steen/glaswolquote:Op woensdag 16 december 2009 11:26 schreef Thrilled het volgende:
Wat voor isolatie wordt het dan? Want rachelen tegen glaswol wordt lastig en piepschuim-achtige materialen lijken me ook niet echt solide..
dat lees ik overalquote:Op woensdag 16 december 2009 11:32 schreef error_404 het volgende:
Je maakt bewust geen luchtspouw, waarom niet?
klinkt logisch maar omdat de folie toch dampopen is en de eternit dan zal de damp toch...verdampen??quote:Op woensdag 16 december 2009 11:50 schreef dnn- het volgende:
Je moet je voorstellen dat die isolatie een grote condensvanger is. Al dat vocht wat condenseert in de isolatie blijft er dan inhangen oftewel je krijgt dan ergens een vochtprobleem. Als je een natuurlijk isolatiemateriaal gebruik, die vergaan onder invloed van vocht. Normaliter maak je een luchtspouw aan de buitenkant van je isolatie. Die dampdichte folie zit aan de binnenkant. De dampopen aan de buitenkant.
Heb je isolatie tegen de dakplaat gedaan of heb je een ruimte overgelaten?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:31 schreef Zolena het volgende:
Geen folie aan de koude zijde dus, dat is ook bijna nutteloos. Het folie aan de koude zijde is bedoeld om het water dat eventueel tussen de pannen doorloopt op te vangen en af te voeren. Als je dat aan de binnenkant van de dakplaat doet, doet het dus niks, daarbij deed de dakplaat dat nu al en zal hij dat dadelijk dus ook nog wel doen. Verder is het gewoon moeilijk maar wel belangrijk om alles goed dicht te krijgen met dampdichtfolie aan de binnenkant, met name in een verwarmde ruimte is dat érg belangrijk.
tuurlijk heb ik die maar de gordingen staan te ver uit elkaar om de gipsplaat op vast te makenquote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Thrilled het volgende:
misschien een domme vraag, maar heb jij geen gordingen of sporen in je dak?Daar kan je toch mee weg als het aankomt op rachelen en gipsplaten?
je hebt óf gordingen, óf sporenquote:Op woensdag 16 december 2009 12:53 schreef MrNiles het volgende:
[..]
tuurlijk heb ik die maar de gordingen staan te ver uit elkaar om de gipsplaat op vast te maken
en de sporen zijn denk ik niet waterpas tov elkaar en dan krijg ik een gegolft plafond
maar dat moet ik nog nakijken anders is het idd dubbel
gipsplaten moeten uiteraard wel haaks op de sporen staan
maar de richting waarin je de gipsplaten gebruikt in het dak zal niets uitmaken denk ik
Ik heb een dak dat helemaal doorloopt van de 1e naar de 2e verdieping en een schuur, en ik heb 12 cm isolatie gebruikt ik weet eigenlijk niet precies meer hoeveel vierkante meter het was dus de exacte prijs kan ik je niet meer vertellen totaal was ik 3000 euro kwijt. Dat vario systeem klikt in elkaar heel simpel dus je hebt je dak zo vol met die dingen en voor ons was het nogal makkelijk omdat wij een raar gevormd dak hadden. Dus overal knikjes en dingetjes. Met het variosysteem kun je de verticale staven inschuiven dus dat scheelde bij ons ontzettend veel zaagwerk.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:49 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Heb je isolatie tegen de dakplaat gedaan of heb je een ruimte overgelaten?
En wat voor dampdichte folie heb je gebruikt? Gewoon "boerenbond"plastic+tape of ook van isover
Mag ik weten wat de kosten ongeveer waren??
Daar ging het idd foutquote:Op woensdag 16 december 2009 14:28 schreef Thrilled het volgende:
[..]
je hebt óf gordingen, óf sporenEn die staan vast wel waterpas want anders zou de buitenkant van je dak golven
volgens mij heb je gordingen (de dikke balken) en daar liggen de sporen(kepers) opquote:
mooi topic, doet me denken aan mijn eigen huisquote:Op woensdag 16 december 2009 18:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb ook van die cementvezelplaten, aan de buitenkant zit een zwarte laag op, weet niet wat dat is?
ik heb het gewoon uitgestrookt met 22x50mm ruw vuren, stukken goedkoper dan met dat variosysteem...
ik ga aan de binnenkant folie van miofol gebruiken, schijnbaar is dat genoeg, daar meteen tegen komen dan de gipsplaten...
voor foto;s zie mijn klus-topique....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |