abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 20:00:24 #276
22944 Breetai
....Relax....
pi_21083805
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 23:04 schreef pietpaaltjens het volgende:
Station ?

Retourtje met V-Bird, 60 euro. Ben je er in 1 uurtje .
Ik weet het maar ik wilde een keertje met de trein gaan. Ging ook best wel relaxed, behalve de binnenstormende douane vond ik wat minder. Volgende keer ga ik vliegen.

Voor de rest vemaak ik me hier prima in Praag. Ik hou het hier nog wel een tijdje uit.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_21103198
Hello beste fokkers,

Op 16 augustus komen ik en m'n beste vriend aan in Praag.

Ik heb de topic helemaal gelezen dus ik heb de goede raad ivm taxi's, de taal, de clubs enzovoort meegepikt maar toch zit ik nog met enkele vraagjes. :-)
Allereerst... DE VROUWEN... !!
Nee serieus, ik heb gemerkt dat Praag ingedeeld is in nummers/regio's. Nu, ik ben aan het uitkijken naar een ho(s)telletje en aangezien ons budget niet suuuuupergroot is, vroeg ik me af naar welke regio we best uitkijken. Vanuit welke regio ben je heel vlug in 't centrum? Zijn er ook regio's die best te mijden zijn omwille van de veiligheid? Aangezien we met de auto gaan, zitten we best in een nogal veilige omgeving. We zouden niet graag met toegebrachte schade aan de auto zitten. Maar ik kijk dan wel naar de extra info ivm met hotelparkings op de site van het ho(s)tel zelf. :-)
Eigen ervaring is best dus ik vraag jullie effe jullie eigen ervaringen met bepaalde ho(s)tels neer te pennen als jullie een beetje tijd hebben. Ons budget is ongeveer 20 ¤/nacht/persoon...

Kan je daar al met de euro betalen? Kan ik ook in de bank vragen maar ik vraag het toch hier al. :-)
Tips/suggesties over de lokale vrouwen zijn ook altijd welkom!!

Alvast bedankt.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 18:52:20 #278
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21103452
Ben zelf 2x hier geweest, is goed bevallen:

Pension Akat
Nadrazni 42/851
Prague 5

tegenover metro Smichovské Nadrazi, dat is 4 haltes (ongeveer 10 min.) van het centrum.
Wij zaten er toen met z'n 4en en kwamen -dacht ik- uit op ongeveer 10 euro/persoon/nacht.

Het enige nadeel is dat -als je een kamer aan de voorzijde hebt- je wat geluidsoverlast hebt van het tegenoverliggende trein/tram/busstation.

De auto is -in overleg met de beheerder- op de binnenplaats van het pension te parkeren.
Tegen kleine bijbetaling kun je ook ontbijten tot een uur of 10 geloof ik.
De beheerder heet Milan, het is een aardige gast die je, -weliswaar niet echt vloeiend - in het Engels en Duits te woord kan staan.

Tel: +420 257 311 118
GSM: +420 603 449 969
E-mail: akat@cmail.cz

[ Bericht 6% gewijzigd door JDude op 06-08-2004 18:55:48 (telefoon/email toegevoegd) ]
pi_21103569
Gewoon geld pinnen in Tsjechie. Praha 3 (´i¸kov, ten oosten van het absolute centrum) staat bekend als een slechte wijk, maar dat is juist de wijk waar ik meestal zit. Ik heb nog nergens last van gehad, maar ik zit dan ook op de grens met Praha 4

Praha 4 zit zuidelijk van het centrum. Over het algemeen bekend als een nette regio.

Praha 1 en 2 (Hradčany, Malá Strana, Staré Město, Nové Město) vormen het absolute centrum. Hier is het dus meestal niet echt goedkoop.

Praha 6 en 7 zitten ten noorden van het centrum over de rivier de Moldau (Vltava). Vooral in Praha 6 heb je veel studentenkamers die in de zomermaanden verhuurd worden. Die zijn meestal redelijk goedkoop maar kans bestaat dat ze nu goed vol zitten en je dan voor een duurdere kamer moet kiezen. Maar 20 ¤/nacht/persoon moet dan nog goed te doen zijn.

Praha 5 zit ten zuid-westen van het centrum, maar daar kom ik normaal nooit, dus ik kan er niet veel over zeggen.

Vanuit Praha 3 is het centrum heel goed te bereiken. Ik beschouw het nog als een deel van het centrum. Vanuit Praha 4 en 7 wordt het iets minder, maar zeker nog te doen. Vanuit Praha 5 en 6 wordt het al wat lastiger.

In principe als je je niet laat afzetten door de taxi's moet je altijd wel zonder al te veel geld uit te geven overal thuiskomen. Ikzelf heb al jaren geen taxi meer genomen. Maar naar Praha 3 ben je een idioot als je meer dan 100 Kroon betaalt om maar een voorbeeld te noemen. De afgelopen jaren is het echter wel duurder geworden in Praag.

Over Tsjechische vrouwen kan ik je heel veel vertellen, maar dat doe ik niet, anders gaat MissX weer lopen zeiken dat ik het teveel over m'n vriendinnen heb op FOK!.

[ Bericht 0% gewijzigd door Praag op 06-08-2004 19:04:48 ]
All good things must come to an end...
pi_21103607
Over de bereikbaarheid dacht ik dan vooral aan 's-avonds/'s-nachts. Overdag is alles goed te bereiken. Hulde aan het Praagse OV
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 18:59:17 #281
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21103610
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 18:36 schreef Regiske het volgende:

Tips/suggesties over de lokale vrouwen zijn ook altijd welkom!!
Niet ingaan op de pogingen van zigeunerachtige vrouwtjes die je midden op straat een blowjob of iets dergelijks aanbieden. Het kost je namelijk altijd geld
Als ze eenmaal denken beet te hebben zijn ze niet gemakkelijk af te schudden en als je dat probeert met 'geweld' op te lossen staat er altijd wel een pooier in de buurt om je dat af te leren. Verder kan ik alleen maar zeggen dat er behoorlijk wat vrouwelijk schoon rondloopt daar. Een deel is weliswaar toerist, natuurlijk.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:01:10 #282
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21103646
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 18:59 schreef Praag het volgende:
Hulde aan het Praagse OV
Eensch

Daar kan menig stad nog wat van leren
pi_21103651
De Euro zal pas op z'n vroegst in 2007 worden ingevoerd in Tsjechie.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:05:56 #284
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21103726
Kronen zijn echter -in Praag althans- op genoeg plaatsen te PINnen. Met name in winkelstraten en bij metro/treinstations is vaak een goede kans op een PIN-automaat. Alles vanaf 50 kronen is papier, dus binnen de kortste keren loop je met een pak papier in je portemonnee.
pi_21103786
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:05 schreef JDude het volgende:
Kronen zijn echter -in Praag althans- op genoeg plaatsen te PINnen. Met name in winkelstraten en bij metro/treinstations is vaak een goede kans op een PIN-automaat. Alles vanaf 50 kronen is papier, dus binnen de kortste keren loop je met een pak papier in je portemonnee.
Als 'rijke' buitenlander loop je in Praag idd snel met veel papiergeld op zak.
pi_21104384
Hey dit is alvast een boel nuttige informatie.
Heel erg bedankt.

Meer info is altijd welkom... je kan nooit genoeg geïnformeerd zijn.

Thx!!
pi_21106125
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:42 schreef Regiske het volgende:
Hey dit is alvast een boel nuttige informatie.
Heel erg bedankt.

Meer info is altijd welkom... je kan nooit genoeg geïnformeerd zijn.

Thx!!
Ik zou hierheen gaan als ik jou was:

http://www.czechbyclick.c(...)ities.cfm?HotelID=85

Internetcafé 1 straat verderop, tramhalte 2 straten verderop, metrostation op 1 halte van het centrum=400 meter lopen. Parkeergelegenheid (gratis) en het Pension staat langs een bijzonder rustige straat.
pi_21106590
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 21:19 schreef jeoren het volgende:

[..]

Ik zou hierheen gaan als ik jou was:

http://www.czechbyclick.c(...)ities.cfm?HotelID=85

Internetcafé 1 straat verderop, tramhalte 2 straten verderop, metrostation op 1 halte van het centrum=400 meter lopen. Parkeergelegenheid (gratis) en het Pension staat langs een bijzonder rustige straat.
Geen onaardige locatie als ik op de kaart kijk.
pi_21109310
Ben ff een reisje voor voetbalteam aan het organiseren. Heeft iemand enig idee wat een limo van het vliegveld naar het hotel/centrum zou kosten? Het enige wat ik kan vinden is dit overzichtje, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. http://www.beourguest-limousine.com/guide.htm
ze hebben wel DJ Bobo vervoerd zie ik net...

Dan moet er natuurlijk wel weer worden bezuinigd op het hotel, dus als iemand daar nog aanraders voor heeft? Ben er 2x eerder geweest, 1x aan het Wenclecasplein met schitterend uitzich, goede service etc, maar dat ligt nu buiten ons budget en 1x in een gare jeugdherberg in een grauwe flat waar de trams niet meer reden savonds.... Moet nu iets daar tussen in zien te vinden, zolang het maar centraal (Praag 1 liefst) is gelegen
pi_21109709
Praha 1 of 2 vind ik allebei net zulke ideale locaties. Praha 2 misschien zelfs net iets meer. en Praha 3 vind ik daarna het meest ideale!
pi_21110118
OK, heb je dan nog aanraders? Rond de 25e pp moet toch wel iets moois e vinden zijn.
pi_21117488
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 00:01 schreef Erasmusch het volgende:
OK, heb je dan nog aanraders? Rond de 25e pp moet toch wel iets moois e vinden zijn.
Zie mijn eerdere bericht van gisteren..
pi_21119559
Hallo ik heb een redelijk probleem, ik zou eigenlijk met de auto naar praag gaan, maar nu hoor ik net dat mijn auto dat niet meer haalt , en de vriend waar ik mee ga, haalt het ook niet met 'z'n auto, heeft iemand misschien een idee om een beetje goedkoop in Praag te komen??
pi_21119631
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:47 schreef jeoren het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere bericht van gisteren..
Ik zat daar idd aan te denken, Pension Manchova of Hotel Expres. Nu nog ff een voordelige link zien te vinden...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:10:51 #295
22944 Breetai
....Relax....
pi_21259648
Ik heb hier een fscking fantastic vakantie gehad. (Nogal veel met Britten van de hostel rondgelopen). Ik ga zeker nog een keer hier naartoe. Ik bekijk nu ff het weer in Nederland en het ziet er weer eens klote uit. De Brit die naast me zit vond het nogal meevallen. Meer nieuws volgt waarschijnlijk nog als ik weer thuis kom.

Vanavond ga ik alweer terug neer Nedereland.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:12:13 #296
22944 Breetai
....Relax....
pi_21259672
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 15:36 schreef pietpaaltjens het volgende:
Was eergister nog in de Roxy. Zeer relaxte tent met goed publiek. Er was ook doldwaze gast was van dronkenheid in slaap gevallen. Kerel was een jaartje of 40, netjes gekleed, beetje zielig figuur eigenlijk.
Roxy Rocks!!!!

De Drum 'n Bass party eergisteren ging fantastisch. FF lekker springen.
pi_21261104
Die Roxy vond ik echt helemaal niks.. Het had wat weg van een krakershok, veel aparte types (waarvan 98%man) en lauw bier. Wel goeie muziek trouwens
pi_21409723
Wie kent club Davida in Praag en waar zit dat precies.
Ga er 10 Sept heen voor 4 dagen met een vriend, enkel om de cafe's en de clubs te bezoeken daar.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_21411349
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 23:44 schreef Praag het volgende:
Praha 1 of 2 vind ik allebei net zulke ideale locaties. Praha 2 misschien zelfs net iets meer. en Praha 3 vind ik daarna het meest ideale!
Dus dit is wel een goeie buurt: Jecna 39, Prague 2?
Een ov-dagkaart kost 2e ofzo?
pi_21411626
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 23:07 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dus dit is wel een goeie buurt: Jecna 39, Prague 2?
Een ov-dagkaart kost 2e ofzo?
70 Kroon. Dat is dus idd ong. 2 Euro. Als je langer dan 1 dag blijft zou ik een meerdagenkaart nemen. Hoe meer dagen, hoe goedkoper ze worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')