abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75714136
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je kunt gewoon zeggen dat je je ID kwijt bent, moet je aangifte doen en dan krijg je een nieuwe.

Ik had ook tegen de politie gezegd dat ik 'm kwijt was. In werkelijkheid had ik m'n oude ID doorgeknipt. Ja, ik dacht dat je dat ermee moest doen als ie verlopen is!
Ik ook!
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef daargaanweweer het volgende:
- November 2008 tot eind december 2009 daar geweest, en helaas niet aan werk gekomen dus terug gemoeten naar NL

- Vriendin wel meegenomen met touristen visum naar nl om met de kerst bij mijn familie te zijn en zij ook hier eens mee kon maken...., dat was de uber fout in het begin ging het wel, daarna....mijn vriendin is zelfs weggelopen van huis!
Hoe kan dit nou? Het is nog niet eens eind december 2009. Of bedoel je december 2008? In dat geval, waarom geef je het zoeken naar een baan na 1 maand al op, als geld volgens jou toch geen issue is?
pi_75714467
Zo te lezen is TS beter af zonder paspoort.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_75714739
Kan hier natuurlijk ts aanraden naar die pliesie te gaan, maar iedereen weet dan dat ik honds nieuwsgierig ben en of ts ooit nog in Thailand geraakt

Schaamteloze TVP dusch
pi_75717200
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
EN hoe gaan de agenten er ooit achterkomen dat het een valse aangifte is?
Dat is de vraag niet. De vraag is of je TS zou moeten adviseren een misdrijf te plegen. Ik zeg ´nee´.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_75717291
Pareltje dit.
pi_75717795
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:09 schreef klusfoobje het volgende:
Ik heb eens aangifte van verlies van een pasport gedaan en moest die vraag ook beantwoorden. De vraag en het antwoord werd letterlijk in het PV gezet.
Ook een beetje vreemde vraag. "U bent uw paspoort dus kwijt. Weet u waar hij is?"
Maar dat is jouw ervaring.

En ik heb ook een keer aangifte gedaan en die vraag werd niet gesteld.
En later vond ikhet oude paspoort nog terug ook.
Was-ie kwijt? Ja, ik had hem nodig en hij was kwijt genoeg om aangifte te doen.

Er staat nergens in de wet dat het verboden of strafbaar is om je paspoort kwijt te raken.
En TS is hem toch kwijt? Hij heeft hem toch niet meer? Hij kan hem altijd nog later terugvinden, als dat goed uitkomt. Ook terugvinden is niet verboden.
  donderdag 17 december 2009 @ 09:23:10 #107
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_75717835
Tvp, omdat ik in eenzelfde situatie zit.
pi_75718759
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:21 schreef mgerben het volgende:

Er staat nergens in de wet dat het verboden of strafbaar is om je paspoort kwijt te raken.
En TS is hem toch kwijt? Hij heeft hem toch niet meer? Hij kan hem altijd nog later terugvinden, als dat goed uitkomt. Ook terugvinden is niet verboden.
nogmaals,

TS is hem niet kwijt omdat hij weet waar het paspoort zich bevindt. Ik snap niet dat je dat een woordspelletje noemt. Iedere bron die je raadpleegt, verstaat onder ´verlies´ van het paspoort, dat je hem verloren bent in de zin dat je niet (meer) weet waar het paspoort is. Bovendien heb je het zelf al over ´terugvinden´ en dat impliceert dus wel degelijk dat je eerst niet wist waar het paspoort zich bevond. Als TS het paspoort terugkrijgt van zijn ouders, of het zelf terugpakt, kun je daar met de beste wil van de wereld geen ´terugvinden´ uit construeren. Over woordspelletjes gesproken.

Als iemand anders jouw paspoort afneemt, ben je het paspoort niet verloren (je bent hooguit het bezit verloren, maar dat is wat anders), maar is het gestolen. Dan moet TS dus geen aangifte doen van verlies, maar van diefstal. En als ie zn ouders geen strafrechtelijke verdenking wil aandoen, moet ie het via de burgerlijke rechter spelen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_75718818
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:21 schreef mgerben het volgende:
het is nog vroeg, ik weet het, maar niemand beweert dat terugvinden verboden is. Wat wel verboden is, is het doen van valse aangifte. En als TS aangifte doet van verlies, doet hij een valse aangifte.

Ik begrijp ook niet waarom je het nu voortdurend hebt over terugvinden. Dat is voor TS per definitie niet aan de orde.
pi_75719376
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef daargaanweweer het volgende:

Ben het nu ook spuugzat wil weg hier, mijn plannen waren ook allang in Thailand gevestigd.
Je plannen zijn allang in Thailand gevestigd? Die hadden wel een paspoort?

Maar wat ben je van plan om daar te gaan doen als je daar de vorige keer al geen werk kon vinden?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75722873
Naar het politiebureau gaan en zeggen dat je hem kwijt bent. Een boete betalen en nieuwe aanvragen.

Wat ik me toch afvraag waarom die ouders zo tegen zijn. Kijk je uit dat je niet belazerd word door dat meisje. Een roze bril laat je anders tegen dingen kijken!
pi_75723639
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:03 schreef Scorpie het volgende:
Pareltje dit.
Echt he
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:23 schreef Yozzz het volgende:
Tvp, omdat ik in eenzelfde situatie zit.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:03:42 #113
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75723739
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:51 schreef Argento het volgende:

[..]

nogmaals,

TS is hem niet kwijt omdat hij weet waar het paspoort zich bevindt. Ik snap niet dat je dat een woordspelletje noemt. Iedere bron die je raadpleegt, verstaat onder ´verlies´ van het paspoort, dat je hem verloren bent in de zin dat je niet (meer) weet waar het paspoort is. Bovendien heb je het zelf al over ´terugvinden´ en dat impliceert dus wel degelijk dat je eerst niet wist waar het paspoort zich bevond. Als TS het paspoort terugkrijgt van zijn ouders, of het zelf terugpakt, kun je daar met de beste wil van de wereld geen ´terugvinden´ uit construeren. Over woordspelletjes gesproken.

Als iemand anders jouw paspoort afneemt, ben je het paspoort niet verloren (je bent hooguit het bezit verloren, maar dat is wat anders), maar is het gestolen. Dan moet TS dus geen aangifte doen van verlies, maar van diefstal. En als ie zn ouders geen strafrechtelijke verdenking wil aandoen, moet ie het via de burgerlijke rechter spelen.
maakt dat uit?

Als ik je auto pik en in mijn garage zet en je weet dat , is het nog steeds diefstal toch? Of ga je dan ook geen aangifte doen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 17 december 2009 @ 12:14:07 #114
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_75724104
lezen chefke...

In je auto voorbeeld gaat de eigenaar aangofte doen van DIEFSTAL.

In het paspoort verhaal word TS geadviseerd aangifte te doen van verlies. HET BETREFT HIER GEEN VERLIES... TS weet in principe waar het zich bevind. Niet de exacte locatie maar kan iig aangeven wie het in zijn bezit heeft zonder zijn toestemming.

ALS hij aangiftye gaat doen moet dat dus aangifte van diefstal zijn en geen aangifte van verlies.

Dat overigens iemand als mgerben volledig achter het idee van aangifte van verlies staat verbaast me echt enorm.
@ mgerben. De platte pet vraagt ook niet of hij weet waar het object zich bevind, de platte pet vraagt of hij een IDEE heeft waar het zich zou kunnen bevinden of dat hij een idee heeft wie het in zijn bezit ZOU KUNNEN hebben... zeer wezenlijke verschillen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_75724731
watg boeit die valse aangifte nou als hij een enkeltje verweggistan wil doen?
pi_75725431
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:03 schreef Catch22- het volgende:

[..]

maakt dat uit?

Als ik je auto pik en in mijn garage zet en je weet dat , is het nog steeds diefstal toch? Of ga je dan ook geen aangifte doen?
Ja het is diefstal, maar geen verlies van je auto.

Ik heb ook al een aantal maal gezegd dat als TS per se aangifte moet doen, hij aangifte moet doen van diefstal van het paspoort, niet van het verlies ervan.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:54:34 #117
85962 ioko
I Appear Missing
pi_75725633
Technisch gezien weet TS waarschijnlijk niet waar zijn paspoort is, als hij dat wel wist, zou hij hem kunnen pakken. Ongeveer weten waar iets is, of wie iets heeft helpt niet echt met het vinden.

Kortom, gewoon aangifte doen van verlies, dat doen mensen voor heel wat slechtere redenen dan TS. Dat het juridisch niet klopt vindt ik eigenlijk geneuzel in de marge.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 17 december 2009 @ 12:55:32 #118
85962 ioko
I Appear Missing
pi_75725664
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:49 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja het is diefstal, maar geen verlies van je auto.

Ik heb ook al een aantal maal gezegd dat als TS per se aangifte moet doen, hij aangifte moet doen van diefstal van het paspoort, niet van het verlies ervan.
Juridisch geneuzel. Technisch gezien heb je gelijk, maar zou jij aangifte doen tegen je eigen ouders?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_75725670
psssttt

Paspoort kopen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_75728477
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:35 schreef klusfoobje het volgende:

[..]
Wat denk je, zouden die ouders niet vreemd staan te kijken als zonlief plots een paspoort heeft? Kun jij voorspellen wat ze dan doen?

Dat wil ik dus vermijden. Het gaat mij erom dat ze me mening respecteren dat ik daarheen wil, ik wil ze niet bedriegen, maar soms is het niet anders..

Overigens ik ga dadelijk naar de pshycoloog, er nog over praten, maar ik stop daar wat het is klare onzin! Ik heb geen hulp nodig, maar mijn hardnekkige ouders, hoofdzakelijk mijn moeder....

Ik heb geen haast met het paspoort, heb hem liever op een eerlijke manier terug...
pi_75728525
Nogmaals de pshycoloog heb ik niet ingeschakeld, maar ik heb nog wel enigszins respect voor mijn ouders zonder ze meteen verrot te schelden, als zijn ze het niet eens met mijn keuze voor Thailand.
pi_75728638
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is de vraag niet. De vraag is of je TS zou moeten adviseren een misdrijf te plegen. Ik zeg ´nee´.
Ik zeg ook nee, maja.....

What the fuck can you do?

Sa Wat Di Khrab ?
pi_75728694
Het is psycholoog.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:12:46 #124
85962 ioko
I Appear Missing
pi_75728719
TS, zou je aub psycholoog kunnen schrijven ipv pshycoloog? Ik ben psycholoog en het doet pijn aan mijn ogen .
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_75728720
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:42 schreef davo1979 het volgende:
Kijk je uit dat je niet belazerd word door dat meisje. Een roze bril laat je anders tegen dingen kijken!
Ik heb niks meer met haar, plus daar ben ik nooit ingetrapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')