Joh, verbazingwekkend.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:15 schreef Sobraine het volgende:
Klacht 2: Ik zit te zoeken en te zoeken maar ik kan nergens een weeralarm vinden.
quote:
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:15 schreef Sobraine het volgende:
Er ligt een laagjes sneeuw van nog geen cm
Omdat dit nu niet echt een situatie is die een weeralarm rechtvaardigt.quote:
quote:Het weeralarm wordt alleen gegeven wanneer aan bepaalde criteria wordt voldaan, hieronder een overzicht van de mogelijkheden die zijn gedefinieerd:
* Bij sneeuw
o Zware sneeuwval: > 5 cm/h over een groot gebied (provincie)
o Sneeuwjacht: sneeuwval met windkracht 6 of 7
o Sneeuwstorm: Sneeuwval of driftsneeuw bij windkracht 8 of meer
* Bij storm
o Zware storm: windkracht 10
o Zeer zware storm: windkracht 11
o Orkaan: windkracht 12 of sterker
* Windstoten
o Zeer zware windstoten: vlagen van meer dan 100 km/h
* Bij IJzel: gladheid op grote schaal (provincie)
* Bij zwaar onweer: minstens 15 ontladingen/minuut binnen een straal van 15 kilometer, eventueel met windstoten, slagregens, wolkbreuken of hagel
* Bij sterke zonkracht (> 7): waarschuwing in samenwerking met KWF Kankerbestrijding in verband met risico op huidverbranding
Vanaf 1 oktober 2005 heeft het KNMI de criteria voor het uitgeven van een Weeralarm iets aangepast.
De laatste tijd is er wat kritiek op het afgeven van weeralarmen, dit omdat dat het weleens behoorlijk meeviel met de uiteindelijke situatie. Het lijkt er nu op dat er sinds 2007 wat voorzichtiger wordt omgesprongen met het uitgeven van een weeralarm.
Is het al donderdag geweest dan? Lees eens een weerberichtquote:Op woensdag 16 december 2009 21:24 schreef BlueMage het volgende:
Er kon plaatselijk 10 cm vallen. Nou hier dus niet.
Dat dus.quote:
Stond op het weerbericht dat het deze middag al zou beginnen, maar niks gemerkt dus.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:25 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Is het al donderdag geweest dan? Lees eens een weerbericht
Ik vind van wel.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:20 schreef Lariekoek het volgende:
Klacht 1 en klacht 2 zijn een beetje tegenstrijdig vind je ook niet?
Je bedoelt een verkeersalarm.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:53 schreef exile79 het volgende:
Een weeralarm wordt nooit afgegeven voor 's avonds als ik me niet vergis. Dan is er niet zo veel verkeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |