quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:22 schreef ueberduitser het volgende:
hmmm......vanaf volgend jaar zorgen dat je niet werkloos wordt als je in Dld woont en in NL werkt...:(
http://www.tctubantia.nl/(...)erkers-in-gevaar.ece
Weet iemand waar ik hier meer over kan vinden? Met name over het feit dat je onder de Duitse sociale wetgeving gaat vallen. Wat houdt dat concreet in? Dat je een Duitse WW-uitkering krijgt? Weet iemand waar je kunt vinden hoe daarvoor de regels zijn?quote:Renteaftrek grenswerkers in gevaar
ENSCHEDE In Duitsland wonende Nederlanders die na 1 mei 2010 ontslagen worden bij hun Nederlandse baas en werkloos raken krijgen geen Nederlandse WW meer. Ze kunnen dan ook hun hypotheekrente niet meer aftrekken omdat ze onder de Duitse sociale wetgeving vallen.
Dat is één van de belangrijkste veranderingen voor grenswerkers als over een halfjaar de Europese Verordening 883 wordt ingevoerd. Geëmigreerde Nederlandse huizenbezitters worden zo na ontslag harder getroffen dan hun in Nederland wonende lotgenoten. Die krijgen bij werkloosheid vaak minder hypotheekrente van de Belastingdienst terug doordat hun inkomen fors is gedaald en ze in een andere belastingschijf vallen.
quote:Op woensdag 16 december 2009 20:25 schreef Broertie het volgende:
tvp met in duitsland wonen en in nederland werken...
Nee, ik heb het niet verkeerd gelezen.... maar misschien komen er tips over de omgekeerde richting..quote:
Er wordt toch gewoon belasting betaald? (en premies)quote:Op donderdag 17 december 2009 11:34 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind het wel terecht, niet de lusten maar ook de lasten hoor. Dan moeten ze maar in NL blijven wonen
Bedrag wat ze hebben geboden klopt dan in elk geval wel ongeveer. Daarbij is factor C dan 1.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Kantonrechtersformule is ingrijpend gewijzigd:
Het was:
Dienstjaren x maandsalaris x factor.
Nu is het dezelfde formule, maar worden de dienstjaren anders berekend:
Er is voor gekozen om een verdere differentiatie aan te brengen waarbij de dienstjaren tot de leeftijd van 35 jaar meetellen voor ½, van 35 tot 45 jaar voor 1, van 45 tot 55 jaar voor 1½ en vanaf 55 jaar voor 2.
De factor C is afhankelijk van de omstandigheden (hoeveel kans heb je bijvoorbeeld op een nieuwe baan).
Dan gaat een reguliere kantonrechtersformule niet echt op, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:24 schreef Rewimo het volgende:
Er moeten 80 man verdwijnen, van de 220
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:26 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan gaat een reguliere kantonrechtersformule niet echt op, waarschijnlijk.
Dat vind ik een beetje vaag inderdaad... Er wordt wel premie voor je afgedragen in Nederland, maar je mag er geen gebruik meer van maken? En Duitsland, daar wordt dit gewoon geaccepteerd? Werkt het de andere kant op ook zo?quote:Op donderdag 17 december 2009 11:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er wordt toch gewoon belasting betaald? (en premies)
Omdat ze daar het geld niet voor hebben. Een rechter kan dan ook besluiten om aan de hand van de financiële omstandigheden de factor C te verkleinen.quote:
In principe wel. Het is tot nu toe zo dat je in Nederland een uitkering kan krijgen als je in Duitsland woont en je in Nederland je baan kwijt raakt. Voorwaarde is wel dat je economisch en sociaal gebonden bent aan Duitsland. Een en ander gaat niet altijd goed bij de instanties omdat zij slecht met de regelgeving op de hoogte zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje vaag inderdaad... Er wordt wel premie voor je afgedragen in Nederland, maar je mag er geen gebruik meer van maken? En Duitsland, daar wordt dit gewoon geaccepteerd? Werkt het de andere kant op ook zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |