FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / iPhone 3G[S] gekocht, iPod Touch gekregen
Maart85woensdag 16 december 2009 @ 11:34
Hoi!
Heb onlangs via Ebay.co.uk een iPhone 3G[S] White 16GB gekocht. Het pakketje is zojuist langs gebracht door Fedex. Dus ik meteen uitpakken . Blijkt het godverdomme een iPod Touch 32GB te zijn .

De verkoper komt uit de UK, is een powerseller en heeft een rating van 99.8%. Hij is dus gewoon te vertrouwen. Waarschijnlijk zal ik de iPod terug moeten sturen. Ik heb alleen absoluut géén zin om hier vervolgens 30 euro verzendkosten voor te gaan betalen. Kan ik de verkoper verantwoordelijk stellen voor de verzendkosten terug naar UK?

En als er vervolgens geen iPhone 3G 16GB white meer geleverd kan worden (er was maar een beperkte voorraad), kan ik dan het gehele bedrag stoneren/terug vragen via PayPal?

Ben benieuwd hoe dit zit!
Jarnowoensdag 16 december 2009 @ 11:35
Wat zei de verkoper?

(zucht)
error_404woensdag 16 december 2009 @ 11:35
Klinkt meer als WGR
Maart85woensdag 16 december 2009 @ 11:39
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:35 schreef Jarno het volgende:
Wat zei de verkoper?

(zucht)
Direct via email contact opgenomen met verkoper. Verkoper is echter vaak slecht te bereiken (ondanks zijn positieve rating). Dus zal nog wel een tijd duren voordat ik daar wat van hoor.

Je hoeft verder geen (zucht) te plaatsen, ik ben gewoon benieuwd naar mijn rechten wat betreft het betalen van verzendkosten. Niet alleen voor dit voorval, maar ook gewoon in de toekomst.
Maart85woensdag 16 december 2009 @ 11:40
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:35 schreef error_404 het volgende:
Klinkt meer als WGR
Mja, heb je eigenlijk wel gelijk in inderdaad!
Plaats wel ff een TopicReport
Lux0riouswoensdag 16 december 2009 @ 11:42
Heb je bij Paypay niet zo'n functie dat je zonder gezeur de transactie terug kan laten draaien als er problemen bij de aankoop zijn?
Maart85woensdag 16 december 2009 @ 11:46
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:42 schreef Lux0rious het volgende:
Heb je bij Paypay niet zo'n functie dat je zonder gezeur de transactie terug kan laten draaien als er problemen bij de aankoop zijn?
Klopt, binnen een bepaalde tijd kan je de transactie terug draaien. On der het mom van buyers protection.
Dan moet ik natuurlijk nog steeds die iPod Touch 32GB terug sturen, dat kost mij weer rond de 30 euro. Waar ik niet op zit te wachten!
kikoooooowoensdag 16 december 2009 @ 11:48
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:42 schreef Lux0rious het volgende:
Heb je bij Paypay niet zo'n functie dat je zonder gezeur de transactie terug kan laten draaien als er problemen bij de aankoop zijn?
Jep. Je aankoop is volgens mij gewoon verzekerd.
Granaatappeldonderdag 31 december 2009 @ 11:39
Hoe kom jij bij 30 euro verzendkosten?
Lees je even in op de TNT Post website...
http://www.tntpost.nl/voo(...)us-europa/index.aspx

¤13,10
WyriHaximusdonderdag 31 december 2009 @ 12:19
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:40 schreef Maart85 het volgende:

[..]

Mja, heb je eigenlijk wel gelijk in inderdaad!
Plaats wel ff een TopicReport
Done en bij paypal kan je een dispute indienen over een aankoop.