAx AmStErDaM
pi_8494256
maar hoe zijn de uitgaansgelegenheden in praag zelf eigenlijk?
want ik ben alleen nog maar in Brno en Pilzen geweest dus?
V.D VAART WIE KENT UM NIET V.D VAART V.D VAART IS EEN ECHTE AJACIED!!!!
pi_8506707
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:20 schreef Piertje het volgende:
maar hoe zijn de uitgaansgelegenheden in praag zelf eigenlijk?
want ik ben alleen nog maar in Brno en Pilzen geweest dus?
Plzen weet ik niets van. Lelijke stad vind ik persoonlijk. Brno is leuk! Praag is gewoon Praag. Veel te doen, leuke tenten, stad die nooit slaapt.

Waar ben je geweest in Brno? Charlie's? Remix? Aloha? (cocktail bar! lekker goedkope cocktails waar je U tegen zegt)

pi_8506814
Praag = geweldige stad

ben niet in andere steden in Tsjechië geweest, best jammer want ik vind dat soort landen heerlijk om naartoe op vakantie te gaan

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 20 april 2003 @ 16:39:39 #45
43887 riskymark
hand in hand
pi_9897762
Ik heb voor deze zomer een huis in de buurt van Praag gehuurd. Dit huis ligt in Mechenice. Dit is ca. 10 km van de rand van Praag af. Vlak bij het huis is een bushalte met directe verbinding met het Praagse metrostation. Nu willen we waarschijnlijk een abonnement kopen om te kunnen reizen. Maar ik neem aan dat dit alleen geldig is voor het OV binnen Praag. Dus dan moet ik elke keer betalen voor het stuk wat ik met de bus naar het metrostation zal moeten afleggen. Bestaat hier ook een abonnement voor of is het gewone abonnenemt hier ook geldig? BVD Mark
pi_10044302
Voor meer info check www.tsjechie.net
Handige site!
pi_10846551
Gaat er niemand naar Praag dit jaar? Saaaaaaaaai!
  woensdag 4 juni 2003 @ 15:41:28 #48
43887 riskymark
hand in hand
pi_10880453
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 10:41 schreef Praag het volgende:
Gaat er niemand naar Praag dit jaar? Saaaaaaaaai!
Jawel, ik zit vanaf 5 juli 2 weken in Praag
pi_10880675
Praag twee linkjes:

praag.pagina.nl
Praag foto's
De onderste zijn foto's van onze huwelijksreis daarheen .

123
  woensdag 4 juni 2003 @ 16:33:11 #50
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10882203
Leuke foto's!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')