quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:
Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen
A decenniums
B decennia
A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent
A we hebben het hun verteld
B we hebben het hen verteld
A de oliebollenkraam is oudbollig
B de oliebollenkraam is oubollig
A de team
B het team
Kruis aan: goed of fout
De klanten worden verzocht niet te roken.
A Goed
B Fout
Men klaagt over de onderwijskwaliteit, maar ze bereiden de colleges niet goed voor.
A Goed
B Fout
Ik weet dat regent
A Goed
B Fout
Daar zit wel iets in. Alleen gaat het daar toch niet om in een discussie oid? Reageer op de inhoud van de post en niet op de stijl. Natuurlijk mag je iemand er wel op wijzen als hij of zij een flinke fout maakt maar het valt mij op dat mensen gaan letten op de taal als zij inhoudelijk niets meer te melden hebben. Slechte verliezers in een discussie, iemand "pakken" op zijn of haar taalgebruik.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks met superioriteitsgevoelens te maken. Het goed beheersen van mijn moedertaal beschouw ik niet als iets bijzonders waarmee ik 24 uur per dag de held moet uithangen. Ik vind het meer een vanzelfsprekendheid en ik stoor me eraan hoe gemakzuchtig sommige mensen met taal omgaan. En daar mag je ze zo nu en dan best mee confronteren; zeker wel wanneer je teksten neerkwakt in de meer serieuze subfora op Fok.
Ja, of gewoon stupiditeit en gebrek aan zelfinzicht.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat getuigt toch van lef in dit topic
Ik word daar wel van beschuldigd, inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef Amabo het volgende:
[..]
Daar zit wel iets in. Alleen gaat het daar toch niet om in een discussie oid? Reageer op de inhoud van de post en niet op de stijl. Natuurlijk mag je iemand er wel op wijzen als hij of zij een flinke fout maakt maar het valt mij op dat mensen gaan letten op de taal als zij inhoudelijk niets meer te melden hebben. Slechte verliezers in een discussie, iemand "pakken" op zijn of haar taalgebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |