abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77217279
Ik durf te wedden dat taalnazi's bovengemiddeld lelijk zijn en hun gedrag een uitvloeisel is van frustraties en onzekerheid die met deze lelijkheid gepaard gaat.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:18:44 #277
261746 Amabo
Niet doen dan!
pi_77217378
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:

Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen

A decenniums
B decennia

A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent

A we hebben het hun verteld
B we hebben het hen verteld

A de oliebollenkraam is oudbollig
B de oliebollenkraam is oubollig

A de team
B het team

Kruis aan: goed of fout

De klanten worden verzocht niet te roken.
A Goed
B Fout

Men klaagt over de onderwijskwaliteit, maar ze bereiden de colleges niet goed voor.
A Goed
B Fout

Ik weet dat regent
A Goed
B Fout

Ik heb toch een heel andere toets gehad dan jij volgens mij. Dit lijkt wel op de inburgeringstoets.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:27:23 #278
261746 Amabo
Niet doen dan!
pi_77217656
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:10 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met superioriteitsgevoelens te maken. Het goed beheersen van mijn moedertaal beschouw ik niet als iets bijzonders waarmee ik 24 uur per dag de held moet uithangen. Ik vind het meer een vanzelfsprekendheid en ik stoor me eraan hoe gemakzuchtig sommige mensen met taal omgaan. En daar mag je ze zo nu en dan best mee confronteren; zeker wel wanneer je teksten neerkwakt in de meer serieuze subfora op Fok.
Daar zit wel iets in. Alleen gaat het daar toch niet om in een discussie oid? Reageer op de inhoud van de post en niet op de stijl. Natuurlijk mag je iemand er wel op wijzen als hij of zij een flinke fout maakt maar het valt mij op dat mensen gaan letten op de taal als zij inhoudelijk niets meer te melden hebben. Slechte verliezers in een discussie, iemand "pakken" op zijn of haar taalgebruik.
pi_77318852
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat getuigt toch van lef in dit topic
Ja, of gewoon stupiditeit en gebrek aan zelfinzicht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77318999
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef Amabo het volgende:

[..]

Daar zit wel iets in. Alleen gaat het daar toch niet om in een discussie oid? Reageer op de inhoud van de post en niet op de stijl. Natuurlijk mag je iemand er wel op wijzen als hij of zij een flinke fout maakt maar het valt mij op dat mensen gaan letten op de taal als zij inhoudelijk niets meer te melden hebben. Slechte verliezers in een discussie, iemand "pakken" op zijn of haar taalgebruik.
Ik word daar wel van beschuldigd, inderdaad.
Ik denk zelf dat dat niet waar is, maar ja, een dief zal ook altijd ontkennen dat hij een dief is.
Het hangt een beetje van de discussie af. Als iemand erg slim doet en dom spelt, spreek ik hem daar wel op aan. Vanwege het contrast.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')