Daar ga ik eens naar kijiken! Ik heb ook nog steeds het duurste pakket van Agis, ivm orthodontie op latere leeftijd, iets dat zij als één van de weinigen wel vergoedden. Service was prima daar: ondanks dat de orthodontie het volgende jaar uit het pakket ging, kreeg ik toch nog een extra jaar vergoed van ze, na een briefje.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Laten we beginne met het feit dat je sowieso een eigen risico hebt van 165 euro, welke je dus eerst moet opmaken aan zorg, voordat de verzekering ingrijpt. Ik had een duur Agis pakket voor 120 euro d emaand, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt omdat mijn eigen risico nu nog 45 cent is. Ik ga dit jaar voor een pakket van VGZ welke collectief ingekocht wordt door http://www.unitedconsumers.com/
Verder let ik op de dingen waar ik gevoelig voor ben. Ik wil graag medicijnen bij mijn eigen apotheek halen en niet via internet bestellen. Ik wil dekking op steunzolen (in beperkte mate). En gebruik maken van de zorgverleners waar ik nu ook gebruik van maak. VGZ heeft dat allemaal en is voor mij een goede keuze.
Verder trouwens tevreden over de service van Agis hoor! Het is meer de wetgeving die me stoort.
Ik ben 104 euro kwijt en krijg ook nog een leuke Ipod
Dat is een leuk pakket alleen VGZ vergoedt geen steunzolen. Aangezien ik dat wel kan gebruiken, ga ik maar even naar een ander pakket kijken.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Laten we beginne met het feit dat je sowieso een eigen risico hebt van 165 euro, welke je dus eerst moet opmaken aan zorg, voordat de verzekering ingrijpt. Ik had een duur Agis pakket voor 120 euro d emaand, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt omdat mijn eigen risico nu nog 45 cent is. Ik ga dit jaar voor een pakket van VGZ welke collectief ingekocht wordt door http://www.unitedconsumers.com/
Verder let ik op de dingen waar ik gevoelig voor ben. Ik wil graag medicijnen bij mijn eigen apotheek halen en niet via internet bestellen. Ik wil dekking op steunzolen (in beperkte mate). En gebruik maken van de zorgverleners waar ik nu ook gebruik van maak. VGZ heeft dat allemaal en is voor mij een goede keuze.
Verder trouwens tevreden over de service van Agis hoor! Het is meer de wetgeving die me stoort.
je moet de vergoeding van steunzolen afzetten tegen de prijs die je betaald. Zoveel steunzoolvergoeding krijg je meestal niet en als die verzekering dan 15 euro per maand duurder is schiet je er niet veel mee op.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:59 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een leuk pakket alleen VGZ vergoedt geen steunzolen. Aangezien ik dat wel kan gebruiken, ga ik maar even naar een ander pakket kijken.
Ik verwacht geen aanvullende zorg nodig te hebben. Ik ga één keer per 1.5 jaar naar de tandarts (mijn gebit is geen probleem). Enige wat een punt is omdat ik zwakke enkels heb is een steunzool. Maar dat zou dan van mijn eigen risico afgaan (of in een aantal gevallen niet, zoals bovengenoemd)quote:Op woensdag 16 december 2009 13:56 schreef Dennis101 het volgende:
Het basispakket is overal gelijk, alleen de prijs kan verschillen. Ik zou dan vooral kijken of je aanvullende verzekeringen nodig hebt. Ik heb er zelf voor gekozen om geen aanvullende verzekeringen omdat ik die niet verwacht te gaan gebruiken.
Zet voor je zelf dus even op een rijtje wat voor aanvullende eisen je hebt en zoek dan gewoon even verder.
Als je geen aanvullende verzekering nodig hebt kan je gewoon de goedkoopste verzekering opzoeken, basisverzekeringen zijn dus zoals gezegd gelijk qua dekking.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:08 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik verwacht geen aanvullende zorg nodig te hebben. Ik ga één keer per 1.5 jaar naar de tandarts (mijn gebit is geen probleem). Enige wat een punt is omdat ik zwakke enkels heb is een steunzool. Maar dat zou dan van mijn eigen risico afgaan (of in een aantal gevallen niet, zoals bovengenoemd)
Ik blijf het lastig vinden, zo'n verzekering!
Hierbij ook de tekst bij FBTO: 'Het eigen risico is alleen van toepassing op de basisverzekering'. Als ik dus een aanvullende verzekering neem op 'therapieën' van 4 euro per maand extra en ik ga naar de fysiotherapeut of laat steunzolen aanmeten, gaat dat niet van mijn eigen risico afquote:Op woensdag 16 december 2009 22:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je geen aanvullende verzekering nodig hebt kan je gewoon de goedkoopste verzekering opzoeken, basisverzekeringen zijn dus zoals gezegd gelijk qua dekking.
PZP toevallig?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:39 schreef willempjewever het volgende:
Ik zit bij een speciale afdeling van CZ (niet iedereen mag bij mijn gegevens ivm mijn werkzaamheden)
Even googelen doet wonderen:quote:Op woensdag 16 december 2009 22:41 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hierbij ook de tekst bij FBTO: 'Het eigen risico is alleen van toepassing op de basisverzekering'. Als ik dus een aanvullende verzekering neem op 'therapieën' van 4 euro per maand extra en ik ga naar de fysiotherapeut of laat steunzolen aanmeten, gaat dat niet van mijn eigen risico afPas als ik iets nodig heb van mijn basisverzekering (uitgezond huisarts). Vreemd dat ik zoiets hier, bij VGZ, niet lees: http://www.vgz.nl/default.asp?pagina_id=1737 Daar gaat het eigen risico dus ook van de aanvullende verzekering af?
Ik zit er sowieso aan te denken om mijn eigen risico met 100-200 euro (vrijwillig) te verhogen.
Twijfels zijn er nog over Tandheelkundige hulp; nog nooit nodig gehad, ga om de 1,5 jaar op controle, maar toch....
Verder kan je dan beter zelf 20 euro per maand sparen (of een ander bedrag) en die tandartsverzekering lekker laten zitten (dat doe ik zelf ook).quote:Zorg die niet onder het eigen risico valt
Niet alle zorg valt onder uw verplichte eigen risico. Dat betekent dat deze zorgkosten niet meetellen voor uw eigen risico:
de huisarts;
tandheelkundige zorg in het jeugdpakket tot 22 jaar;
verloskundige zorg en kraamzorg;
gratis bevolkingsonderzoeken, bijvoorbeeld borstkankeronderzoek;
de griepprik voor risicogroepen;
zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.
Ja, en kijk eens 1 post boven jequote:Op woensdag 16 december 2009 23:33 schreef pluisje81 het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om hoogste eigen risico te nemen en Tandarts 2 ofzo. Of gaat er bij de tandarts alsnog eerst het eigen risico vanaf?
Had ik ook gedaan, dat googlen. Kijk eens naar mijn link in die post. bij VGZ staat het 'aanvullende verzekering' niet bij eigen risico.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Even googelen doet wonderen:
[..]
Verder kan je dan beter zelf 20 euro per maand sparen (of een ander bedrag) en die tandartsverzekering lekker laten zitten (dat doe ik zelf ook).
Voor wat? Het eigen risico, verplicht en vrijwillig, geldt niet voor aanvullende verzekering als je daar op doelt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Lienekien het volgende:
Je moet het onderscheid maken tussen verplicht eigen risico en vrijwillig eigen risico.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor wat? Het eigen risico, verplicht en vrijwillig, geldt niet voor aanvullende verzekering als je daar op doelt.
Edit: Niet helemaal correct wat ik hier stel, het vrijwillig eigen risico kán wel degelijk voor je aanvullende verzekeringen gelden, maar dit is afhankelijk van de verzekeraar.
Dat bedoelde ik niet. Mijn vraag was/is:quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Lienekien het volgende:
Je moet het onderscheid maken tussen verplicht eigen risico en vrijwillig eigen risico.
Ja, dat zei ik toch al? En zie mijn vorige postquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Mijn vraag was/is:
Is het wettelijk geregeld dat het eigen risico niet wordt 'aangesproken' als je gebruik maakt van iets uit het aanvullende pakket? Zoals in de voorwaarden van sommige verzekeraars staat:
'Het eigen risico is alleen van toepassing op de basisverzekering'.'
Bij andere staat dit er niet?
Als jongere, en vaak dus student zijnde, zou ik voor NA gaan, 78,90 per maand.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:53 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik heb een verzekering bij ONVZ omdat de aanvullende verzekering daar een hoge vergoeding van de eigen bijdrage van het geneesmiddelen vergoedingen systeem kent.
Als je echter geen speciale dingen wilt, dan kan ik je CZ aanbevelen. Als je onder de 22 bent hoef je eigenlijk nog geen tandartsverzekering af te sluiten want dat is inbegrepen in de hoofdverzekering. Als je boven de 22 bent kun je dat het beste wel apart af sluiten. Bij CZ is het Jongerenpakket wel erg voordeling, en CZ heeft ook nog eens uitstekende service (ik werk er zelf!)
(Als nog iemand vragen heeft over CZ zal ik ze graag beantwoorden!)
Als het puur gaat om aan de zorgplicht te voldoen hoef je geen aanvullende verzekering af te sluiten en kun je een eigen risico van 665 euro nemen. De meeste premies komen dan rond de 70 euro uit.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jongere, en vaak dus student zijnde, zou ik voor NA gaan, 78,90 per maand.
Dit gaat om een verzekering zonder aanvullend eigen risico, wil je een zo goedkoop mogelijk premie waar zelfs winst op te maken valt moet je naar zekur of anderzorg.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:59 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Als het puur gaat om aan de zorgplicht te voldoen hoef je geen aanvullende verzekering af te sluiten en kun je een eigen risico van 665 euro nemen. De meeste premies komen dan rond de 70 euro uit.
Áls je dan naar het ziekenhuis moet dan ben je wel flink de sigaar, maar als je die 665 euro kunt missen als er iets mis gaat en je gebruikt geen medicijnen, dan is dat inderdaad best gunstig.
Daar ben ik het wel mee eens. De laagste premie bij Zekur is 62 euro per maand. Voor jongeren zeker aantrekkelijk...quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit gaat om een verzekering zonder aanvullend eigen risico, wil je een zo goedkoop mogelijk premie waar zelfs winst op te maken valt moet je naar zekur of anderzorg.
Gaat dat nog goed komen met m'n niet opgestuurde polis en het door CZ opzeggen van mijn oude verzekering bij VGZquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:53 schreef Oproerkraaier het volgende:
(Als nog iemand vragen heeft over CZ zal ik ze graag beantwoorden!)
Anderzorg zelfs 58 (maak je nog 4 euro winst per maand als student zijnde). Maar als je geen eigen risico wenst en een zo goedkoop mogelijke premie zit je als student het beste bij NA.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. De laagste premie bij Zekur is 62 euro per maand. Voor jongeren zeker aantrekkelijk...
Je hoeft nooit dubbel te betalen. Wettelijk gezien mag maar je maar één basisverzekering hebben; er is contact tussen alle zorgverzekeraars in Nederland, zodat er geen dubbele verzekeringen kunnen ontstaan. Als je een pasje hebt gekregen is je verzekerings aanvraag goedgekeurd en hoef je je dus geen zorgen te maken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Syrena het volgende:
[..]
Gaat dat nog goed komen met m'n niet opgestuurde polis en het door CZ opzeggen van mijn oude verzekering bij VGZ![]()
(Ik denk het zelf van wel, maar ik krijg een bietje de zenuwen dat ik zometeen dubbel moet betalen en dat het allemaal moeilijk gaat worden en zulks)
Ow? (zorgverzekeraars wijzen je er wel op, maar mogen het niet opzeggen (dat is wel wettelijk bepaald))quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:12 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Wettelijk gezien mag maar je maar één basisverzekering hebben;
Bedoel je dat een zorgverzekeraar een verzekerde niet mag uitschrijven?quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ow? (zorgverzekeraars wijzen je er wel op, maar mogen het niet opzeggen (dat is wel wettelijk bepaald))
Dat wel, alleen als jij niets aangeeft mag de verzekeraar je niet uitschrijven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:18 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Bedoel je dat een zorgverzekeraar een verzekerde niet mag uitschrijven?
Dat klopt namelijk, een verzekerde moet altijd verzekerd blijven (uitzonderingen daargelaten)
Een zorgverzekeraar mag toch zeker wel een verzekering bij een andere maatschappij opzeggen als een nieuwe klant dat aangeeft?
Niet meer dan logischquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat wel, alleen als jij niets aangeeft mag de verzekeraar je niet uitschrijven.
Oh mooi. Ik heb inderdaad wel aangegeven dat CZ mijn verzekering mag opzeggen bij VGZ.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:12 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Je hoeft nooit dubbel te betalen. Wettelijk gezien mag maar je maar één basisverzekering hebben; er is contact tussen alle zorgverzekeraars in Nederland, zodat er geen dubbele verzekeringen kunnen ontstaan. Als je een pasje hebt gekregen is je verzekerings aanvraag goedgekeurd en hoef je je dus geen zorgen te maken.
Uiteraard, maar het is niet verboden om twee verzekeringen te hebben. Niet dat je er wat aan hebt, maar dat is dan weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:18 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Bedoel je dat een zorgverzekeraar een verzekerde niet mag uitschrijven?
Dat klopt namelijk, een verzekerde moet altijd verzekerd blijven (uitzonderingen daargelaten)
Een zorgverzekeraar mag toch zeker wel een verzekering bij een andere maatschappij opzeggen als een nieuwe klant dat aangeeft?
Het is niet mogelijk om twee basisverzekeringen te hebben in Nederland.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is niet verboden om twee verzekeringen te hebben. Niet dat je er wat aan hebt, maar dat is dan weer een ander verhaal.
Apart dat het toch echt voorkomt, danquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:27 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk om twee basisverzekeringen te hebben in Nederland.
Aanvullende verzekeringen kun je wel zo veel afsluiten als je wilt.
Je hebt er misschien wel gelijk in dat het niet verboden is, maar het is toch niet mogelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Apart dat het toch echt voorkomt, dan(wijs me het artikel waar in staat dat het verboden is
)
www.Independer.nlquote:Op zaterdag 19 december 2009 12:46 schreef Landgeld het volgende:
Het is gewoon lastig kiezen! Iemand nog een andere site dan 'kiesbeter'?
Ik heb de mijne via Independer gevondenquote:Op zaterdag 19 december 2009 12:46 schreef Landgeld het volgende:
Het is gewoon lastig kiezen! Iemand nog een andere site dan 'kiesbeter'?
Ik kom 1 keer per 1,5 jaar bij de tandarts: oftewel: een basisverzekering is daar prima. Heb nog nooit een gaatje gehad o.i.d. In de toekomst gaan misschien mijn verstandskiezen eruit, maargoed.quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:58 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
www.Independer.nl
Waar ga je je keuze op baseren?
Dit lijkt me wel een goede:quote:Op woensdag 16 december 2009 08:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Voor mij persoonlijk zou het eigen risico te hoog zijn in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt. Je totale premie is nog 102 euro.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een goede:
--------------------
Eigen risico: 265 euro
Aanvullende verzekering-Beperkt aanvullend ¤6,99
Tand verzekering-Tand Goed (vanaf 22 jaar) ¤10,90
Premie per maand ¤ 112,23
UnitedConsumers korting ¤ 9,43
Concreet:
Maandpremie met korting ¤ 102,80
--------------------
Door bovenstaande heb ik een aanvullende tandheelkunde verzekering die tot 250 euro dekt aan consulten ed. en 100 euro aan steunzolen. Beide zijn aanvullend en gaan dus niet van het eigen risico af. Nog even over denken, maar het lijkt me voor mij een goede optie! Iemand andere suggesties, welkom!
Een andere optie is het 'jong pakket' waarbij er geen maximumbedrag is voor tandartskosten, alleen zitten hier weer geen vergoeding voor steunzolen in![]()
(beide scheelt 2 euro maandpremie)
Bij Anderzorg gekeken, het is inderdaad 200 euro steunzolenvergoeding, maar.... voor de tandarts is het veelal 75% wat vergoed wordt. Dat is dus weer minder... Als je dus tóch een keer extra naar de tandarts moet, betaal je alweer meerquote:Op zondag 20 december 2009 10:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zou het eigen risico te hoog zijn in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt. Je totale premie is nog 102 euro.
Anderzorg Jong heeft een vergoeding van 200 euro voor steunzolen bijvoorbeeld.
Anderzorg Basis is 83 euro, de Jong verzekering is 13 euro. Tandverzekering zit erbij inbegrepen, maar je moet even kijken of die dekking naar je zin is. Maar dan heb je dus maar een eigen risico van 165, maandpremie van 96 euro en 200 euro steunzolenvergoeding.
Ja klopt, maar je zegt zelf dat je maar 1x per jaar gaat en nog nooit een gaatje hebt gehadquote:Op zondag 20 december 2009 14:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bij Anderzorg gekeken, het is inderdaad 200 euro steunzolenvergoeding, maar.... voor de tandarts is het veelal 75% wat vergoed wordt. Dat is dus weer minder... Als je dus tóch een keer extra naar de tandarts moet, betaal je alweer meer
Aha oke!quote:Op zondag 20 december 2009 14:15 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja klopt, maar je zegt zelf dat je maar 1x per jaar gaat en nog nooit een gaatje hebt gehadNet als ik trouwens, betaalde me al jaren scheel aan een tandartsverzekering die ik niet nodig heb gehad. Mijn verstandskiezen zijn wel getrokken, maar door de kaakchirurg. Bovendien vergoedt VGZ maar 5% meer (80% ipv 75% en tot een maximum van 350 euro).
Ja, maar tot een maximum van 250 euro. En dat is een budget, dus als je én foto's én vullingen én verdovingen hebt en je komt dan boven de 250 uit moet je alsnog zelf bijdragen.quote:Op zondag 20 december 2009 14:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Aha oke!
Btw. VGZ vergoedt het meeste wél volledig hoor: https://www.unitedconsume(...)gen%20VGZ%202010.pdf (rontgen/vullingen/verdovingen/mondhygiënne etc.)
Dat is waar! Maar ik moet volgend jaar sowieso weer naar de tandarts, en bij anderzorg Jong zou dat maar voor 75% vergoed worden, toch? Op zich is dat wel voordelig, maar als er dan een foto gemaakt moet worden, of er moet tandsteen verwijderd worden of er moet een gaatje gevuld worden, is dat al niet meer voordelig...quote:Op zondag 20 december 2009 15:12 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, maar tot een maximum van 250 euro. En dat is een budget, dus als je én foto's én vullingen én verdovingen hebt en je komt dan boven de 250 uit moet je alsnog zelf bijdragen.
Anderzorg Jong lijkt me voor TS juist een goede. Consulten worden gewoon vergoed, en mocht je onverhoop een gaatje hebben, krijg je daar 75% van terug! Dan betaal je nog niet veel. Als je in je leven nog nooit een gaatje hebt gehad, haal je dat er op 10 jaar (elke maand 10 euro besparing) echt wel uit!quote:Op zondag 20 december 2009 10:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zou het eigen risico te hoog zijn in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt. Je totale premie is nog 102 euro.
Anderzorg Jong heeft een vergoeding van 200 euro voor steunzolen bijvoorbeeld.
Anderzorg Basis is 83 euro, de Jong verzekering is 13 euro. Tandverzekering zit erbij inbegrepen, maar je moet even kijken of die dekking naar je zin is. Maar dan heb je dus maar een eigen risico van 165, maandpremie van 96 euro en 200 euro steunzolenvergoeding.
Een consult zonder ingrepen, dus alleen schoonmaken ben je 45 euro (ongeveer) voor kwijt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:34 schreef Landgeld het volgende:
http://www.zekur.nl/zorg
Deze lijkt me ook goed. Alleen tandarts is daar 'maar' 75% (tot 500 euro). Ook consulten. Dat is jammer, want ik moet sowieso met consult volgend jaar... nu maar eens een berekening maken wat ik daarvoor kwijt zou zijn.
Bij Anderzorg zijn consulten wél inbegrepen!
En de steunzolen? Ik vond het ook wel fijn dat daar een doorlopende reisverzekering bij zat. Ik weet alleen ff niet meer waarom ik niet voor Zekur ben gegaanquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:34 schreef Landgeld het volgende:
http://www.zekur.nl/zorg
Deze lijkt me ook goed. Alleen tandarts is daar 'maar' 75% (tot 500 euro). Ook consulten. Dat is jammer, want ik moet sowieso met consult volgend jaar... nu maar eens een berekening maken wat ik daarvoor kwijt zou zijn.
Bij Anderzorg zijn consulten wél inbegrepen!
Steunzolen/podotherapie is bij Zekur juist weer hoog (250 - 500 euro), maar tandartskosten weer minder gedekt.... (consulten niet bijv.)quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
En de steunzolen? Ik vond het ook wel fijn dat daar een doorlopende reisverzekering bij zat. Ik weet alleen ff niet meer waarom ik niet voor Zekur ben gegaanGeloof om de brilvergoeding en de premie was hoger dan bij CZ.
Nooit iets van gemerktquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:40 schreef Easy_genius het volgende:
Ik heb ook interesse in Anderzorg, maar zit even met de keuze voor een tandarts.
Graag zou ik bij mijn eigen tandarts willen blijven, maar als ik zoek bij zorgaanbieders zie ik voor mijn tandarts:
Afstand tot zorgaanbieder: 45 km
Lijk me niet helemaal de bedoeling?
Dat gaat wel van je ER af.quote:Op zondag 27 december 2009 17:52 schreef Landgeld het volgende:
@krn176: bedankt voor je reactie. Ik heb gekozen voor Anderzorg. Dit is erg voordelig. Maar... nu was mijn vraag:
als ik naar de huisarts gaat, valt dit onder de basisverzekering en gaat het niet van het eigen risico af. Wanneer de huisarts mij doorverwijst naar een specialist (in een ziekenhuis), onder welke 'post'/categorie valt dit dan in de polis? + gaan deze consulten dan wél van het eigen risico af?
Ligt er nogal aan waar je naar door verwezen wordt uiteraard. Consult huisarts gaat niet van je ER af, datgene wat hij je voorschrijft of naar toe doorverwijst is gewoon zorg die, afhankelijk van de zorg, afgaat van je ER.quote:Op maandag 28 december 2009 13:12 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Altijd? Onder welke post/categorie valt dat?
Ik heb net de Zilverenkruis-premie voor 2010 weer doorgekregen en ik moet ¤ 110,- per maand betalen met alleen een tandartsverzekering als extraatje naast de normale basis premie terwijl ik jaarlijks amper ziek ben en wanneer ik ziek ben toch alle medicijnen zelf moet betalen. M.b.t de tandarts daar betaal ik mijquote:Op woensdag 16 december 2009 08:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Anderzorg, zekur dat soort dingen. Alleen mag je wel heel snel opschieten, de opzeggingen moeten de 31ste binnen zijn bij de verzekeraars. En via zilverenkruis kan je vast ergens wel een collectieve verzekering krijgen.quote:Op maandag 28 december 2009 17:07 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik heb net de Zilverenkruis-premie voor 2010 weer doorgekregen en ik moet ¤ 110,- per maand betalen met alleen een tandartsverzekering als extraatje naast de normale basis premie terwijl ik jaarlijks amper ziek ben en wanneer ik ziek ben toch alle medicijnen zelf moet betalen. M.b.t de tandarts daar betaal ik mij
ook redelijk blauw als ik geweest ben dankzij die eigen risicogrens.
vraag: Heb jij nog tips waar ik goedkoper uitben en,net zo als jij,een leuk cadeau (iPod classic??) op de kop kan tikken want ik heb het gevoel dat ik genaaid word door Zilverenkruis gezien mijn 'verbruik'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |