abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75679770
Ik heb twee dagen terug producten besteld in een webwinkel.

Nu krijg ik echter een mailtje over de einde jaars aanbiedingen waardoor ik 20% goedkoper uit zou zijn.

Kan ik nu vragen of ze de order willen annuleren / omzetten / prijs verlagen? Met als stok achter de deur dat ik anders gebruik zal maken van de kopen op afstand wet?
pi_75679789
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:40 schreef Ralphmeister het volgende:
Ik heb twee dagen terug producten besteld in een webwinkel.

Nu krijg ik echter een mailtje over de einde jaars aanbiedingen waardoor ik 20% goedkoper uit zou zijn.

Kan ik nu vragen of ze de order willen annuleren / omzetten / prijs verlagen? Met als stok achter de deur dat ik anders gebruik zal maken van de kopen op afstand wet?
ja vragen staat vrij
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_75679825
Het ging dan meer om het feit of die stok achter de deur klopt..

Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om het terug te sturen en opnieuw te bestellen..

Maar dat zou wel kunnen wettelijk gezien dat is eigenlijk de vraag?
  woensdag 16 december 2009 @ 10:43:09 #5
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_75679842
Lijkt me wel ja
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_75679920
en anders retour sturen en opnieuw bestellen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_75679983
ik heb geen idee om wat voor bedragen het gaat. Maar bij koop op afstand verhaal moet de consument betalen voor het terug sturen van het product, alleen als het product niet werkend was toen hij aankwam hoeft de leverancier te betalen als ik me niet vergis. Dus hou dat ook in de peiling..

bedoel dus dat het bedrijf de chantage mogelijkheid mbt jou verhaal kan bluffen als de korting dat bedrag ongeveer dekt.
pi_75680013
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:40 schreef Ralphmeister het volgende:
Kan ik nu vragen of ze de order willen annuleren / omzetten / prijs verlagen?
Vragen kan!
quote:
Met als stok achter de deur dat ik anders gebruik zal maken van de kopen op afstand wet?
En dan? Stuur je je artikel (gekocht voor de prijs die je er voor over had!) terug, en heb je alsnog niks. Of denk je dat de webshop hetzelfde artikel daarna opnieuw naar je gaat opsturen voor een lagere prijs?
censuur :O
pi_75680017
Bij veel kledingwinkels kun je met de bon geld terug vragen, als je net iets hebt gekocht wat binnen 2 weken (ofzo) in de uitverkoop gaat.
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_75680106
quote:
[b]Op En dan? Stuur je je artikel (gekocht voor de prijs die je er voor over had!) terug, en heb je alsnog niks. Of denk je dat de webshop hetzelfde artikel daarna opnieuw naar je gaat opsturen voor een lagere prijs?
Dat denk ik wel, anders hoe moeilijk is het om een nieuwe account te maken?
pi_75680458
Het kan. Maar ik zou eerst om coulance vragen en niet gaan dreigen met terugsturen.
Sterker nog: Je loopt het risico dat ze onterecht je terugzending niet accepteren als je zo hoog van de toren blaast. (nee het mag niet en het moet wel, maar recht hebben is nog geen recht krijgen). Als je bereid bent om het terug te sturen gebruik je het beste je wettelijk recht om dat zonder opgaaf van reden te doen.
pi_75680646
welke webshops hebben nu korting?

ik was bij een boekenwinkel in engeland net een dag te laat voor de 10% korting , maar zoek nog wat cadeau's, dus tips zijn welkom en 20% is niet mis.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:16:33 #13
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_75680792
Volgens mij heeft de wet koop of afstand weinig met die korting te maken.

Maar in nederland is wel een wet dat je geld terug moet kunnen krijgen, als binnen X dagen na je aankoop de prijs onverwachts verlaagd. Maar ik weet hier niet t fijne van.
NIEUW: Foto's!
pi_75680872
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:16 schreef Cryothic het volgende:
Volgens mij heeft de wet koop of afstand weinig met die korting te maken.

Maar in nederland is wel een wet dat je geld terug moet kunnen krijgen, als binnen X dagen na je aankoop de prijs onverwachts verlaagd. Maar ik weet hier niet t fijne van.
das dus bullshit
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_75681175
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:05 schreef mgerben het volgende:
Het kan. Maar ik zou eerst om coulance vragen en niet gaan dreigen met terugsturen.
Sterker nog: Je loopt het risico dat ze onterecht je terugzending niet accepteren als je zo hoog van de toren blaast. (nee het mag niet en het moet wel, maar recht hebben is nog geen recht krijgen). Als je bereid bent om het terug te sturen gebruik je het beste je wettelijk recht om dat zonder opgaaf van reden te doen.
Hier ben ik niet bang voor, het gaat om een grote webshop, niet iemand die thuis zit en mij vervelend vind zeg maar.

Als ik een nieuwe bestelling zou plaatsen en de andere terug zou sturen zou denk ik alleen de computer dat weten en geen personeelslid dat dit opvalt..

Maar ben benieuwd, heb gevraagd of ze mij de korting alsnog kunnen geven, factuur wordt namelijk met het pakketje mee gestuurd en achteraf betaald.

Maar als ze moeilijk doen plaats ik dus een nieuwe bestelling en stuur ik de eerste terug.. Al lijkt het mij juist netter dit ze te vertellen dan ze allemaal dubbel werk te laten doen..
pi_75681646
Ralphmeister, welke webshop geeft nu die korting? Kan je dat melden (mag per pm)? Kan ik er ook wat met korting kopen.
pi_75681706
Verkapte reklame, heel sluw gedaan, hoeveel krijg je ervoor
pi_75689183
Dit was mijn mailtje met eronder de reactie:

Ik heb een paar dagen terug een bestelling bij jullie geplaatst. Met deze
actie zou ik goedkoper uit zijn. Kan ik mijn andere bestelling nog
annuleren / omzetten / de prijs aan laten passen? (hij is nog niet geleverd
/ verzonden)

----

Ik heb de order nog aangepast volgens de actievoorwaarden. Dit betekent 10% korting op de torische lenzen, en 1 lens gratis van de Proclear Compatibles.
Ik kan u helaas hiervoor geen nieuwe orderbevestiging sturen, maar het wordt in de verzending en op de factuur verwerkt.

Het gaat dus om lenzen Op LensWay.nl
pi_75689291
Dat heeft LensWay netjes opgelost
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75689324
netjes!
pi_75689545
Ok, reklame dus voor lensway. Leuk, slotje!
pi_75690078
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:55 schreef Ralphmeister het volgende:
Het gaat dus om lenzen Op LensWay.nl
Damn, had gehoopt op een electronica webshop ofzo, lenzen is nu iets dat ik niet nodig heb. Jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')