zodra je niet meer van de opleiding verwijderd kunt worden omdat je te lui bentquote:Op woensdag 16 december 2009 00:19 schreef applesauce het volgende:
halverwege je bachelor? bedoel je als je je propedeuse diploma binnen hebt, daarna ofzo?
dat.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
zodra je niet meer van de opleiding verwijderd kunt worden omdat je te lui bentje moet dan alleen wel zorgen dat je studieresultaten bewaard blijven.
Je bent aantrekkelijker als je niet verder gaat studeren na je master? Zoiets hoor ik meerdere mensen zeggen, maar kun je misschien uitleggen waarom?quote:Op woensdag 16 december 2009 07:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Weet niet hoe lang je masterfase gaat duren, maar het is sowieso moeilijk om na je masterfase in een keer weg te gaan. Zelf ga ik het ook doen en ik neem wel een risico door niet meteen na master (en eventuele stage die daarbij hoort) door te gaan. Je bent aantrekkelijker op de arbeidsmarkt als je in een keer doorgaat
nee, een risico als je na je master gaat pauzeren door te reizen.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je bent aantrekkelijker als je niet verder gaat studeren na je master? Zoiets hoor ik meerdere mensen zeggen, maar kun je misschien uitleggen waarom?
En waarom vind je dat je dan "een risico" neemt door meteen na de master het werkleven in te duiken?
Je kan ook best ingeschreven blijven staan. Voordelen zijn stufi en uitbetaling OV-kaart (bij reizen), en je kan het zo plannen dat je toch 1 a 2 lastige vakken alvast afrond. Enig nadeel is het collegeld, en een jaar extra lening terugbetalen. Oh, en als je een hele slechte student bent moet je in de gaten houden of je wel binnen de 10-jaar gaat afstuderen nog, maar dat is vaak meer een formele kwestie.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef peejdorie het volgende:
ik heb na mjin 2e jaar een jaar uitgeschreven, gereisd en gewerkt en toen het weer gewoon opgepakt. Dat is vrij makkelijk te doen, en zoals eerder gezegd is het tussen bachelor en master in nog een stuk makkelijker. Je hoeft je trouwens ook niet per se aan een heel jaar te houden, achteraf kwam het goed uit maar je kunt net zo goed een paar maanden vrij nemen (zorg dat je je uitschrijft bij de ibg etc).
is aan te raden
kan je dat echt wat schelen?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:12 schreef Dawwa het volgende:
Wat zullen de meeste werkgevers er van denken?
Ik ken er een aantal die een jaar weg zijn gegaan voor hun co-schappen. Met name omdat je daarna vakantie helemaal wel even kan vergeten. Na de reis de co-schappen starten.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:28 schreef applesauce het volgende:
ja, ik wil inderdaad gaan reizen, als dat natuurlijk mogelijk is.
ik studeer overigens geneeskunde. bachelor duurt dus drie jaar en de master ook, met uiteraard aansluitend de co-schappen. al hoor ik ook nog wel eens dat het een tijdje kan duren tot je met de co-schappen kan beginnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |