Daar ga ik eens naar kijiken! Ik heb ook nog steeds het duurste pakket van Agis, ivm orthodontie op latere leeftijd, iets dat zij als één van de weinigen wel vergoedden. Service was prima daar: ondanks dat de orthodontie het volgende jaar uit het pakket ging, kreeg ik toch nog een extra jaar vergoed van ze, na een briefje.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Laten we beginne met het feit dat je sowieso een eigen risico hebt van 165 euro, welke je dus eerst moet opmaken aan zorg, voordat de verzekering ingrijpt. Ik had een duur Agis pakket voor 120 euro d emaand, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt omdat mijn eigen risico nu nog 45 cent is. Ik ga dit jaar voor een pakket van VGZ welke collectief ingekocht wordt door http://www.unitedconsumers.com/
Verder let ik op de dingen waar ik gevoelig voor ben. Ik wil graag medicijnen bij mijn eigen apotheek halen en niet via internet bestellen. Ik wil dekking op steunzolen (in beperkte mate). En gebruik maken van de zorgverleners waar ik nu ook gebruik van maak. VGZ heeft dat allemaal en is voor mij een goede keuze.
Verder trouwens tevreden over de service van Agis hoor! Het is meer de wetgeving die me stoort.
Ik ben 104 euro kwijt en krijg ook nog een leuke Ipod
Dat is een leuk pakket alleen VGZ vergoedt geen steunzolen. Aangezien ik dat wel kan gebruiken, ga ik maar even naar een ander pakket kijken.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Laten we beginne met het feit dat je sowieso een eigen risico hebt van 165 euro, welke je dus eerst moet opmaken aan zorg, voordat de verzekering ingrijpt. Ik had een duur Agis pakket voor 120 euro d emaand, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt omdat mijn eigen risico nu nog 45 cent is. Ik ga dit jaar voor een pakket van VGZ welke collectief ingekocht wordt door http://www.unitedconsumers.com/
Verder let ik op de dingen waar ik gevoelig voor ben. Ik wil graag medicijnen bij mijn eigen apotheek halen en niet via internet bestellen. Ik wil dekking op steunzolen (in beperkte mate). En gebruik maken van de zorgverleners waar ik nu ook gebruik van maak. VGZ heeft dat allemaal en is voor mij een goede keuze.
Verder trouwens tevreden over de service van Agis hoor! Het is meer de wetgeving die me stoort.
Ik ben 104 euro kwijt en krijg ook nog een leuke Ipod
je moet de vergoeding van steunzolen afzetten tegen de prijs die je betaald. Zoveel steunzoolvergoeding krijg je meestal niet en als die verzekering dan 15 euro per maand duurder is schiet je er niet veel mee op.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:59 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een leuk pakket alleen VGZ vergoedt geen steunzolen. Aangezien ik dat wel kan gebruiken, ga ik maar even naar een ander pakket kijken.
Ik verwacht geen aanvullende zorg nodig te hebben. Ik ga één keer per 1.5 jaar naar de tandarts (mijn gebit is geen probleem). Enige wat een punt is omdat ik zwakke enkels heb is een steunzool. Maar dat zou dan van mijn eigen risico afgaan (of in een aantal gevallen niet, zoals bovengenoemd)quote:Op woensdag 16 december 2009 13:56 schreef Dennis101 het volgende:
Het basispakket is overal gelijk, alleen de prijs kan verschillen. Ik zou dan vooral kijken of je aanvullende verzekeringen nodig hebt. Ik heb er zelf voor gekozen om geen aanvullende verzekeringen omdat ik die niet verwacht te gaan gebruiken.
Zet voor je zelf dus even op een rijtje wat voor aanvullende eisen je hebt en zoek dan gewoon even verder.
Als je geen aanvullende verzekering nodig hebt kan je gewoon de goedkoopste verzekering opzoeken, basisverzekeringen zijn dus zoals gezegd gelijk qua dekking.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:08 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik verwacht geen aanvullende zorg nodig te hebben. Ik ga één keer per 1.5 jaar naar de tandarts (mijn gebit is geen probleem). Enige wat een punt is omdat ik zwakke enkels heb is een steunzool. Maar dat zou dan van mijn eigen risico afgaan (of in een aantal gevallen niet, zoals bovengenoemd)
Ik blijf het lastig vinden, zo'n verzekering!
Hierbij ook de tekst bij FBTO: 'Het eigen risico is alleen van toepassing op de basisverzekering'. Als ik dus een aanvullende verzekering neem op 'therapieën' van 4 euro per maand extra en ik ga naar de fysiotherapeut of laat steunzolen aanmeten, gaat dat niet van mijn eigen risico afquote:Op woensdag 16 december 2009 22:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je geen aanvullende verzekering nodig hebt kan je gewoon de goedkoopste verzekering opzoeken, basisverzekeringen zijn dus zoals gezegd gelijk qua dekking.
PZP toevallig?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:39 schreef willempjewever het volgende:
Ik zit bij een speciale afdeling van CZ (niet iedereen mag bij mijn gegevens ivm mijn werkzaamheden)
Even googelen doet wonderen:quote:Op woensdag 16 december 2009 22:41 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hierbij ook de tekst bij FBTO: 'Het eigen risico is alleen van toepassing op de basisverzekering'. Als ik dus een aanvullende verzekering neem op 'therapieën' van 4 euro per maand extra en ik ga naar de fysiotherapeut of laat steunzolen aanmeten, gaat dat niet van mijn eigen risico afPas als ik iets nodig heb van mijn basisverzekering (uitgezond huisarts). Vreemd dat ik zoiets hier, bij VGZ, niet lees: http://www.vgz.nl/default.asp?pagina_id=1737 Daar gaat het eigen risico dus ook van de aanvullende verzekering af?
Ik zit er sowieso aan te denken om mijn eigen risico met 100-200 euro (vrijwillig) te verhogen.
Twijfels zijn er nog over Tandheelkundige hulp; nog nooit nodig gehad, ga om de 1,5 jaar op controle, maar toch....
Verder kan je dan beter zelf 20 euro per maand sparen (of een ander bedrag) en die tandartsverzekering lekker laten zitten (dat doe ik zelf ook).quote:Zorg die niet onder het eigen risico valt
Niet alle zorg valt onder uw verplichte eigen risico. Dat betekent dat deze zorgkosten niet meetellen voor uw eigen risico:
de huisarts;
tandheelkundige zorg in het jeugdpakket tot 22 jaar;
verloskundige zorg en kraamzorg;
gratis bevolkingsonderzoeken, bijvoorbeeld borstkankeronderzoek;
de griepprik voor risicogroepen;
zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.
Ja, en kijk eens 1 post boven jequote:Op woensdag 16 december 2009 23:33 schreef pluisje81 het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om hoogste eigen risico te nemen en Tandarts 2 ofzo. Of gaat er bij de tandarts alsnog eerst het eigen risico vanaf?
Had ik ook gedaan, dat googlen. Kijk eens naar mijn link in die post. bij VGZ staat het 'aanvullende verzekering' niet bij eigen risico.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Even googelen doet wonderen:
[..]
Verder kan je dan beter zelf 20 euro per maand sparen (of een ander bedrag) en die tandartsverzekering lekker laten zitten (dat doe ik zelf ook).
Voor wat? Het eigen risico, verplicht en vrijwillig, geldt niet voor aanvullende verzekering als je daar op doelt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Lienekien het volgende:
Je moet het onderscheid maken tussen verplicht eigen risico en vrijwillig eigen risico.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |