quote:Op woensdag 16 december 2009 16:47 schreef Conflict het volgende:
Mensen die voor die toeds z sakken...
Ik faalde de eerste keer jammerlijk, grotendeels door mijn slordigheid (Ah dit is zo makkelijk pffff kan ik met mijn ogen dicht, en ik heb het resultaat bekeken, volgens mij had ik letterlijk mijn ogen dicht) en een verschrikkelijk onleesbaar handschrift.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:47 schreef Desunoto het volgende:
Dat is wel heel erg veel. Ik had me niet eens een seconde verdiept in wat ze precies gingen vragen maar haalde het gewoon de eerste keer, en vele anderen met mij.
Dan zou je toch denken dat in het 2e jaar zo goed als iedereen het wel gehaald heeft? Het is een kleine moeite om er dan wat tijd in te steken. En zo moeilijk is het niet.
edit: oh wacht, dat is de Universiteit. Ik doe HBO... is die taaltoets anders?
Het de eerste keer het niet halen is natuurlijk geen ramp en niets om je voor te schamen, maar ik snap die mensen in het tweede jaar dus echt niet. Zoveel kansen om je te verbeteren en die toets te halen...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:51 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik faalde de eerste keer jammerlijk, grotendeels door mijn slordigheid (Ah dit is zo makkelijk pffff kan ik met mijn ogen dicht, en ik heb het resultaat bekeken, volgens mij had ik letterlijk mijn ogen dicht) en een verschrikkelijk onleesbaar handschrift.
Sluit prima aan bij het niveau van de studie. Helaas komt dat niveau ook weer terug in de praktijk, en daar hebben we allemaal last van.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:
Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen
A decenniums
B decennia
A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent
A we hebben het hun verteld
B we hebben het hen verteld
A de oliebollenkraam is oudbollig
B de oliebollenkraam is oubollig
A de team
B het team
Kruis aan: goed of fout
De klanten worden verzocht niet te roken.
A Goed
B Fout
Men klaagt over de onderwijskwaliteit, maar ze bereiden de colleges niet goed voor.
A Goed
B Fout
Ik weet dat regent
A Goed
B Fout
Dat meen je niet, dat is brugklasniveauquote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:
Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen
A decenniums
B decennia
A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent
A de team
B het team
A Goed
B Fout
Men klaagt over de onderwijskwaliteit, maar ze bereiden de colleges niet goed voor.
A Goed
B Fout
Ik weet dat regent
A Goed
B Fout
Ik vind een aantal toch wel moeilijk. Ik zou serieus oudbollig schrijven op papier, want daar komt geen rood streepje onder.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef voyeur het volgende:
Voorbeeld van de test:
Geef aan wat goed is:
A accorderen
B akkorderen
A decenniums
B decennia
A ik hoop dat hij bekend
B ik hoop dat hij bekent
A de team
B het team
A Goed
B Fout
A Goed
B Fout
Ik weet dat regent
A Goed
B Fout
Fouten in spelling van woorden die niet vaak gebruikt worden vind ik ook minder kwalijk dan grammaticafouten.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:58 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik vind een aantal toch wel moeilijk. Ik zou serieus oudbollig schrijven op papier, want daar komt geen rood streepje onder.
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:58 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik vind een aantal toch wel moeilijk. Ik zou serieus oudbollig schrijven op papier, want daar komt geen rood streepje onder.
Ik schaamde me anders verschrikkelijk!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:53 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het de eerste keer het niet halen is natuurlijk geen ramp en niets om je voor te schamen, maar ik snap die mensen in het tweede jaar dus echt niet. Zoveel kansen om je te verbeteren en die toets te halen...
Wat erg.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef AryaMehr het volgende:
Bij mij op school, in ieder geval in mijn groep, heeft ongeveer 80% de taaltoets niet gehaald. Ik heb hem overigens gewoon meteen de eerste keer gehaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt beter eisen stellen aan de vooropleiding en het eindniveau, dan kun je 80% er uit houden, en dan hou je vanzelf mensen over die zo'n test foutloos doen. Dan hoef je zo'n test niet eens af te nemen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:06 schreef isogram het volgende:
Triest, heel triest. Wat mij betreft worden er nog veel strengere eisen gesteld aan beheersing van de Nederlandse taal, gepaard met hardere consequenties voor studenten die zakken op zulke tests. Dat ze verder kunnen gaan in het tweede studiejaar, terwijl ze die taaltoets nog niet hebben volbracht, vind ik al een kwalijke zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |